Forum: Welke camera koop ik?

Pagina: 1 van 1 (2 items)
<< 1 >>
Pagina: 13 van 35 (700 items)
<< 1·2·3·8·9·10·11·12·13·14·15·16·17·18·33·34·35 >>

Citaat van: Kapitein Nemo link: /forum/25/1875/255492 op: 24-08-2009 10:05:42

De opvolger van mijn Nikon D40 (de D60) lag al een aantal maanden in de winkel toen ik mijn D40 kocht (oké de D40 hebben ze nog bijna een jaar nadat ik hem kocht verkocht). En toch heb ik geen spijt van mijn keuze. Zeker ook omdat ik het idee heb dat sommige oudere camera's kwalitatief beter zijn, dan de vernieuwde versie.

Ik werk ook met de Nikon D40. En ik ben ook zeer blij met deze camera Je kan er goede foto's mee maken. En kan mij het was schelen dat een andere camera weer meer megapixels heeft.. Want daar gaat het mij helemaal niet om

Groetjes, Wesley

Doe mee aan de fotowedstrijden.. Check Fotografie Algemeen!

Blog: Straks werken, en eigenlijk voor de rest niks doen!

Offline Petra
Ik blijf erbij dat het sowieso een kwestie is van uitproberen, ligt de camera lekker in de hand.
Wat wil ik er mee, wat zijn de voor- en nadelen, welke objectieven wil ik en zijn die (fatsoenlijk) te krijgen bij dat model.
Hoe werkt de camera, makkelijk in gebruik of juist heel moeilijk.

Zijn toch allemaal persoonlijke dingen.

Ik kan je nu wel zeggen van nou ik zou voor die en die camera gaan, maar of je daar wat aan hebt?! Zo werken Linda en Wesley met een D40 en zijn hier heel erg blij mee. Ik vind een D40 niks aan omdat ik hem niet makkelijk in gebruik vind.

Ga gewoon verschillende merken en types vergelijken.

Offline Weavel
Toon spoiler

Edit: bericht gespoilerd, niet meer van toepassing.

"The beat: the driving force that holds our lives together..."

Ik ben een beginner in de fotografie maar het lijkt me echt geweldig om te gaan fotograferen!

Aangezien er veel mensen hier zijn die een Nikon of Canon hebben, dacht ik van hmm, misschien moet ik deze dan ook maar proberen!

Ik zocht even op internet en vond deze Nikon D30 aan een redelijk mooie prijs:

http://www.pixmania.be/be/nl/3381534/art/nikon/d3000-af-s-dx-vr-nikkor-1.html

Ik heb geen heel groot budget dus dit is de prijs dat ik er max aan wil geven (de prijs van de nikon D30)

Denken jullie dat het een goede camera is? (om mee te starten)

Graag snel een reactie indien mogelijk

Omeletten zijn eieren die dromen dat ze vallen!

Offline Petra
Lastig aangezien deze pas nieuw is.
Ken ook nog niemand die deze camera heeft.

Offline Weavel
Bedankt voor alle reacties maarnie heus :'( Ik heb maar voor de A350 gekozen. Jammer dat niemand wou reageren.

"The beat: the driving force that holds our lives together..."

Heb vandaag de knoop doorgehakt en deze camera besteld:

http://www.pixmania.be/be/nl/3381619/art/nikon/d3000-af-s-dx-vr-nikkor-1.html

Daarna heb ik bij konijnenberg een SDHC geheugenkaartje van 8 gig gekocht en een extra batterij.

Hopelijk kan ik hier een goede start mee maken... 

Omeletten zijn eieren die dromen dat ze vallen!

Offline Nicole
Ik ben ook naar een nieuw toestel aan het kijken en ik ben inmiddels al wel vier keer van mening veranderd.
Voor degenen die goed weten wat een camera moet kunnen (wil ik SD kaartjes, micro of, hoeveel zoom, pixels, beeldverhouding, groothoek etc), ga eens kijken op kieskeurig.nl

Die laat je een aantal filters invullen met wat je wilt en voila: dit zijn de camera's die dit kunnen. Met elk filter dat je invult geeft ie direct aan hoeveel producten aan die criteria voldoen. Daarna kun je bijvoorbeeld gebruikersreviews gaan lezen. Heel handig.

Dit is de link voor digitale camera's:
http://www.kieskeurig.nl/digitale_camera/zoeken/uitgebreid
maar je hebt ze ook voor spiegelreflex en zelfs voor flitsers, objectieven etc.

Helpt je misschien om een beetje bomen door het bos te zien!

"Wij zullen zien", sprak D'Artagnan.

Offline Duc
Weet iemand een camera onder de 200 euro, met ongeveer 10-12 megapixels (meer is ook prima)? Als ik klaar ben met het sparen voor een PS3, wou ik een camera gaan kopen, want die ik nu heb is 6 megapixels...

Trek het bovenstaande in twijfel.

Megapixels maken het verschil niet: https://www.vijfzintuigen.nl/Forum/index.php?article=5025 , zijn er nog andere eisen waar je camera aan zou moeten voldoen?

Ik heb een vraag, is het verstandig om mijn body van de Canon EOS 400D te verkopen en hiervoor in de plaats een 500D te kopen? Dit zou ik voor doen voor de live view, maar is dit verstandig  en levert volgens jullie de 400d nog wat op?

Offline Peter
.

Offline Petra
Zou echt geen nieuwe body aanschaffen speciaal voor de live view.
Weet niet hoe het bij de Canon precies is maar bij de Nikon vind ik de Live View 10 keer niks.

Offline Peter
.

Offline Petra
Nou Live View bij Sony vind ik anders wel een stuk beter heb ik wel gemerkt.

Offline laszlo
Citaat van: rockboy link: /forum/25/1875/290626 op: 21-11-2009 21:22:12

Ik heb een vraag, is het verstandig om mijn body van de Canon EOS 400D te verkopen en hiervoor in de plaats een 500D te kopen? Dit zou ik voor doen voor de live view, maar is dit verstandig  en levert volgens jullie de 400d nog wat op?

Ligt eraan. De 500D zal wel weer beter presteren qua ruis, maar let wel op dat je EF lenzen er dan niet meer op gaan werken.

Life must be lived as we go along. The station will come soon enough. - Robert J. Hastings - 1981

Citaat van: Duc link: /forum/25/1875/290621 op: 21-11-2009 20:49:24

Weet iemand een camera onder de 200 euro, met ongeveer 10-12 megapixels (meer is ook prima)? Als ik klaar ben met het sparen voor een PS3, wou ik een camera gaan kopen, want die ik nu heb is 6 megapixels...

Toshiba H20.

[center]Website|YouTube|Twitter|Profiel[center]

Offline Duc
Citaat van: RobinMovies link: /forum/25/1875/290704 op: 22-11-2009 10:36:10

Toshiba H20.
Oke, bedankt!

Trek het bovenstaande in twijfel.

Citaat van: rockboy link: /forum/25/1875/290626 op: 21-11-2009 21:22:12

Ik zou gewoon lekker bij de 400D blijven, wil je echt vooruit koopt dan een 50D, veel betere en veel degelijkere body voor niet echt veel meer geld ( ja €200,0 is geld maar het is het waard ). De 500D maakt vrijwel gebruik van dezelfde beeldchip als de 400D maar intussen wel met 15 MP oftewel nog meer pixels op het zelfde oppervlakte. Daarbij is live view echt een verschrikkelijke manier van scherpstellen en de video's met SLR's blijf ik te schokkerig vinden.

Als je nog vragen heb stel ze gerust.

ik heb een vraag:
ik wil een spiegelrefex camera gaan kopen omdat ik graag zelf een camera heb.
nu ben ik een beetje op internet gaan kijken en kwam deze tegen:
http://www.bol.com/nl/p/elektronica/sony-alpha-a230-kit-dt-18-55-mm/9000000006748300/index.html#prod...
is dit een goede camera ?
zou ik hier goed mee kunnen doen?
ook voor dark rides en donkere omgevingen?
groetjes mike

<b>Blog:</b> Veel bussen

Pagina: 13 van 35 (700 items)
<< 1·2·3·8·9·10·11·12·13·14·15·16·17·18·33·34·35 >>