Forum: D5Z Verzamelgids: verzamelaars verzamelt u!

Pagina: 1 van 2 (10 items)
<< 1·2 >>
Pagina: 22 van 34 (661 items)
<< 1·2·3·17·18·19·20·21·22·23·24·25·26·27·32·33·34 >>

Die gaat er ook in komen.
Zal eens kijken of ik straks even een scan kan maken.

Edit: Computer bleef vasthangen, scannen is even niet mogelijk. Zal binnenkort nog een keer kijken.

If I am different the difference is I am me! <br />[url=http://www.devijfzintuigen.nl/help/een-post-met-inhoud]Heeft jouw post inhoud genoeg? Klik hier voor een handleiding

Even een paar wijzigingen in de pins voor als je er tijd voor hebt om het aan te passen:

EPP 34 Efteling hotel 01-07-2004 =OP
EPP 100 Sprookjesbos jubileum 01-07-2007 =OP
EPP 95 Vrouw Holle bewegend 01-01-2007=OP
EPP 24 carnaval boer 01-04-2004 =NIET OP (staat in catalogus van wel)

www.pinparade.nl heeft nu ook een eigen pin.

Draak Lichtgeraakt luxe is ook al heel lang op.

En Vrouw Holle bewegend staat nog steeds al Nog Verkrijgbaar.

Hoop niet.. Droom niet.. Geen verwachting, geen verdriet..

Offline Frans
Bedankt voor de tips heren, het is inmiddels aangepast!

Oproep!
Voor de verzamelgids zijn we opzoek naar de 3 poortpassen (normaal,fijn en piekfijn)
Let op!: Je hebt van iedere poortpas 2 verschillende versie's, een zonder en een met het jaartal (2011)
De ene zonder jaartal wordt uigegeven bij de Kassa's van de Efteling en de gene met jaartal in de voorverkoop.
Alvast ontzettend bedankt!

Offline TheF4
Moderator
Het is voor verzamelaars vanaf nu mogelijk om serienummers van diverse items in te voeren. Op deze manier kun je bijvoorbeeld bijhouden welke volgnummers je van een limited edition pin hebt. Je kunt ook de nummers van andere verzamelaars zien (Voor de mensen die op serienummer willen ruilen)

www.TheF4.com

Geinige invulling.

Offline Marwin
Moderator
Citaat van: TheF4 link: /forum/18/4343/558331 op: 19-05-2011 20:35:02

Het is voor verzamelaars vanaf nu mogelijk om serienummers van diverse items in te voeren. Op deze manier kun je bijvoorbeeld bijhouden welke volgnummers je van een limited edition pin hebt. Je kunt ook de nummers van andere verzamelaars zien (Voor de mensen die op serienummer willen ruilen)

Met dank aan Lorenzo voor het idee!

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Dankzij Peter van peter www.jezuss.nl hebben we aan 43 Ezeltje Strekje munten eindelijk een afbeelding kunnen geven.
Munten uit diverse jaren, van de jaren 70 tot 2000.

Tevens nieuw:
Sprookjesboom de musical orpheus - folder
Ontmoet Sprookjesboom in de Efteling - folder
Game Gallery groen - munt
Parkeermunt blanco - munt
Jubileum 45 jaar - munt

If I am different the difference is I am me! <br />[url=http://www.devijfzintuigen.nl/help/een-post-met-inhoud]Heeft jouw post inhoud genoeg? Klik hier voor een handleiding

Bij dit item: http://verzamel.vijfzintuigen.nl/index.tpl?action=item&id=1781
staat 'is archief dvd van Studio100'. Waarom staat het ding dan in de verzamelgids?
Ik ga er vanuit dat niemand een archiefdvd van het bedrijf zelf in z'n bezit heeft..

"Ik ben van mening dat ieder mens in staat is de dromen die hij heeft zelf te sturen"

Offline Carlo
Omdat we een zo compleet mogelijk archief willen maken van alles wat ooit is gemaakt.

Om het even op een andere collectie van mij te betrekken: zo is er ook een bijzonder luxe Suske en Wiske-album, dat uitgegeven is tijdens de
uitzending van In De Hoofdrol, met Willy Vandersteen in de hoofdrol.
Dat album had een oplage van 3 (!) stuks, gesigneerd, en is in het bezit van familie Vandersteen, Mies Bouwman en nog iemand.

Die dingen komen dus nooit op de markt, maar het boek bestaat wel degelijk, en staat voor een aardige prijs in de stripcatalogus.
Puur om het overzicht zo compleet mogelijk te maken.

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Daarnaast zijn er natuurlijk altijd mensen die de dvd wél hebben door het op een of andere manier bemachtigd te hebben.
Ik helaas niet, maar altijd leuk om te zien dat het materiaal weldegelijk bestaat.

Offline Carlo
De nieuwste Nostalgiepins zijn zojuist toegevoegd aan de Verzamelgids.
De pins zijn HIER te bekijken.
Ook zijn de Anton Pieck-pin, de Schatkamerpin en de HuisvandeVijfZintuigen-pin voorzien van een nieuwe foto.

Omdat dit allemaal 3D-pins zijn, kan ik ze niet scannen, en moeten ze gefotografeerd worden. Dat duurde wat langer dan voorzien.

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Bedankt voor het toevoegen!

Ik heb ze meteen even aangevinkt. Ze hangen netjes op mijn prikbord.

Ik heb een CD waarop "Pardoes en de grote bosgriezel" als hoorspel op staat. Echter kan ik deze CD niet in de verzamelgids vinden. Is het zo dat oudere verzamelobjecten hier in het topic moeten worden vermeld als ze nog niet in de gids staan?

Deze verrekijker vergroot wel 8 maal. Maar ik heb er ook wel eens een 9de keer doorgekeken en toen deed hij het ook nog gewoon. (H. Finkers)

Offline Carlo
Citaat van: Phantam link: /forum/18/4343/571221 op: 20-06-2011 21:12:30

Ik heb een CD waarop "Pardoes en de grote bosgriezel" als hoorspel op staat. Echter kan ik deze CD niet in de verzamelgids vinden. Is het zo dat oudere verzamelobjecten hier in het topic moeten worden vermeld als ze nog niet in de gids staan?

Kan. Nóg liever hebben we dat je een scan maakt en die even doormailt, dan kan het item er bij worden gezet. 

Het boek staat er wel in: http://verzamel.vijfzintuigen.nl/index.tpl?action=item&from=bijgewerkt&id=311&action2=&a...

Citaat van: Carlo link: /forum/18/4343/568552 op: 14-06-2011 11:07:16

Omdat we een zo compleet mogelijk archief willen maken van alles wat ooit is gemaakt.

Oh, ik dacht dat het een verzamelgids was. Dat het vooral te verzamelen moest zijn.
Als je namelijk álles wat ooit aan dvd's e.d. is gemaakt wil plaatsen dan houd je uiteindelijk maar een klein
aantal 'items' over die mensen wél kunnen bemachtigen. Dat je een Efteldingen in de verzamelgids snap ik,
want ondanks dat zoiets voor personeel bedoeld is, zijn er toch een hoop mensen die zo'n ding kunnen bemachtigen.
Maar een archief-dvd van een musicalproducent er in opnemen, dan raakt wat mij betreft het einde zoek..

Citaat van: Carlo link: /forum/18/4343/568552 op: 14-06-2011 11:07:16

Die dingen komen dus nooit op de markt, maar het boek bestaat wel degelijk, en staat voor een aardige prijs in de stripcatalogus.
Puur om het overzicht zo compleet mogelijk te maken.

Ja, maar zo'n stripalbum is in ieder geval nog gemaakt om uitgegeven te worden.
Ook al is het met een oplage van drie - stel dat Mies Bouwman 'm weg wil doen dan kan dat dus gewoon.
Een archief-dvd is niet bedoeld om uitgegeven te worden en ik vraag me af hoeveel dvd's er dan van zijn.
De Efteling heeft 'm ongetwijfeld ook in eigen archief liggen, maar in dat geval kan je dan meteen alle musicals
die er zijn gemaakt toevoegen zónder afbeelding, want je weet dat er dvd's van zijn gemaakt en 'het maakt het overzichtelijk',
alleen heeft net zoals deze dvd niemand er een kunnen bemachtigen en is van de andere dvd's geen afbeelding beschikbaar.

Citaat van: laafmaster link: /forum/18/4343/569224 op: 15-06-2011 22:10:02

Daarnaast zijn er natuurlijk altijd mensen die de dvd wél hebben door het op een of andere manier bemachtigd te hebben.
Ik helaas niet, maar altijd leuk om te zien dat het materiaal weldegelijk bestaat.

Leuk om te zien dat het materiaal bestaat? Uiteindelijk zal er altijd wel één iemand zijn die het heeft, maar als dat een reden
moet zijn om het op te nemen in je verzamelgids dan puilt je gids dadelijk uit met crap die één iemand heeft en verder niet is te verkrijgen.
Ja, in principe wordt elke entertainmentact en voorstelling één maal opgenomen voor in het archief, dus in zoverre bestaat het materiaal.

Enfin, jullie moeten het zelf weten hoor, maar ik vind het nogal.. vreemd  

"Ik ben van mening dat ieder mens in staat is de dromen die hij heeft zelf te sturen"

Offline Carlo
Citaat van: pieterc link: /forum/18/4343/572248 op: 23-06-2011 15:03:01

Ja, maar zo'n stripalbum is in ieder geval nog gemaakt om uitgegeven te worden.
Ook al is het met een oplage van drie - stel dat Mies Bouwman 'm weg wil doen dan kan dat dus gewoon.
Een archief-dvd is niet bedoeld om uitgegeven te worden en ik vraag me af hoeveel dvd's er dan van zijn.

Ik snap heel goed wat je bedoelt Pieter, maar als die ene musicalmedewerker zijn exemplaar nou ook eens op Marktplaats zet? 

Ach, die paar items die momenteel in de lijst staan die jij en ik niet kunnen vergaren, is dat nou zo'n ramp?
De meesten vinden het juist leuk om te zien dat zulke dingen óók bestaan, zonder dat ze het ooit in hun bezit zullen krijgen.

Sowieso heeft iedereen die aan die productie heeft meegewerkt er eentje gekregen, in ieder geval de acteurs. Er zijn er dus een heel aantal in omloop.

Pagina: 22 van 34 (661 items)
<< 1·2·3·17·18·19·20·21·22·23·24·25·26·27·32·33·34 >>