Forum: Droomvlucht de Musical

Pagina: 1 van 2 (10 items)
<< 1·2 >>
Pagina: 16 van 58 (1151 items)
<< 1·2·3·11·12·13·14·15·16·17·18·19·20·21·56·57·58 >>

Citaat van: Weavel link: /forum/50/14401/607306 op: 29-09-2011 23:04:04

Daarnaast is het einde een beetje een dooddoener... geen finale niks. 3 buigingen, doek dicht, licht aan en naar huis. Gewoon een reprise er achteraan, zoals dat hoort zou ik bijna willen zeggen.

Maar, dit is nog de try-out periode, en ik heb er volle vertrouwen in dat dit een productie wordt waar heel Nederland van kan genieten. De kwaliteit is nu al ruimschoots aanwezig, en met wat tweaks hier en daar kan het nog beter!

Geen finale? Dan heb je niet goed opgelet. Een finale hoeft niet altijd groots te zijn met bombastische muziek en lange uithalen. In deze voorstelling is er voor een klein opgezette finale gekozen, maar met een bijzonder grote boodschap: Toon spoiler

Over het applaus. Bij een try-out voorstelling is het gebruikelijk om na 'het vallen van het doek' allemaal één keer op rij te gaan staan, doek open, buigen, doek dicht en fijne terug reis. Vanaf de première komt er een echt applaus moment met een reprise van de score etc.

Citaat van: Jeroen_Twee link: /forum/50/14401/607336 op: 30-09-2011 08:29:51

Dat scherm staat ergens waar het publiek het niet kan zien tijdens de show. Zo kunnen de spelers beter op de muziek letten.
Dat geld trouwens alleen bij shows waar live muziek bij hoort, omdat dat per show kan verschillen. Als mensen langer ergens om applaudiseren bijvoorbeeld, kan men ook langer doorgaan met de muziek, en daar kunnen de spelers dan rekening mee houden.
Volgens mij.

Dat scherm, of liever gezegd, de drie schermen, hangen aan het balkon. Dus als je achterom kijkt vanaf de tribune, zie je ze hangen. Dit is bij musical gebruikelijk en ook bij shows waar geen live muziek bij hoort, want het wordt
ook gebruikt om bepaalde cues te geven aan de cast die een solo zingt.

'Sluit je ogen niet, durf te Dromen!'

ik kan bevestigen dat er GEEN orkest aanwezig is. dit is overduidelijk te horen,en als je op de geluidstechnicus let zie je ook dat hij een band instart. ik verbaasde me over het feit dat het lichtontwerp h eel goed in elkar zat. dit had ik niet verwacht. het is een goed stuk wat best goed in elkaar zit en technisch ook goed in elkaar zit. de beste acteur is toch wel jorge verkroost die een hele zware rol heeft als furius. hij zet het karakter geweldig neer en de stem die hij erbij heeft gevormd is ook heel goed. daarnaast moet je ook rekening houden met het feit dat de kaartjes echt weinig kosten.

ding dong dinge daar de efteling is 60 jaar!

Citaat van: twinkelaer link: /forum/50/14401/607397 op: 30-09-2011 15:17:59

daarnaast moet je ook rekening houden met het feit dat de kaartjes echt weinig kosten.

Ik vind gemiddeld 40 euro voor een kaartje nu niet bepaald 'weinig'...

Citaat van: H.Hightower link: /forum/50/14401/607399 op: 30-09-2011 15:20:59

Wat had je dan verwacht van een musical van Joop van den Ende Theaterproducties?

Maar dan is het nog wel veel geld. (ongeacht prijs/kwaliteit verhouding)

Veel positieve geluiden over de musical tot nu toe. Ik wilde eigenlijk eerst niet gaan, gezien ik het verhaal (zover ik die weet) oninteressant vond klinken. Maar als ik het zo lees, is het toch één van de betere (beste?) Efteling creaties op het gebied van theater. Dus dan wordt ik toch heel nieuwsgierig... Maar ik zal m'n kaartje dan toch echt zelf moeten betalen en zoals Legolord al aangeeft, is het nou niet echt weinig geld. Ook al zijn er genoeg musicals die duurder zijn. Ik wil niet dat ik een kaartje koop en achteraf denk: "Goh, daar had ik het misschien toch beter aan kunnen besteden."

Maar even een vraagje aan de mensen die de musical hebben gezien: In hoeverre denk je dat de musical gevolgen zal hebben voor de attractie? En dan bedoel ik niet of we een Lila animatronics in Droomvlucht krijgen (ik mag aannemen dat de Efteling nooit deze fout zal maken). Ik bedoel meer of bezoekers die de musical hebben gezien het verhaal nu met de attractie gaan linken. Oké, ik denk dat de leden van dit forum Droomvlucht altijd zullen zien als een verhaalloze attractie, die simpelweg een kijkje geeft in een droomwereld. Maar hoe zit dat met de gewone bezoekers? Gaan ze personages linken met personages uit de musical (Oberon, maar ook Titania, enz)? Zullen ze de trollen nu als slechte wezens zien, die het rijk van Oberon willen vernietigen? Of staat het verhaal toch te ver van de attractie af, zodat dit allemaal wel mee valt?
Daar ben ik wel nieuwsgierig naar. 100% weet je het natuurlijk nooit, maar ik vraag me af hoe de mensen die een try-out hebben gezien hier over denken.

Offline Weavel
Citaat van: Pardotje link: /forum/50/14401/607344 op: 30-09-2011 09:41:16

Geen finale? Dan heb je niet goed opgelet. Een finale hoeft niet altijd groots te zijn met bombastische muziek en lange uithalen. In deze voorstelling is er voor een klein opgezette finale gekozen, maar met een bijzonder grote boodschap *knip*

Over het applaus. Bij een try-out voorstelling is het gebruikelijk om na 'het vallen van het doek' allemaal één keer op rij te gaan staan, doek open, buigen, doek dicht en fijne terug reis. Vanaf de première komt er een echte applaus moment met een reprise van de score etc.

Gigantische finales vraag ik ook niet om, maar een beetje reprise mag wel... maar allez, ik zal na de tryout-s nog maar een keer gaan dan...

"The beat: the driving force that holds our lives together..."

Citaat van: Martijn link: /forum/50/14401/607406 op: 30-09-2011 16:21:00

Veel positieve geluiden over de musical tot nu toe. Ik wilde eigenlijk eerst niet gaan, gezien ik het verhaal (zover ik die weet) oninteressant vond klinken. Maar als ik het zo lees, is het toch één van de betere (beste?) Efteling creaties op het gebied van theater. Dus dan wordt ik toch heel nieuwsgierig... Maar ik zal m'n kaartje dan toch echt zelf moeten betalen en zoals Legolord al aangeeft, is het nou niet echt weinig geld. Ook al zijn er genoeg musicals die duurder zijn. Ik wil niet dat ik een kaartje koop en achteraf denk: "Goh, daar had ik het misschien toch beter aan kunnen besteden."

Maar even een vraagje aan de mensen die de musical hebben gezien: In hoeverre denk je dat de musical gevolgen zal hebben voor de attractie? En dan bedoel ik niet of we een Lila animatronics in Droomvlucht krijgen (ik mag aannemen dat de Efteling nooit deze fout zal maken). Ik bedoel meer of bezoekers die de musical hebben gezien het verhaal nu met de attractie gaan linken. Oké, ik denk dat de leden van dit forum Droomvlucht altijd zullen zien als een verhaalloze attractie, die simpelweg een kijkje geeft in een droomwereld. Maar hoe zit dat met de gewone bezoekers? Gaan ze personages linken met personages uit de musical (Oberon, maar ook Titania, enz)? Zullen ze de trollen nu als slechte wezens zien, die het rijk van Oberon willen vernietigen? Of staat het verhaal toch te ver van de attractie af, zodat dit allemaal wel mee valt?
Daar ben ik wel nieuwsgierig naar. 100% weet je het natuurlijk nooit, maar ik vraag me af hoe de mensen die een try-out hebben gezien hier over denken.

Uiteindelijk zullen er mensen zijn die het wel aan elkaar gaan linken. Maar goed, de musical eindigt natuurlijk positief: Toon spoiler

Zelf zal ik de eerste keer dat ik de attractie bezoek denk ik wel een link leggen, maar dan puur om te bekijken wat er in de musical daadwerkelijk is terug te vinden. En als je het verhaal onthoudt, zul je nu misschien wel een niet-verhaal loze attractie gaan krijgen...

Citaat van: H.Hightower link: /forum/50/14401/607399 op: 30-09-2011 15:20:59

nou als je kijkt naar wat men aan decor techniek etc heeft gedaan en de kwaliteit van het stuk dan is die 40 euro best te doen.
ik ga binnen kort naar de musical wicked waarbij je gewoon bijna 90 euro kwijt bent om vooraan te zitten,dat is pas veel geld!

ding dong dinge daar de efteling is 60 jaar!

Morgenavond ga ik wederom de musical bekijken. Ik zit nu 1 rij dichterbij (rij 4 ipv rij 5 ).

Ben erg benieuwd wat er in twee dagen gebeurd is. De voorstelling van afgelopen woensdag (waarvan de reviews van Carlo en mij zijn) scheen veel soepeler te zijn dan die van de dag ervoor...

Het ziet er echt goed uit , de trailer van de Musical Droomvlucht!
Schitterend!

(nu op het Musical Awards gala)

Hoop niet.. Droom niet.. Geen verwachting, geen verdriet..

Welke zender? Ik dacht dat het pas over een uur zou beginnen!

Vanaf 17.00 werd er op RTL4 al uitgezonden.

Offline Ruben
Wanneer gooit Efteling de trailer online? Zag er goed uit.

Citaat van: Ruben link: /forum/50/14401/608147 op: 02-10-2011 21:28:56

Wanneer gooit Efteling de trailer online? Zag er goed uit.

Hij staat online! Geplaatst door Jorge Verkroosts fanclub.

Hoop niet.. Droom niet.. Geen verwachting, geen verdriet..

http://www.rtl.nl/xl/#/u/39ff1eb3-e2bc-33c5-8d28-ce03ab400224/

Op ong 6:50 min begint het verhaal, inclusief trailer
(helaas staat de muziek heel erg zacht)

Efteling moet dus gewoon die trailer op de eigen website gooien.

Offline Ruben
Precies! Dat maakt mij meer warm dan zo'n dagboek van een journalist

Offline apple
Woowhee die kleding ziet er gaaf uit van furius, alleen ik ken de acteur dus echt niet meer terug Ik had niet verwacht dat ze er zo diep zouden ingaan in aankleding naat transformatie enzo zo hoog gegrepen als dit.

Het elfje, goh, zo'n kostuum heb ik laatst nog bij de blokker zien hangen voor 3,95. :s
Alsjeblieft, dat is wel weer slecht. In de trailer ziet het er beter uit maar alsnog erg simpel tegenover de rest van de prachtige costuums. Is dit in de show zelf zo opvallend of hoe?

Verderrest, mooie trailer, super decor enzo. erg mooi voor wat er nu te zien is, echt zin de musical echt te gaan bekijken.

Blog: pompidom

Afgelopen zaterdag voor de tweede keer de musical bezocht. Wederom een wow gevoel!!! Krakeel (Steve Beirnaert) is echt hilarisch (Let maar niet op mij...)
en de manier waarop Jorge Verkroost Furius neerzet is echt subliem. Doris Baaten (Oma) geeft mij echt een liefdevol gevoel, zeker het nummer Elfenboek over
de fantasie is echt een kippenvel nummer, met zoveel liefde gezongen.

De eerste keer ga je 'leeg' de voorstelling in en komt er heel veel op je af, de tweede keer weet je wat er gaat komen
waardoor je gaat letten op andere dingen en beter gaat luisteren naar teksten en verhaal.

Er zijn wel dingetjes veranderd, een aantal teksten aangepast, wat andere, betere lichtstanden, (voor de kenners, horizon wordt nu bv met LED gedaan), en
kleine decor wisselingen.

Het geluid was de 1e akte bijzonder slecht. Koorpartijen waren niet te verstaan en nummer die moeten knallen hadden een normaal niveau waardoor
de kracht van de nummers niet tot uiting kwam en je minder de voorstelling 'ingezogen' werd. De tweede akte was dit beter en was de beleving weer als de eerste keer.

De kindercast was deze voorstelling volledig anders. Ook deze kinderen deden het bijzonder goed. Echter, deze Lila heeft een beter spel, de andere betere zang. Ach, daar valt
bijzonder goed mee te leven, want ze zijn totaal niet slecht!

Kortom, ik blijf bij mijn mening dat deze musical een echte topper is!

Pagina: 16 van 58 (1151 items)
<< 1·2·3·11·12·13·14·15·16·17·18·19·20·21·56·57·58 >>