Forum: Wat is jouw thema?

Pagina: 1 van 1 (4 items)
<< 1 >>
Pagina: 1 van 1 (19 items)
<< 1 >>

Dive Coaster thema beschikbaar op De Vijf Zintuigen

Per vandaag is er voor onze leden een nieuw website-thema beschikbaar: Dive Coaster 2015. De lay-out is gebaseerd op de vormgeving die de Efteling heeft uitgebracht. Let op, de instellingen voor je custom thema komen te vervallen wanneer je een nieuw thema kiest. Het Dive Coaster thema is hier direct in te stellen. Mocht je het standaardthema willen instellen, klik dan hier.

Thema's delen
Daarnaast kan je ook je eigen thema delen met anderen. Ieder lid heeft een Thema-ID die te vinden is bij Profiel > Mijn Instellingen. Door dit Thema-ID aan je vrienden te geven, kunnen zij jouw thema kopiëren en gebruiken.

Offline Marwin
Moderator
We zijn benieuwd naar jullie creativiteit! Deel je Thema-ID en een screenshot van jouw layout!

Versie: 1 Aangepast: 12 augustus 2014 22:38 door: Marwin reden: Geen reden aangegeven
- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Wouw, ik vind het zelfs mooier dan het oude en het huidige thema! Zeker een blijvertje voor mij!

Versie: 1 Aangepast: 10 november 2015 20:51 door: Eftellingen reden: Geen reden aangegeven
"Iemand die zich gedwongen aanpast bij de geest van de tijd, die vermoord zijn persoonlijkheid"

- Anton Pieck

Leuk idee maar ik heb toch wel een kleine aanpassing gedaan.

Thema-ID 443898

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Ik heb hem zo:

ID: 119616

Offline Tjomme
Ikke zo

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Met wat aanpassingen heb ik dit thema nu. ID: 422344

Echt heel mooi en leuk.

Efteling een Wereld vol Wonderen.

Offline Bas96
Gaaf! Heb het thema gelijk ingesteld.

Het thema sprak me bij de foto´s van Facebook al aan, dus dit komt zeker mooi uit

Aquanurafreak!

Erg gaaf, ik heb hem nu ook ingesteld!

En jullie hebben uiteraard alles schriftelijk met de Efteling geregeld?

Zelfs het kleinste kind weet dat er auteursrecht op het logo/thema rust. En néén dit hoeft niet te worden vastgelegd. De Efteling BV heeft automatisch auteursrecht op alles alles wat door hun wordt gemaakt qua software, foto's, films, opgenomen muziek, beeldende kunstwerken, bouwwerken etc...
In feite exact hetzelfde als dat je auteursrecht over een door jezelf geschoten foto hebt.

Mocht het zo zijn jullie klakkeloos het logo hebben overgenomen bestaat de kans dat er een mailtje van de Efteling komt met de vraag om toelichting, denk dus de volgende keer na, team van Vijfzintuigen.nl

Citaat van: Vuurruiter link: /forum/18/24487/773860 op: 13-08-2014 17:12:13

En jullie hebben uiteraard alles schriftelijk met de Efteling geregeld?

Zelfs het kleinste kind weet dat er auteursrecht op het logo/thema rust. En néén dit hoeft niet te worden vastgelegd. De Efteling BV heeft automatisch auteursrecht op alles alles wat door hun wordt gemaakt qua software, foto's, films, opgenomen muziek, beeldende kunstwerken, bouwwerken etc...
In feite exact hetzelfde als dat je auteursrecht over een door jezelf geschoten foto hebt.

Mocht het zo zijn jullie klakkeloos het logo hebben overgenomen bestaat de kans dat er een mailtje van de Efteling komt met de vraag om toelichting, denk dus de volgende keer na, team van Vijfzintuigen.nl

Waarom maak je hier zo'n probleem van? Het is heus niet zo'n groot probleem om gewoon een logootje te knippen of een kleurtje over te nemen...
Zeker niet als het voor een lay-out is die niet eens voor iedereen zichtbaar is.

Is Symbolica al geopend?!

Dus jij gaat nu vertellen of dat het wel/niet erg is? Ik baseer mijn verhaal op de wet waar ook jij je aan moet houden

Het is me te doen om het feit dat DVZ beeldmateriaal van de Efteling op grote schaal overneemt. De Efteling moet hier op een gegeven moment een grens in trekken voor wat toelaatbaar is en die grens wordt met dergelijke acties vanuit DVZ steeds verder opgezocht wat niet slim is. Ikzelf heb ook vaak met auteursrechtelijke kwesties te maken waar men met een soortgelijk geval als deze situatie echt niet kan lachen.

Ik zeg dit dus niet om lekker te mierenneuken maar omdat tegenover dit soort acties schikkingen kunnen staan waar een website als DVZ onder kan lijden. Gezond verstand noemt men dat

Offline Marwin
Moderator
Om die discussie even af te kappen, in al die tijd dat we de site runnen, heb ik de Efteling nog nooit, maar dan nog nooit, zien vallen over het gebruik van beeldmerken of delen daarvan, merken in domeinnamen, enz. Het wordt netjes gedoogd. Dit thema is ook een dikke, vette knipoog naar wat de Efteling maakt. Daarnaast de banden met de Ef zijn goed dus, als het al een probleem was geweest had ik het allang te horen gekregen. Hetgeen niet gebeurd is en ook niet verwacht dat dat zal gebeuren.

Versie: 1 Aangepast: 13 augustus 2014 20:05 door: Marwin reden: Geen reden aangegeven
- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Offline gerrie
Wauw mooi thema, ook hier. ID: 529878

@Vuurruiter: Hopelijk halen ze uw account snel van de site vanwege auteursrecht Efteling E. Tot ziens

Versie: 1 Aangepast: 13 augustus 2014 20:09 door: gerrie reden: Geen reden aangegeven
@Marwin daar heb je een punt, maar zoals ik al tegen timefteling zei: op een gegeven moment wordt een grens over gegaan. En waarom discussies afkappen op een forum? Deze had betrekking tot de wet etc.., veel meer niveau dan wat simpel gegist
@Gerrie jij ziet hopelijk toch wel verschil tussen DVZ en Efteling hea, DVZ heeft hier vrij weinig over te zeggen. En bovendien; die Efteling-E is een avatar, geen thema dat via nieuwsberichten etc groots wordt aangekondigd. Leuk dat je probeert grappig te zijn en dat waardeer ik, maar je moet geen appels met peren gaan vergelijken...

Offline Marwin
Moderator
Citaat van: Vuurruiter link: /forum/18/24487/773877 op: 13-08-2014 20:25:16

@Marwin daar heb je een punt, maar zoals ik al tegen timefteling zei: op een gegeven moment wordt een grens over gegaan. En waarom discussies afkappen op een forum? Deze had betrekking tot de wet etc.., veel meer niveau dan wat simpel gegist

Die grens gaan we niet over zoals gezegd we zijn constant in gesprek met de Efteling. Ons hoofdthema en huisstijl blijft toch het wit en logo links. Dit is een aardigheidje voor de Efteling-leden onder ons.

Citaat van: Vuurruiter link: /forum/18/24487/773877 op: 13-08-2014 20:25:16

En bovendien; die Efteling-E is een avatar, geen thema dat via nieuwsberichten etc groots wordt aangekondigd. Leuk dat je probeert grappig te zijn en dat waardeer ik, maar je moet geen appels met peren gaan vergelijken...

Avatar of geen avatar. Het blijft een beeldmerk , kortom zo aardig is de Efteling

-leeg-

Versie: 1 Aangepast: 14 augustus 2014 23:51 door: bostieandres reden: Geen reden aangegeven
Voor plezier voor groot en klein moet je in de Efteling zijn!

Het spijt me dat ik op een topic reageer dat inmiddels al meer dan een jaar oud is (wat gaat de tijd toch snel...) maar het was het enige topic dat ik kon vinden binnen dit onderwerp.

Ik heb mijn eigen header ontworpen en probeer deze te uploaden. Er gaat blijkbaar echter iets fout. Zodra ik hem heb geupload, verschijnt hij niet waar hij hoort.

Volgens de eigenschappen van dit plaatje is de afmeting 980 x 145, dus dat zit goed. Is er toevallig iemand die weet wat ik moet veranderen?
Bij voorbaat dank.

Nu de Baron een tijd geleden open is gegaan en de bouw van Symbolica is begonnen... misschien dat het ook tijd wordt om een nieuw uiterlijk te verzinnen voor Symbolica (met inspiratiebron bijvoorbeeld de aankondigingsdoeken bij de bouwplaats)? Dus net zoals het Baron thema. Ben benieuwd of hier plannen voor zijn Marwin.

Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

Pagina: 1 van 1 (19 items)
<< 1 >>