Forum: Efteling 31 oktober 2016 - Remkoow

Pagina: 1 van 3 (20 items)
<< 1·2·3 >>
Pagina: 1 van 1 (6 items)
<< 1 >>

Het was afgelopen zondag lekker weer, we hadden geen verplichtingen en wél een Efteling-abonnement, dus wat deden we? Juist, een dagje herfst vieren in de Efteling, waar het overigens qua decoraties al behoorlijk Winter Efteling was. En dat in de herfstvakantie.
Maar goed, ik heb nog wat foto's gemaakt van een herfstig park, voordat binnenkort bij de eerste storm alle blaadjes in één keer van de boom afgewaaid zijn, en onderstaande selectie van 20 stuks wil ik graag met jullie delen.

Na onze aankomst op een door herfstbladeren roodgekleurde parkeerplaats en een blik op het wachttijdenbord aan de Pardoes Promenade, besloten we weer eens de Bob te doen. Stiekem zó’n leuke baan.

Na een ritje Fata Morgana liepen we langs de Piraña, want daar vonden we het toch iets te fris voor.

Mooi zicht op Baron 1898.

Water en vuur.

De Vliegende Hollander blijft toch wel de attractie die een single riders line het hardst kan gebruiken.

We wilden in Station de Oost een worstenbroodje eten, maar die waren op, dus namen we de trein naar Marerijk. Bij Het Witte Paard waren nog wel worstenbroodjes.

De Gekroonde Eend.

Jokies Wereld.

Is de fotobalie bij Vogel Rok permanent gesloten? Dit was drie weken geleden namelijk ook al zo, maar toen waren we er aan het eind van de dag. Dit was gewoon ‘s middags.

“Hé vogel, wat gaan we doen?” - “Heb ik net aan jou gevraagd.”

We hadden Symbolica nog niet gezien, dus besloten die kant maar eens op te lopen.

Volop herfst.

Herfst bij Gondoletta.

We deden een rondje Gondoletta, waar de klok boven de ingang overigens nog de zomertijd aangaf.

Bootjes.

Symbolica. Mooi, die glas-in-loodramen!

Panorama.

Gondoletta & Baron 1898.

De meeuwen hebben snel door in welk bootje er gegeten wordt.

Nog meer Baron 1898.

Ondanks dat ik niet echt een wintermens ben en het liefst heb dat het tot 22.00 uur licht is, vind ik het wel erg fijn om het park weer tijdens zonsondergang mee te maken.

We bezochten ook Baron 1898, waar de stoommachine in werking was. Mooi!

De Witte Wieven hebben hun habitat uitgebreid naar het duinpad bij De Vliegende Hollander.

En het fijnste van de wintertijd is toch wel dat je op een normale Eftelingdag Aquanura weer in het donker kunt zien.

Bedankt voor het kijken en lezen en graag tot snel.

Het is gewoon de mooiste tijd in de Efteling met alle herfstkleuren (Oke, in de winter met echte sneeuw vind ik nog mooier...). Leuke foto's met een waterig zonnetje en de mist bij de Vliegende Hollander. Ik vind die van Aqua Nura erg mooi!

"The important thing is not the camera but the eye." - Alfred Eisenstaedt 1898-1995

Mooie foto's!

Symbolica door de bomen heen, vooral in combinatie met de Gondoletta, begin ik één van de mooiste uitzichten in het park te vinden.

Het fotopunt bij Vogel Rok is helaas verwijderd, erg jammer. Die eerste drop is een stuk minder leuk zonder flits

Wat een prachtfoto's! Misschien een tip om de foto's eens in RAW-formaat op te slaan, dan kun je naderhand de lucht weer een beetje blauw krijgen i.p.v. zo digitaal wit. Geen kritiek overigens, je maakt mooiere foto's dan ik ooit zal kunnen.

Citaat van: Marerijk link: /forum/19/25269/810223 op: 04-11-2016 16:08:39
Het is gewoon de mooiste tijd in de Efteling met alle herfstkleuren (Oke, in de winter met echte sneeuw vind ik nog mooier...). Leuke foto's met een waterig zonnetje en de mist bij de Vliegende Hollander. Ik vind die van Aqua Nura erg mooi!
Dank je, ik vind de herfst ook echt het fijnste Eftelingseizoen, vooral om foto's te maken.

Citaat van: Trollenbol link: /forum/19/25269/810224 op: 04-11-2016 16:12:58
Mooie foto's!

Symbolica door de bomen heen, vooral in combinatie met de Gondoletta, begin ik één van de mooiste uitzichten in het park te vinden.

Het fotopunt bij Vogel Rok is helaas verwijderd, erg jammer. Die eerste drop is een stuk minder leuk zonder flits
Bedankt! Dat het fotopunt weg is wist ik niet, ik heb sinds de zomer een abonnement en vorige keer (3 weken geleden) viel me voor het eerst op dat er geen foto gemaakt werd én dat de balie gesloten was.

Citaat van: Droozle link: /forum/19/25269/810230 op: 05-11-2016 01:50:58
Wat een prachtfoto's! Misschien een tip om de foto's eens in RAW-formaat op te slaan, dan kun je naderhand de lucht weer een beetje blauw krijgen i.p.v. zo digitaal wit. Geen kritiek overigens, je maakt mooiere foto's dan ik ooit zal kunnen.
Dankjewel voor het compliment en de tip, maar mijn camera (Sony Cyber-Shot DSC-HX50, waar ik overigens niet helemaal tevreden over ben) kan helaas geen foto's in RAW opslaan, dus veel meer dan dit kan ik er niet van maken.

Citaat van: Remkoow link: /forum/19/25269/810239 op: 05-11-2016 13:52:29

Dankjewel voor het compliment en de tip, maar mijn camera (Sony Cyber-Shot DSC-HX50, waar ik overigens niet helemaal tevreden over ben) kan helaas geen foto's in RAW opslaan, dus veel meer dan dit kan ik er niet van maken.

Oh jammer zeg. Ik ben trouwens wel dol op de Sony camera's, omdat ze zeer lichtgevoelige sensors hebben voor prima foto's bij weinig licht. Komt goed van pas voor sfeerplaatjes in de Winter-Efteling. Ik heb zelf een Sony alpha 5000.

Pagina: 1 van 1 (6 items)
<< 1 >>