Forum: Grote metamorfose van De Vijf Zintuigen

Pagina: 1 van 7 (135 items)
<< 1·2·3·4·5·6·7 >>

Grote metamorfose van De Vijf Zintuigen

De Vijf Zintuigen is veranderd! Naast dat de website in een volledig modern jasje is gestoken, wordt naast de Efteling ook het Duitse Europa-Park ondersteund. De website is vanaf de grond af aan opnieuw opgebouwd. Alle oude software-systemen zijn verwijderd en gekozen is om alles custom made te bouwen. De ombouw van de nieuwe site heeft krap een jaar geduurd.

Verbreding
Een van de redenen om het concept van de website om te gooien, heeft ermee te maken dat de website tegen de grenzen aanliep van wat met de Efteling extern mogelijk was. Dan zijn er een aantal keuzes mogelijk, een daarvan was verbreding. We hebben gekozen voor het Duitse Europa-Park. Dit park is Duitslands grootste attractiepark en ligt in het Zwarte Woud. Net als de Efteling zijn de kwaliteitsstandaarden van dit park hoog en met krap 5 miljoen bezoekers is het een van de best bezochte parken van Europa. We zien onder fans ook een groeiende interesse voor dit park.

Software en vormgeving
Een ander heikel punt was de gebruikte software. We hadden 3 verschillende systemen te onderhouden: Joomla (een content management systeem voor onze artikelen), Simple Machines (Forum software) en zelfbouw subsites (denk aan verzamelgids, fotohosting). Onderling praatten deze softwarepakketten niet met elkaar, wat tot erge frustratie leidde. We hebben besloten al deze pakketten buiten de deur te zetten, en Piet Rullens heeft het voortouw genomen om de nieuwe site opnieuw te programmeren. Elk onderdeel is opnieuw bekeken en opnieuw opgebouwd en vormgegeven. De vernieuwde vormgeving is onder leiding van Dennis Klein en Marc van der Zaag gebeurd met adviezen van Sander Roeling, Guy Frints en Marwin van de Hoeve. De volledige huisstijl is over de kop gegaan en meer naar deze tijd gebracht. In de afgelopen weken heeft de Vijf Zintuigen team de website grondig kunnen testen en beoordelen.

Doordat nu alles zelf geschreven is, hebben we veel nieuwe opties kunnen inbouwen, zoals tweeweg authenticatie, waarbij je je smartphone een cijfercode genereert, die je nodig hebt voor het inloggen. Ook is er een rating systeem gemaakt waarin forumleden zelf in beperkte mate kunnen modereren. Ook is nu alles onder één profiel gebracht in plaats van twee profielen in de oude situatie (uitgebreid profiel en forumprofiel). Ook zijn zaken nu op een logische plek gezet. Het uploaden van je foto's en het bijhouden van je verzameling valt nu onder jou profiel. Het is bizar om te zien dat de huidige community ruim 46.000 Efteling artikelen in bezit heeft, een waanzinnig aantal!

Nog niet klaar
Ondanks dat de nieuwe website online is, moet er nog steeds veel gebeuren. Zo zijn lang niet alle parkgids items voorzien van plaatjes en ook is er nog te weinig Europa-Park content. Dat moet in de komende weken flink gaan groeien. Zo moeten nog alle Europa-Park persberichten van de laatste maanden nog ingevoerd worden in ons systeem. Ook moeten nog een aantal Europa-Park topics verplaatst gaan worden naar de juiste boards. En ook technisch moeten er nog een aantal puntjes op de i worden gezet waarin in de komende weken mee aan de gang gaan. De website zal straks ook op https (beveiligde verbinding) gaan draaien.

Smartphone App
De komende tijd zal de focus liggen op de ontwikkeling van de nieuwe app. Helaas hebben we afscheid moeten nemen van Tapatalk, maar dit biedt meer mogelijkheden om een  eigen app te bouwen die voorziet in de behoeften van de community op een zo efficiënte wijze. Wanneer deze gereleased wordt is nog niet bekend.

Vlogs
Vanaf het nieuwe parkseizoen gaan we ook regelmatig Europa-Park vlogs maken. Meer hierover valt te lezen in dit nieuwsbericht: De Vijf Zintuigen komt met een nieuw concept: Europa-Park Vlogs. We zijn in ieder geval blij met alle nieuwe veranderingen. Wat uiteindelijk de leden ervan gaan vinden blijft natuurlijk afwachten en dat zal in de komende weken duidelijk worden.

Hello world!

Het is eindelijk een feit! DVZ is vernieuwd!
Net een beetje rondgekeken op de nieuwe site.
Het is goed om te zien dat alles nu echt 1 geheel is en niet dat alles van verschillende software programma''s is.
De vernieuwde parkgids in het bijzonder vind ik er echt heeel goed uit zien!
De witte achtergrond en de rest van het design is nog even wennen maar dat went wel.
Top heren!

Padoepie doe nog aan toe ben je nu al moe!

Bekijk hier mijn blog: http://pretparkzzblog.com/ voor de aller leukste pretpark reviews, foto's en de leukste pretpark gerelateerde artikelen

Jaaa, daar zijn we dan. Veel plezier met verkennen luitjes!

Werkt momenteel heul heul heul hard aan de nieuwe vormgeving van DVZ! Gooi je feedback in een PM of de mail!

Ziet er strak uit, netjes hoor. Geweldig!

Ziet er strak uit! Het gaat wel even wennen worden, zie ik al, maar het voelt als een verbetering. Top werk geleverd, mannen!

Jaaaa eindelijk!!
Ziet er strak uit, maar toch oogt het een beetje kaal, maar dat is een kwestie van wennen denk ik!
TOP werk jongens!

''Het lijkt net of die boot niet boot is'' ~ Olaf Vugts

45x Efteling 2014 - 42x Efteling 2015 - 2x Europapark 2015

5x Efteling 2016

Offline Tjomme
Ziet er erg goed en strak uit hoor. Mijn complimenten. Nu ff rondneuzen

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Felicitaties, een echte GEWELDIGE site!

Is Symbolica al geopend?!

Na 8 maanden eindelijk live! Have fun everyone!

Offline hitoro
Mooi stukje werk mannen, ziet er goed uit.

Intrested in some kind of fruit company..... 

Kijk ook eens op www.hitoro.nl/efteling voor meer Efteling Foto's

Het ziet er heel fris uit, prachtig! Ik ben benieuwd naar de komende paar dagen, hoe het uitpakt in gebruik en nieuwe functies, maar dat komt zeker weten goed. Geweldig gedaan!

En even tussendoor, die Sims-tekstjes op de tijdelijke site waren écht hilarisch.

'Beheerst u het perspectief?'

Offline Daan
Welkom iedereen op de nieuwe site. Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen.

Ahhhh!

Offline Gijsje
Heb net even snel rondgekeken en het is beter dan ik had verwacht! Straks maar eens even verder gaan rondneuzen en ontdekken waar alles nu staat.

PRACHTIG! Functies werken veel beter, véél mooiere site, kortom: GOED BEZIG!
Ik ben alleen mijn avatar kwijt maar die zal ik maar gewoon opnieuw uploaden

Gefeliciteerd met de lancering van dit schitterende product!

Zo lang ich nog in laeve bèn, bèn ich eine Fortuna fan!

Offline Carlo
Naast de lay-out is er door mijzelf, Johan Boshuis en Ramon Wolfs de afgelopen maanden ook heel hard gewerkt aan de Europa-Park Parkgids. Vele dagen, avonden en nachten zijn besteed aan het zo uitgebreid mogelijk beschrijven van alle attracties, horeca, winkels en dergelijke, die in Europa-Park te vinden zijn. Naast de omschrijvingen is ook vaak de geschiedenis van de attractie achterhaald en is van vele attracties uitgezocht waarom ze zo heten. Deze combinatie van informatie maakt onze ParkGids weer anders dan alle andere EP-informatiesites die al op internet te vinden waren!

Nog lang niet overal zijn de foto''s ook toegevoegd, deze zullen de komende weken nog aangevuld worden. Daarna zal de Efteling ParkGids nog verder uitgebreid worden. Maar alle informatie over Europa-Park is vanaf nu in ieder geval te lezen, veel plezier met deze nieuwe ontdekkingstocht!

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Offline Sybren
Wauw, dit wordt wel even wennen hoor, maar de eerste indruk is positief, ziet er mooi en fris uit!

Complimenten aan iedereen die er aan meegewerkt heeft

Bekijk mijn mooiste natuurfoto's op mijn website of like mijn Facebookpagina!

Offline Adje
Citaat van: Carlo link: /forum/18/23956/758102 op: 19-01-2014 21:56:50

Adje, alle bugs en fouten graag melden in DIT topic! Dan is het voor het team overzichtelijker.

Leuk en aardig, maar DAT topic! was voor mij niet zichtbaar toen ik reageerde, maar ehhh... graag gedaan hoor.....

Ziet er goed uit mannen, zeer goed gedaan. Zal vast een opgelucht gevoel zijn na al die tijd die erin gestoken is...

Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

Offline Franss
Wauw!, ziet er gaaf uit!! Complimenten

Pagina: 1 van 7 (135 items)
<< 1·2·3·4·5·6·7 >>