Forum: Welke camera koop ik?

Pagina: 1 van 1 (2 items)
<< 1 >>
Pagina: 27 van 35 (700 items)
<< 1·2·3·22·23·24·25·26·27·28·29·30·31·32·33·34·35 >>

Offline shutny
ik heb vandaag toch maar een camera gekocht en het is niet de canon eos 1000d geworden, en ook niet de 1100

ik ben toch voor de nikon d3100 gegaan, was even duur + een tas erbij en een betere camera opzich, net even getest en er best tevreden mee

ik heb net even wat zitten uitproberen thuis, ik plaats er 3 van hier, waar moet ik nog aan werken?

http://img94.imageshack.us/i/dsc0010qw.jpg/
http://img607.imageshack.us/i/dsc0072o.jpg/
http://img31.imageshack.us/i/dsc0086nh.jpg/

Offline Peter
Citaat van: shutny link: /forum/25/1875/555128 op: 12-05-2011 21:33:04

ik heb net even wat zitten uitproberen thuis, ik plaats er 3 van hier, waar moet ik nog aan werken?

Overal aan want een fotograaf is nooit uitgeleerd.

Ik snap de reactie ook wel van Peter want je stelt een nogal brede vraag. Immers je vraagt wat er beter kan? Leer eerst eens echt fotograveren zonder een programma stand te gebruiken zeg ik altijd. Tuurlijk je kiest zelf je plaatje en drukt op de knop, maar je camera doet de rest. Nikon heeft een zeer gebruikersvriendelijk menu dat het je in mijn ogen te makkelijk maakt. Ik ben dus van mening dat dat per definitie dus minder goed is. Als je leert hoe je met diafragma, sluitertijd, iso en belichting moet werken snap je ook beter hoe je mooiere fotos kunt maken. Dus om terug te komen op je foto's, inflitsen is een makkelijk iets maar maakt je achtergrond erg donker. Een ietwat hogere iso en lagere sluitertijd kunnen je daar bij helpen. De flitser op 2e gordijn laten flitsen bevriest het object toch wel bij beweging van jezelf of het onderwerp.

http://www.fotovandenakker.nl

Een ode aan hen die genieten van de geneugtes des levens.

Ik wil een Sony Cybershot DSC-H10 gaan kopen. Maar zit hier ook een panorama functie op? En zoja hoe kan je die activeren?

Iemand ervaring met een: JVC Everio GZ-HM30 - Zwart?

http://www.bol.com/nl/p/elektronica/jvc-everio-gz-hm30-zwart/9000000011194202/index.html#product_ove...

Als we dan toch bezig zijn :

Iemand ervaring met de Panasonic Lumix DMC FT3 onderwater camera??

Welke van de 3: http://www.scheerenfoppen.nl/catalog/products_vergelijk.php?cat_id=2781 zouden jullie kopen als het gaat om kwaliteit?

Link is dood .

www.bobfans.be

Offline Weavel
Citaat van: Davey_JF link: /forum/25/1875/560770 op: 25-05-2011 18:37:37

Iemand ervaring met een: JVC Everio GZ-HM30 - Zwart?

Met het kleine SD broertje er van... GUI zuigt, en de kwaliteit liet het daar nogal afweten, ook qua geluid. Ik weet niet hoe deze het doet, maar toch...

"The beat: the driving force that holds our lives together..."

Ik zit te denken aan de Nikon D90 18-105mm VR

http://www.kieskeurig.nl/spiegelreflexcamera/nikon/d90_18-105mm_vr/236069/

Ik weet niet veel van de verschillende type camera's, maar ik wil hem vooral gebruiken voor sport fotografie en fotos met weinig licht (darkrides).

Ook zag ik een f/1,8g lens.. die dus geschikt is voor weinig licht?

Offline Petra
Een D90 lijkt mij een prima camera voor een nette prijs (is al een wat ouder model dus gunstig geprijsd)
De 50mm F1.8 is een mooi lensje voor darkride fotografie. Ook erg prijs gunstig. 

Plus dat de D90 bij iso  nog weinig ruis vertoond en dat in combinatie met een f1.8 objectief ko je heel eind. Ik heb zelf ook een D90 en bevalt me zeer goed.

Ik ben op dit moment aan het sparen voor een HD camcorder, voor m'n nieuwe kanaal. (Link)
Ik twijfel tussen de Canon Legria HF200 en de Legria S20.

Welke zouden jullie aanbevelen, / welke andere modellen in die prijs range doen het goed in low-light?

Bij voorbaat dank!  

~Hugo

[center]<hugo ban="true" vervloekt="true" lipsync="false" masker="14" rein="false" lelijke_wachtrij_vellen="true">[/center]

wie o wie kan mij helpen??
ik wil graag een spiegelreflex camera kopen en heb er 2 gezien die in mijn budget vallen n.l.:

- Canon EOS 1000D + 18-55mm
- Canon EOS 1100D + 18-55mm III

nu is mijn vraag welke van de 2 zouden jullie nemen? en is dit wel een goede keus?
welke lens zou ik er nog bij moeten aanschaffen? wil een lens dat als je een object dischbij haalt dat de achtergrond onscherp wordt.

ik hoor graag van jullie, als het kan in een prive bericht.

alvast bedankt!

Ik doe dit express niet in een PM omdat andere mensen dan ook kunnen mee lezen met misschien dezelfde vraag.

Je onscherpte diepte aanpassen kan met elke lens, ook met de kitlenzen. Dat heeft te maken met diafragma. De 1000D en 1100D zijn prima body's voor beginners. En ik zou dan voor de 1100D gaan omdat die het nieuwst is. Maar het zijn beide erg goede camera's voor beginners. En voor een 2e lens zou ik de 55-250 van Canon pakken. Een perfecte lens die voor de prijs spot goedkoop is,goede kwaliteit bied en hij is een prima aanvulling op je 18-55 mm. Ik hoop dat ik je hier wat mee geholpen heb.

Net als eftelfreak reageer ik even hier zodat anderen er ook wat aan hebben .

Zowel de Canon 1000D als de 1100D zijn prima camera's voor een beginner, als ik tussen de twee moest kiezen zou het de 1100D worden omdat die het nieuwst is. Wat ik wel wil opmerken is om ook even bij andere merken rond te kijken (een Nikon D3100 zou ook binnen jouw budget moeten liggen), qua prestaties van camera en/of kitlens zal het verschil ongetwijfeld minimaal zijn. Maar er zijn bijvoorbeeld wel verschillen in hoe een camera precies in de hand ligt en hoe de knopjes zitten. Mijn advies is om naar de winkel te gaan en gewoon te gaan proberen wat voor jou goed werkt.

Wat betreft een tweede lens erbij kopen zou ik zeggen dat je misschien beter nog even kunt wachten, ga eerst eens een paar maanden aan de slag met de camera en kijk wat je 'mist' met je kitlens. Daarnaast kun je dan ook sparen om eventueel voor een wat duurdere lens te gaan. Waarschijnlijk zal dat of een telezoom zijn (bv. de lens die eftelfreak al aanhaalt of de 55-200mm VR van Nikon, voor beide zijn ook wat duurdere alternatieven met meer bereik) of een lichtsterk objectief (Nikon heeft o.a. een geweldige 35mm f1.8, Canon heeft bijvoorbeeld een goedkope 50mm f1.8 ).

Offline Nick
Ik ga waarschijnlijk (naar bijna zekerheid...) een Sony DSC H70 kopen. Gewoon een compact met wel veel mogelijkheden opzich.
Ik had eerst de Nikon CoolpiX S4000 en ik was hier erg tevreden mee!

Iemand ervaring met deze Sony?

Mijn camera begint steeds vervelender te doen, en dus wordt het tijd voor een nieuwe camera. Ik ben geen professioneel fotograaf (Een compact camera is voor mij wel voldoende denk ik) en mijn handen trillen best. Z'n mega statief kopen is voor mij geen optie opdat ik nooit de kans krijg om een foto te maken. Moet altijd snel snel als ik met mijn ouders ben. Beeldstabilisatie is voor mij dus wel belangrijk. Ook zou ik graag panorama foto's willen maken (mijn klasgenoot heeft het standaard op zijn camera).

De camera die ik nu heb raakt ook snel leeg als ik film. Ook dit is erg vervelend.

Nou is mijn vraag: Wat raden jullie aan voor een meisje van 13? Ik kan niet over de 500 euro gaan uitgeven, en z'n zwaar ding kan ik niet tillen helaas.

Alvast bedankt!

@efteling_love je moet een kijken bij de camera waar nick boven je het over heeft voor die lage prijs (vanaf 167euro) zitten er verrassend veel funties op.
Waaronder ook die panoramafuntie.

@nick
Heb met dit model geen ervaring maar heb wel ook zo'n sony met ongeveer dezelfde funties en daar ben ik best tevreden over.
Een nadeel met mijn camera is wel dat de panoramafoto's niet echt mooi worden als je richting de zon fotografeerd.
Die "panoramasweep" is verders wel super handig.

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Offline Nick
Citaat van: Efteling_Love link: /forum/25/1875/602878 op: 12-09-2011 17:59:28

Ik zou hem zeker aanbevelen! Erg leuk en goed dingetje! Moet je doen!

En bedankt @ Eric!

Pagina: 27 van 35 (700 items)
<< 1·2·3·22·23·24·25·26·27·28·29·30·31·32·33·34·35 >>