Forum: Droomvlucht de Musical

Pagina: 1 van 2 (10 items)
<< 1·2 >>
Pagina: 1 van 58 (1151 items)
<< 1·2·3·4·5·6·56·57·58 >>

Op ad.nl kwam ik het volgende persbericht tegen:

KAATSHEUVEL (ANP) - Joop van den Ende Theaterproducties en Efteling Theaterproducties slaan de handen ineen. Ze gaan samen een musical maken: Droomvlucht de Musical, gebaseerd op de gelijknamige attractie in het pretpark. De productie is vanaf 16 oktober 2011 te zien in Theater de Efteling.

Dat maakten de twee partijen donderdag bekend. De musical is gebaseerd op de fantasiewereld van Droomvlucht. De musical is de grootste productie die Efteling Theaterproducties ooit heeft gemaakt.

Mij klinkt het aan de ene kant als een goede 1-april grap in de oren, maar aan de andere kant zou het ook wel weer een prachtige productie kunnen worden en hoop ik wel dat hij er komt. De datum klinkt opzich wel realistisch, omdat er nog meer dan een jaar tijd voor is.

Wat denken jullie hiervan?

Klinkt mooi ,
maar wat moet ik mij daar bij voorstellen?
hoe gaat dat sprookje??(of heb ik wat gemist )

Ik moet zelf eerlijk zeggen dat ik er niet van sta te springen dat ik er heen wil. Want waar moet je het verhaal over laten gaan?
er moeten tuurlijk een verhaal in een musical zitten. Ik moet zeggen het zal vast mooi worden.
maar ik sta er niet op te wachten !

De datum is realistisch, dus waarom zal hetn iet waar zijn??

Wel weer een mooie musical over iets van de efteling zelf. Ben benieuwd.

Zal het iets als dromen met je ogen open zijn?

Op de agenda van het theaterseizoen 2011/2012 prijkt vanaf vandaag een bijzondere musicalproductie: Droomvlucht de Musical. Deze familiemusical is een allereerste co-productie van Efteling Theaterproducties en Joop van den Ende Theaterproducties en gaat 16 oktober 2011 in première in Theater de Efteling. Droomvlucht de Musical, naar een idee van Olaf Vugts en Jeroen Zwartjes, is gebaseerd op de gelijknamige attractie uit de Efteling. De unieke voorstelling laat het publiek kennismaken met nieuwe vormen van theater.

Bart de Boer, directeur Efteling: “Droomvlucht is sinds jaar en dag de populairste attractie binnen het Efteling park. Miljoenen bezoekers hebben de attractie inmiddels beleefd. De wonderlijke fantasiewereld is uitermate geliefd bij jong en oud en vormt nu het uitgangspunt voor de compleet nieuwe musical. Efteling Theaterproducties brengt sinds 2003 familiemusicals van hoog niveau en Droomvlucht de Musical wordt de grootste productie ooit. Het is de allereerste keer dat een musical gebaseerd wordt op een attractie. We zijn bijzonder verheugd om dit avontuur aan te gaan met Stage Entertainment. Gezien de nationale én internationale ervaring van deze organisatie, zijn zij voor deze musical met internationale allure de ideale partner.”

Erwin van Lambaart, producent van Joop van den Ende Theaterproducties: “We zijn er trots op dat we samen met de Efteling een echte familievoorstelling gaan produceren. Wij streven naar het aanbieden van een rijk palet aan musicals en een familievoorstelling als Droomvlucht de Musical is hierop een prachtige nieuwe aanvulling. Bovendien is het erg inspirerend om de expertise en creatieve krachten van Joop van den Ende Theaterproducties te combineren met die van de Efteling. Ik ben ervan overtuigd dat deze samenwerking leidt tot een kwaliteitsproductie waar jong en oud van zullen genieten.”

Bron: Musicalsites

Hier ben ik heel benieuwd naar, zeker omdat het een samenwerking is met Joop van den Ende Theaterproducties.

Moderator
2 Topic's over het zelfde onderwerp samengevoegd.

Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Nee! Nu word er alsnog een verhaal gegeven aan Droomvlucht d.m.v. een musical. :'(
Doorgaans was het een fantasiewereld waar geen verhaal achter zat, maar straks gaat men steeds terug denken aan die musical als men in de attractie zit...

Hoppa, weg is het zelf fantaseren, wegdromen en uit "e boze buitenwereld stappen" in Droomvlucht.

Offline Marwin
Moderator
Citaat van: H.Hightower link: /forum/50/14401/454061 op: 23-09-2010 09:50:31

Nee! Nu word er alsnog een verhaal gegeven aan Droomvlucht d.m.v. een musical. :'(
Doorgaans was het een fantasiewereld waar geen verhaal achter zat, maar straks gaat men steeds terug denken aan die musical als men in de attractie zit...

Naja troost je het verhaal van het Spookslot is ook geschreven nadat de attractie geopend is... dus dit is niet het eerste. 

Anyway, ik vind het een gedurfde stap waarvan ikzelf niet echt kan zien of dit goed of niet goed uit zou pakken... Ok Droomvlucht is absoluut een populaire attractie, maar of je daar nu mensen ook de zaal mee in kan krijgen, twijfels. Heb daarbij ook geen idee wat ik moet verwachten. Als het soort een Sprookjesboom spin-off moet worden, ok maar ja moet je daarvoor Joop van den Ende inhuren?

Naja wacht rustig af

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Offline Carlo
Citaat van: Marwin link: /forum/50/14401/454065 op: 23-09-2010 09:56:12

Heb daarbij ook geen idee wat ik moet verwachten. Als het soort een Sprookjesboom spin-off moet worden, ok maar ja moet je daarvoor Joop van den Ende inhuren?

Joop van den Ende theaterproducties is wel van de grotere produkties, grotere decors en special effects.
En aangezien er al gesproken wordt over "nieuwe vormen van theater", zou het best eens heel vernieuwend kunnen zijn.

Ik mag aannemen dat het geen kinderachtige musical gaat worden met acteurs verkleed als beer of trol, die simpele liedjes zingen.
Laten we hopen dat het een volwassen musical wordt.

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Offline shutny
wie zegt er dat het verhaal heel diep over het droomvlucht moeten gaan?

ik hoop op een verhaal van een persoon dat in zijn/haar droom op reis gaat naar een fantasiewereld (de wereld van droomvlucht dus) en dan daar dus het avontuur gaat beleven.

klinkt wel een beetje simpel, maar ik hoop meer op zo iets dan op een verhaal van hoe en wat enzo.

Wie weet gaat het over iemand die weet hoe hij/zij zijn/haar dromen kan sturen. Lucide Dromen heet dat geloof ik.

Ik verwacht in ieder geval vliegende mensen...

Ik vind het juist heel erg positief nieuws. Droomvlucht is één van de mooiste attracties die ik ken. En ik verzin er zelf wel een verhaal omheen, maar om iemand anders zijn visie op het verhaal te zien in een spectaculaire musical lijkt me echt heel gaaf.
Kijk naar Pirates of the Caribbean dit is ook als darkride begonnen, en nu een van de populairste filmreeksen van het afgelopen decennium.

Wel hoop ik dat ze er een iets volwassenere musical van maken dan Sprookjesboom de musical. Een musical waar je dus zowel met de hele familie naar toe kan, maar ook met bijvoorbeeld 4 volwassenen. Met mooie muziek en bijvoorbeeld Anouk Maas of Alexandra Alphenaar die terecht komt in de wereld van Droomvlucht en Oberon moet helpen om de wereld van Droomvlucht te beschermen.
Musical heeft over het algemeen niet echt hele diepe verhaallijnen. Maar de muziek vind ik wel heel belangrijk, desnoods weer vragen of Ruud Bos wil helpen met het componeren. Ruud Bos heeft onlangs ook de muziek voor de Fabeltjeskrant de musical gedaan wat er leuk is geworden.

Kortom ik ben erg benieuwd naar wat het gaat worden, maar ik hoop echt op een musical die ook voor volwassenen aantrekkelijk is.

Niemand is volledig nutteloos, je kunt altijd nog als slecht voorbeeld dienen!

Dacht eerst dat het een grap was, Niet dus. Ik kan me het nog niet echt voorstellen hoe dat gaat uitpakken. Denk dat het een soort fifty/fifty is of het word goed of het word echt bagger. En het is inderdaad jammer dat er nu een verhaal achter komt dus zoals Legolord aangaf weg met het fantaseren wat juist de bedoeling is van de attractie.

Hmm, gewaagde keuze, maar: mits goed uitgevoerd wel een kanshebber voor succes!

Als je dan een musical wilt hebben die recht in de Efteling-gedachte steekt zonder cliché te worden dan is Droomvlucht een goede.
Gezien de producent zouden we mogen verwachten een absolute top musical voor een wat volwassener publiek te krijgen.

Ik weet nog niet goed wat ik er van moet denken, gewaagd dat is het. Maar: wie niet waagt, die niet wint.

Hoe dan ook, ik ben benieuwd!

Offline Petra
Hmm ben hier ook wel benieuwd naar.
Lijkt me inderdaad gewaagd, kan me er dan ook helemaal niets bij voorstellen.
Maar dat lijkt me dan ook wel weer boeiend/spannend, omdat je er nog geen voorstelling van kan maken.
Een Lion King, Sound of Music of Mary Poppins kent iedereen al door de verhalen, dit is compleet nieuw.
Tegen die tijd uit nieuwsgierigheid maar eens een kijkje nemen.

Tja, ik vind het echt een rare stap maar oke.. Droomvlucht heeft een bepaalde charme door geen verhaal eraan te koppelen en ieder zijn eigen fantasie eraan kan knopen. Oke er zitten bepaalde ruwe elementen in zoals koning oberon etc.. Maar wat voor verhaal kan achter een droomvlucht worden gestopt? Ik heb me verder niet super verdiept in droomvlucht en wie weet is er achter de schermen wel een verhaal..

Even voor de goede orde: ik keur het niet af en ben wel heel benieuwd, maar een erg groot risico wat men neemt. Er zijn zat attracties (vogel rok, jedd, villa volta etc) die wel een bepaalde verhaallijn hebben en in mijn ogen geschikter waren om eerst mee op te planken te komen. Het is erg knap als je in een van je populairste attracties zonder verhaal ineens een totaal andere wending gaat geven.. Ik hoop in ieder geval dat het verhaal van de musical geen gevolgen gaat krijgen voor droomvlucht zelf (in de zin van attractiebordjes met het verhaal etc) maar daar heb ik wel vertrouwen in... Kortom, ik ben zeer benieuwd met een twijfelende benieuwd.

BTW, kan wel allemaal zeggen over verhaal dit, verhaal dat maar misschien komt dat helemaal niet aan de orde. Ik blijf benieuwd maar tot ik het gezien heb twijfel ik wel of het de juiste stap was om droomvlucht te kiezen

Ik verwacht dat er een soort Mary Poppins-achtig sfeertje zal zijn: dus leuk en goed te begrijpen voor kinderen, maar ook zeker leuk voor volwassenen.

Ik ben erg benieuwd hoe het verhaal, misschien (hopelijk) komt Ton vd Ven ook in beeld om aan te geven hoe hij het decor en het verhaal vind.
Hij is tenslotte wel de man achter het mooiste wat de Efteling ooit is overkomen.

Offline Weavel
Ik weet nou niet of ik hier enthousiast van moet worden. Zoals velen al aangehaald hebben is Droomvlucht iets waarbij mensen vooral hun eigen fantasie aan moeten hangen, en een musical kan die fantasie nogal beïnvloedden. Ik zie de ontwikkelingen met belangstelling, doch enige scepsis tegemoet

"The beat: the driving force that holds our lives together..."

Ik denk niet dat buiten Efteling fans de dagbezoekers zich druk maken om het verhaal achter droomvlucht. Hoeveel mensen luisteren naar het verhaal van het spookslot? Of luisteren naar het verhaal in de 1e wachtruimte van Villa Volta?

Laat staan dat mensen zich druk maken over het verhaal achter Joris en de Draak of Vogelrok. Hiernaast was eigenlijk iedereen op het forum enthausiast over de tv serie gebaseerd op Carnaval Festival, dus ik zie het probleem wat hier gemaakt wordt niet zo.
Ik verwacht hier een musical gebaseerd op de sfeer bij Droomvlucht met een geheel eigen verhaal.

Qua marketing natuurlijk een briljante vondst. Ik weet zeker dat 1 op de 4 Nederlanders weet wat Droomvlucht is, waardoor je al wat naamsbekendheid krijgt. Ik weet zeker dat dit een succesvolle samenwerking zal worden, Erwin van Lambaart zorgt vaak voor kwaliteit en een goede cast. Olaf zal zeker zorgen om de Efteling beleving over te brengen, hiernaast is Jeroen Zwartjes bij het geheel betrokken (bekend van Winterwonderparel in het Dolfinarium en verantwoordelijk voor de Sound of Music musical). Dit zijn stuk voor stuk mensen die hun strepen zeker wel hebben verdiend. Dus ik maak me hier dus echt geen zorgen over de kwaliteit van de Musical.

Wat ik wel hoop is een goede componist daar waar ik begreep dat Ruud Bos (wat ik eerder wel hoopte) niet betrokken zal zijn bij deze productie. Goede muziek maken of breken naar mijn idee een musical.

Ik hoop alleen dat ze er geen casting televisie show zoals "Op zoek naar Evita/Mary Poppins/Jozef/Kruimeltje/Zorro etc. van gaan maken. Deze shows komen wel mijn neus uit. Ik zie het al voor me "Op zoek naar Koning Oberon....." Nee dat hoop ik dus echt niet.

Ik verwacht dus echt een goede volwassen familie musical, welke zich kan meten aan de Sound of Music, of zelfs in de buurt kan komen van de grotere producties als Tarzan of the Lion King. Ik hoop dat mijn verwachtingen uit komen.

Niemand is volledig nutteloos, je kunt altijd nog als slecht voorbeeld dienen!

Pagina: 1 van 58 (1151 items)
<< 1·2·3·4·5·6·56·57·58 >>