Forum: Welke camera koop ik?

Pagina: 1 van 1 (2 items)
<< 1 >>
Pagina: 12 van 35 (700 items)
<< 1·2·3·7·8·9·10·11·12·13·14·15·16·17·33·34·35 >>

Offline Peter
.

Offline laszlo
Nee, ik heb het ook van NikonRumors.com, die het af en toe wel aardig bij het rechte eind hebben of er dicht bij zitten. Het is in ieder geval een gerucht, wat waarschijnlijk van een medewerker af komt.
Het kan natuurlijk ook een groot broodje-aap-verhaal zijn..

Life must be lived as we go along. The station will come soon enough. - Robert J. Hastings - 1981

Nog even terugkomend op mijn vorige vraag:

Inmiddels is de Nikon D60 afgeprijsd, en kost nu nog maar 340 euro.
De Canon 1000D kost 400 euro. Zoveel verschil in prijs is er dus niet. Ik heb nog gekeken voor de Nikon D80 maar die is volgens mij bijna niet meer te koop. Afgaande op de prijs denk ik dus dat het de Nikon D60 wordt.
Toch wil ik hier nog even een oproep doen aan mensen die ervaring hebben met de Canon 1000D, met de vraag of die echt zoveel beter is dan de Nikon. Het verschil in prijs is namelijk maar 60 euro, dan is de vraag of ik voor die 60 euro een betere camera heb dan de Nikon D60, of dat ik net zo goed gewoon de Nikon kan aanschaffen. Ervaringen of reviews van de D60 zijn natuurlijk ook welkom. 

''There is no dark side of the moon really...as a matter of fact it's all dark''

Offline Petra
Soms zit ik wel eens te denken van, wat is die camera van mij toch groot.
Soms zou ik dus wel eens een kleiner modelletje willen.
Voor erbij misschien?!?!

Alleen de vraag, wat dan.. Een SLR, een brugmodel, of een compact.

Een SLR, een kleintje dan, Nikon D40, D60, D5000. Canon 1000D, vul maar aan...

Heb nu een Nikon, maar goed dan zou ik misschien het beste een Nikon kunnen nemen, maar van mijn 5 objectieven past er praktisch maar 1 op de goedkopere Nikon's vanwege de scherpstelmotor. Dus een ander merk zou ook kunnen als ik dan toch een objectief erbij moet kopen.

Wil er niet teveel voor betalen. Het is gewoon een cameratje voor erbij. Dus wil iets lichtgewichts, klein/compact.

Iemand ideeen?
Sta ook open voor een brugmodel of compact dus. Als het maar een hoop scheelt met mijn D300.

M'n ouders hebben een compact van Panasonic die zeer nette en scherpe foto's maakt (type weet ik zo even niet). Ik leen hem af en toe als ik m'n eigen joekel niet wil meenemen, ik kan me namelijk enorm vinden in je probleem. Een nadeel van compact is de vertraging tussen de knop indrukken en het daadwerkelijk maken van de foto.

Offline Petra
Ja precies dat is wel zo.
Mijn ouders hebben ook een compact die ik zo zou mogen meenemen.
Maar de kwaliteit is daar echt 10 keer niks.

Tegenwoordig zijn goede compacts haast net zo duur als de goedkoopste SLR.

Eigenlijk hebben wij best een luxe probleem .

Offline Gast3
Ik ben al ruime tijd aan het kijken voor een DSRL, ik ben nieuw op dit gebied. Ik heb al veel gekeken naar camera's en al veel informatie opgezocht en langs geweest bij een fotowinkel. Ik had zelf een Sony Alpha camera op het oog, een Sony Alpha 200. Heeft iemand ervaring met deze camera?

Ik heb deze camera op het oog omdat de beeldstabilisatie in de body zit, net als de scherpstelmotor en dit scheelt dus in de prijs van de lenzen. Ik wil de camera gaan gebruiken om vliegtuigen te spotten en foto's mee te nemen op vakantie en dergelijke...de gewone foto's ook dus.

Iemand ervaring met deze camera? Bevalt hij? Laat het me weten!

Nog andere adviezen voor camera's? Wat voor lens kan ik het beste gebruiken voor het spotten van vliegtuigen, een 55-200 lens of en 70 - 300 lens? Of iets in die trend....

Alvast bedankt !

Offline 96317
Citaat van: Gast3 link: /forum/25/1875/251849 op: 14-08-2009 18:10:35

Ik ben al ruime tijd aan het kijken voor een DSRL, ik ben nieuw op dit gebied. Ik heb al veel gekeken naar camera's en al veel informatie opgezocht en langs geweest bij een fotowinkel. Ik had zelf een Sony Alpha camera op het oog, een Sony Alpha 200. Heeft iemand ervaring met deze camera?

Ik heb deze camera op het oog omdat de beeldstabilisatie in de body zit, net als de scherpstelmotor en dit scheelt dus in de prijs van de lenzen. Ik wil de camera gaan gebruiken om vliegtuigen te spotten en foto's mee te nemen op vakantie en dergelijke...de gewone foto's ook dus.

Iemand ervaring met deze camera? Bevalt hij? Laat het me weten!

Nog andere adviezen voor camera's? Wat voor lens kan ik het beste gebruiken voor het spotten van vliegtuigen, een 55-200 lens of en 70 - 300 lens? Of iets in die trend....

Alvast bedankt !

Heb zelf de A300, 't verschil tussen de A300 en de A200 is dacht ik dat de A300 een liveview functie heeft, en de A200 niet. Dus opzich maken de toestellen gewoon dezelfde kwaliteit foto's. Kijk maar eens naar mijn TR's, dan weet je wat je ongeveer kunt verwachten.

Moderator
ik heb de alpha 200.
En inderdaad het grote verschil met de a300 is de liveview.
Ik vind het een erg fijne camera, Die precies doet wat ik ervan wil dat hij doet.

Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Offline Carlo
Ik heb de a300, en ik moet zeggen dat ik toch wel vaak plezier heb van dat live-view, hoor!
Vooral als je ergens in een drukte tussen veel publiek staat, kun je er mooi overheen fotograferen.

En als je een foto wilt maken in kikkerperspectief, hoef je tenminste niet zelf ook op de grond te gaan liggen. Schermpje opklappen, klaar!
Verder ben ik zeer tevreden met de a300, fijne camera.

Overigens bestaat er ook al een tijdje de a350, maar laat je die niet aansmeren.
Het enige verschil met de a300 is het aantal megapixels. Nou, zoveel als er op de 350 zitten heb je alleen nodig als je in de reclame-fotografie zit, als er heeeeeeeeeele grote posters gemaakt moeten worden van weet ik hoeveel meter in doorsnee. Geef hier dus geen extra geld aan uit, want je hebt het niet nodig.

Ik had wel begrepen dat er ondertussen ook een a280 was uitgekomen, die tussen de 200 en 300 in zit.
Maar wat daar de extra's van zijn, weet ik zo niet.

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Offline Gast3
Citaat van: 96317 link: /forum/25/1875/252062 op: 15-08-2009 02:16:16

Heb zelf de A300, 't verschil tussen de A300 en de A200 is dacht ik dat de A300 een liveview functie heeft, en de A200 niet. Dus opzich maken de toestellen gewoon dezelfde kwaliteit foto's. Kijk maar eens naar mijn TR's, dan weet je wat je ongeveer kunt verwachten.

Citaat van: sanderr25 link: /forum/25/1875/252085 op: 15-08-2009 10:25:47

ik heb de alpha 200.
En inderdaad het grote verschil met de a300 is de liveview.
Ik vind het een erg fijne camera, Die precies doet wat ik ervan wil dat hij doet.

Citaat van: Carlo link: /forum/25/1875/252107 op: 15-08-2009 11:11:43

Ik heb de a300, en ik moet zeggen dat ik toch wel vaak plezier heb van dat live-view, hoor!
Vooral als je ergens in een drukte tussen veel publiek staat, kun je er mooi overheen fotograferen.

KNIP

Ik had wel begrepen dat er ondertussen ook een a280 was uitgekomen, die tussen de 200 en 300 in zit.
Maar wat daar de extra's van zijn, weet ik zo niet.

Welke lenzen/objectieven gebruiken jullie als ik vragen mag?

Dat van die A280 klopt niet helemaal, er is een A230, A330 en een A380 uitgekomen, dit zijn vernieuwde versies van de A200, A300 en A350. Ik heb de A230 in mijn handen gehad, ik vond de camera zelf mooier als de A200 maar de grip vond ik te klein....bij de A200 is deze groter/groffer en je kunt de camera beter vasthouden

Moderator
ik heb de volgende objectieven:
18-70 f3.5-5.6 van sony
75-300 f4.5-5.6 van sony
30mm f1.4 van sigma

Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Offline Gast3
Heb je de A200 Dubbel Zoom kit gekocht waarbij de 18-70 en 75-300 standaard bijzitten?

Offline Melvin
Ik heb een vraag, ik wil graag overstappen van een Brugmodel naar een DSLR, maar welke? Ik heb al een aantal jaren dezelfde camera en heb deze nu helemaal door en kan er niks meer uithalen op enkele uitzonderingen na. Ook begint de camera ondertussen een aantal gebreken te tonen zoals de Flitser die niet meer werkt, camera valt soms opeens uit of het menu reageert niet. Zoals je wel kan voorstellen is dat er onhandig en wil daarom een nieuwe camera maar dan wel een camera waar ik lekker mee kan experimenteren met genoeg opties, daarom leek mij een DSLR wel een juiste optie.

Ik heb zelf al heel lang rondgekeken op internet een ben een aantal fotowinkels langs gegaan om ze eens vast te houden. Ik vind zelf de keuzen steeds moeilijker worden want er zijn er zoveel  Toen ik eenmaal eruit was ging mijn keuze naar de Sony Alpha 300. Van Sander mocht ik deze camera ook al uitproberen en dat is me eigenlijk goed bevallen. Nu ging ik weer naar een fotowinkel en het bleek dat de Sony Alpha uit het assortiment gehaald was voor de nieuwe modellen. Oke, maar toen ik ze zag vond ik ze niet zo heel mooi en de Sony Alpha 300 hield veel beter vast. Gisteren was ik verder gaan zoeken en heb ik een pakket gevonden wat voor mijn Budget aanvaardbaar is en heel erg makkelijk voor een starter. In het pakket zitten de Canon 1000D, 18-55mm kitlens, Tamron 70-300mm, Lowepro EX-180 tas en een SanDisk 4GB SDHC voor een prijs van €599,-.

Mijn vraag is dus nu eigenlijk of de Canon 1000D een goede camera is en of de lenzen die erbij zijn geleverd van goede kwaliteit zijn want ik heb geen Budget om dan maar even nieuwe erbij te kopen. Of moet ik toch maar gaan voor de Sony Alpha 300 omdat dat mijn eerste keus was en erg goed bevallen is.(na lang zoeken nog een aantal camera's op voorraad gevonden ) Of hebben jullie een voorstel voor mij ? Want zelf heb ik echt geen idee meer en zie door de bomen het bos niet meer 

Offline 96317
Je kan echt hele goede foto's maken met een Sony Alpha 300, en dat weet je zelf natuurlijk maar al te goed. Het enige nadeel was bij mij dat er toen een erg slechte lens bij was geleverd, en dat was gelijk te merken aan de kwaliteit van de foto's. Vandaar ben ik ook op zoek naar een nieuwe vergelijkbare lens. Als ik die dan heb, verwacht ik zeer goede foto's te maken met de nieuwe lens, want daar ligt het zeer zeker aan dat ik nu geen goede foto's maak, tenminste dat vind ik zelf.

Bijna alle foto's die ik met mijn standaard lens maak zijn niet goed genoeg, behalve foto's die gemaakt zijn met m'n telelens van Sigma, wat een geweldige lens is dat toch. En toen ben ik er dus achter gekomen dat de lens de foto's kan maken of breken.

Mijn advies: Koop een Sony Alpha 300, met daarbij een goede lens (18-70 mm), want je hebt toch al heel wat ervaring met deze camera gekregen doordat je die van mij mocht lenen. Dus ken je de meeste dingen al. Plus dat je als bijkomend voordeel hebt dat je mijn lenzen ook kunt lenen.

De Canon 1000D scoort trouwens hetzelfde cijfer als de A300, volgens de aan Dixons.nl aangesloten review site, een 7.9.

De keuze is uiteraard aan jezelf, maar ik zou het toch verstandiger vinden als je een A300 neemt omdat je daar toch al heel wat ervaring mee hebt, en je eerder al op deze camera was uitgekomen na veel onderzoek.

Edit:

Ik heb net even een review van de Canon 1000D doorgelezen, en hier zijn voor mij een aantal punten.

- De 1000D heeft geen uitklapbaar scherm, de Sony wel, en dat is soms erg handig als je originele standpunten goed wilt fotograferen.
- De Sony A200 en Sony A300 hebben als enige verschil dat de 200 geen liveview heeft en de 300 wel. Dus uiteindelijk kun je deze vergelijkingstabel makkelijk gebruiken om de twee modellen, de A300, en de 1000D te vergelijken: http://www.letsgodigital.org/html/review/canon/eos1000d/vergelijk-slr.html
- Preview / review hier: http://www.letsgodigital.org/nl/19266/canon-1000d-preview/
- Volgens mij zit er geen stabilisator in de body van de Canon, (correct me if i'm wrong) dus uiteindelijk zijn de lenzen voor de Canon ook duurder, als je de Canon wil uitbreiden.

Eindconclusie en tip: Ga voor de Sony Alpha 300.

Moderator
Citaat van: 96317 link: /forum/25/1875/255025 op: 22-08-2009 23:35:22

Mijn advies: Koop een Sony Alpha 300, met daarbij een goede lens (18-70 mm)

Ehhh, hij verteld net een reactie voor de jouwe dat die niet meer leverbaar is en vervangen is door een ander type wat hij niet zo prettig in de hand vind liggen... Dus aan die tip heeft hij niet zo veel meer...

Citaat van: Deja024 link: /forum/25/1875/255424 op: 23-08-2009 23:31:00

Ehhh, hij verteld net een reactie voor de jouwe dat die niet meer leverbaar is en vervangen is door een ander type wat hij niet zo prettig in de hand vind liggen... Dus aan die tip heeft hij niet zo veel meer...

Er zijn eventueel ook nog andere winkels waar hij terecht kan.

Groetjes, Wesley

Doe mee aan de fotowedstrijden.. Check Fotografie Algemeen!

Blog: Straks werken, en eigenlijk voor de rest niks doen!

Moderator
Citaat van: Wesleydp link: /forum/25/1875/255427 op: 23-08-2009 23:38:02

Er zijn eventueel ook nog andere winkels waar hij terecht kan.

Klopt, en als je echt zoekt zul je hem vast nog vinden. Maar is het wenselijk om een nieuwe camera te kopen die eigenlijk al uit produktie is? Ik persoonlijk zou daar niet voor kiezen.

Offline 96317
Citaat van: Deja024 link: /forum/25/1875/255424 op: 23-08-2009 23:31:00

Ehhh, hij verteld net een reactie voor de jouwe dat die niet meer leverbaar is

Citaat van: Melvin link: /forum/25/1875/254971 op: 22-08-2009 19:17:06

na lang zoeken nog een aantal camera's op voorraad gevonden

Citaat van: Deja024 link: /forum/25/1875/255430 op: 23-08-2009 23:40:10

Maar is het wenselijk om een nieuwe camera te kopen die eigenlijk al uit produktie is? Ik persoonlijk zou daar niet voor kiezen.

Als de camera een kleine tijd uit de productie is, maar nog wel uit voorraad leverbaar is tegen zeer goedkope prijzen, en als de camera zeer goed bevalt, dan kan ik geen reden bedenken waarom je daar niet voor zou kiezen? Tenzij jij van het 'Nikon-', of 'Canon kamp' bent, dan kan ik het me nog wel voorstellen dat je dat zegt.

Citaat van: Deja024 link: /forum/25/1875/255430 op: 23-08-2009 23:40:10

Klopt, en als je echt zoekt zul je hem vast nog vinden. Maar is het wenselijk om een nieuwe camera te kopen die eigenlijk al uit produktie is? Ik persoonlijk zou daar niet voor kiezen.

De opvolger van mijn Nikon D40 (de D60) lag al een aantal maanden in de winkel toen ik mijn D40 kocht (oké de D40 hebben ze nog bijna een jaar nadat ik hem kocht verkocht). En toch heb ik geen spijt van mijn keuze. Zeker ook omdat ik het idee heb dat sommige oudere camera's kwalitatief beter zijn, dan de vernieuwde versie.

Pagina: 12 van 35 (700 items)
<< 1·2·3·7·8·9·10·11·12·13·14·15·16·17·33·34·35 >>