Forum: Grote metamorfose van De Vijf Zintuigen

Pagina: 7 van 7 (135 items)
<< 1·2·3·4·5·6·7 >>

Grote metamorfose van De Vijf Zintuigen

De Vijf Zintuigen is veranderd! Naast dat de website in een volledig modern jasje is gestoken, wordt naast de Efteling ook het Duitse Europa-Park ondersteund. De website is vanaf de grond af aan opnieuw opgebouwd. Alle oude software-systemen zijn verwijderd en gekozen is om alles custom made te bouwen. De ombouw van de nieuwe site heeft krap een jaar geduurd.

Verbreding
Een van de redenen om het concept van de website om te gooien, heeft ermee te maken dat de website tegen de grenzen aanliep van wat met de Efteling extern mogelijk was. Dan zijn er een aantal keuzes mogelijk, een daarvan was verbreding. We hebben gekozen voor het Duitse Europa-Park. Dit park is Duitslands grootste attractiepark en ligt in het Zwarte Woud. Net als de Efteling zijn de kwaliteitsstandaarden van dit park hoog en met krap 5 miljoen bezoekers is het een van de best bezochte parken van Europa. We zien onder fans ook een groeiende interesse voor dit park.

Software en vormgeving
Een ander heikel punt was de gebruikte software. We hadden 3 verschillende systemen te onderhouden: Joomla (een content management systeem voor onze artikelen), Simple Machines (Forum software) en zelfbouw subsites (denk aan verzamelgids, fotohosting). Onderling praatten deze softwarepakketten niet met elkaar, wat tot erge frustratie leidde. We hebben besloten al deze pakketten buiten de deur te zetten, en Piet Rullens heeft het voortouw genomen om de nieuwe site opnieuw te programmeren. Elk onderdeel is opnieuw bekeken en opnieuw opgebouwd en vormgegeven. De vernieuwde vormgeving is onder leiding van Dennis Klein en Marc van der Zaag gebeurd met adviezen van Sander Roeling, Guy Frints en Marwin van de Hoeve. De volledige huisstijl is over de kop gegaan en meer naar deze tijd gebracht. In de afgelopen weken heeft de Vijf Zintuigen team de website grondig kunnen testen en beoordelen.

Doordat nu alles zelf geschreven is, hebben we veel nieuwe opties kunnen inbouwen, zoals tweeweg authenticatie, waarbij je je smartphone een cijfercode genereert, die je nodig hebt voor het inloggen. Ook is er een rating systeem gemaakt waarin forumleden zelf in beperkte mate kunnen modereren. Ook is nu alles onder één profiel gebracht in plaats van twee profielen in de oude situatie (uitgebreid profiel en forumprofiel). Ook zijn zaken nu op een logische plek gezet. Het uploaden van je foto's en het bijhouden van je verzameling valt nu onder jou profiel. Het is bizar om te zien dat de huidige community ruim 46.000 Efteling artikelen in bezit heeft, een waanzinnig aantal!

Nog niet klaar
Ondanks dat de nieuwe website online is, moet er nog steeds veel gebeuren. Zo zijn lang niet alle parkgids items voorzien van plaatjes en ook is er nog te weinig Europa-Park content. Dat moet in de komende weken flink gaan groeien. Zo moeten nog alle Europa-Park persberichten van de laatste maanden nog ingevoerd worden in ons systeem. Ook moeten nog een aantal Europa-Park topics verplaatst gaan worden naar de juiste boards. En ook technisch moeten er nog een aantal puntjes op de i worden gezet waarin in de komende weken mee aan de gang gaan. De website zal straks ook op https (beveiligde verbinding) gaan draaien.

Smartphone App
De komende tijd zal de focus liggen op de ontwikkeling van de nieuwe app. Helaas hebben we afscheid moeten nemen van Tapatalk, maar dit biedt meer mogelijkheden om een  eigen app te bouwen die voorziet in de behoeften van de community op een zo efficiënte wijze. Wanneer deze gereleased wordt is nog niet bekend.

Vlogs
Vanaf het nieuwe parkseizoen gaan we ook regelmatig Europa-Park vlogs maken. Meer hierover valt te lezen in dit nieuwsbericht: De Vijf Zintuigen komt met een nieuw concept: Europa-Park Vlogs. We zijn in ieder geval blij met alle nieuwe veranderingen. Wat uiteindelijk de leden ervan gaan vinden blijft natuurlijk afwachten en dat zal in de komende weken duidelijk worden.

Nu lijkt het meer een 'vind-ik-leuk'-knop ipv 'deel de mening'...

Is Symbolica al geopend?!

Lezen er sinds de metamorfose nog wel moderators mee? Ik zie zó veel dubbelposts voorbij komen die gewoon blijven staan en die al van dagen geleden zijn..

Verzint eer gij met reageren begint

Moderator
Citaat van: Ronn1234 link: /forum/18/23956/762070 op: 04-03-2014 18:32:11

Lezen er sinds de metamorfose nog wel moderators mee? Ik zie zó veel dubbelposts voorbij komen die gewoon blijven staan en die al van dagen geleden zijn..

De dubbelposts die je niet voorbij hebt zien komen (en dat waren er nog al wat) zijn door ons allemaal al weggehaald voordat jij je gezien hebt.
Mocht je nog dubbelposts tegenkomen, vrees dan niet en druk even op de meldknop - dank u!

Un berigt getiepd en je onderbauwde mening cheuit? Tsjek dan eersdt du spelling en haal alle vauten er uid! < - Irritant heh? het leest gewoon vervelend - verbeter je fouten A.U.B!

Komt dit dan puur dat het laden wat langer duurt voordat hij er op staat, of is het iets intern? Dat er wel 1x wordt gedrukt en 2x geplaatst word. Of toch puur de user?

Moderator
Piet is aan het onderzoeken wat de oorzaak is, en wat we er aan kunnen doen

Piet kennende rust hij niet voordat hij een oplossing heeft!

Un berigt getiepd en je onderbauwde mening cheuit? Tsjek dan eersdt du spelling en haal alle vauten er uid! < - Irritant heh? het leest gewoon vervelend - verbeter je fouten A.U.B!

Offline TheF4
Moderator
Citaat van: Ronn1234 link: /forum/18/23956/762310 op: 06-03-2014 20:24:10

Komt dit dan puur dat het laden wat langer duurt voordat hij er op staat, of is het iets intern? Dat er wel 1x wordt gedrukt en 2x geplaatst word. Of toch puur de user?

Als het goed is, is dit puntje opgelost

www.TheF4.com

Ik ben zeer benieuwdd

Het wordt echt heel erg nodig tijd dat de site responsive wordt.

Ik hoop dat aanstellerig Engels in een niet-internationale context binnenkort niet meer in de mode is...

Citaat van: RoelRoel link: /forum/18/23956/810048 op: 25-10-2016 22:39:05

Het wordt echt heel erg nodig tijd dat de site responsive wordt.

Wat zou er dan nog moeten toegevoegd worden?

Auties love Efteling

Dat zeg ik... Dat de lay-out zich aanpast aan het gebruikte apparaat (responsive). In 2016 kun je echt niet meer aankomen met een site die alleen echt goed werkt op een PC.

Ik hoop dat aanstellerig Engels in een niet-internationale context binnenkort niet meer in de mode is...

Bij responsive denk ik eerder aan dat de website gewoon werkt. Ik krijg soms nog een melding van ''Je verbinding is niet privé'' als ik een foto wil bekijken, waardoor ik hem niet kan zien. Dat is een groter probleem dan ondersteuning voor mobiele apparaten (ik vind veel lezen en schrijven toch niet fijn op zo'n klein scherm).

Citaat van: Trollenbol link: /forum/18/23956/810122 op: 30-10-2016 22:54:47

Bij responsive denk ik eerder aan dat de website gewoon werkt. Ik krijg soms nog een melding van ''Je verbinding is niet privé'' als ik een foto wil bekijken, waardoor ik hem niet kan zien. Dat is een groter probleem dan ondersteuning voor mobiele apparaten (ik vind veel lezen en schrijven toch niet fijn op zo'n klein scherm).

Er zitten in de website anders nog wel wat bugs.

Auties love Efteling

Ik gebruik nu ook meer telefoon, en deze site moet echt een vernieuwing krijgen. Op je telefoon krijg je dezelfde site als op de PC. In 2009 was dat leuk, nu niet meer! En het is gewoon zo grauw, het zou wat meer sfeer moeten krijgen. Maar ja, daar hebben ze er zeker geen tijd voor...

Auties love Efteling

Citaat van: IkbennlXD link: /forum/18/23956/811383 op: 18-02-2017 18:21:17

En het is gewoon zo grauw, het zou wat meer sfeer moeten krijgen. Maar ja, daar hebben ze er zeker geen tijd voor...

Kan je zelf aanpassen.

De opmerkingen uit dit topic nemen we mee in de herontwikkeling van de nieuwe website. Ondertussen kun je terecht in het topic "De vijf Zintuigen vernieuwing 2019"

(Doet slotje knallen op dit draadje)

Werkt momenteel heul heul heul hard aan de nieuwe vormgeving van DVZ! Gooi je feedback in een PM of de mail!

Pagina: 7 van 7 (135 items)
<< 1·2·3·4·5·6·7 >>