Forum: Complete website-vernieuwing van De Vijf Zintuigen op komst

Pagina: 5 van 7 (133 items)
<< 1·2·3·4·5·6·7 >>

Gebruikersdata ook overigens. Dus je hoeft ook je avatar niet opnieuw in te stellen en zulke grappen.

Werkt momenteel heul heul heul hard aan de nieuwe vormgeving van DVZ! Gooi je feedback in een PM of de mail!

Een tijdje terug maakten we bekend dat De Vijf Zintuigen binnenkort een grote metamorfose ondergaat. Naast dat de lay-out en structuur van de site stevig onder handen wordt genomen, voegen we ook een extra component aan de site toe. Namelijk Europa-Park, in Duitsland
Dit houdt niet in dat de Efteling minder belangrijk wordt binnen De Vijf Zintuigen. De site blijft zijn oorsprong trouw, en de Efteling vormt samen met Europa-Park de basis van de vernieuwde website.

De afgelopen tijd is ons vaak gevraagd wanneer de nieuwe site online gaat. Ons uitgangspunt was om rond de jaarwisseling online te gaan met het vernieuwde De Vijf Zintuigen. Nu kunnen we hier ook een vaste datum bij noemen: maandag 20 januari!
Het weekend dat aan de 20e vooraf gaat zal de site minimaal 24 uur offline gaan om alle content van de huidige naar de nieuwe site over te dragen. Denk hierbij o.a. aan alle forumposts, foto's, en natuurlijk ook de profielen van de leden. 

De komende anderhalve maand blijven we nog druk bezig om alles in orde te maken en de site af te werken. We kijken natuurlijk erg uit naar de 20e, en zijn al enorm benieuwd naar alle reacties!

Ben heel erg benieuwd!

Ik kijk er naar uit

Op zoek naar informatie, foto's, verslagen, ... over en uit de Plopsa-parken? Op Plopsa Fans vind je zeker wat je zoekt!

Spannend!!!
Ook een zeer mooi logo!

''Het lijkt net of die boot niet boot is'' ~ Olaf Vugts

45x Efteling 2014 - 42x Efteling 2015 - 2x Europapark 2015

5x Efteling 2016

mooi, benieuwd hoe hij in kleur eruit ziet. Zeker omdat ik nu dit logo gewend bent

Zo lang ich nog in laeve bèn, bèn ich eine Fortuna fan!

mooi dat er een vaste datum is, kan nu al niet wachten.

en inderdaad een mooi logo!heel netjes!

Offline Weeke
Ah, ik kijk er erg naar uit om de nieuwe site te kunnen bekijken, nog heel eventjes wachten dus!

Wie niet in het sprookjesbos is geweest, heeft de Efteling niet bezocht!

Ik ben benieuwd

Berichtje getypt en je onderbouwde mening geuit? Check het eerst op spelling en haal de fouten er uit

Mijn foto's gebruiken? niet zonder schriftelijke toestemming via http://www.shamrock-media.nl

Offline Ruben
Strak logo, chique! Zeer benieuwd naar welke layout erbij komt! :-)

Toch vind ik het een rare keuze om ook Europapark erbij te betrekken.. Het gehele concept van de site is hierbij dus uitgebreid en daardoor niet sterker geworden in mijn ogen. Een apart board op het forum geweid aan andere parken is zeker een must, maar om nu van je Efteling-site een Efteling/Europapark site te maken vind ik zeer onlogisch, een extra - aparte - website over Europapark zou in mijn ogen beter zijn, en ook unieker (De eerste grote Nederlandstalige EP site) Nu is het van beiden een beetje… en dat kan het sterker maken, maar ik huiver.

Offline Marwin
Moderator
Citaat van: Ruben link: /forum/18/23085/753147 op: 04-12-2013 11:11:20

Strak logo, chique! Zeer benieuwd naar welke layout erbij komt! :-)

Toch vind ik het een rare keuze om ook Europapark erbij te betrekken.. Het gehele concept van de site is hierbij dus uitgebreid en daardoor niet sterker geworden in mijn ogen. Een apart board op het forum geweid aan andere parken is zeker een must, maar om nu van je Efteling-site een Efteling/Europapark site te maken vind ik zeer onlogisch, een extra - aparte - website over Europapark zou in mijn ogen beter zijn, en ook unieker (De eerste grote Nederlandstalige EP site) Nu is het van beiden een beetje… en dat kan het sterker maken, maar ik huiver.

Dank je wel voor je feedback! Misschien op het eerste oog raar, maar niet onlogisch. De keuze van meerdere parken ondersteunen is bij de naamkeuze van de site al meegenomen. En ja DVZ is op dit moment onlosmakelijk verbonden met Efteling omdat je niet anders kent. De interesse voor Europa-Park groeit aan alle kanten en met de Efteling kunnen we helaas niet doorgroeien, daar zitten we voorlopig aan de max. Dus dan is de keus wat ga je doen? En dat is verbreden, zoals eigenlijk vanuit de basis al de bedoeling was. Misschien niet voor de buitenwereld, maar wel als oorspronkelijke gedachte.

Doordat je de verbreding ingaat wordt je onafhankelijker en dat zorgt dat er een arsenaal aan extra's kunnen gaan ontplooien, die eerst niet mogelijk waren.

Over een aparte site, dat hebben we anders opgelost. Je kan site breed filteren, als je dat wil. Dus ja waarom een aparte URL gaan aanmaken? Voor wie wil kan DVZ nog steeds een Efteling site zijn, en voor wie wil alleen een EP site, en voor wie wil: beide. Je bent 1 muisklik verwijderd van wat je wil zien. Dat maakt het in mijn ogen sterk en uniek.

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Wat ik me dan wel weer af vraag; Je kunt nu ook discussiëren over andere parken, maar dit wordt haast niet gebruikt. Is het niet totaal overbodig om deze stap te gaan maken? Ik vind het nog steeds een erg vreemde keuze.

Offline Marwin
Moderator
Citaat van: kevinjpg link: /forum/18/23085/753150 op: 04-12-2013 11:42:16

Wat ik me dan wel weer af vraag; Je kunt nu ook discussiëren over andere parken, maar dit wordt haast niet gebruikt. Is het niet totaal overbodig om deze stap te gaan maken? Ik vind het nog steeds een erg vreemde keuze.

Goeie vraag . Europa-Park wordt straks site breed uitgerold, dus nieuws, parkgids, forum en media. Kortom we gaan er actiever op sturen. Dat gebeurt nu niet en daar zit het verschil in. Wij nemen de community op sleeptouw in plaats van de community ons. Het is deels een herhaling van zetten als in het begin van DVZ, toen was er ook "niks" en is iets gemaakt. En inderdaad daar ligt een hele leuke uitdaging!

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Citaat van: Marwin link: /forum/18/23085/753154 op: 04-12-2013 12:16:07

Goeie vraag . Europa-Park wordt straks site breed uitgerold, dus nieuws, parkgids, forum en media. Kortom we gaan er actiever op sturen. Dat gebeurt nu niet en daar zit het verschil in. Wij nemen de community op sleeptouw in plaats van de community ons. Het is deels een herhaling van zetten als in het begin van DVZ, toen was er ook "niks" en is iets gemaakt. En inderdaad daar ligt een hele leuke uitdaging!

Ik ben graag een onderdeel van deze uitdaging, laat het wel over me heen komen, haha.

Offline Marwin
Moderator
Citaat van: kevinjpg link: /forum/18/23085/753155 op: 04-12-2013 12:21:43

Ik ben graag een onderdeel van deze uitdaging, laat het wel over me heen komen, haha.

Welkom bij de doelgroep ;-). En een ding dat ik nog vergeten ben te zeggen, de verandering zorgt ook voor een positieve impuls bij team, dus het wordt ook gedragen daardoor en dat is ook belangrijk voor de kans van slagen.

Offline Ruben
Bedankt voor de opheldering Marwin!
Is het dan uiteindelijk het idee dat er meer parken bij komen die evenveel aandacht krijgen als Efteling en EP?
Dus dat de site straks 5 pretparken pakt? Elk "zintuig" een park?

Offline Marwin
Moderator
Citaat van: Ruben link: /forum/18/23085/753181 op: 04-12-2013 14:10:52

Bedankt voor de opheldering Marwin!
Is het dan uiteindelijk het idee dat er meer parken bij komen die evenveel aandacht krijgen als Efteling en EP?
Dus dat de site straks 5 pretparken pakt? Elk "zintuig" een park?

Graag gedaan,

Wat betreft de aandacht: ja, stel dat we ooit een Disney erbij pakken dan is dat natuurlijk de bedoeling. Maar voor het zover is, gaan we eerst EP goed op de rails krijgen. Dat is wel een voorwaarde.

Wat betreft elk zintuig een park. Nee, dat is niet de bedoeling. Het kan zijn dat we bij 3 of 4 parken blijven. Uiteindelijk heb je in elk park alle zintuigen nodig. Dat is de enige relatie tussen naam en park(en).

Citaat van: Marwin link: /forum/18/23085/753183 op: 04-12-2013 14:17:22

Graag gedaan,

Wat betreft de aandacht: ja, stel dat we ooit een Disney erbij pakken dan is dat natuurlijk de bedoeling. Maar voor het zover is, gaan we eerst EP goed op de rails krijgen. Dat is wel een voorwaarde.

Wat betreft elk zintuig een park. Nee, dat is niet de bedoeling. Het kan zijn dat we bij 3 of 4 parken blijven. Uiteindelijk heb je in elk park alle zintuigen nodig. Dat is de enige relatie tussen naam en park(en).

Hebben jullie voor de officiële release een pilot? Dat geeft jullie op voorhand al inzicht op wat jullie kunnen verwachten. Ik doel hiermee op een pilot voor de niet-crewleden van D5Z.

Offline Marwin
Moderator
Citaat van: Fotofreak link: /forum/18/23085/753189 op: 04-12-2013 14:58:07

Hebben jullie voor de officiële release een pilot? Dat geeft jullie op voorhand al inzicht op wat jullie kunnen verwachten. Ik doel hiermee op een pilot voor de niet-crewleden van D5Z.

Op dit moment (nog) niet. Maar ik verwacht niet dat er geen bugs meer inzitten, in tegendeel, na de release zal ook nog even hard gewerkt moeten worden.

Citaat van: Marwin link: /forum/18/23085/753301 op: 04-12-2013 23:07:43

Op dit moment (nog) niet. Maar ik verwacht niet dat er geen bugs meer inzitten, in tegendeel, na de release zal ook nog even hard gewerkt moeten worden.

Ik doelde hier eigenlijk meer op pilot-testers die inhoud van de website bekijken, wat mensen leuk vinden, wat niet, wat toegevoegd moet worden enz.

Pagina: 5 van 7 (133 items)
<< 1·2·3·4·5·6·7 >>