Forum: De Vijf Zintuigen vernieuwing 2019

Pagina: 2 van 2 (30 items)
<< 1·2 >>

Mijn beurt...

Ik ben teleurgesteld en wil iedereen die moeite heeft gedaan om dit forum levend te houden bedanken en zou graag willen weten waar we nog verder kunnen discussiëren buiten social media om! Ik heb geen Facebook, Twitter, Instagram, enz, omdat ik social media niet vertrouw... (spionage netwerken) Uit eindelijk gaat alles om geld en ik haat geld! Zonder geld zijn er minder zorgen, ziekte, honger en milieuvervuiling!

Ik dwaal af... Maar ik bedoel het goed! Lang leve de Efteling!!!!

Ondertussen op de tekentafel zijn we hard bezig om alle ideeën in een vormpje te gieten. Ik zou de boel vandaag al online willen knallen, maar zo ver zijn we nog niet!

Er komen een hoop vragen naar boven bij het ontwikkelen van zo'n gigantisch product. En jullie mening is natuurlijk onwijs belangrijk! Ik wil graag weten welke behoeftes er zijn vanuit de rest van de leden, en hoe jullie over sommige zaken denken. Dus daarom een ouderwetsche poll! (Die je natuurlijk mag aanvullen in reacties, daar is het immers een forum voor.) Deel het ook met anderen, want hoe meer mensen het invullen hoe meer we er met zijn allen wat aan hebben!

Als dit een beetje lekker werkt, kan ik hier vaker wat vragen stellen. Voordeel voor jou: Je kan vrij actief meebeslissen over de toekomst van DVZ. En misschien laat ik soms een spoilertje vallen als dank. (Niets tegen Marwin zeggen dan heb ik het weer aan de stok met die vent).

De nieuwe website moet een meer Eftelingse uitstraling hebben dan de huidige.

[STEM] Eens
[STEM] Oneens

Ik wil de nieuwe website het liefst bekijken op dit apparaat:

[STEM] Mijn laptop/PC/iMac.
[STEM] Mijn tablet.
[STEM] Mijn smartphone
[STEM] Op mijn TV of gameconsole

Ik heb het gevoel dat de community verspreid is over meerdere 'eilandjes'.

[STEM] Eens
[STEM] Oneens

Ik heb behoefte aan een overzicht met wat er speelt in de wereld van de Efteling en haar community.

[STEM] Eens
[STEM] Oneens

Wil je online kunnen praten over de Efteling en Europa-Park?

[STEM] Ja, ik heb behoefte aan een discussieplatform op de website van DVZ.
[STEM] Ja, maar ik discussieer prima via reacties onder artikelen.
[STEM] Ja, maar Ik vind dat social media prima die rol kunnen vervullen.
[STEM] Nee, ik lees vooral graag mee, maar ik zou niet snel een reactie plaatsen.
[STEM] Nee, ik heb weinig behoefte om te discussiëren op de website van DVZ.

Zou je als lid van DVZ zelf mee willen werken aan de inhoud van de site?

[STEM] Ja, het lijkt me leuk om als lid meer te mogen en kunnen doen.
[STEM] Ja, maar ik vind dat er goed gemodereerd moet worden dan.
[STEM] Nee, Ik wil liever niet betrokken worden.

Wat is volgens jou het sterkste punt van DVZ?

[STEM] Video
[STEM] Evenementen
[STEM] Forum
[STEM] Parkgids
[STEM] Verzamelgids
[STEM] Nieuws
[STEM] Spreukjesbos
[STEM] Shop

Note: Het is nog te vroeg in het ontwerpproces om een garantie te geven over specifieke onderdelen. Wel kan ik je garanderen dat elk stukje advies en elke mening wordt gelezen en meegenomen in het maken van ons nieuwe platform.

Citaat van: Tummy link: /forum/18/25395/815729 op: 11-11-2018 14:26:03

Mijn laatste activiteit op het forum is een kleine 10 jaar gelden en, hoewel ik sindsdien geen post meer geschreven heb en geen topic meer heb geopend, staat de Vijf Zintuigen nog altijd in mijn browser's favorieten balk zodat ik eens in de week kan polsen of er nog Efteling nieuwtjes waren. [...]
Ik wil de heren van het team van harte feliciteren met het nemen van dit moedige besluit! Ik dank hen ook voor de vele jaren waarin ik met plezier op het forum zat te f5-en; wachtend op reacties in de vele fijne discussies.

Dankjewel! Zo goed om te horen. Ja dat waren nog eens de tijden! Uren op het forum hangen, kijken naar de bouw van DVH of JEDD.

Dat er een einde aan moest komen was een kwestie van tijd en ik ben er zelf net zo 'schuldig' aan.

Aren't we all? Ik ben ook 'schuldig'. Zoals Marwin zei ververst een community elke paar jaar. En nieuwere generaties gaan het stof niet van het forum blazen terwijl wij het (soms te!) druk hebben met het leven. En dat is dankzij Twitter, FB, Insta en YT helemaal niet erg. Daar leeft de boel juist helemaal op!

hoop dat de voortzetting van de website in een andere vorm het vuur van de community weer aanwakkert; al zij het op een andere manier.

Thanks! Dat is eigenlijk ook precies de bedoeling. Het vuur weer een beetje aanwakkeren. En daarom ben ik verder aan het kijken dan alleen forum. Wat zou eigenlijk goed werken voor jou?

Citaat van: Weatherboy link: /forum/18/25395/815719 op: 07-11-2018 11:05:59

Dat is heel jammer dat het forum gaat verdwijnen! Maar eerlijk moeten we zijn, in 2018 in een forum wat ouderwets.
[...]
Bedankt voor alle gezellige jaren en deze prachtige site van een natuurlijk prachtig pretpark! Veel geluk allen!

Dankjewel! We gaan dat geluk hopelijk niet te veel nodig hebben
En ja zeker dit forum (hoewel Piet zijn uiterste best heeft gedaan) is niet gemaakt voor de veranderingen die sinds die tijd. Maar stel, je wil toch blijven babbelen/lezen met DVZ leden. Wat lijkt je een fijne manier?

Citaat van: efteling link: /forum/18/25395/815696 op: 01-11-2018 19:54:47

Ikzelf ben al heel erg lang lid (sinds de Bockenrijdersvleugel ergens) en heb het de laatste jaren erg druk gehad. Probeerde altijd het nieuws van jullie in de gaten te houden (maar dit ging helaas ook wat achteruit, waarin sommige dingen helemaal niet werden gepost) en geprobeerd zo nu en dan de forumberichten in de gaten te houden. Van de berichten snap ik ook wel, doordat er ook andere zijn (zoals gezegd) die dit doen, maar bij jullie vond ik het dan altijd fijn om dit dan ook in de Parkgids terug te vinden.
De reden dus dat ikzelf minder op het forum kwam, was in eerste instantie door de drukte met werk e.d. maar ook dat er steeds minder werd gepost.

Haha, ja je was al een ouwe rot in het vak toen ik hier jáááren geleden binnenkroop. En ik herken je verhaal. Ik ben zelf ook naar de achtergrond verdwenen rond de tijd dat ik het huis uit ging. Maar daarvoor in de plek zijn er een hoop nieuwe leden bij gekomen. Maar die zijn wel wat minder actief op het forum naar mijn idee.
Citaat van: efteling link: /forum/18/25395/815696 op: 01-11-2018 19:54:47

Ik heb in ieder geval een heel fijne tijd beleeft aan het forum en heb hier zelfs een aantal mensen van ontmoet.
Wat ik alleen nooit heel goed heb gedurfd was om bij meetings erbij te zijn. Maar met vrienden uiteindelijk bij twee meetings geweest (waarvan één meeting van 14-04-2013 deze meeting zou ik nooit vergeten. Het was een echt ontzettend leuke meeting met als naam De Enige Echte Efteling Expres, waarin je met teams door het park moest en raadsel e.d. oplossen. Altijd jammer gevonden dat zoiets nooit meer gedaan werd). Andere meeting kan ik niet meer herinneren.

Jaa De EEEE! Daar heb ik ook warme herinneringen aan. Volgensmij heb ik jou daar ook ontmoet. De twinkeltoorts meetings met Bram waren ook van die pareltjes trouwens. Kijk als we dat gevoel nou weer terug kunnen brengen is de ommezwaai in mijn ogen al meer dan geslaagd!

Citaat van: Jali link: /forum/18/25395/815695 op: 01-11-2018 18:55:48

Ook van mij uit even een bedankje voor de inzet van de crew voor de afgelopen jaren. ondanks dat ik een stille lezer ben voor het grootste deel.
Echter denk ik dat ik ook in de categorie val van mensen die weg zullen vallen als het forum verdwijnt. Juist de onderlinge discussies op het forum hier waren voor mij de reden om zeker tijdens nieuwe projecten hier mijn informatie te vinden over de Efteling zijn projecten. vooruit denken en onderling speculeren is toch fijn. Als DVZ veranderd in de zoveelste nieuwssite (waar het voor mij toch op gaat lijken als ik het zo lees) dan hou ik het voortaan bij Looopings en de persberichten van de Efteling.
Ik snap dat jullie vooruit willen kijken maar ik denk dat jullie de plank toch wat mis gaan slaan.

Jij ook bedankt! Ook voor je feedback trouwens
De Efteling heeft op dit moment zoveel om over te speculeren, toch staat het forum niet zo roodgloeiend als bij de bouw van Aquanura bijvoorbeeld. Hoe merk jij dat verschil, en wat zou je doen om de boel weer aan te wakkeren?

Citaat van: Daan link: /forum/18/25395/815676 op: 31-10-2018 12:39:26

Wat ik enorm jammer vind is het verdwijnen van de Beeldbank. Eftelpedia heeft namelijk lang niet alle beelden die wij daar van vroeger delen. Ik heb jaren de beeldbank mede beheerd en heb hier hele avonden aan gezeten om oud Efteling materiaal bij elkaar te brengen en goed te sorteren (met juiste zoek-tags, op jaartal en met juiste bronvermelding). Dit is eeuwig zonde als dit zou verdwijnen. Ik snap dat je je gaat focussen als site op de video's. Maar waarom de video- en beeldbank niet als archief raadpleegbaar houden? Uren werk van prachtig materiaal. Met die weken van de nostalgie die in het verleden zijn gehouden. Laat dat niet verdwijnen, want dan verdwijnt er een stukje geschiedenis van de Efteling van internet.

Ha, Daan! We gaan de huidige site niet upgraden, we bouwen een compleet nieuwe. Dat betekent dat we alles ( ) opnieuw zullen moeten bouwen. Dan zijn er onderdelen met relatief weinig bezoekers, die veel tijd en geld kosten om te maken. (die foto's zijn terabytes aan ruimte waar een stel servers voor staan te pruttelen) Maar zoals Marwin zei kunnen we de beeldbank ook op een hele andere manier invullen. Heb jij nog een leuk idee voor die enorme partij foto's?

Werkt momenteel heul heul heul hard aan de nieuwe vormgeving van DVZ! Gooi je feedback in een PM of de mail!

Even een geforceerde dubbelpost omdat je berichtje op pagina twee was beland, en ik die nu pas zie. (oeps)

Citaat van: SDaniel link: /forum/18/25395/815731 op: 12-11-2018 10:37:42

Mijn beurt...

Ik ben teleurgesteld en wil iedereen die moeite heeft gedaan om dit forum levend te houden bedanken en zou graag willen weten waar we nog verder kunnen discussiëren buiten social media om! Ik heb geen Facebook, Twitter, Instagram, enz, omdat ik social media niet vertrouw.

Zo, en een goede beurt ook! Met een compleet nieuwe situatie waar ik nog niet aan heb gedacht. "Wat als je helemaal geen social media hebt?"
We zijn aan het experimenteren met allerlei manieren van reageren, anders dan een forum. Maar het zou oneerlijk zijn als we mensen zonder Facebook buiten sluiten, dus daar moeten we rekening mee houden.
Dankjewel!

Citaat van: SDaniel link: /forum/18/25395/815731 op: 12-11-2018 10:37:42

Lang leve de Efteling!!!!

Zo is het maar net!

Werkt momenteel heul heul heul hard aan de nieuwe vormgeving van DVZ! Gooi je feedback in een PM of de mail!

Offline Daan
Citaat van: DennisTinderbox link: /forum/18/25395/815742 op: 15-11-2018 02:01:00

Wat is volgens jou het sterkste punt van DVZ?

Waar is de Beeldbank?

Versie: 1 Aangepast: 15 november 2018 11:41 door: Daan reden: Geen reden aangegeven
Ahhhh!

Hé, leuk die polls! Ik vond het altijd jammer dat enkel de staff die kon aanmaken. Maar wacht, waarom heb jij eigenlijk geen staff icoontje onder je naam, Dennis?

Alleen de resultaten worden niet zichtbaar nadat er is gestemd. Op die manier weet ik niet helemaal zeker of ik goed stem (bijv, mag ik meerdere antwoorden geven of geen?).

@Daan, de Beeldbank is het tegenwoordige Multimedia kopje van de site, met foto's, video's enz.

@Trollenbol: polls aanmaken kon zover ik weet al heel lang, via de toolbar bij het typen van je bericht.
Misschien trouwens een andere browser gebruiken? Bij mij (op IE11 nog zelfs) refreshed de site direct nadat je een keuze voor de poll hebt gemaakt. Hierna kan je direct de volgende poll beantwoorden.

En nog even deze van lang geleden:
Citaat van: Marwin link: /forum/18/25395/815668 op: 30-10-2018 22:53:11

Citaat van: IProducties link: /forum/18/25395/815660 op: 30-10-2018 16:57:08

Edit: waarom trouwens niet een twitter-systeem creëren in het forum, waarbij twitterberichten makkelijker en sneller bij de topics kunnen worden betrokken. Dan zullen ook meerdere topics per dag actief zijn, al dan niet via het forum zelf. Looopings heeft dit met zijn berichten ook gedaan en dat levert toch weer wat meer populariteit op.

Als reactiesysteem bedoel je?

Ongeveer. Het reactie systeem vanaf de site zelf blijft gewoon hetzelfde, maar als je bijvoorbeeld in het park bent en o twitter zit, kan je middels een hashtag al de site benaderen. Door de hashtag erachter specifieker te maken, bijvoorbeeld i.p.v. alleen "#D5Z" nu eerder "#D5Z_TopicDroomvlucht" te plaatsen, kan je jouw twitterbericht koppelen aan het desbetreffende topic. Jouw twitterbericht zal dan in het desbetreffende topic te zien zijn als het twitterbericht met een twitter-icoontje/kleurenschema en de profielfoto van de persoon op twitter.

Een eventuele pilot kan worden benut bij een paar topics of dit ook goed werkt in de praktijk. Daarmee maak je het concept "forum" weer gloednieuw en ben je als reaguurder op een artikel niet beperkt tot een n-aantal woorden.

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... De 6 Zwanen 2019!

Oh, verrek, er staat inderdaad een knop voor. Ik herinner me waarschijnlijk dat ik het nooit werkend heb gekregen.

Offline Jali
Citaat van: DennisTinderbox link: /forum/18/25395/815742 op: 15-11-2018 02:01:00

Citaat van: Jali link: /forum/18/25395/815695 op: 01-11-2018 18:55:48

Ook van mij uit even een bedankje voor de inzet van de crew voor de afgelopen jaren. ondanks dat ik een stille lezer ben voor het grootste deel.
Echter denk ik dat ik ook in de categorie val van mensen die weg zullen vallen als het forum verdwijnt. Juist de onderlinge discussies op het forum hier waren voor mij de reden om zeker tijdens nieuwe projecten hier mijn informatie te vinden over de Efteling zijn projecten. vooruit denken en onderling speculeren is toch fijn. Als DVZ veranderd in de zoveelste nieuwssite (waar het voor mij toch op gaat lijken als ik het zo lees) dan hou ik het voortaan bij Looopings en de persberichten van de Efteling.
Ik snap dat jullie vooruit willen kijken maar ik denk dat jullie de plank toch wat mis gaan slaan.

Jij ook bedankt! Ook voor je feedback trouwens
De Efteling heeft op dit moment zoveel om over te speculeren, toch staat het forum niet zo roodgloeiend als bij de bouw van Aquanura bijvoorbeeld. Hoe merk jij dat verschil, en wat zou je doen om de boel weer aan te wakkeren?

Een simpele manier om gebruikers meer terug te laten komen is bijvoorbeeld een wekelijk/maandelijks update mailtje. Eftelist doet dit bijvoorbeeld met hun Oog voor Detail wekelijks. Hoewel ik er niet iedere keer door de site bezoek denk ik wel weer even aan de site en kom ik er nog wel af en toe kijken/stemmen.

Tevens is het wellicht handig iemand te hebben die bij nieuwe projecten van de Efteling actief zelf visuals maakt n.a.v. wat er bekend is. Hierdoor kunnen gebruikers weer goed geïnformeerd verder kan praten over wat men verwacht.

Citaat van: Trollenbol link: /forum/18/25395/815745 op: 15-11-2018 13:04:14

Hé, leuk die polls! Ik vond het altijd jammer dat enkel de staff die kon aanmaken. Maar wacht, waarom heb jij eigenlijk geen staff icoontje onder je naam, Dennis?
[...]

Thanks! Ik vind ook dat leden een streepje voor krijgen wat betreft het meebeslissen. Dus de polls op dit board (dat alleen zichtbaar is als je ingelogd bent) lijkt me een goede optie

Ik heb geen staff icoontje omdat ik geen moderator ben. (tenminste niet meer sinds het RCT3 board gesloten is.) Ik ben vooral achter de schermen bezig, en hoewel ik heel trots ben op DVZ hoef ik niet perse een icoontje. Ik ben ook maar een lid

Citaat van: IProducties link: /forum/18/25395/815747 op: 15-11-2018 17:45:46

Het reactie systeem vanaf de site zelf blijft gewoon hetzelfde, maar als je bijvoorbeeld in het park bent en o twitter zit, kan je middels een hashtag al de site benaderen. Door de hashtag erachter specifieker te maken, bijvoorbeeld i.p.v. alleen "#D5Z" nu eerder "#D5Z_TopicDroomvlucht" te plaatsen, kan je jouw twitterbericht koppelen aan het desbetreffende topic. Jouw twitterbericht zal dan in het desbetreffende topic te zien zijn als het twitterbericht met een twitter-icoontje/kleurenschema en de profielfoto van de persoon op twitter.

Een eventuele pilot kan worden benut bij een paar topics of dit ook goed werkt in de praktijk. Daarmee maak je het concept "forum" weer gloednieuw en ben je als reaguurder op een artikel niet beperkt tot een n-aantal woorden.

Dankjewel voor je idee! Ik neem het mee bij het brainstormen ^^

Sowieso willen we straks twitter en andere social media meer integreren op de site. En daar heb ik al een paar goede ideetjes voor. Het voordeel van de nieuwe site is dat die straks heel flexibel is. Dus dat geeft ons een hoop vrijheid om te expirimenteren met de verschillende onderdelen. Dus het werken met pilots lijkt daar heel erg op.

Citaat van: Jali link: /forum/18/25395/815754 op: 16-11-2018 19:57:28

Een simpele manier om gebruikers meer terug te laten komen is bijvoorbeeld een wekelijk/maandelijks update mailtje. Eftelist doet dit bijvoorbeeld met hun Oog voor Detail wekelijks. Hoewel ik er niet iedere keer door de site bezoek denk ik wel weer even aan de site en kom ik er nog wel af en toe kijken/stemmen.

Hmm, daar valt wel mee te expirimenteren. Het gevaar is dan wel dat het spammerig over kan komen. Dat ervaar ik soms wel met de OVD maillijst bijvoorbeeld. Maar ik kan ook kijken naar browser notificaties. De heren van D-tales/D-log maken daar gebruik van en dat werkt erg prettig moet ik zeggen

Citaat van: Jali link: /forum/18/25395/815754 op: 16-11-2018 19:57:28

Tevens is het wellicht handig iemand te hebben die bij nieuwe projecten van de Efteling actief zelf visuals maakt n.a.v. wat er bekend is. Hierdoor kunnen gebruikers weer goed geïnformeerd verder kan praten over wat men verwacht.

Tof idee! Een tijd geleden waren mensen actief in het "Efteling creatief" board met zulke dingen. (Volgens mij heb ik ooit een 3D model gemaakt van de Raveleijn bouwtekeningen.)

Het is straks de bedoeling om een podium te bieden aan toffe dingen uit de community. Visuals en dat soort zaken lijkt me fantastisch om daar neer te zetten (met credits naar de auteur natuurlijk). Dus dat kan ik alleen maar aanmoedigen! Maar zoals bij alles moet het wel gebeuren dan.

Kom ik hier weer eens, lees ik dat er van alles gaat veranderen. Dat vind ik wel even schrikken, maar anderzijds, ik kom hier inderdaad ook helemaal niet vaak meer op het forum.
Dat was anders toen ik lid werd (ojee, dat is ook alweer even terug, in 2010 zie ik) maar de laatste tijd is het wat verwaterd. En dat lees ik ook van anderen terug (die nu ook schrikken maar dus ook al een tijd minder actief waren).

Waar het hem in zit dat de belangstelling terugloopt weet ik niet, maar ik kan me goed voorstellen dat de redactie het tijd vindt om energie te besteden aan zaken die wel goed lopen, en die ze zelf zo te lezen ook leuker vinden (een forum modereren is een ondankbare taak op zijn best).
Het voorstel van update mailtjes vind ik een goed idee, anderzijds, ik merk dat ik bij Eftelist ook alleen maar even kijk als er zo'n mailtje langs komt, en verder niet.

Levendige discussies houden de belangstelling hoog, te levendig is weer niet leuk (men moet elkaar niet de tent uitvechten) en allerlei posts die ook op de andere forums te vinden zijn (soms letterlijk dezelfde) voegt niet veel toe.

Misschien is de tijd voor teveel tekst ook voorbij hoor, ik zie dat veel mensen met groot enthousiasme beeld en geluid maken maar ik ben daar zelf te ouderwets voor.

Ik ben heel benieuwd naar de nieuwe ontwikkelingen en wil iedereen bedanken voor de moeite tijd en inzet tot nu toe om deze site hoog te houden!

Pagina: 2 van 2 (30 items)
<< 1·2 >>