Forum: Welke camera koop ik?

Pagina: 1 van 1 (2 items)
<< 1 >>
Pagina: 9 van 35 (700 items)
<< 1·2·3·4·5·6·7·8·9·10·11·12·13·14·33·34·35 >>

Offline Petra
Citaat van: sader94 link: /forum/25/1875/152340 op: 19-12-2008 21:19:26

dat maakt voor mij niet uit . ik wil en goede reflex camera maar ik ken er nog niet veel van daarom vraag ik het hier omdat er hier een paar zijn die tegen profesioneel liggen .

Dan mag je budget wel minstens 3 keer zo hoog liggen.

Ga gewoon naar de winkel, vraag een medewerker om informatie. Leg uit wat je wil. Vraag of je een paar toestellen mag vasthouden en proberen.
Iedereen heeft immers een andere mening.

Om als voorbeeld te nemen, Nikon D40/D60. Neem je genoegen met wat standaard objectieven? Of wil je over een tijd verder met lichtsterker, of kwalitatief betere lenzen. Gaat je dat in de toekomst veel meer geld kosten omdat je speciale objectieven moet kopen. Dit heb je bijvoorbeeld met een Canon EOS 1000D/400D/450D niet.

Bovenstaande Sony A200 lijkt me niks mis mee .
Nog niet zovaak een Sony in handen gehad, dus snap er ook niet zoveel van.
Misschien dat Victor, Carlo of Lennert hier iets meer over kunnen vertellen.

Moderator
de sony 200 bevalt mij goed goede snelheid enzo een prima camera om mee te beginnen

Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Offline Anneke
Ik ben er in ieder geval uit dat ik geen spiegelreflex camera ga kopen.
Op dit moment twijfel ik tussen deze twee:

Canon Powershot SX1 IS

en

Panasonic Lumix DMC FZ28

Ik ben er nog niet uit welke van de twee, maar woensdag ga ik naar de fotograaf om ze allebei te gaan bekijken en keuren welke de fijnste in de hand ligt.

"Heb je soep?"

Thomas: "Wauw, dan vraag je om hulp en dan krijg je Joost. Dat is dan mooi mislukt dan."

Offline 96317
Citaat van: Petra link: /forum/25/1875/145506 op: 02-12-2008 16:54:35

Snap je wel hoe je knopjes werken op je Fuji?
Een Nikon D80 is de 1e camera die in me opkomt.
Een SLR met ingebouwde AF motor, wel al een ouder model en daarom wat goedkoper.
Of een Nikon D60, maar die heeft geen ingebouwde AF motor dus passen er alleen objectieven op die zelf een AF motor bevatten.

Je zou natuurlijk ook naar andere merken kunnen kijken, Sony, Canon, Olympus, Pentax etc..
Daar ben ik op het moment niet zo van op de hoogte.

Inmiddels is het al een tijdje later, maar ben ik er nog steeds niet uit. Op dit moment twijfel ik tussen Sony en Nikon, dit omdat als je Canon wil uitbreiden, je dat veel gaat kosten. Op dit moment twijfel ik tussen de Sony A 300 en de Nikon D60 of D80.

Gezien de hoeveelheid foto's van Nikon in de fotogalerie hoef ik natuurlijk niet te raden welk merk jullie me aanraden. Ook heb ik van blauw getinte foto's gehoord bij Sony, maar daar ga ik morgen nog even naar kijken.

Budget is ongeveer 600 euro, maar ik wil ook een tas, geheugenkaart en garantie kopen. De camera's waar ik tussen twijfel hebben ongeveer dezelfde prijsklasse, nu alleen de keuze nog. Hier is de link naar de cameraboer waar ik altijd koop, dus dan weet je wat voor keuze ik heb. Wie kan me helpen, of een goed advies geven?

Offline Petra
Citaat van: 96317 link: /forum/25/1875/167420 op: 03-02-2009 18:57:43

Inmiddels is het al een tijdje later, maar ben ik er nog steeds niet uit. Op dit moment twijfel ik tussen Sony en Nikon, dit omdat als je Canon wil uitbreiden, je dat veel gaat kosten. Op dit moment twijfel ik tussen de Sony A 300 en de Nikon D60 of D80.

Gezien de hoeveelheid foto's van Nikon in de fotogalerie hoef ik natuurlijk niet te raden welk merk jullie me aanraden. Ook heb ik van blauw getinte foto's gehoord bij Sony, maar daar ga ik morgen nog even naar kijken.

Budget is ongeveer 600 euro, maar ik wil ook een tas, geheugenkaart en garantie kopen. De camera's waar ik tussen twijfel hebben ongeveer dezelfde prijsklasse, nu alleen de keuze nog. Hier is de link naar de cameraboer waar ik altijd koop, dus dan weet je wat voor keuze ik heb. Wie kan me helpen, of een goed advies geven?

Canon uitbreiden je veel kosten? Dit snap ik niet.

Eerlijk gezegd denk ik dat een Nikon D60 bijvoorbeeld je meer gaat kosten als een 450D van Canon als je gaat uitbreiden. Canon heeft nou eenmaal een grotere keuze aan objectieven.

Een Nikon D60/D40 zou ik wat uitbreiden betreft niet aanraden, omdat je keuze qua objectieven door het ontbreken van een inwendige scherpstelmotor behoorlijk beperkt wordt. De D80 is er trouwens al bijna uit volgens mij, is volgens mij lang niet overal meer te koop.

Qua uitbreiden is een Canon volgens mij best een handige keuze.

Offline Peter
Er komen steeds meer objectieven MET scherpstelmotor dus die beperkte keuze is straks ook helemaal over. Ook fabrikanten als Sigma en Tamron gaan steeds meer objectieven met scherpstelmotor aanbieden.

Je kunt er ook proberen creatief mee om te gaan. Ga je bijv. veel vanaf statief fotograferen en is avondfotografie helemaal jouw ding, dan kun je net zo goed handmatig scherpstellen en dus de scherpte precies daar leggen waar jij wilt dat de foto scherp wordt. Dan heb je helemaal geen scherpstelmotor nodig en kun je dus gewoon alle objectieven gebruiken.

Als je nog aan een Nikon D80 kunt komen met scherpstelmotor in de body, dan heb je voor een zacht prijsje een dijk van een camera hoor.

Ik hoorde van de week wat geruchten dat de prijzen van Nikon gaan stijgen ivm de waarde van de Yen.
Prijzen zouden met 20% verhoogd worden. Wat er van waar is weet ik niet precies, maar hoorde het van een bevriende fotograaf.

If I am different the difference is I am me! <br />[url=http://www.devijfzintuigen.nl/help/een-post-met-inhoud]Heeft jouw post inhoud genoeg? Klik hier voor een handleiding

Offline Peter
Daar is al langer sprake van. Ook bij Canon, Sony, Panasonic trouwens

En ook hier thuis wordt er binnekort eens een digitale spiegelreflex aangeschaft. Aangezien mn zus enkele lessen in fotografie heeft gehad en er nog altijd veel mee doet; wordt het tijd eens een goed apparaat aan te schaffen... De oude Minolta, uit 197.... nogwat! wordt nu toch echt te simpel voor mn zus.

Aangezien ook mn vader graag overstapt op een wat betere camera na het zien van kwaliteitsverschil tussen Fuji Digital Compact en een Canon EOS is hij om. Mediamarkt raadde ons de Nikon D90 aan, wat het wordt is nog afwachten, iemand.. tips?

[size=8pt]

[/size]

Katten kunnen zien in het donker.. Misschien gooien ze gewoon hun ISO omhoog?

Offline Peter
.

Citaat van: Peter link: /forum/25/1875/167679 op: 04-02-2009 15:41:56

Nikon D90 hoor ik ook goede dingen van op het forum van de Nikon club

Hmm.. heb 't idee dat mn vader toch naar de Nikon D90 gaat neigen idd, aangezien ie van fotograven te horen heeft gekregen dat dat toch wel een goede zet is om niet snel op uitgekeken te zijn..

[size=8pt]

[/size]

Offline Peter
Goeie keuze.
Mag jij 'm dan ook meenemen naar de Efteling ?

Citaat van: Peter link: /forum/25/1875/167700 op: 04-02-2009 16:29:18

Goeie keuze.
Mag jij 'm dan ook meenemen naar de Efteling ?

Haha, mja.. dat blijft een béétje de vraag Ik geloof niet dat ze daar nou zo héél vrolijk op gaan reageren, maar zo heel af en toe zal geen probleem zijn gok ik.. Kortom; thuis oefenen, in de Efteling toepassen.

[size=8pt]

[/size]

Offline Peter
Mooi zo. Ik ben reuze benieuwd naar je foto's

Offline 96317
Citaat van: Peter link: /forum/25/1875/167649 op: 04-02-2009 12:02:08

Daar is al langer sprake van. Ook bij Canon, Sony, Panasonic trouwens

Gelukkig dat ik de Sony Alpha 300 vandaag heb aangeschaft dan! Nu eerst even de batterij opladen, en dan maar verder kijken. Hopelijk krijg ik niet teveel kritiek, want nu zeggen dat ik een Sony heb is een beetje vloeken in de kerk met zoveel Nikon gebruikers hier.

Offline Peter
Nee, Nikon maakt gebruik van Sony sensoren en Sony maakt gebruik van Nikon ervaring 

Offline 96317
Citaat van: Peter link: /forum/25/1875/167790 op: 04-02-2009 18:44:23

Nee, Nikon maakt gebruik van Sony sensoren en Sony maakt gebruik van Nikon ervaring 

Dat wist ik niet. Trouwens, ik heb meer gekocht dan alleen de camera. Namelijk: Een tas voor de camera, een geheugenkaart Sandisk Extreme III en garantie (beschadiging, verlies, inbraak, diefstal, etc.) En de lens: 3.5 - 5.6 / 18-70. Totaalprijs: €622.

Offline Petra
Dat SD kaartje is in ieder geval erg snel, dat is prettig werken .

Offline 96317
Ik had nog een optie om een kaartje van 4 GB te nemen, die was €110 euro, maar dat is als beginner iets teveel van het goede. Het is overigens geen SD maar een CF.

Pagina: 9 van 35 (700 items)
<< 1·2·3·4·5·6·7·8·9·10·11·12·13·14·33·34·35 >>