Forum: Welke camera koop ik?

Pagina: 1 van 1 (2 items)
<< 1 >>
Pagina: 17 van 35 (700 items)
<< 1·2·3·12·13·14·15·16·17·18·19·20·21·22·33·34·35 >>

Offline Weeke
Ik ben momenteel aan het sparen voor een fotocamera.
Op mijn verjaardag zal ik zo'n €250,- tot €300,- bij elkaar hebben gespaard.
Ik heb weinig tot geen ervaring met fotografie, en wat is dan een beetje een goeie camera om mee te beginnen?

Alvast bedankt

Wie niet in het sprookjesbos is geweest, heeft de Efteling niet bezocht!

Ik geloof niet zo in dé goede camera, aangezien iedere fotograaf zijn eigen eisen stelt aan zijn/haar materiaal. Wat voor mij een prima camera is, kan voor iemand anders een camera zijn waar hij/zij nooit mee zou willen werken. Wat je je eerst af kunt vragen:
- Is 250-300 euro mijn maximale budget of ben ik bereid door te sparen voor een duurdere camera als die camera precies heeft wat ik zoek?
- Wat voor formaat camera zoek ik? (Klein zodat hij in je broekzak past, of liever wat groter omdat dat fijner vasthoudt?)
- Hoe serieus wil ik gaan fotograferen? (Gewoon leuke foto's schieten of echt aan de slag met iso, witbalans, diafragma etc. m.a.w. tijd in je foto's steken?)
Als je hier voor jezelf antwoord op kunt geven kun je al heel wat gerichter zoeken.

Ik zit erover te denken om een Canon EOS 1000D te gaan halen.
Ik hoorde dat het een goede keus is voor beginnende fotografen.
klopt dat?

Een 1000D is absoluut een goede instap camera enkel word deze standaard geleverd met de 18-55 zonder IS dit een zeer zeer slecht objectief, wanneer je het toetsel met de IS lens koopt ben je ineens €40,- meer kwijt en zit je al zo rond €370,- en dit is voor een relatief oude camera. Ga je kijken voor een Nikon dan ben je voor €340,- klaar en dan heb je al de lens met de VR (is van canon), deze camera is daarbij nog geen jaar oud. De Nikon bied daarbij ook het Guide menu waarmee leren fotograferen een stuk makkelijker is.

Megapixel: Nikon:10,2 Canon:10,1
Scherm: Nikon: 3"Canon: 2,5"
Liveview: Nikon:Nee Canon: Ja

Veel makkelijker: http://www.kieskeurig.nl/productvergelijk?product[]=067821C14FF3B918C1257604002E54E5&product[]=6776BE4A1BDABD5AC12574650046AE16

Offline rdl
Ik zit te twijfelen tussen 2 spiegelreflexcamera's, de Nikon D3000 en de Nikon D5000.
Heeft iemand ervaring met een van deze camera's? Ik heb al aardig wat 'geoefend' en gefotografeerd met de D40. Dus ik ben al wel wat bekend met de techniek etc.
De D3000 is wel wat goedkoper, maar heeft minder functies dan de D5000. Max. wil ik 600,- eraan uitbesteden... (Behalve bij de D5000, daar was een set met 2 lenzen&body 650,-)
Wat zouden jullie me aanraden?

Het grootste verschil is volgens mij dat de D5000 Liveview heeft en kan filmen, Daarnaast is de D5000 iets groter en zwaarder. De vraag is dus of je extra geld wilt uitgeven aan een camera met Liveview/filmfunctie? En misschien of de D5000 (veel) fijner in je handen ligt (en of je daar extra geld aan uit wilt geven). Ik denk dat ik persoonlijk gewoon met de D3000 zou beginnen, aangezien je dan beter wat extra geld kunt investeren in een goed objectief, daar heb je meer aan dan aan een iets betere camera. Ik denk dat je qua budget wel uit zult komen op set met een 18-55mm VR en een 55-200mm VR (zorg zeker voor de 55-200mm dat je de versie met VR neemt, zeker op de grote brandpuntsafstanden heb je daar veel profijt van.)

Offline Petra
En ik weet niet of bij de D5000 Liveview een beetje degelijk is. Maar bij de D300 is het echt waardeloos. Dus een camera nemen vanwege de liveview zou ik niet doen..
En filmen met een spiegelreflex.. Sja, niet mijn keuze.. Maar goed da's persoonlijk.

Citaat van: Benjamin link: /forum/25/1875/378320 op: 16-05-2010 21:23:10
bla bla

Je hebt een punt, maar weet wel dat mocht je uitbreiden in de toekomst met lensjes dan ben je met een Canon beter af. De nikon lenzen zijn duurder dan die van Canon maar niet per definitie beter.
De 1000D is niet een enorm oud toestel ofzo maar meer een uitgekleed model van een 500D (of gelijkwaardig). Het is een prima instap toestel. Je hebt wel gelijk betreffende de lens maar die paar centen meer voor de betere versie is ook wel te verwaarlozen. Koop er in de toekomst wellicht nog de 55-250 IS bij van Canon en je hebt je set compleet voor de komende tijd.
Gewoon lekker doen wat je goed doet voelen. Ben je iemand die al meer met Canon heeft gewerkt pak dan gewoon weer een Canon. Ben je een Nikon mens dan pak je die.

http://www.fotovandenakker.nl

Een ode aan hen die genieten van de geneugtes des levens.

Offline Peter
..

Ik zit te twijfelen tussen een: Olympus SP-600UZ of een Samsung WB600 - Zwart of Fujifilm Finepix S2000 HD

Wie heeft er tips.

Offline Houst
Tip: Bij de Media Markt zijn er nu actieweken voor Cameras. Van Digitale Cameras tot Digitale Spiegel Reflexes..

Only for the feeling

Offline rdl
Ik heb de Nikon D5000 gekocht! Was nu een actie bij mediamarkt, gelijk gebruik van gemaakt. Nu nog een SD-kaart, Tas en een (extra)lens. (Gelukkig zijn de basisdingen een beetje hetzelfde als de D40 )

Citaat van: Weeke link: /forum/25/1875/377327 op: 15-05-2010 00:19:16

Ik ben momenteel aan het sparen voor een fotocamera.
Op mijn verjaardag zal ik zo'n €250,- tot €300,- bij elkaar hebben gespaard.
Ik heb weinig tot geen ervaring met fotografie, en wat is dan een beetje een goeie camera om mee te beginnen?

Alvast bedankt

Hallo Weeke,

Als je een niet te dure (compacte) camera wilt maar wel veel mogelijkheden kun je voor de Sony Cybershot H20 gaan.
Heb hem zelf ook en kan er redelijk veel mee, er kan zelfs een lens bij gekocht worden! en dat voor zo'n klein compact camera en aantrekkelijke prijs!en uitstekend voor beginners.
Je zou de reviews kunnen lezen op verschillnede websites,
gewoon even googlelen

Offline Effzeh
Ik wil toch graag een nieuwe body, wel hetzelfde merk ; Canon.
Maar met welke camera ga ik erg vooruit ten opzichte van mijn 350D of weet iemand een goed en leuke lens voor een 350D ik heb al een Tamron 18-200 en een 18-55mm.

Olivier

Tja, als ik nu een nieuwe body zou moeten aanschaffen zou ik gaan voor een EOS 550D. Maar dat is natuurlijk per persoon verschillend. Ik vind de hoge Iso waarden echt een voordeel. Hiernaast is hij niet heel veel groter dan jouw huidige 350, maar qua kleurkwaliteit wel een stuk kleurechter.

En ja, een ander objectief. Ik heb je al een keer gezegd dat jij met jouw kwaliteiten en naar een 50mm 1,8 of 1,4 moet overstappen, zeker voor je darkride foto's.
Dit is ook nog vrij betaalbaar. Als je echt bijzondere foto's wilt maken dan moet je gaan sparen voor een fisheye objectief. Hier kan je echt leuke speelse foto's mee maken. Echter is een fisheye lens erg duur, en je moet zeker niet al je foto's hiermee maken dan wordt het erg eentonig.

Niemand is volledig nutteloos, je kunt altijd nog als slecht voorbeeld dienen!

Offline Effzeh
Ik heb mijn Canon EOS 350D te koop gezet.
Ik wil een nieuwe canon en ik heb ongeveer 500,- euro te besteden, wat is de beste ?

Zal ik deze camera kopen?

http://www.canon.nl/for_home/product_finder/cameras/digital_slr/eos_500d/index.aspx

c.a. 579 euro

Mijn laatste trip report bekijken? Klik hier!

Offline Effzeh
Ik heb mijn camera verkocht, maar ik zoek een nieuwe.
Heb 500,- euro te besteden, welke is de beste ?

Offline Peter
.

Offline Effzeh
Nee, ik bedoel eigenlijk een goede camera 

Pagina: 17 van 35 (700 items)
<< 1·2·3·12·13·14·15·16·17·18·19·20·21·22·33·34·35 >>