Forum: Droomvlucht de Musical

Pagina: 1 van 2 (10 items)
<< 1·2 >>
Pagina: 12 van 58 (1151 items)
<< 1·2·3·7·8·9·10·11·12·13·14·15·16·17·56·57·58 >>

Offline Carlo
Citaat van: Voawele link: /forum/50/14401/589372 op: 06-08-2011 10:38:26

Waarom moeten mensen hier op het forum alles zo letterlijk nemen.

Schilder nu niet meteen heel het forum negatief af, terwijl je zélf een bepaalde uitspraak hebt gedaan waarop anderen in mogen gaan.
Juist dáár is het een forum voor.

Jij vindt het meer een parkshow dan een avondvullende musical, en dat mag je ook vinden. Sterker nog, het is juist goed dat jij je mening
daarover verkondigt hier op het forum. Alleen zijn er ook mensen die daar anders over denken en andere ervaringen hebben, en die geven
dus juist daarover weer hun mening. Mag toch?

Terug on-topic.

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Offline Michel
Citaat van: Fiyero link: /forum/50/14401/588980 op: 05-08-2011 01:41:58

Dat is op zich helemaal niet vreemd... Ik ken genoeg theaterschrijvers die werken in word. Sterker nog, ik ken ze niet anders.

Ieder werkt op zijn eigen manier en daar zullen we het maar mooi bij laten.

Citaat van: Carlo link: /forum/50/14401/589414 op: 06-08-2011 12:38:24

Jij vindt het meer een parkshow dan een avondvullende musical, en dat mag je ook vinden. Sterker nog, het is juist goed dat jij je mening
daarover verkondigt hier op het forum. Alleen zijn er ook mensen die daar anders over denken en andere ervaringen hebben, en die geven
dus juist daarover weer hun mening. Mag toch?

En daar mag ik hem wel gelijk in geven. De musical starten in mijn ogen gewoon veel te vroeg. Een musical is voor mij een avondje uit. Terwijl de Efteling bij voorgaande musicals besloot de voorstelling al om 19u te starten waarbij je het park alsnog om ongeveer 21u verlaat. Kortom, niet echt een avondvullende activiteit. Ik heb het idee dat ik inderdaad op deze manier naar een doorgebouwde parkshow zit te kijken, dan een daadwerkelijke musical, maar dat kan aan mij liggen. Maar doordat de voorstelling zo vroeg laat beginnen, en zo vroeg laat eindigen krijg ik geen musical gevoel.

Myn wil is wet, Ik zal vaeren, Storm of gheen Storm, Pasen of gheen Pasen, Verbod of gheen Verbod al is het tot in eeuwigheid! Ik zal vaeren!

Offline Fiyero
Citaat van: Willem van der Decken link: /forum/50/14401/589610 op: 06-08-2011 22:41:25

En daar mag ik hem wel gelijk in geven. De musical starten in mijn ogen gewoon veel te vroeg. Een musical is voor mij een avondje uit. Terwijl de Efteling bij voorgaande musicals besloot de voorstelling al om 19u te starten waarbij je het park alsnog om ongeveer 21u verlaat. Kortom, niet echt een avondvullende activiteit. Ik heb het idee dat ik inderdaad op deze manier naar een doorgebouwde parkshow zit te kijken, dan een daadwerkelijke musical, maar dat kan aan mij liggen. Maar doordat de voorstelling zo vroeg laat beginnen, en zo vroeg laat eindigen krijg ik geen musical gevoel.

Het is niet ongebruikelijk dat een familiemusical om 19:00 uur begint. Mary Poppins begint op zondag ook om 19:00 uur en zelfs We Will Rock You (Wat ik dan niet als familiemusical wil afschilderen  ) begint om 19:00 uur. Mede door dit tijdstip sluit de musical ook beter aan voor gasten die een hele dag in het park zijn geweest. Die hoeven maar een uur te overbruggen. Als de voorstelling om 20:00 uur begin was het vervelend geworden als het park om 18:00 uur sluit om te wachten.

Citaat van: Michel link: /forum/50/14401/589603 op: 06-08-2011 22:10:29

Ieder werkt op zijn eigen manier en daar zullen we het maar mooi bij laten.

Ik wilde vooral aangeven dat 't feit dat 't script in word is gemaakt het niet meteen fake is...

Offline Michel
Citaat van: Fiyero link: /forum/50/14401/589719 op: 07-08-2011 12:44:10

Ik wilde vooral aangeven dat 't feit dat 't script in word is gemaakt het niet meteen fake is...

Nee klopt, maar dat schreef je al en ik had het al gelezen, als jij mijn bericht goed had gelezen schreef ik en nu ga ik mezelf citeren :
''Ieder werkt op zijn eigen manier, en daar zullen we het maar mooi bij laten''
Waarin ik duidelijk aangeef dat het mij niks uit maakt, hoe men werkt of het nu Celtx of Word is iedere theatermaker of filmschrijver werkt op zijn eigen manier om zijn kunsten te tonen.Voor het publiek ook schrijvers zijn kunstennaars.

Geen idee of het al gemeld is, maar ik gooi het hier lekker neer: ik heb de website eens bekeken.

http://www.demusicaldroomvlucht.nl/

Een eerste mening: pluspunten voor het integreren van sociale media. Had misschien wat minder opzichtig gekund, maar ik vind het al heel tof te zien dat het wordt gebruikt! De lay-out vind ik dan meer een wat rechtstreekse disney-kopie. Ook het taalgebruik vind ik soms wat te gericht op kinderen en te schreeuwerig. Ik snap dat we enthousiast gemaakt moeten worden, getuige de vele uitroeptekens.

Al met al vind ik het er netjes uitzien en ben dus best positief hierover. De musical trekt me nog altijd totaal niet, maar misschien dat dat na wat meer rondneuzen veranderen zal

Offline Marwin
Moderator
Persbericht:

Dansen als een elfje, bewegen als de wind of grommen als een trol? Voor 36 meisjes en 16 jongens uit heel Nederland is dit geen flauwe grap, maar een serieuze opdracht. Zij hebben namelijk een rol bemachtigd in de nieuwe musical Droomvlucht waarvan afgelopen weekend de repetities van start zijn gegaan in Amsterdam. De familiemusical van Efteling Theaterproducties en Joop van de Ende Theaterproducties gaat op 9 oktober in première en is de enige musical van dit seizoen met zo’n grote kindercast.

Ook Leila van 8 jaar uit Rotterdam is aanwezig bij de repetities. “Iedere voorstelling spelen er dertien kinderen mee van alle leeftijden. Er zijn zes elfjes per voorstelling en daarvan speel ik er eentje. Ik heb veel zin in de repetities, maar om straks echt in Theater de Efteling te spelen is een droom die uitkomt.” Chris van 11 jaar uit Breda speelt een fauntje. “Dat is ook een elfje, maar dan zonder vleugels” legt hij uit.

De kinderen worden tijdens de hele producties intensief begeleid. Naast een kinderregisseur, een muzikaal leider is ook choreograaf Daan Wijnands hard aan het werk met de grote groep jonge talenten.

Verhaal
De musical Droomvlucht vertelt het verhaal van Lila, een meisje dat zich vergeten voelt in het drukke bestaan van haar ouders. Terwijl ze weer eens logeert bij oma verschijnt er een vuurvliegje dat Lila meeneemt naar de elfen- en trollenwereld. Hier wacht haar een betoverende reis vol spannende avonturen.

Achtergrond
De musical is de eerste co-productie van Efteling Theaterproducties en Joop van den Ende Theaterproducties én de eerste musical gebaseerd op een attractie uit de Efteling. Op 9 oktober gaat de geheel nieuwe musical Droomvlucht in première in Theater de Efteling. In totaal spelen er 20 volwassen acteurs mee in de musical.

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Als ze data veranderen mogen ze overal wel de wijziging doorvoeren.
Als abonnee zou je 15% korting krijgen van 1 oktober t/m 15 oktober 2011 (te zien op de efteling site), maar blijkbaar geld de korting enkel in de try outs.

Nu er steeds meer bekend is over de musical Droomvlucht worden er ook steeds meer filmpjes over gemaakt.
Dit is een reportage van de Avro over Droomvlucht de musical.

I cannot be summoned like some mongrel pup...

die man op het einde: 'heeft u ervan genoten?' Waarom doen ze dat nooit bij mij? :-P

weer on-topic: bedankt voor het posten!

Na dat filmpje lijkt dit wel verdacht veel op de 2e film van Peter Pan, waar de moeder wel in fantasie gelooft (omdat ze toen ze kind was al eens mee gegaan is), maar haar kind niet zo.

Om maar een letterlijke citaat van Wikipedia af te halen:
Citaat Wendy vertelt haar kinderen vaak verhaaltjes over Peter Pan, maar haar dochter Jane gelooft die verhalen niet meer.

Ik vind het zeker leuk dat de Efteling eindelijk met een echt grote partner gaat werken, maar origineel is anders

Leuk dat je dit gepost hebt
Ook grappig dat ze er in mochten staan! Ik zou ook wel eens in de Droomvlucht willen staan
Of in de Vliegende Hollander op een schip 
En nogmaals, bedankt voor het posten

WAAROM STAAT DIT HIER? IK BEN NIET GOED MET ONDERSCHRIFTEN?!?!?!??!?

Offline Marwin
Moderator
Persbericht:

Op zaterdag 27 augustus krijgt het Nederlandse publiek een uniek voorproefje op de nieuwe musical Droomvlucht. Tijdens de laatste Efteling Zomeravond zullen voor het eerst twee liedjes uit de familiemusical ten gehore gebracht worden op het grote podium. Isha (12) Robin (12) en Vayèn (13) zijn drie van de vijf hoofdrolspeelsters uit de voorstelling die om de beurt in de huid kruipen van Lila. Samen gaan ze in Kaatsheuvel de eerste klanken van de musical live prijsgeven. De Lila’s treden op om 15.15 uur en 20.20 uur.

Verhaal
De musical Droomvlucht vertelt het verhaal van Lila, een meisje dat zich vergeten voelt in het drukke bestaan van haar ouders. Terwijl ze weer eens logeert bij oma verschijnt er iets wonderlijks dat Lila meeneemt naar de elfen- en trollenwereld. Hier wacht haar een betoverende reis vol spannende avonturen.

Achtergrond
De musical is de eerste co-productie van Efteling Theaterproducties en Joop van den Ende Theaterproducties én de eerste musical gebaseerd op een attractie uit de Efteling. Op 9 oktober 2011 gaat de geheel nieuwe musical Droomvlucht in première in Theater de Efteling.

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Misschien raar, maar de verhaallijn lijkt op die van de tv-serie van klaas vaak?

Offline Daan
Vanaf nu is er, naast de reclame over de musical in de wachtrij van Droomvlucht, ook reclame over de musical bij de uitgang.
Hier wat foto's:

Ahhhh!

Dat is al twee-en-een-halve-week zo..

"Ik ben van mening dat ieder mens in staat is de dromen die hij heeft zelf te sturen"

Offline apple
En de efteling heeft zo ongeveer bevestigt dat het script van looopings dus echt is. aangezien een van de liedjes die op looopings te zien is. Ook werdt gezongen op de preview op de zomeravond.

Iniedergeval liedteksten:

Ik ben er niet
Citaat En weer zo’n dag
En weer zo’n goedmaak zoen
Waarna ze toch wel doen
Wat ze zelf willen

Na weer zo’n dag
Die al van vroeg tot laat
Over hun hobby’s gaat
Zoals: schreeuwen en gillen

Hee zijn dat nu echt mijn ouders die twee
Ze zeggen van wel, maar ik heb geen idee
Zijn jullie maar druk met je leven
Ik doe even niet meer mee

Ik ben er niet
Als ik mijn ogen sluit
Maakt het me niets meer uit
Laat ze maar zeuren

Ik ben er niet
Niemand merkt toch verschil
Nou ik wordt doof en stil
Kan mij niks gebeuren

-
Soms lijkt het wel of niemand mij echt kent
Als iemand moet gepest zoekt de rest maar wat
Ik heb wel een talent
Dat is net hoe hoog het went

Ik ben er niet
Als ik me goed verstop
Deur dicht en -
Tot ik verdwijn

Ik ben er niet
Of ik wordt knettergek
Ergens is vast een plek
Waar ik wel wil zijn

Naamloos:
Citaat Alle kleuren symfonie
Met je eigen fantasie
Daarna komt er als vanzelf
Uit een bloem een nieuwe elf
Brengt de geur van lente weer
Laat je mooiste bloesems neer
Zon naar zon en maan naar maan
zo blijft fantasie bestaan

elvenstof
wat als mensen fantaseren
dan zal er een bloem hier opengaan
zal een elf ontstaan
wat een bof
en zal je zelf een hoofdrol willen
zal een mens
meer en meer gaan fantaseren

Alle kleuren symfonie
Met je eigen fantasie
Daarna komt er als vanzelf
Uit een bloem een nieuwe elf
Brengt de geur van lente weer
Laat je mooiste bloesems neer

Kan zijn dat bijvoorbeeld bij streepjes ik de tekst niet kan verstaan of ik het verkeerd gehoord heb. maar eventueel kan dat nog aangevuld worden hier of wordt dat nog veranderd als er filmpjes op youtube komen.

Blog: pompidom

Vanavond zal waarschijnlijk een liedje (of meerdere liedjes) van DV de musical voorbij komen tijdens de Musical Sing-a-Long. Die is live te zien op Nederland 1.

Ik ga sowieso kijken, omdat ik heel erg benieuwd ben naar de Nederlandse Wicked, dus kijk ik ook maar gelijk voor Droomvlucht. Ik hoop dat ze nu weer een ander lied laten horen dan met de Zomeravond.

Offline apple
Overigens stoor ik me vreselijk aan alle marketing die voor droomvlucht de musical geld.
Het grote bord boven de tunnel. Bij de uitgang. het bord in de wachtrij. Er staan bij verschillende winkeltjes folderhouders vol folders. En soms een paar rekken vol op verschillende plaatsen ook.
Gisteren stonden ze de folders zo ongeveer bij de gast naar binnen te proppen bij de uitgang van dromerijen. Ze hielden nog net geen zielige puppy vast met een mes erbij en een smekende medewerker dat de gasten echt moeten komen anders gaat de schattige puppy eraan.
Bij de uitgang kreeg je nog eens een folder bij je wonderlijke speeldoosje.

Ja hallo, een beetje marketing bij de attractie en uitgang is oke, kan ik mee leven. Maar heel die musical wordt met al die foldertjes gewoon door je strot geduwd.

Blog: pompidom

Als je de musical 'e Kleine Zeemeermin' kan herrinneren, valt dat best mee. In elk plasje water stond al reclame!

Pagina: 12 van 58 (1151 items)
<< 1·2·3·7·8·9·10·11·12·13·14·15·16·17·56·57·58 >>