Forum: Welke camera koop ik?

Pagina: 1 van 1 (2 items)
<< 1 >>
Pagina: 22 van 35 (700 items)
<< 1·2·3·17·18·19·20·21·22·23·24·25·26·27·33·34·35 >>

Citaat van: Benjamin link: /forum/25/1875/451119 op: 15-09-2010 18:00:25

Als je nu naar de Specs kijkt dan loopt de D3100 ruim voor de D5000 en de D7000 haalt eigenlijk de D300s ook al bijna in. Maar zowel al de D5000 als de D300S staat niet op het punt om vervangen te woorden, naar verwachting eerst de D700 in December of Maart. En dat is ook waar ik op hoop!
Juist omdat alles qua specs een beetje aan het verschuiven is naar een hoger segment ben ik wel benieuwd naar die D5000 opvolger, puur omdat die dus op D90 niveau uit zou moeten komen. Die opvolger laat inderdaad nog wel even op zich wachten waarschijnlijk en met een beetje mazzel heb ik tegen die tijd allang een D80 of D7000 aangeschaft.

En wat betreft het Nikon vs. Canon verhaal, ik denk dat beide goede camera's zijn, alleen zal de ene fotograaf Nikon fijner vinden werken en de andere Canon, het is maar net waar je prioriteiten liggen. Ik ben over het algemeen wat meer gecharmeerd van Nikon kleuren en hoe ze in mijn hand liggen, maar voor anderen zal die balans wel naar Canon uitslaan. Belangrijkste voordeel dat Canon qua lenzen heeft is dat ze gewoon allemaal AF compatible zijn omdat ze nog nooit een motor in een body hebben gehad. Maar goed tegenwoordig is dat voor Nikon schieters eigenlijk alleen een probleem als je hoofdzakelijk primes zou willen schieten met een van de instapmodellen.

Citaat van: avdakker link: /forum/25/1875/450893 op: 14-09-2010 22:11:11

Ik denk dat ik daar wel antwoord op kan geven. Dit is geen onzin. Nikon bevestigd het zelf ook, de beste combo is een nikon toestel met een canon lens maar die optie staat voor niemand open.
Laat ik het hier maar bij houden: De budget lensjes waar de instappers mee werken, daar moet je gewoon geen topsegment van verwachten. Het echte verschil begin je pas te merken in de betere lensen van beide leveranciers. En dan praat ik over instap prijzen van 600 euro of meer.
Dat dit een gevoelig onderwerp is dat blijkt iedere keer maar weer maar er word niets onderbouwd. Roepen dat dit onzin is hoort daar ook bij

En mogen we ook weten waar je die "wijsheid" vandaan haalt? onderbouw het eens want dat doe je zelf ook niet.  Ik kan nergens vinden hoor waar ik ook zoek. Maar Canon en Nikon verschillen elkaar niets in kwaliteit. Het is de fotograaf die het verschil maakt. Grote voordeel van Nikon is dat de vatting hetzelfde is gebleven in al die jaren en dat is bij Canon niet het geval.

Je zult altijd nikonners en cannoners hebben zelfde als bij auto's of attracties in de efteling ieder heeft zijn voorkeur.

En wat betreft objectieven ontlopen ze elkaar niet meer die strijd is over ze gaan allebei gelijk op.

Heb je mijn latere reactie ook nog gelezen ? denk het blijkbaar niet

http://www.fotovandenakker.nl

Een ode aan hen die genieten van de geneugtes des levens.

Heb het wel gelezen maar nergens word onderbouwd sterker je zegt zelf dat je had moeten bewaren en niet gedaan. Maar goed zal altijd een discussie blijven en de een zal kiezen voor canon en de ander voor Nikon. Kwalitatief doen ze niet voor elkaar onder anders was er allang 1 van 2 mee gestopt want dan zouden ze niet meer verkopen.

Offline Sietse
Ik zou ook eens zeggen: 'kijk ook eens naar andere merken die kunnen ook kwalitatief heel goed zijn.'
Maar wil je meer een groter lensen arsenaal of 'zeker' goede kwaliteit dan zit je bij Canon/Nikon/Sony goed.

Maar het belangrijkste is dat jij het fijn vind om met een bepaald merk te schieten dat goed in de hand licht, makkelijk te bedienen is en volgens jouw, aan 'jouw' eisen voldoet.
Foto's maken doe je zelf en daar moet jij je prettig bij voelen.

En nou weer lief doen tegen elkaar he 

Offline Peter
.

Hier sluit ik me bij aan.

Offline Ruben
Met Canon krijg je dus jongens met roze brillen achter je aan, en met Nikon een mooie meid...

Probeer je een keer een volwassen reactie te krijgen,  komt er weer van dit soort kinderachtige zooi uit....... Laat die canon nikon zooi nu eens achterwegen want dat begint erg vervelend te worden. 

Je moet ook wel tegen een geintje kunnen. of mogen we dat niet doen? plezier maken houdt het leven leuk.

Offline Effzeh
Citaat van: dragontales link: /forum/25/1875/452459 op: 18-09-2010 21:37:02

Je moet ook wel tegen een geintje kunnen. of mogen we dat niet doen? plezier maken houdt het leven leuk.

Ik vind het helemaal niet grappig, eerder kinderachtig

Tja dan dan weet ik ook niet ik vind grappig, maar sommige niet dat kan.  Als andersom was geweest had je misschien wel grappig gevonden?

Offline Peter
.

Offline Effzeh
Citaat van: dragontales link: /forum/25/1875/452468 op: 18-09-2010 21:45:29

Tja dan dan weet ik ook niet ik vind grappig, maar sommige niet dat kan.  Als andersom was geweest had je misschien wel grappig gevonden?

Nee hoor Ik heb helemaal niks tegen Nikon, ik vind Canon alleen fijner dat is per persoon verschillend.

Ik heb ook niks tegen canon, heb nikon en die ligt mij perfect in de hand omdat ik alles met 1 hand in moet stellen en dit zit bij de nikon logischer voor mij dan bij canon.

Maar zie er ook eens de humor van in aub en gooi niet gelijk erin dat we kinderachtig zijn. Het leven is al zo serieus maak het niet nog serieuzer. Een lach geven brengt zon in het leven.

Dit is inmiddels gewoonweg irriterend en niet meer grappig. Of het nu canon of nikon is maakt hier geen bal meer mee uit. Gaarne gewoon te laten rusten en die "vete" achterwege te laten.

Offline Peter
.

ja baas

Duidelijk is dat de Nikon-Canon strijd nooit zal ophouden omdat mensen nu eenmaal altijd een voorkeur hebben voor iets. Zie het maar als een Walibi-Efteling battle. Inmiddels zijn hier de standpunten duidelijk gemaakt naar elkaar, met of zonder knipoog. We gaan vanaf nu weer verder met duidelijke tips voor het aanschaffen van camera's en lenzen.

If I am different the difference is I am me! <br />[url=http://www.devijfzintuigen.nl/help/een-post-met-inhoud]Heeft jouw post inhoud genoeg? Klik hier voor een handleiding

Pagina: 22 van 35 (700 items)
<< 1·2·3·17·18·19·20·21·22·23·24·25·26·27·33·34·35 >>