Forum: Welke camera koop ik?

Pagina: 1 van 1 (2 items)
<< 1 >>
Pagina: 14 van 35 (700 items)
<< 1·2·3·9·10·11·12·13·14·15·16·17·18·19·33·34·35 >>

Citaat van: Fallgum link: /forum/25/1875/306387 op: 30-12-2009 11:49:44

ik heb een vraag:
ik wil een spiegelrefex camera gaan kopen omdat ik graag zelf een camera heb.
nu ben ik een beetje op internet gaan kijken en kwam deze tegen:
http://www.bol.com/nl/p/elektronica/sony-alpha-a230-kit-dt-18-55-mm/9000000006748300/index.html#prod...
is dit een goede camera ?
zou ik hier goed mee kunnen doen?
ook voor dark rides en donkere omgevingen?
groetjes mike

Om in een donkere omgeving enzo te fotograferen moet je niet naar de camera kijken, maar meer naar het objectief (dus de "lens"

oke

maar de camera is dit een goede om als eerste spiegelrefex te hebben?

<b>Blog:</b> Veel bussen

Ik denk dat het een prima model is om mee te beginnen! Sony is gebruiksvriendelijk, en er worden steeds meer objectieven voor op de markt gebracht.

dan ga ik hem (als ik geld heb ) kopen
gelukkig zit er al een objectief bij dus gelijk aan de slag

<b>Blog:</b> Veel bussen

Citaat van: Fallgum link: /forum/25/1875/306387 op: 30-12-2009 11:49:44

ik heb een vraag:
ik wil een spiegelrefex camera gaan kopen omdat ik graag zelf een camera heb.
nu ben ik een beetje op internet gaan kijken en kwam deze tegen:
http://www.bol.com/nl/p/elektronica/sony-alpha-a230-kit-dt-18-55-mm/9000000006748300/index.html#prod...
is dit een goede camera ?
zou ik hier goed mee kunnen doen?
ook voor dark rides en donkere omgevingen?
groetjes mike

Ik heb er zelf een keer mee gefotografeert en vond hem erg goed. Voor een eerste DSLR is ie erg goed. Ik zou hem wel kopen.

[center]Website|YouTube|Twitter|Profiel[center]

Offline Nicole
Ik ben ook naarstig naar een camera aan het kijken. Ik heb een paar eisen, die me niet al te moeilijk leken:

- moet kunnen filmen
- moet lens/zoeker EN display hebben
- goed fotograferen in autostand

en het liefst hou ik mijn kaartjes en batterijen.

Dat eisenpakket blijkt een onmogelijke opgave  
Tegenwoordig kunnen DSLR camera's ook al filmen (sommigen zelfs in full hd). Maar uiteindelijk kom je toch vaak nog bij compactcamera's uit.

1. Wie heeft tips of goede ervaringen met een camera met in ieder geval de eerste drie eisen?
2. Wie heeft ervaring met de Canon Powershot G10 of G9, de Olympus SP 565 of hoger of de Fuji Finepix S200EXR, met name in de autostand? Zeg maar fotograferen voor dummies.

Dank!  

"Wij zullen zien", sprak D'Artagnan.

Offline laszlo
Ik weet niet precies wat je budget is, maar letsgodigital.org is denk ik de site waar je iets mee kan. Hier staan eigenlijk alle compact camera's op met bij de meeste ook een review.
Zo op het eerste gezicht is een Nikon P6000 bijvoorbeeld wel een kandidaat. Nikon is gewoon een goed merk, en je hebt een camera waar mee je mee kunt groeien. Als je juist weer niet zo van plat houdt, en liever iets hebt wat je echt goed vast kunt pakken moet je echter weer naar een brugmodel gaan kijken.
Kortom; het gaat er maar net om wat je de hoogste prioriteiten geeft.

Ik raad je aan om (misschien met je broer ) eens richting een camerwinkel te gaan, duidelijk te maken dat je alleen komt om te informeren en gewoon de verschillende camera's van verschillende merken ter hand neemt, uitprobeerd, etc. Niet luisteren naar de megapixels en andere verkooppraatjes, maar kijken naar hoe de camera in elkaar zit. Zitten de knopjes (voor jou) op de logische plaats? Schrijf de namen/productnummers op en ga thuis op internet gewoon achtergrond informatie zoeken. Youtube biedt bijvoorbeeld op het gebied van reviews een enorme bron aan informatie.

Hopelijk kun je hier iets mee.

Life must be lived as we go along. The station will come soon enough. - Robert J. Hastings - 1981

Offline Nicole
Ah, super zeg! Ik had kieskeurig.nl en dpreview.com al uitgebreid bekeken. Deze kende ik wel, maar heb ik sinds tijden niet meer bezocht. Dat is een goede tip.

Volgende week ga ik inderdaad met Marwin naar een camerawinkel. Even kijken wat goed werkt. Ondertussen heb ik ook graag gebruikersmeningen (hoewel ik me zeer bewust ben van de subjectiviteit ervan) en tips. Dus hartelijk dank, keep 'm coming!

Budget was aanvankelijk zo'n 350 euro voor een compactcamera, maar dat heb ik gauw losgelaten. Als ie maar doet wat ik wil, da's het belangrijkste! 
Ik koop hem voor een reis naar Cuba. Daar verwacht ik maar 1x naar toe te gaan, dus de foto's kun je niet over doen. Bezuinigen op een camera zou dan verkeerde zuinigheid zijn. Mijn oude Fuji finepix is trouwens perfect, maar wordt echt oud en traag.

"Wij zullen zien", sprak D'Artagnan.

leeg

Citaat van: Nicole link: /forum/25/1875/308401 op: 02-01-2010 22:33:00

Ah, super zeg! Ik had kieskeurig.nl en dpreview.com al uitgebreid bekeken. Deze kende ik wel, maar heb ik sinds tijden niet meer bezocht. Dat is een goede tip.

Volgende week ga ik inderdaad met Marwin naar een camerawinkel. Even kijken wat goed werkt. Ondertussen heb ik ook graag gebruikersmeningen (hoewel ik me zeer bewust ben van de subjectiviteit ervan) en tips. Dus hartelijk dank, keep 'm coming!

Budget was aanvankelijk zo'n 350 euro voor een compactcamera, maar dat heb ik gauw losgelaten. Als ie maar doet wat ik wil, da's het belangrijkste! 
Ik koop hem voor een reis naar Cuba. Daar verwacht ik maar 1x naar toe te gaan, dus de foto's kun je niet over doen. Bezuinigen op een camera zou dan verkeerde zuinigheid zijn. Mijn oude Fuji finepix is trouwens perfect, maar wordt echt oud en traag.

Er is maar 1 compact camera serie welke steevast iedere test wint.  dat is de Panasonic Lumix lijn.

Als je een compacte top camera wilt (met een echte leica lens) die in HD kan filmen, dan moet je de Panasonic LumixTX7 hebben.

vorbeelden ?  http://themepark.nl/ubb/ubbthreads.php/topics/1106000/TR_rock_On_dag4_Dorney_Park.html

- trying to gain airrrrtime -

Citaat van: Nicole link: /forum/25/1875/307905 op: 02-01-2010 10:02:12

2. Wie heeft ervaring met de Canon Powershot G10 of G9, de Olympus SP 565 of hoger of de Fuji Finepix S200EXR, met name in de autostand? Zeg maar fotograferen voor dummies.

Canon G10 en G9: zou ik niet doen allebei nog gebaseerd op het zoveel mogelijk Megapixels te realiseren op een klein chipje de nieuwe G11 daar in tegen is een stuk beter, alleen beperkt tot 4.5 keer zoom, dat zou op zo'n reis nog wel eens te weinig kunnen zijn.

Olympus SP 565: Bied als reis camera een heerlijke camera zal nooit te weinig zoom hebben en is zeer makkelijk in de omgang, als het echter om de kwaliteit van de foto gaat is die ruim minder als de Canon en de Fuji.

Fuji S200EXR: Een combinatie van de 2 hier boven, een goede beeldchip met niet te veel megapixel en daarbij ook nog eens een zeer goede zoom lens, dus ideaal voor op reis maar ook voor hogere kwaliteit opnames. Daarbij kan je eigenlijk vrijwel alles wat je met de moderne SLR ook kan en dat is altijd mooi mee genomen. Maar natuurlijk is er altijd een nadeel en dat is de prijs en de grote van het toestel..

Mijn advies: Als je hier tussen moet kiezen de Fuji S200 EXR, als ik zou kiezen zou ik gaan voor de Nikon D3000 met Sigma 18-200 Build in, dan zit je op zo'n €450,00 net iets meer als de Fuji S200 EXR maar hiermee kan je veel meer plezier beleven zoals bijvoorbeeld uitbreiden met lensen. Enig nadeel aan de camera is dat er geen film modus op zit en die wil jij er graag op hebben...

Ook ik ben van plan om een spiegelreflexcamera te gaan kopen. Ben vrij 'nieuw' in het fotografie wereldje. Dus wat is mij aan te raden?

Tot ongeveer 650 euro als het kan?
Moet er een objectief bij?
Wil graag inzoomen als dat kan.
En natuurlijk schitterende foto's maken!

Kan iemand mij helpn?

Verzint eer gij met reageren begint

Moderator
Kijk je alsjeblieft niet scheel op megapixels... Vergeet niet dat meer megapixels ook met zich meebrengt dat je foto's enorm in grootte toenemen.

Mooie foto's maken moet je toch echt zelf realiseren.
Ik weet nog dat ik mijn EOS 400D kocht, en dacht dat ik nu wel mooie foto's kon maken.
De eerste 100 foto's waren van verschrikkelijke kwaliteit!

Lees het Camera Obscura verhaal eens door op de site, hier staat heel veel mooie info in.
Wat mij heel erg tegenviel en waar ik nog steeds mee worstel, is dat voor elke foto weer andere instellingen gelden, er is geen gouden regel voor een fantastische plaat. Je moet dus door schade en schande leren wat wel en niet goed is.
Er zijn wel wat handvatten en regeltjes, maar het recept voor de perfecte foto is toch echt: ervaring...

Ik heb me ingeschreven voor een fotocursus om te leren werken met scherptediepte, compositie, objectieven, fotograferen zonder en met flits enz enz.
Echt hoor het is aan te raden, het heeft mijn ogen grootendeels geopend, maar ik weet wel dat ik nog HEEL ver ben van de foto's die mensen als Marwin en Sven maken!

Hoe dan ook, laat je niet gek praten in de winkel over megapixels, het is soms beter een goed objectief te kopen dan 5 megapixels meer!

Succes!

Un berigt getiepd en je onderbauwde mening cheuit? Tsjek dan eersdt du spelling en haal alle vauten er uid! < - Irritant heh? het leest gewoon vervelend - verbeter je fouten A.U.B!

Offline Carlo
Laat je zowiezo niet overhalen om voor het grootste aantal megapixels te gaan.
10 miljoen is hartstikke leuk, maar in de praktijk heb je dat alleen maar nodig als je echt foto's gaat maken die hééél groot op een gevelplaat of supergrote poster afgedrukt moeten worden.

Voor een foto die je enkel thuis of op de computer gebruikt is dat helemaal niet nodig.

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Is dit een goede?

http://www.dixons.nl/De_online_winkel/ProductDetail/xp/shop/foto_en_video/digitalereflexcamera_q1_s/...

Heb er nog niet echt verstand van..

Verzint eer gij met reageren begint

Citaat van: Ronn1234 link: /forum/25/1875/337126 op: 07-03-2010 22:15:01

Is dit een goede?
In principe zijn de verschillen tussen de camera's maar klein en of een camera voor jou werkt zal dan ook vooral bepaald worden door wat jij fijn vindt werken. Dat wil zeggen jij moet een klik hebben met je camera, als jij hem niet fijn vindt werken zul je nooit optimaal foto's kunnen maken. Daarom is zou ik me niet vastpinnen op een model maar eens naar meerdere modellen kijken (liefst van verschillende merken, of je moet een voorkeur voor een bepaald merk hebben). Ga naar de winkel en vraag of je ze even vast kunt houden etc. Kijk welke camera lekker in de hand ligt en voor jou goed werkt. Daarnaast zijn goede objectieven net zo bepalend voor een mooie foto als een goede body (de camera zelf), objectieven zijn er in alle soorten en maten en als jij specifieke eisen hebt zou je ook eerst kunnen kijken welk objectief je nodig hebt en op basis daarvan een camera erbij zoeken. Mocht je voor een kit (camerabody + objectief) willen gaan, kijk dan eventueel ook naar een set met 2 objectieven (18-55 +55-200 of 18-70+70-300) dat kost je misschien wat meer maar dan heb je wel meteen een groter zoom bereik. En tot slot: als je het sowieso niet ziet zitten om objectieven te wisselen, kun je beter een goede compactcamera kopen, daar heb je dan waarschijnlijk meer plezier van.

Offline GJV
Ik wil ook een spiegelreflex-camera gaan kopen.
Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de Nikon D3000.
Mijn ouders kopen er dan nog een apparte lens bij.

Is dit een goede keuze??

Bvd Super G

Offline BramL
ik heb vandaag de Sony Alpha 230 gekocht, die was bij de media markt te koopt voor 310 (met 50euro terug actie dus 260 euro) mijn broer heeft de alpha 200 dies er blij mee een maakt echt prachtige plaatjes... nu die  van mij hahaah
enige idee of het een miskoop was of gewoon een gelukje?

Geluk zijn je vrienden, geluk zijn de mensen. Geluk is het hart dat geen wensen meer heeft. Gelukkig zijn dagen vol liefde en zon, de dag dat je leven begon!

Citaat van: GJV link: /forum/25/1875/337270 op: 08-03-2010 14:59:19

Ik wil ook een spiegelreflex-camera gaan kopen.
Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de Nikon D3000.
Mijn ouders kopen er dan nog een apparte lens bij.
Is dit een goede keuze??
Toon spoiler
En ook hier geldt, de camera moet doen wat jij wilt dat hij doet. Je kunt de duurste spiegelreflex kopen, maar als jij niet weet waar je mee bezig bent of als je de camera niet fijn vind werken wordt het alsnog niks.:
Citaat van: Kapitein Nemo link: /forum/25/1875/337174 op: 08-03-2010 06:44:19

In principe zijn de verschillen tussen de camera's maar klein en of een camera voor jou werkt zal dan ook vooral bepaald worden door wat jij fijn vindt werken. Dat wil zeggen jij moet een klik hebben met je camera, als jij hem niet fijn vindt werken zul je nooit optimaal foto's kunnen maken. Daarom is zou ik me niet vastpinnen op een model maar eens naar meerdere modellen kijken (liefst van verschillende merken, of je moet een voorkeur voor een bepaald merk hebben). Ga naar de winkel en vraag of je ze even vast kunt houden etc. Kijk welke camera lekker in de hand ligt en voor jou goed werkt. Daarnaast zijn goede objectieven net zo bepalend voor een mooie foto als een goede body (de camera zelf), objectieven zijn er in alle soorten en maten en als jij specifieke eisen hebt zou je ook eerst kunnen kijken welk objectief je nodig hebt en op basis daarvan een camera erbij zoeken. Mocht je voor een kit (camerabody + objectief) willen gaan, kijk dan eventueel ook naar een set met 2 objectieven (18-55 +55-200 of 18-70+70-300) dat kost je misschien wat meer maar dan heb je wel meteen een groter zoom bereik. En tot slot: als je het sowieso niet ziet zitten om objectieven te wisselen, kun je beter een goede compactcamera kopen, daar heb je dan waarschijnlijk meer plezier van.

Mijn vraag aan jullie beiden is dus wat de camera volgens jullie moet kunnen (mooie foto's maken is een fout antwoord, want daarin heeft de fotograaf een grotere rol dan de camera).

Citaat van: Kapitein Nemo link: /forum/25/1875/337687 op: 08-03-2010 21:23:50

(mooie foto's maken is een fout antwoord, want daarin heeft de fotograaf een grotere rol dan de camera).

Tot op zekere hoogte heb je gelijk, maar een DSLR heeft een veel minder grof raster door het gebruik van een ander type sensor. De foto's zijn minder korrelig en vaak veel beter van verloop van scherp naar een onscherpe achtergrond (wat overigens door de lens komt). Een DSLR heeft vaak een lensdoorsnede van grofweg 50mm, een compact van 18mm..  dat scheelt een hoop lichtinval.

Ik moet veel meer mijn best doen om een goed belichte foto uit mijn TZ7 te halen (en dat is toch echt een topklasse compact met zijn Leical lens), dan uit mijn Alpha (op de automaat).

- trying to gain airrrrtime -

Pagina: 14 van 35 (700 items)
<< 1·2·3·9·10·11·12·13·14·15·16·17·18·19·33·34·35 >>