Forum: Welke camera koop ik?

Pagina: 1 van 1 (2 items)
<< 1 >>
Pagina: 17 van 35 (700 items)
<< 1·2·3·12·13·14·15·16·17·18·19·20·21·22·33·34·35 >>

Offline Weeke
Ik ben momenteel aan het sparen voor een fotocamera.
Op mijn verjaardag zal ik zo'n €250,- tot €300,- bij elkaar hebben gespaard.
Ik heb weinig tot geen ervaring met fotografie, en wat is dan een beetje een goeie camera om mee te beginnen?

Alvast bedankt

Wie niet in het sprookjesbos is geweest, heeft de Efteling niet bezocht!

Ik geloof niet zo in dé goede camera, aangezien iedere fotograaf zijn eigen eisen stelt aan zijn/haar materiaal. Wat voor mij een prima camera is, kan voor iemand anders een camera zijn waar hij/zij nooit mee zou willen werken. Wat je je eerst af kunt vragen:
- Is 250-300 euro mijn maximale budget of ben ik bereid door te sparen voor een duurdere camera als die camera precies heeft wat ik zoek?
- Wat voor formaat camera zoek ik? (Klein zodat hij in je broekzak past, of liever wat groter omdat dat fijner vasthoudt?)
- Hoe serieus wil ik gaan fotograferen? (Gewoon leuke foto's schieten of echt aan de slag met iso, witbalans, diafragma etc. m.a.w. tijd in je foto's steken?)
Als je hier voor jezelf antwoord op kunt geven kun je al heel wat gerichter zoeken.

Ik zit erover te denken om een Canon EOS 1000D te gaan halen.
Ik hoorde dat het een goede keus is voor beginnende fotografen.
klopt dat?

Een 1000D is absoluut een goede instap camera enkel word deze standaard geleverd met de 18-55 zonder IS dit een zeer zeer slecht objectief, wanneer je het toetsel met de IS lens koopt ben je ineens €40,- meer kwijt en zit je al zo rond €370,- en dit is voor een relatief oude camera. Ga je kijken voor een Nikon dan ben je voor €340,- klaar en dan heb je al de lens met de VR (is van canon), deze camera is daarbij nog geen jaar oud. De Nikon bied daarbij ook het Guide menu waarmee leren fotograferen een stuk makkelijker is.

Megapixel: Nikon:10,2 Canon:10,1
Scherm: Nikon: 3"Canon: 2,5"