Forum: Aanpassingen op de Website van de Vijf Zintuigen

Pagina: 10 van 18 (354 items)
<< 1·2·3·5·6·7·8·9·10·11·12·13·14·15·16·17·18 >>

Citaat van: Simulatie Freak link: /forum/18/2859/388668 op: 31-05-2010 17:28:34

Het ligt waarschijnlijk aan mijn browser (IE6 ) maar sinds de vernieuwing ziet de voorpagina er bij mij erg raar uit. De kolommen staan nu juist onder elkaar ipv. naast elkaar.
Dat komt idd door IE6. Die ondersteund de CSS (heel ingewikkeld, maar het komt op het volgende neer: het uiterlijk) van de site niet. Ik zou updaten naar IE8 of overstappen naar een open-source browser (Firefox, Chrome, Safari, Opera, enz.).

Blog: ThijmenDeValk: ****. Boiler heeft de geest gegeven...

Het ligt waarschijnlijk aan mijn browser (IE6 ) maar sinds de vernieuwing ziet de voorpagina er bij mij erg raar uit. De kolommen staan nu juist onder elkaar ipv. naast elkaar.

Daar komt de aap gelijk uit de mouw.. IE6 ondersteund een hoop moderne HTML/CSS technieken nog niet.

Citaat van: H.Hightower link: /forum/18/2859/388367 op: 31-05-2010 09:12:37

Kort gezegd: Ik vind het lelijk. Ik vind met deze lay-out de kwaliteit van het uiterlijk wat achteruit gegaan.
Ook het hele zintuigen idee is verdwenen, dus de naam " Vijf Zintuigen" slaat in princiepe nergens meer op.

Ook mee eens!

Offline Marwin
Moderator
Citaat van: Appeltree link: /forum/18/2859/388549 op: 31-05-2010 16:27:31

Hm.. ik vraag me eigenlijk af wat de reden is dat er een nieuwe lay out moest komen.

Er zijn nog wel meer redenen te bedenken. Met een redelijke aanwas van nieuwe subdomein etc, blijven alle menu's groeien waaronder ook het "uitgelicht" gedeelte. Op een gegeven moment explodeert dat. Dus als je zoiets nu niet doet, wordt het later wel van toepassing.

Klopt, ik heb het op het werk gezien (hier ook IE6), zal het vanavond even aanpassen. Breedte is niet helemaal ok. Maareh, ik wil er wel op wijzen dat IE6 niet meer als standaard wordt ondersteund bij vele nieuwe sites zoals twitter etc...

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Citaat van: Marwin link: /forum/18/2859/388714 op: 31-05-2010 17:45:24

Er zijn nog wel meer redenen te bedenken. Met een redelijke aanwas van nieuwe subdomein etc, blijven alle menu's groeien waaronder ook het "uitgelicht" gedeelte. Op een gegeven moment explodeert dat. Dus als je zoiets nu niet doet, wordt het later wel van toepassing.

Maar waarom moet er van alles een "uitgelicht"-gedeelte zijn? Ik vind het zelf namelijk geen toevoeging om alles daarin mee te nemen.

[size=8pt]

[/size]

Katten kunnen zien in het donker.. Misschien gooien ze gewoon hun ISO omhoog?

Offline Marwin
Moderator
Citaat van: Appeltree link: /forum/18/2859/389179 op: 31-05-2010 23:17:21

Maar waarom moet er van alles een "uitgelicht"-gedeelte zijn? Ik vind het zelf namelijk geen toevoeging om alles daarin mee te nemen.

Wellicht niet, maar nieuwe zaken wil je wel een beetje promoten. Dus komt dat erin staan, en van lieverlee wordt het een soort snelkoppelingsbalk van alles... En je kan er zaken gaan schrappen, maar het wordt door meerdere mensen gebruikt en iets wat jij totaal niet interessant vindt kan een ander als praktisch zien

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Offline Marwin
Moderator
Even nog een terzijde Frits Flits, zijn de layout verder aan het finetunen. Dwz dat de huidige indeling met de 3 kolommen blijft bestaan en zelfs geperfectioneerd wordt. En afhankelijk van de content komt er 1 dan wel de linker en rechter kolom te vervallen.

Misschien een rare gedachte, maar is het niet logischer als onderaan bij het forum, bij ander nieuws, nieuws links staat en kort nieuws rechts.
Want mensen kijken altijd van links naar rechts, en het belangrijke nieuws is dan misschien beter om als eerst te zien.

Er is geen verschil in belangrijkheid tussen de nieuwssoorten, maar meer in de grote van de nieuwsberichten en hoeveelheid aan informatie die er in staat.

If I am different the difference is I am me! <br />[url=http://www.devijfzintuigen.nl/help/een-post-met-inhoud]Heeft jouw post inhoud genoeg? Klik hier voor een handleiding

Goede verandering, die voorpagina. Hoe het was sloeg natuurlijk nergens op, totaal onoverzichtelijk. Dat was het al vanaf het begin, want titels van pagina's dekten de lading niet altijd, daardoor waren bepaalde subonderwerpen lastig te vinden. Dit werd dan weer creatief opgelost door een extra rechter menu, maar daardoor zag je door de bomen het bos niet meer; kortom, het was een zooitje. Met het huidige menu kun je tenminste makkelijk navigeren, en er zit een handige grote knop op om naar het forum te gaan, wat voor velen misschien nog wel het belangrijkste is. Nu alleen nog wat schaven aan de nieuwsupdates, want nu wordt van iedere poep of scheet een nieuwsbericht geplaatst. Bijzonder vervelend, want ik doe hier niets anders dan belangrijk nieuws uit de rest filteren. Daarbij, als ik een paar dagen niet geweest ben, zijn er af en toe 20 nieuwe nieuwsitems, er is gaan handige pagina waar ze allemaal op staan. Uberhaupt is de pagina met nieuwtjes een rommeltje, met die twee kolommen naast elkaar.

Dus, ik zeg, goede verandering.

Is het antwoord op de vraag of je debiel bent hetzelfde als het antwoord op deze vraag?

Citaat van: Nickjuuh link: /forum/18/2859/391302 op: 04-06-2010 07:46:31

Goede verandering, die voorpagina. Hoe het was sloeg natuurlijk nergens op, totaal onoverzichtelijk. Dat was het al vanaf het begin, want titels van pagina's dekten de lading niet altijd, daardoor waren bepaalde subonderwerpen lastig te vinden. Dit werd dan weer creatief opgelost door een extra rechter menu, maar daardoor zag je door de bomen het bos niet meer; kortom, het was een zooitje. Met het huidige menu kun je tenminste makkelijk navigeren, en er zit een handige grote knop op om naar het forum te gaan, wat voor velen misschien nog wel het belangrijkste is. Nu alleen nog wat schaven aan de nieuwsupdates, want nu wordt van iedere poep of scheet een nieuwsbericht geplaatst. Bijzonder vervelend, want ik doe hier niets anders dan belangrijk nieuws uit de rest filteren. Daarbij, als ik een paar dagen niet geweest ben, zijn er af en toe 20 nieuwe nieuwsitems, er is gaan handige pagina waar ze allemaal op staan. Uberhaupt is de pagina met nieuwtjes een rommeltje, met die twee kolommen naast elkaar.

Dus, ik zeg, goede verandering.

https://www.vijfzintuigen.nl/nieuws/totaal-overzicht.html
Hier staat al het nieuws op, tot 2004 aan toe.

Offline Marwin
Moderator

Nu alleen nog wat schaven aan de nieuwsupdates, want nu wordt van iedere poep of scheet een nieuwsbericht geplaatst. Bijzonder vervelend, want ik doe hier niets anders dan belangrijk nieuws uit de rest filteren. Daarbij, als ik een paar dagen niet geweest ben, zijn er af en toe 20 nieuwe nieuwsitems, er is gaan handige pagina waar ze allemaal op staan. Uberhaupt is de pagina met nieuwtjes een rommeltje, met die twee kolommen naast elkaar.

Thnx voor de feedback! Hoe zie je dat betreft die nieuwsitems... andere categorieën of net als bij een forum: "Nieuws" erachter als je ze nog niet gelezen hebt?

Uberhaupt is de pagina met nieuwtjes een rommeltje, met die twee kolommen naast elkaar.

Ehm als je nu de nieuwspagina's bekijkt is het geen twee kolommen meer zoals vroeger . Kan het nog zijn dat je op de oude pagina zit?

Is het een idee om bij de fotogalerie ect ook het menu bovenaan te maken?

Verder ziet het er heel mooi uit. Het is een stuk makkelijker geworden om dingen te zoeken. Top.

Offline Marwin
Moderator
Citaat van: Davey_JF link: /forum/18/2859/391568 op: 04-06-2010 16:33:44

Is het een idee om bij de fotogalerie ect ook het menu bovenaan te maken?

Daar gaan we een andere oplossing voor maken maar dat komt nog Overigens kun je evt ook de welkomsttekst gebruiken daarvoor. Klik en je bent er

Citaat van: Marwin link: /forum/18/2859/391371 op: 04-06-2010 12:03:33

Thnx voor de feedback! Hoe zie je dat betreft die nieuwsitems... andere categorieën of net als bij een forum: "Nieuws" erachter als je ze nog niet gelezen hebt?

Ehm als je nu de nieuwspagina's bekijkt is het geen twee kolommen meer zoals vroeger . Kan het nog zijn dat je op de oude pagina zit?

Nu zie ik inderdaad het totaaloverzicht staan. Dat ziet er netjes uit trouwens, prima verandering ook. Ik had gewoon in het menu op "nieuws" geklikt, daar zijn nog wel kolommen. Wat betreft het nieuws blijft dan alleen nog staan dat sommige nieuwsitems gewoon niet zo interresant zijn. Om een voorbeeld aan te halen; Het forum wordt druk bezocht door de aankondiging van Hartenhof. Maar ik zal ophouden met zeuren

Is het antwoord op de vraag of je debiel bent hetzelfde als het antwoord op deze vraag?

Om nog terug te komen op jullie nieuwsvoorziening. In de afgelopen week zijn er 16 nieuwsbericht over Joris en de Draak geplaatst, waarvan de een nog onzinniger is dan de ander. En dan tel ik die met het bewakingsincident niet mee. Ik vind dat persoonlijk een beetje te zot, en onzinnig. Ook het nieuwsbericht over Ravelijn is bijzonder nutteloos, er zijn gewoon wat foto's geplaatst, waarop je nauwelijks kunt zien wat het is.

Daarom is er ook een verschil tussen Kort Efteling nieuws en het gewone Efteling nieuws. Je moet de korte nieuwsitems meer zien als notificaties. Ik vind ze eigenlijk wel handig.

Offline Marwin
Moderator
Citaat van: Nickjuuh link: /forum/18/2859/399237 op: 14-06-2010 17:27:39

Ik vind dat persoonlijk een beetje te zot, en onzinnig. Ook het nieuwsbericht over Ravelijn is bijzonder nutteloos, er zijn gewoon wat foto's geplaatst, waarop je nauwelijks kunt zien wat het is.

Ik snap wat je bedoeld, alleen het is aan ons niet te bepalen wat nuttig is of niet. Uiteindelijk zal je zelf het filter moeten spelen DVZ levert alleen de nieuwsfeiten aan, dan wel updates van de bouwplaats(en). We maken alleen onderscheid in kort nieuws (nieuwsflitsen) en gewoon nieuws (specials). Voor Joris en de Draak, is het bijna ten einde, daarna zal het wel weer wat rustiger worden, maar momenteel zijn er veel ontwikkelingen gaande. Daarnaast de meeste van de nieuwsfacts worden ook op Twitter gepubliceerd, en veel mensen komen aan de hand daarvan kijken. En daar zien we wel dat er veel interesse is in dit soort dingen.

Over de foto's je kan erop klikken en je krijgt de foto in volle resolutie en die is altijd veel groter dan de forumversie, zodat je juist de details kan zien.

Oké, helder. bedankt voor de uitleg.

Offline Daan
Is het geen iedee om het kopje 'Beleven' weer op de voorpagina te zetten?
Anders kun je alleen maar naar je profiel via het forum...

(Of ik doe iets niet goed! )

Ahhhh!

Pagina: 10 van 18 (354 items)
<< 1·2·3·5·6·7·8·9·10·11·12·13·14·15·16·17·18 >>