Forum: Droomvlucht de Musical

Pagina: 1 van 2 (10 items)
<< 1·2 >>
Pagina: 17 van 58 (1151 items)
<< 1·2·3·12·13·14·15·16·17·18·19·20·21·22·56·57·58 >>

ben zondag geweest

we zaten eerste rij, maar zijn de 2e akte achterin de zaal gaan zitten, vond ten eerste dat wanneer je 1e rij zit te weinig overzicht hebt, van verder af komt het decor ook veel mooier over.
En wanneer je 1e rij zit is het even schrikken

toen ik hem gezien had was ik er eigenlijk nog niet zo laaiend over, behalve het decor en de hoofdrol spelers dan.
Maar na het even te laten bezinken vond ik hem eigenlijk toch wel helemaal geweldig

vond onze kindercast wel enigszins teleurstellend, lila was geweldig,wat een stem zeg.
Maar de elfjes en faunen vergaten geregeld hun tekst of kwamen niet uit hun woorden,maar het zijn dan ook try-outs dus dat moet nog kunnen.

de hoofdrol spelers waren geweldig goed, vond vooral Rosalie de jong heel sterk maar Doris was erg goed.

En ja de ''omme'' trol was gewoon geweldig,ook vond ik de dansen en special effects ook erg gaaf

Offline PrInCe
Citaat van: Efteldings link: /forum/50/14401/608549 op: 04-10-2011 12:19:50

Maar de elfjes en faunen vergaten geregeld hun tekst of kwamen niet uit hun woorden,maar het zijn dan ook try-outs dus dat moet nog kunnen.

nouja als ze over 5dagen de officiele opening moeten spelen en ze vergeten nu hun tekst dan hebben ze niet zoveel tijd meer

Laatste aanwinst:

Heel de nieuwe Intratuin Serie!

Offline Andrea
Ik ben gisteren geweest met mijn zoontje van 6:

Wat een onwijs mooie musical; het decor, kostuums, zang, alles klopte gewoon. We werden er echt in meegezogen.
Ik moet wel zeggen dat ik 'm voor kinderen van 4 jaar nog niet echt geschikt vind, zou meer vanaf 8 zijn, voor het verhaal zelf, maar desalniettemin hebben wij vreselijk genoten.
Het heeft humor, ik moest bijna een traantje wegpinken, zit spanning is, alles wat je in een musical verwacht.

Ook wij zijn gister geweest.
Ik had op het laatste moment vrij, dus maandag nog snel kaartjes geboekt(wat overigens via seetickets niet meer kon, maar via efteling wel).

We zaten eigenlijk op de 2de rij van het balkon, maar we keken heel de tijd tegen de reling aan, omdat erbijna niemand zat, zijn we gewoon hoger gaan zitten. (die reling is echt irritant).

Nadat we een hele tijd bij de trap stonden te wachten zijn we zelf maar de zaal in gelopen, er stond geen medewerker te controleren op het balkon....Beetje vreemd, er zat dan ook bijna niemand...

Nou over de voorsteling:

WAUW, meer heb ik niet te zeggen.

Nee, ik vond het echt een mooie musical!!! We hebben erg genoten gisteravond!!
Jorge verkroost doet het erg goed als furius en ik vond krakeel ook erg leuk! (kan even niet op zijn naam komen).
Rosalie de jong als titania, wauw wat ziet ze er mooi uit!! En ja ik was al onder de indruk van haar in op zoek naar mary poppins, maar nu ik haar gister voor het eerst zag op het toneel! Ja hoor ! ze was erg goed, uiteraard ook als moeder van Lila!!
Oburon gespeeld door chris? Hij deed het goed, alleen zingt hij nu zelf of niet?? Ik hoop de volgende keer dat hugo er weer bij is!!
Doris als oma, geweldig! en ze heeft echt een hele goede stem!

Lila deze avond gespeeld door Sarah Nauta! Haar had ik nog nooit gezien in ene musical. Goed gecast! Ze kan echt goed zingen en acteren, maar wat wil je met de rollen die zij al heeft op haar naam! Ook van haar was ik onder de indruk!!
De andere kinderrollen:
Cas als brem, Ja over hem had ik ook al vaker gehoord, Hij is ook erg goed,
Aloe en Amyra weet ik even niet wie dat waren maar ook zij waren goed!
Het ensemble was ook goed!!

De dans was erg mooi in deze musical!!!Daar was ik erg van odner de indruk.
Ik vind de kleding erg mooi en de grime is ook erg goed gedaan, voor zover wij dat van boven konden zien!!

Verder wel jammer dat er gene liveorkest is, maar de muziek klonk zo ook erg mooi!!!
Er zitten hele mooie nummers in, zowel met zang als instrumentaal!!!

Ook leuk dat ze de zaal gebruiken, als is dit van af het balkon slecht te zien natuurlijk(er werd ons tijdens de boeking gezegt dat dat de enige plaatsen waren), Omdat er toch niet veel mensen zaten, zijn we dan ook soms gaan staan om er toch wat van mee te krijgen

Verder hebben we een mooie show gezien en een leuke avond gehad!!

Koning Furius in helikopter op terugweg van gala naar de Efteling.

Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

Um, even een vraagje.
Op 9 oktober gaat de musical in première, maar hoelang blijft deze musical dan normaal gezien spelen? Laat me het anders vragen: zal ik in de krokusvakantie ook nog kunnen gaan kijken? 

Offline ToT
weet je wat ik hoop!!
Dat dit z'n succes word! dat ze hem internationaal uit kunnen gaan brengen! En dat Stage Entertainment gewoon lekker blijft samenwerken met de Efteling!!

Ik hoop echt dat ze hiermee EftelingTheaterproducties op de kaart kunnen zetten en dat het een groot succes kan worden!

De musical Droomvlucht trailer

ik ben vandaag geweest,
en ik heb er maar een woord voor:
GE-WEL-DIG!

We zaten helemaal op de achterste rij, want wel een beetje
jammer was, maaaaar, ik vond het super.
Wouw, de stem van dat meisje die lila speelde, ik kreeg er kippenvel
van ZO goed!
en ook het decor was prachtig!
Hoorde van anderen al dat het mooi was, maar dit had ik niet verwacht.
Ook die kleine kinderen, wat schattig!
Morgen ga ik weer!! zit dan op de tweede rij dus dan kan
ik ze nog eens even van dichtbij bekijken!

Vond het trouwens super dat ze uit de trap kwamen, ik zat er dicht bij
in de buurt en het was een verrassende plek voor de acteurs om op te komen.

Ook de jurk van de moeder van Lila vond ik prachtig, zou m zelf ook wel
willen dragen (met carnaval ofzo dan natuurlijk(A))

nouja ik heb er in ieder geval nu al zin in om morgen weer te gaan!

Ik ben er niet, als ik mijn ogen sluit, maakt het me niks meer uit, laat ze maar zeuren!

Ik was afgelopen avond getuige van de laatste try-out, het zou nu goed moeten gaan!

Het verhaal
Ik begon al met de aankondiging van de musical met de twijfels over het verhaal, hoe zou dit gaan lopen. En met dit gevoel liep ik vandaag Theater de Efteling binnen. Wij mochten plaatsnemen op rij 16, vrij achteraan, maar zeker goed zicht op het podium. In de zaal werd je al verwelkomt door de levensgrote tekst ''roomvlucht'' en een aantal planeten, we zaten zeker goed!

In de loop van de musical werd het verhaal duidelijk, simpel, maar wel duidelijk. Het was voor mij na de 1e akte al bekent, dit is een familiemusical, vandaar ook die dwarrelde kinderen in de foyer! Nee, Droomvlucht heeft voor mij geen stempel volwaardige musical gekregen. Mede dankzij het verhaal, wat toch simpel wordt gehouden, het zou voor mij op sommige punten nog wat diepgaander mogen zijn.

Acteurs
Ja, stukje topwerk. Dit was zeker een van de goede punten van Droomvlucht. Vooral de Vlaamse acteur voor Krakeel enorm goed gevonden. Door het stuntelige type van de personage, de woordgrappen en de stem verscheen er een aantal keer een glimlach op mijn gezicht. Ik had alleen het idee dat Oberon soms een beetje 'overdone' was, kwam niet helemaal goed genoeg over.
Daarnaast, kindercast, schitterend om te zien. Vooral Vajèn maakt het plaatje compleet door haar prachtige zang, en het lekkere samenspel met haar oma (Doris Baaten).

Decor
Laten we het zeggen, ik heb het beter gezien. Het was allemaal wel heel leuk, maar het kwam niet over, het straalde geen macht uit. Of het podium is te groot, of men haalt niet het maximale uit de ruimte. Ook stoorde ik mij een beetje aan het telkens zichtbare achterdoek. Vind dat de musical daardoor een zo 'opgesloten' gevoel krijgt, het heeft geen ruimte. De verrijdbare bomen vind ik dan wel weer geinig, al kan ik me niet voorstellen dat bomen ook echt bewegen, maar ach, het blijft een droomwereld natuurlijk!

Kleding
Het is en blijft een droomwereld, en daar kan de kleding zo ver gaan als je zelf kan bedenken. Het is gemaakt als een stereo type koning of trol. Bij de koning lekker statig, terwijl bij de trollen de kleding los langs het lijf liep. De masker zijn ook mooi, evenals de grime bij sommige. Al is het jammer dat bij het eind applaus Christo van Klaveren (Oberon - Vader Lila) weinig tijd krijgt om zich 2x van kleding te verwisselen (Oberon - Vader - Oberon) waar ik het idee had dat bij het eind applaus zijn baard niet goed zat.
Ook de kleding van de elfjes vond ik persoonlijk erg goedkoop overkomen, zoiets kan je ook bij de plaatselijke handel halen. Misschien hadden zie hier toch wat beter over kunnen nadenken zodat ze toch iets beter overkomen, de grote elven waren daar in tegen al een heel stuk beter!

Conclusie
Droomvlucht de Musical, een vreemde eend in de bijt. Ik weet nog niet goed waar ik hem moet plaatsen.. Ik heb zeker betere gezien, maar dit is toch een ander style van musical. Voor kinderen zeker de moeite waard, maar voor mij geen 2e keer, zeker geen €40,- Het was leuk voor één keer, maar verder is het voor mij gezegd. En goede poging, maar mist toch weer net een puntje

Ik ben zelf vrij kritisch over toneel of musicals, daarom een wat negatievere recensie. Maar ook dat mag vind ik, sommige prijzen de musical de lucht in, de andere vinden hem net wat minder.

Daarnaast ook wel leuk om te melden, vanavond waren ook alle directieleden van zowel de Efteling aanwezig, als van Joop van de Ende producties

Myn wil is wet, Ik zal vaeren, Storm of gheen Storm, Pasen of gheen Pasen, Verbod of gheen Verbod al is het tot in eeuwigheid! Ik zal vaeren!

Offline Dromer
Inmiddels zijn er wat leuke extra's verschenen op de website nvan de Musical Droomvlucht. Een kleurplaat, de elfen groet, elfen weetjes en meer!

Zo wordt er ook Elfjesdag aangekondigd op 11-11-11!
http://www.droomvluchtdemusical.nl/fun-extra-s/elfendag/50

En is deze Pin al bekend onder jullie?

De Efteling heeft de volledige trailer op YouTube en de website geplaatst...

Citaat van: Dromer link: /forum/50/14401/609384 op: 06-10-2011 18:21:50

En is deze Pin al bekend onder jullie?

Jahoor, die is al bekend hier sinds de eerste zondag van september..

Offline Dromer
Citaat van: Donald D link: /forum/50/14401/609395 op: 06-10-2011 18:34:40

Jahoor, die is al bekend hier sinds de eerste zondag van september..

OK, mooi dan heb ik hem gemist.

Droomvlucht de musical: Kaskraker of Communicatief succes?

Donderdag 6 oktober heb ik de try-out van Droomvlucht de musical bezocht.

Vooraf had ik totaal geen verwachtingen, naar mijn mening zou de musical teveel een "zwevend" verhaal zijn, bestaande uit dromerige liedjes en weinig inhoud. Hoe ik hier aan kom? Puur gebaseerd op wat ik tijdens previews heb gezien / gehoord en voor zover ik de website van de musical heb bezocht. Dan ook nog eens twijfels: hoe kun je een attractie, welke al niet eens een verhaal heeft, verbouwen tot musical, zonder dat je de attractie teveel of juist te weinig recht aan doet?

Een mening is pas een mening als deze met feiten onderbouwd kan worden. Zo dus gezegd, zo gedaan. Tijd om de musical dus eens te bezoeken! Een eerste samenwerking tussen de Efteling en van den Ende theaterproducties. Ik ben benieuwd.....

Bij binnenkomst in de theaterzaal van het Eftelingtheater kom je al een beetje in de sfeer, mede door de planeten en vlinders die boven en rondom het podium hangen. Het intro van de musical is een mooi samenspel van techniek en acteerwerk. Uiteraard omringt door de welbekende droomvlucht muziek (vrijwel het enige moment dat er echt een link te vinden is met de soundtrack van de attractie).

Het verhaal van de musical Droomvlucht is behoorlijk aards en goed te volgen en staat in mijn ogen (gelukkig) ook los van de attractie. De gebruikte figuren en vormgeving zijn duidelijk geleend, maar niet storend. De musical is een op zichzelf staand verhaal, met karakters en vormgeving die we kennen van de darkride.

Erg positief ben ik over de muziek: geweldig! Waar ik vooral dromerige en inhoudsloze klanken had verwacht, staat het als een huis en kan ik niks anders dan complimenten over deze soundtrack laten horen. Wat dat betreft hebben eerdere previews voor mij een te vertekend beeld gegeven: het zoetsappige, dromerige zit er zeker in, maar is absoluut beperkt tot wat tijdens de previews is vertoond. Het samenspel (zowel in spel als zang) tussen jong en oud is van hoge kwaliteit, de "jeugd" hoeft zeker niet onder te doen voor de oudere generatie. Tel daar nog de geweldige dans en interactie met het publiek bij op en ja: de Efteling mag terecht trots zijn!

Mijn grootste angst was dat de musical een statisch geheel zou zijn. Gelukkig is dat totaal niet. Een decor en effecten die absoluut passen binnen het CV van van den Ende geven net dat stukje extra aan deze musical. Doen daarmee eerdere Efteling producties absoluut verbleken. Vergeet Kruimeltje, vergeet Tita Tovenaar. Ja, vergeet ook de Sprookjesboom. Droomvlucht is een volwassen musical, in al haar facetten. Ik weet niet wie er binnen de muren van Raveleijn op het idee is gekomen om een samenwerkingsverband met van den Ende aan te gaan, maar hulde voor deze persoon.

Zijn er ook minpunten? Ja, die zijn er altijd. Los van een aantal schoonheidsfoutjes (het zijn en blijven try-outs) vind ik het einde redelijk snel afgeraffeld. Alsof de scriptschrijvers in hun enthousiasme de tijd niet in de gaten hebben gehouden. Zonde, want dat maakt het een musical met een abrupt einde. Een anti-climax noemen is wat overdreven en maakt dit minpunt wel heel zwaar, maar nog even een vette uitsmijter zou de kers op de appelmoes zijn.

Samenvattend zie ik Droomvlucht als een Eftelingse versie van Cirque du Soleil. Wellicht de beste omschrijving.

Ondanks het feit dat mijn sceptische blik volledig is omgezet in een positieve, kijk ik toch nieuwsgierig uit naar de eerste reacties vanuit de pers en het "normale publiek'. De afgelopen jaren heeft de Efteling haar community vaker teleurgesteld dan verblijd, mede door zaken als enorm groot aan te kondigen en uiteindelijk te presenteren als klein en allesbehalve dat beloofde succes. Ik hoef er niet te veel woorden aan vuil te maken, maar als ik het woord "Raveleijn" laat vallen zullen de meesten genoeg weten. Voor wie het niet weet, in een notendop: Raveleijn werd aangekondigd als een spectaculaire parkshow, waarin vele miljoenen waren gepompt. Wat er met die twee genoemde punten is gebeurd, weet ik niet. De praktijk pakte behoorlijk anders uit.

Bij Droomvlucht kreeg ik dit gevoel ook, mede door het breed uitmeten bij bekendmaking van het project, daarna werd het echter heel snel stil, alsof men bang was opnieuw een Raveleijn-fout te maken. Een eenvoudige gedachte: verwachting laag = uitkomst altijd positiever speelt in me op.

Of dat voor Droomvlucht opgaat durf ik dus niet te zeggen: vind ik de musical goed omdat ik minder had verwacht? Of omdat ik als Efteling-fan zo geprimed ben dat ik automatisch de link leg met eerdere Efteling musicals? Of is de musical gewoon echt goed en een absolute kaskraker?

Het antwoord op de laatste vraag zal de komende weken vanzelf vallen, het is lastig om uit het "eigen wereldje" te stappen en een antwoord op die vraag te geven. Laat dat de buitenwacht maar doen. Ik heb genoten, en daar gaat het mij om!

Offline apple
Zojuist was er een TV commercial op TV tijdens the voice of holland. Mooie beelden, Volgens mij niet veel anders dan de trailer en met zang en stem.

Blog: pompidom

Wel is de voice over veel te zacht in het begin!

Desalniettemin, schitterend..

Hoop niet.. Droom niet.. Geen verwachting, geen verdriet..

Offline apple
Ja de voice over is zacht ja.

Blog: pompidom

Offline davyvv
Haha!
Ik kreeg vanavond een mailtje dat ik zondag aan de rode loper mag staan!

Citaat van: davyvv link: /forum/50/14401/609779 op: 07-10-2011 22:19:09

Haha!
Ik kreeg vanavond een mailtje dat ik zondag aan de rode loper mag staan zondag!

ja ik ben er ook bij!

Wolvengroetjes van Sylvia

1x Musical

Pagina: 17 van 58 (1151 items)
<< 1·2·3·12·13·14·15·16·17·18·19·20·21·22·56·57·58 >>