Forum: Aanpassingen op de Website van de Vijf Zintuigen

Pagina: 13 van 18 (354 items)
<< 1·2·3·8·9·10·11·12·13·14·15·16·17·18 >>

Offline TheF4
Moderator
Citaat van: Daan link: /forum/18/2859/474324 op: 14-11-2010 21:09:48

Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar geen een video uit de videobank doet het meer bij mij.
Heeft dat met die cooliris te maken?

Hmmm er is iets anders loos. Ik ga er even naar kijken

www.TheF4.com

Offline TheF4
Moderator
Citaat van: Daan link: /forum/18/2859/474324 op: 14-11-2010 21:09:48

Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar geen een video uit de videobank doet het meer bij mij.
Heeft dat met die cooliris te maken?

Probleem opgelost.

www.TheF4.com

In "Veelgestelde Vragen: Forum" zijn drie vragen toegevoegd:

* Forumteam: 06 Vertrouwenspersoon, wat is dat?
* Slotjes: 01 Wat zijn slotjes?
* Slotjes: 02 Hoe vraag ik een slotje aan?

Ze zijn hier te vinden: http://www.devijfzintuigen.nl/faq-forum.html

If I am different the difference is I am me! <br />[url=http://www.devijfzintuigen.nl/help/een-post-met-inhoud]Heeft jouw post inhoud genoeg? Klik hier voor een handleiding

Offline Elske
'Vertrouwenspersoon, wat is dat?'
Als je het mij vraagt heeft dat totaal geen toevoeging aan de FAQ. De vertrouwenspersoon is er niet meer en ik weet zeker dat sommige nieuwe leden hier nooit hebben geweten dat er een vertrouwenspersoon was.
Wat mij betreft is die vraag nogal overbodig.

Regelmatig is de vraag nog gesteld, zelfs afgelopen jaar nog enkele malen en werd ernaar verwezen. Het hoort dus een stukje bij de geschiedenis van het forum. Wellicht een vraag die in de toekomst niet zo vaak meer gesteld zal worden, maar dan is het antwoord er in ieder geval wel en hoeven we die niet telkens opnieuw te formuleren. Vandaar dat in het antwoord ook alles in de verleden tijd geschreven staat.

If I am different the difference is I am me! <br />[url=http://www.devijfzintuigen.nl/help/een-post-met-inhoud]Heeft jouw post inhoud genoeg? Klik hier voor een handleiding

Is het mogelijk dat er bij het jaaroverzicht een extra navigatie menu bij komt? Zodat je onderaan ook naar de volgende pagina kunt gaan?

Nu lees je de stukjes die er bij staan, ben je klaar met lezen moet je weer omhoog scrollen en dan op de volgende pagina klikken.

Offline TheF4
Moderator
Zo, er zijn weer wat verzoekjes weggewerkt van diverse leden:

* Beeldbank/Videobank: Beelden zijn vanaf heden chronologisch te sorteren op datum of naam.
* Beeldbank/Videobank: Cooliris link ook aan de onderkant van de tabel met thumbnails zodat men niet meer naar boven hoeft te scrollen.
* Beeldbank/Videobank: Bladerfunctie ook aan de onderkant van de tabel met thumbnails zodat men niet meer naar boven hoeft te scrollen.
* Beeldbank/Videobank: Bold verwijderd bij de navigatie aan de linkerkant voor betere leesbaarheid van sub items.
* Beeldbank/Videobank: Aantal beelden per pagina van 32 naar 44 gebracht om bladeren te voorkomen.
* Wallpapers: Bold verwijderd bij de navigatie aan de linkerkant voor betere leesbaarheid van sub items.
* Spreukjesbos: Bold verwijderd bij de navigatie aan de linkerkant voor betere leesbaarheid van sub items.
* Fotogalerie: Probleem met highlight in navigatie aan de linkerkant verholpen.
* Fotogalerie: Vanaf heden is het mogelijk om meerdere foto's tegelijk in een categorie en/of attractie in te delen
* Fotogalerie: Categorie en/of attractie worden tegenwoordig ook in de lijst met foto's weergegeven.
* Algemeen: De attractielijst is bijgewerkt.
* Algemeen: Ongekeurde accounts kunnen niet inloggen op sub sites. Je was ingelogd maar toch ook weer niet.
* Verzamelgids: Probleem met highlight in navigatie aan de linkerkant verholpen.
* Verzamelgids: Aantal items per pagina van 50 naar 100 gezet voor beter overzicht.
* Verzamelgids: Extra ruimte tussen de titel en bladermogelijkheid gemaakt.
* Verzamelgids: Rode tekst verwijderd voor leden. De bedoeling is nu wel duidelijk
* EntertainmentDB: Aantal roosteritems per pagina naar 60 gezet + meer pagina's in beeld tijdens bladeren.

www.TheF4.com

Offline Carlo
Op dit moment ben ik flink bezig om een groot aantal nieuws-icoontjes te vervangen cq. te verversen.
Veel plaatjes waren al heel oud, of veel te donker.
Ook komen er een heleboel nieuwe bij, zodat we beter een passend icoontje kunnen gaan vinden.

Dus mocht je bij nieuwsberichten op de voorpagina nieuwe plaatjes tegenkomen: dat klopt dus!  

EDIT: bij de huidige drie laatste nieuwtjes is het resultaat al te zien:
Huys van de Vijf Zintuigen, Raveleijn en Gondoletta zijn al in het nieuw gestoken.

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Offline TheF4
Moderator
En weer wat aanpassingen:

* Fotogalerie: Selecteer alles vinkje bovenaan de lijst met foto's zodat nog sneller taggen / verplaatsen / verwijder mogelijk is.
* Fotogalerie: Categorielijst staat tegenwoording op alfabetische volgorde.
* Fotogalerie: Bij het selecteren van de forumtags is tegenwoordig een (de)selecteer alles optie aanwezig.
* Fotogalerie: Tekst met uitleg verwijderd bij verplaatsen foto's. (Bedoeling was duidelijk)
* Fotogalerie: Het taggen van meerdere foto's tegelijk kan nu apart gebeuren qua categorie en attractie.
* Fotogalerie: Het verplaatsen van complete mappen is vanaf heden mogelijk.
* GEO: Tijdens het bladeren in de foto's op pagina 2 en hoger werden de foto's niet meer in de lightbox weergegeven, dit is inmiddels opgelost.
* GEO: Tekst opmaak zoals bij Reviews nu ook zichtbaar binnen GEO.
* Veiling: Drop down menu's werken nu ook op de veiling site.
* Forum: Klikken op twitter icoontje start nieuwe browser.
* Forum: Klikken op vijfzintuigen icoontje start nieuwe browser.
* Forum: Zomer en wintertijd dynamisch gemaakt i.v.m. handmatige wissel.
* Verkeer: Belgische N261 uit resultaten gehaald.
* Voorpagina: Probleem met punten opgelost bij eerste 3 artikeltjes.
* Site: Copyright info aangepast en dynamisch gemaakt.
* Site: Vertier-Hier strip verplaatst voor extra ruimte aan de linkerkant.
* Verzamelgids: Als items meer foto's hebben worden deze netjes in een tabel naast elkaar gezet i.p.v. onder elkaar.
* Reviews: Standaard sortering is aangepast. Reviews worden nu op basis van datum / tijd weergegeven.

www.TheF4.com

Offline Daan
Een kleine aanpassing aan de colofon?

Een opmerking daarover:
Bij elke persoonlijke pagina waar op staat wat welk Heraut Media lid doet, staat zijn e-mailadres.
Die is bij iedereen in dezelfde kleur.
Behalve die van Sander.
Daar staat de link naar het e-mailadres in blauwe letters.
(Dit was ook al voor de aanpassing.)

Ahhhh!

Daar zal ik eens naar kijken.
Er zullen binnenkort nog wat functies veranderen bij verschillende personen die niet helemaal meer kloppen.

Edit: kleurtjes kloppen nu bij Sander

Ik zie dat er aan de voorpagina van de site een registreer knop is bij gekomen!

Myn wil is wet, Ik zal vaeren, Storm of gheen Storm, Pasen of gheen Pasen, Verbod of gheen Verbod al is het tot in eeuwigheid! Ik zal vaeren!

Die is inderdaad niet te missen zeg. Deel van een wervingscampagne?

Offline Marwin
Moderator
Citaat van: H.Hightower link: /forum/18/2859/561329 op: 27-05-2011 09:40:05

Die is inderdaad niet te missen zeg. Deel van een wervingscampagne?

Klopt , het forum is tot nu toe redelijk verdekt opgesteld, en niet echt duidelijk wat je nu krijgt als je je aanmeldt. Vandaar dat nu zichtbaar is gemaakt.

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Offline Stevis
Allemaal leuk en aardig dat men ervoor wil zorgen dat het forum en de site druk en levendig blijven, maar ik als ik heel eerlijk mag zijn vind ik de vormgeving van de "Registreer knop" afschuwelijk...

Ik weet dat het de bedoeling is dat de knop opvalt, maar de vormgeving heeft geen enkele relatie met de rest van de site. Een vreemd, random lettertype en een vage gele kleur. In relatie tot de rest van de site vind ik 'm net iets te gelikt of misschien is het eerder te strak/te hip. Alsof 'ie zomaar van Facebook afgeplukt zou kunnen zijn, bij wijze van spreke.

Ik weet het, het is persoonlijke smaak, maar ik wil wel benadrukken dat het belangrijk is om over dit soort dingen na te denken. Dat hebben jullie vast wel gedaan, maar of ik snap jullie redenering niet, of jullie hadden er misschien toch iets beter naar kunnen kijken.

Tot zover mijn muggenzifterij. Let wel dat ik het heel goed vind dat de site gepromoot wordt. Daar zul je me niet over horen.

Ook nu van mijzelf een vriend'lijke groet,

Ik loop u voorbij en neem af mijn hoed

~

Offline Frans
Ik wil niet zo zeuren, maar ik kan me herinneren dat het forum wel eens ontspoord door een grote toestroom nieuwe leden (Zie Joris en de Draak of bekendmaking HartenHof) Dan worden veel mensen enthousiast en gaan ze informatie opzoeken. Ik ben bang dat door deze eye-catcher nog meer van dit soort mensen zich zullen aanmelden en dat dit niet ten goede gaat van het forum.

Offline Carlo
Citaat van: Frans link: /forum/18/2859/561584 op: 27-05-2011 22:15:46

Ik wil niet zo zeuren, maar ik kan me herinneren dat het forum wel eens ontspoord door een grote toestroom nieuwe leden (Zie Joris en de Draak of bekendmaking HartenHof) Dan worden veel mensen enthousiast en gaan ze informatie opzoeken. Ik ben bang dat door deze eye-catcher nog meer van dit soort mensen zich zullen aanmelden en dat dit niet ten goede gaat van het forum.

Wat wil je dan? Dat we de site op slot gooien zodat er niet meer van "at soort mensen" bijkomen?
Wij willen ondanks alles ook gewoon groeien.

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Offline Stevis
Citaat van: Carlo link: /forum/18/2859/561588 op: 27-05-2011 22:21:22

Wat wil je dan? Dat we de site op slot gooien zodat er niet meer van "at soort mensen" bijkomen?
Wij willen ondanks alles ook gewoon groeien.
Sterker nog, het is noodzakelijk voor een forum om te groeien. Als er geen continue stroom van nieuwe leden zou zijn, zou het forum heel langzaam doodbloeden, omdat de harde kern van actieve forumgebruikers zonder nieuwe aanwas over de tijd heel langzaam afneemt. En bovendien, niet alle leden die zich aanmelden worden uiteindelijk heel actieve leden. Van alle geregistreerde leden op deze site is maar een klein percentage echt actief op de site.

Ook nu van mijzelf een vriend'lijke groet,

Ik loop u voorbij en neem af mijn hoed

~

Wat we gemerkt hebben is dat een heleboel mensen onze site bezoeken, maar er pas na een registratie achter komen wat er nog allemaal meer te halen valt op DVZ. Door die registratie kun je ook optimaal gebruik maken van bijvoorbeeld een Verzamelgids. De registreerknop kwam je echter pas tegen op het forum zelf, te verstopt dus. Dit hebben we op deze manier aangepast.
Betreft de vormgeving, een andere versie viel te veel weg bij de rest van de site.

Mocht iemand een leuke knop weten, laat het ons zien!

Offline Marwin
Moderator
Citaat van: laafmaster link: /forum/18/2859/561599 op: 27-05-2011 22:42:36

Mocht iemand een leuke knop weten, laat het ons zien!

Waarom niet een ontwerpwedstrijdje er tegenaan gooien Kom maar op! Apart topicje van maken?

Citaat van: Frans link: /forum/18/2859/561584 op: 27-05-2011 22:15:46

Nee zo moet je dat niet zien. Een registreerknop wil niet automatisch zeggen dat je een enorme toestroom krijgt op de site. Met Joris en de Draak waren mensen opzoek naar informatie, een deel meldde zich aan een ander deel bleef kijken. Daarnaast was op een gegeven moment de fuel op qua discussies en werkt elke scheet aangegrepen voor een discussie. En dat in combinatie met alle spanning voor de opening en de enthousiasme explodeerde.

Hoe moet je het wel zien: mensen willen sowieso wat komen doen ipv saai lezen, de registreerknop is een handreiking daarvoor. 't Biedt meer dan alleen voor discussies enzo. Dat is wat je er duidelijk mee wil maken. D'r zijn genoeg mensen het account gebruiken voor alles behalve forummen (kijk naar verzamelaars) . Dus

Citaat van: Stevis link: /forum/18/2859/561589 op: 27-05-2011 22:25:08

Van alle geregistreerde leden op deze site is maar een klein percentage echt actief op de site.

Valt tegen 't is 50-50 van de totaalbezoekers. Helft van de bezoekers komt op de site (lees joomla) + fourm, de andere helft komt ergens anders vandaan en ziet het forum niet eens

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Pagina: 13 van 18 (354 items)
<< 1·2·3·8·9·10·11·12·13·14·15·16·17·18 >>