Forum: 19-06-2014 | Eftelwesley | Indische Waterlelies

Pagina: 1 van 3 (20 items)
<< 1·2·3 >>
Pagina: 1 van 1 (9 items)
<< 1 >>

Hey allemaal,

Vandaag nog ff 2 uurtjes naar het park geweest omdat ik een half middagje tijd had en ik wat ontspanning nodig had na deze wat drukkere week. Toen ik eenmaal in het park was ben ik het Sprookjesbos ingegaan maar toen begon het een beetje te regenen dus ben ik gaan schuilen bij de Indische Waterlelies omdat het daar droog is en ik zin had in vrolijke muziek. Na een paar keer het showtje te hebben gezien ging ik wat foto's maken en van alle 116 zijn dit de mooiste vind ik!
Veel kijkplezier, ik hoop dat jullie het wat vinden en ik zie jullie reacties graag tegemoet!

Kijk ook eens op Youtube.com/EftelwesleyHD, meer dan 17.000 Abonnees!

Offline Weirdo
Mooie foto's.
Maar 116 foto's van alleen de Waterlelies? Dat is veel!

Mooi

Ik vindt de lantaarn het mooist.

Hmm. Niet alle (eigenlijk allemaal...) foto's zijn wat onscherp of pixelig. Erg jammer want dat maakt de serie gelijk minder.
Heb je een statief gebruikt?

Citaat van: Weirdo link: /forum/19/24396/770660 op: 20-06-2014 06:00:38

Mooie foto's.
Maar 116 foto's van alleen de Waterlelies? Dat is veel!

Haha ja dat krijg je ervan als t regent

Citaat van: Eftelmax link: /forum/19/24396/770668 op: 20-06-2014 08:17:41

Mooi

Ik vindt de lantaarn het mooist.

Thanks

Citaat van: Tommetje-s link: /forum/19/24396/770675 op: 20-06-2014 10:52:09

Hmm. Niet alle (eigenlijk allemaal...) foto's zijn wat onscherp of pixelig. Erg jammer want dat maakt de serie gelijk minder.
Heb je een statief gebruikt?

Ja klopt, vond ik ook al dat ze niet heel erg scherp zijn, dit ligt aan de camera zelf denk ik want ik zou niet weten hoe ik dat aan kan passen eigenlijk. Net zoals met filmen in het donker, is ook minder dan overdag. En nee ik had statief niet bij deze keer dus heb ze zo uit de losse pols gemaakt, zo stil mogelijk gehouden, en soms ook met behulp van t hekje.

Ah oke dan gaat het altijd al minder zonder statief. Misschien kun je op internet zoeken naar goede tips voor uit de losse hand. Ik heb er zelf ook vaak moeite mee, maar via het internet kom je al een heel eind

Citaat van: Tommetje-s link: /forum/19/24396/770725 op: 20-06-2014 20:23:55

Ah oke dan gaat het altijd al minder zonder statief. Misschien kun je op internet zoeken naar goede tips voor uit de losse hand. Ik heb er zelf ook vaak moeite mee, maar via het internet kom je al een heel eind

Aah ja thanks voor de tip, ik zal een wat gaan rondzoeken. Ik denk alleen wel dat ik mét statief ongeveer even (on)scherpe foto's maak, tenminste in het donker dan. maar ik zal het eens proberen

Citaat van: Eftelwesley link: /forum/19/24396/770753 op: 21-06-2014 01:53:44

Aah ja thanks voor de tip, ik zal een wat gaan rondzoeken. Ik denk alleen wel dat ik mét statief ongeveer even (on)scherpe foto's maak, tenminste in het donker dan. maar ik zal het eens proberen

Je maakt foto's uit de hand met een sluitertijd van 1/8 sec?
De onscherpte komt daardoor, je foto's zijn gewoonweg bewogen
Daarbij komt ook nog dat gekozen is voor een groot diafragma, dat gaat wellicht goed bij detailfoto's maar des te minder bij een breed zicht. (dan wil je alles scherp hebben van voor tot achter, en dat gaat niet bij een groot diafragma)

Als je op statief fotografeert, en je diafragma kleiner zet zou ik niet weten waarom er onscherpe foto's uitkomen.

Citaat van: Gert-Jan1990 link: /forum/19/24396/770761 op: 21-06-2014 09:13:52

Citaat van: Eftelwesley link: /forum/19/24396/770753 op: 21-06-2014 01:53:44

Je maakt foto's uit de hand met een sluitertijd van 1/8 sec?
De onscherpte komt daardoor, je foto's zijn gewoonweg bewogen
Daarbij komt ook nog dat gekozen is voor een groot diafragma, dat gaat wellicht goed bij detailfoto's maar des te minder bij een breed zicht. (dan wil je alles scherp hebben van voor tot achter, en dat gaat niet bij een groot diafragma)

Als je op statief fotografeert, en je diafragma kleiner zet zou ik niet weten waarom er onscherpe foto's uitkomen.

Ja de sluitertijd weet ik niet precies hoe lang die is en hoe ik die verder in kan stellen.. Misschien toch nog een keer kijken. ;p
Aah ja nu je het zo uitlegt snap ik het ja, dankjewel voor de tip Ik zal binnenkort eens proberen met statief en wat jij zegt een kleiner diafragma.

Pagina: 1 van 1 (9 items)
<< 1 >>