Forum: [SPOILERS] | De eerste keren Pinokkio! | 23 en 24 maart 2015

Pagina: 1 van 7 (57 items)
<< 1·2·3·4·5·6·7 >>
Pagina: 1 van 1 (1 items)
<< 1 >>

Afgelopen woensdag was het dan eindelijk zover: abonnementhouders mochten voor het eerst het nieuwe sprookje Pinokkio komen bewonderen! Ik was er ook weer bij, in het tijdvak 18:00 - 18:30, maar ben uiteindelijk blijven hangen tot 20:00 ( )in de hoop dat de spots aangingen zodat ik enkele mooie foto's kon maken met de sfeerverlichting aan. Helaas was de verlichting nog niet aangesloten, dus voor die foto's nog even geduld tot de Midzomernacht Verder ben ik gisterenmiddag ook nog in het park geweest om Pinokkio te bewonderen. De foto's van die twee dagen samen nu hier!

1. Polsbandjes opgehaald voor de preview. Het eerste tijdvak had blauw, het laatste tijdvak had rood, mijn tijdvak had geel. Leuk (en gratisch )souvenir!

Om de drie minuten werden vijftien mensen van een tijdvak naar binnen gelaten, zodat de rij voor het huisje enigzins beperkt bleef. We moesten overigens over een noodpad lopen omdat Roodkapje nog niet klaar was. Dat noodpad sloot netjes aan op het eigenlijke pad, wat lijkt op het pad wat naar DNKVDK loopt: met een bochtje om een heuveltje.

Een sfeervol gebiedje openbaart zich! Ik was in één klap verkocht. Pinokkio straalt gezelligheid uit en het nodigt echt uit hier even te blijven staan en wat te kletsen.

Eerste onderdeel van het sprookje is La Bottega Di Geppetto, Gepetto's werkplaats. Links hiervoor staat het sprookjesboek, met tevens een vertaling in het Italiaans, en drie houten beelden in de bosjes.

Het huisje zelf is ontzettend gedetailleerd en ontzettend druk, maar dat is niet erg. Binnen spelen Pieckmuisjes en vele andere dieren, zelfs houtwormen. Om de zoveel tijd wordt het licht achter het zolderraampje blauw, waarna de fee als pepper's ghost op de trap verschijnt en naar Pinokkio roept, om vervolgens weer te verdwijnen waarbij de hele inrichting blauw wordt. Verder is in het interieur onder meer Mijnheer Prikkebeen te vinden en draait er een aanstekelijk muziekje; een variant van de Tarantella Siciliana. Aan de zijgevel van La Bottega hangt een trekpop.

Deel twee zijn de Vos en de Kat verscholen in hun tonnen. Om de zoveel tijd komen ze naar buiten, waarbij ze naar Pinokkio roepen en waardoor de meeuw op de ton nogal angstig om zich heen kijkt.

Hengelen maar, is het devies bij deel drie: de monstervis! De grote oranje vis moet gekieteld worden met het veertje aan de hengel, want dan gaat de mond open en krijgen we Pinokkio en Gepetto te zien. Eerst zien we ze achterin de vis als statische beeldjes vis eten en daarna, nadat de mond zich even gesloten heeft, zien we de grote animatronic-Pinokkio voor in de vis. Even later sluit de mond zich weer, waarna de vis het nog nodig vindt een boer te laten, wat te ruiken is Overigens bevind de ingang van de onderhoudstunnel zich onder het achterste deel van de steiger.

Pinokkio is al flink populair:

Nog wat overzichtjes van het gebied:

Al met al is het toch nog een prachtig sprookje geworden Of het perfect in ons Sprookjesbos past is de vraag, maar het is zeker leuk en het valt in de smaak bij de bezoekers! Tot slot heb ik voor de geïnteresseerden nog enkele foto's van hoe het was voor de bouw, tijdens de bouw en na de bouw.

Als je iets doet, doe het dan goed.

Aantal keer Efteling in 2017: 1x | 2016: 63 | 2015: 67x | 2014: 59x

Aantal keer Baron 1898 in 2017: 0x | 2016: 51x | 2015: 184x

Pagina: 1 van 1 (1 items)
<< 1 >>