Forum: Welke camera koop ik?

Pagina: 1 van 1 (2 items)
<< 1 >>
Pagina: 15 van 35 (700 items)
<< 1·2·3·10·11·12·13·14·15·16·17·18·19·20·33·34·35 >>

Citaat van: GJV link: /forum/25/1875/337270 op: 08-03-2010 14:59:19

Ik wil ook een spiegelreflex-camera gaan kopen.
Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de Nikon D3000.
Mijn ouders kopen er dan nog een apparte lens bij.

Is dit een goede keuze??

Bvd Super G

Deze camera is echt Super! Je kunt ook de set kopen met body+ Nikkor 18-55+ nikkor 55-200 voor 600 euro geloof ik. Het is een hele simpelle
camera maar maakt super plaatjes. Zelfs mijn moeder wist hoe ze een foto ermee moest maken!

[center]Website|YouTube|Twitter|Profiel[center]

Offline GJV
De keus is gemaakt.
Het wordt een Nikon D3000 met een 18-200 mm Sigma lens, UV lens en een zonnekap.
Dat wordt nog even sparen, maar ik kijk mijn ouders wel even lief aan.

Super G

Offline Ruben
Waarom een Sigma ipv een Nikkor?

Offline Petra
En waarom een 18-200?
Dat bereik is zo ontieglijk groot dat de kwaliteit t.o.v 2 losse objectieven zeker minder is.

Had een tijdje ook wel de NIkon d3000 in mijn hoofd..

http://www.dixons.nl/De_online_winkel/ProductDetail/xp/shop/foto_en_video/digitalereflexcamera_q1_s/...

En mijn keuze wordt hoogstwaarschijnlijk dit!
Is dit een goed objectief of niet?

Verzint eer gij met reageren begint

Citaat van: GJV link: /forum/25/1875/339884 op: 12-03-2010 14:00:07

De keus is gemaakt.
Het wordt een Nikon D3000 met een 18-200 mm Sigma lens, UV lens en een zonnekap.
Dat wordt nog even sparen, maar ik kijk mijn ouders wel even lief aan.
Super G
Hmm, de losse objectieven hebben volgens mij minder vertekening en meer scherpte. En sowieso zijn dit soort sigma objectieven kwalitatief meestal ook wat minder.

Citaat van: Ronn1234 link: /forum/25/1875/340276 op: 12-03-2010 21:21:16

Had een tijdje ook wel de NIkon d3000 in mijn hoofd..

http://www.dixons.nl/De_online_winkel/ProductDetail/xp/shop/foto_en_video/digitalereflexcamera_q1_s/...

En mijn keuze wordt hoogstwaarschijnlijk dit!
Is dit een goed objectief of niet?
Bij de link die je aanhaalt zitten 2 objectieven . Een 18-55mm met VR (vibratie reductie, corrigeert enigzins trillingen van je handen tijdens het fotograferen) en een 55-200mm zonder. Ik heb zelf precies een omgekeerde set (dus 18-55 zonder VR en 55-200mm met VR), ik zou zelf kijken voor een telelens met VR dus een 55-200mm VR of een 70-300mm VR, voor uit de hand schieten vind ik VR erg prettig op de grote brandpuntsafstanden. De 18-55mm vind ik erg fijn om te hebben, goed objectief voor het geld dat je eraan uit geeft.

Offline Petra
Ik heb een 18-200 gehad van Sigma en daar vond ik echt niets aan. Niet zo scherp en best 'grauw'  van kleur. De foto's, als ik deze vergeleek met mijn andere objectieven.

Offline Ruben
Ik heb dan weer de 18-55mm in VR én de 70-300mm met VR.
VR bevalt me zeer goed, en het helpt zeker!
Dus ik vind dat zeker een aanrader. (Vooral inderdaad met grote brandpunten)
Nikkor objectieven vind ik de beste die er zijn. (Fotograaf uit mijn straat heeft dezelfde mening)

Ik zal eerst goed over Sigma na moeten denken voordat ik een lens koop.
Bij Nikkor zal ik het zo blindelings kopen, het heeft de naam.
En die is zeer verdiend; goede kwaliteit, zowel beeld als de bouw van het objectief (erg stevig/voelt stevig aan).

Offline Petra
Het is natuurlijk wel zo dat VR volgens mij niet altijd praktisch is. Ligt natuurlijk ook wel aan de situatie, wat fotografeer je en met welke omstandigheden.

Offline GJV
Ik bepaal de lens niet helaas, die betalen mijn ouders namelijk.
Dus daar heb ik geen zeggeschap over.

En daarbij, ik ben toch nog een beginneling en zal eerst nog moeten leren goede foto's te maken.
Als ik beter kan fotograferen kan ik altijd nog kijken of ik er een apparte lens bij koop.

Offline Ruben
Correct, echter is het goede materiaal het halve werk.
Ik vind een 18-200 van sigma zonde van het geld.
Je gaat er kwalitatief echt op achter uit.

En als je het echt nog moet leren, raad ik je alleen de 18-55 aan.
Eerst 1 objectief onder de knie krijgen, dan weet je wat voor fotos je leuk vind.
En dan kan je kijken voor een zoom,macro of wat voor lens dan ook.

Citaat van: Ruben link: /forum/25/1875/340485 op: 13-03-2010 12:22:27

Correct, echter is het goede materiaal het halve werk.
Ik vind een 18-200 van sigma zonde van het geld.
Je gaat er kwalitatief echt op achter uit.

En als je het echt nog moet leren, raad ik je alleen de 18-55 aan.
Eerst 1 objectief onder de knie krijgen, dan weet je wat voor fotos je leuk vind.
En dan kan je kijken voor een zoom,macro of wat voor lens dan ook.
En zo denk ik er ook over, een goed objectief is zeker zo belangrijk als de camera die er aan vast zit. en dan zou ik inderdaad eerder voor een 18-55mm of een 18-70mm van nikon gaan, daar heb je als beginner waarschijnlijk meer lol van dan van die 18-200mm.

Offline Petra
Men zegt toch ook, een objectief is belangrijker als de body?
Wat dat betreft zou ik ook best een 2.8 nikkor willen bij mijn D300 in plaats van de tamron die ik heb.
Maar goed de sigma 18-200 kan echt niet tippen aan de nikkor 18-55.
En als je maar 1 objectief hebt, weet je ook nog niet wat je mist toch.
Dus ook ik ga mee met Ruben en Linda.

Citaat van: Petra link: /forum/25/1875/340654 op: 13-03-2010 17:32:52

Men zegt toch ook, een objectief is belangrijker als de body?

Zelf snap ik dit niet echt.
Je hebt toch ook best een goede body nodig? (Dan heb ik het meeste over de software.)
Zelf (als beginnende hobby fotograaf) vind ik het maar 50/50.

[center]Website|YouTube|Twitter|Profiel[center]

Offline Ruben
De body heeft er ook veel te maken inderdaad.
Maar als je een redelijk goede body hebt, en een mindere lens is je camera ook een stuk minder.
Ookal heb je dan zo'n grote sensor, en zo veel mogelijkheden in de body.

Zie het maar als het oog:
Je hebt een goed oog, maar je ziet vaag. (Body zonder lens)
En dan zet jij je lens in, maar in de verkeerde scherpte. (zie je iets scherper> in dit geval de sigma),
maar je kan er ook je goede lens in zetten. (Nikkor)

Offline laszlo
Sigma heeft zeker goede lenzen, maar dan zit je wel in het EX segment en dat is te merken in de prijzen. Voor een Sigma onder de 200/250 euro zou ik niet gaan. Bij de lenzen in die prijsklasse zijn die van Nikon/Canon/Sony gewoon tig keer beter.
Ik zou in ieder geval voor een 18-55 achtige lens gaan. Van zo'n lens heb je inderdaad veel meer plezier en de 18-55 is kwalitatief een hele goede lens. Ik heb dat ding zelfs wel eens laten vallen, en van een flinke hoogte ook, en hij werkt nog steeds prima. Focus, VR, alles. Het enige wat je er van ziet is dat er wat verf vanaf is gekomen.

Over het lens/body verhaal. Je camerabody zorgt alleen voor de ruis, helderheid etc., maar je lens brengt het beeld op de sensor. Wanneer dat beeld vertekend, onscherp of contrastloos is, kun je er bij wijze van spreken nog een D3 achter hangen, zonder dat je daarmee veel betere resultaten behaalt.

Wees wijs, spaar eventueel eventjes door of geef iets meer uit en koop een goede nikkor lens erbij, heb je zeker zoveel plezier van en dan kun je er jaren mee vooruit.

Life must be lived as we go along. The station will come soon enough. - Robert J. Hastings - 1981

Offline GJV
De keuze is uiteindelijk toch gevallen op de Sony Alpha 330 met 18-200 mm standaart lens.
Deze lag toch beter in de hand als de Nikon.

Morgen ga ik de Nikon D3000 aanschaffen en ga ik beginnen met fotograferen met een échte camera. Nu heb ik nog een klein vraagje, maar ik weet niet waar ik hem anders kan plaatsen dan hier. Wat is nou relatief een goed en zeer leerzaam magazine voor hobby-fotografie, voor vrij beginnelingen?

Offline Ruben
ZOOM.NL is hét maandblad voor beginners tot experts!

Citaat van: GJV link: /forum/25/1875/343588 op: 18-03-2010 15:44:18

Deze lag toch beter in de hand als de Nikon.

En daar gaat het om!

Zojuist heb ik de Nikon D3000 aangeschaft 18-55 VR + 55-200 objectief. Heerlijk cameraatje, ligt erg fijn in de hand!

En nu ga ik maar eens proberen wat prachtige prentjes te schieten. Met de 55-200 lens hele mooie scherpe foto's, maar met de 18-55 heb ik vrij wazige foto's. Dit is neem ik aan gewoon een kwestie van instellingen toch?

Pagina: 15 van 35 (700 items)
<< 1·2·3·10·11·12·13·14·15·16·17·18·19·20·33·34·35 >>