Forum: Complete website-vernieuwing van De Vijf Zintuigen op komst

Pagina: 1 van 7 (133 items)
<< 1·2·3·4·5·6·7 >>

Offline Nieuws
Update 2 december

Een tijdje terug maakten we bekend dat De Vijf Zintuigen binnenkort een grote metamorfose ondergaat. Naast dat de lay-out en structuur van de site stevig onder handen wordt genomen, voegen we ook een extra component aan de site toe. Namelijk Europa-Park, in Duitsland
Dit houdt niet in dat de Efteling minder belangrijk wordt binnen De Vijf Zintuigen. De site blijft zijn oorsprong trouw, en de Efteling vormt samen met Europa-Park de basis van de vernieuwde website.

De afgelopen tijd is ons vaak gevraagd wanneer de nieuwe site online gaat. Ons uitgangspunt was om rond de jaarwisseling online te gaan met het vernieuwde De Vijf Zintuigen. Nu kunnen we hier ook een vaste datum bij noemen: maandag 20 januari!
Het weekend dat aan de 20e vooraf gaat zal de site minimaal 24 uur offline gaan om alle content van de huidige naar de nieuwe site over te dragen. Denk hierbij o.a. aan alle forumposts, foto's, en natuurlijk ook de profielen van de leden. 

De komende anderhalve maand blijven we nog druk bezig om alles in orde te maken en de site af te werken. We kijken natuurlijk erg uit naar de 20e, en zijn al enorm benieuwd naar alle reacties!

Update 12 oktober

Enkele weken geleden kwamen we met het nieuws dat De Vijf Zintuigen binnenkort een grote make-over ondergaat. De lay-out en structuur worden flink onder handen genomen, maar dit is niet het enige wat vernieuwend gaat zijn. Voor het eerst in de geschiedenis van De Vijf Zintuigen zal de nadruk niet op één, maar op twee attractieparken komen te liggen.

We merken dat steeds meer mensen binnen de community Europa-Park in Rust, in het Duitse Zwarte Woud aan het ontdekken zijn. Zelf zien we hier een nieuwe uitdaging in: een nieuw park, nieuwe kansen en een verbreding van ons bestaande concept. Dit wil overigens niet zeggen dat we de Efteling nu op een tweede plek zetten. In tegendeel; we blijven nog steeds onze reportages, documentaires en nieuws verzamelen over het park. Het enige verschil is dat dit voortaan óók voor Europa-Park gaat gebeuren. We voegen hierbij ook de optie toe om de site volledig te filteren afhankelijk van je favoriete park. Uiteraard kun je er ook voor kiezen om beide parken terug te laten komen in de site.

Je zult je nu waarschijnlijk afvragen of we er in de toekomst nog meer parken bij betrekken. Die ruimte is er altijd, maar voorlopig kijken we hoe dit uitpakt. Beide parken hebben hun unieke kwaliteiten en vullen elkaar prima aan. Onze goede band met de Efteling zal blijven bestaan, en daarnaast bouwen we een nieuwe band met Europa-Park op.

Om de site een goede start te geven hebben we ons voorgenomen, in tegenstelling tot wat we eerder aangaven, de site tegen het einde van dit jaar te releasen. Dit zal dus iets later zijn dan het eerder aangegeven oktober. We willen graag de puntjes op de i zetten, en we vragen daarvoor jullie geduld. Houd de site goed in de gaten voor meer nieuws!

Oorspronkelijke bericht, 16 augustus

De Benefietdag is alweer bijna een jaar achter de rug, maar we hebben op De Vijf Zintuigen in de tussentijd niet stilgezeten. De afgelopen maanden zijn we namelijk achter de schermen druk bezig geweest met een nieuw project! Niet met een nieuw evenement of site-onderdeel, maar met een grondige opknapbeurt voor de gehele site.

Waarom een opknapbeurt?
De site zoals deze vandaag te bezoeken is, is onveranderd sinds de opening in 2008. Dat is inmiddels vijf jaar geleden; hoog tijd voor een vernieuwing dus! We willen dat de site meer eenheid en meer eenvoud uit gaat stralen, met een eigentijds karakter. De site bestaat momenteel uit allemaal kleine onderdelen, de sub-sites. Daar willen we nu juist vanaf stappen: Er komt één groot geheel.

Wat houdt deze vernieuwing van de site in?
Het eerste dat je op gaat vallen is de verandering in de huisstijl/lay-out. Deze wordt een stuk frisser en neutraler dan de lay-out die er nu is. Ook de structuur van de site wordt vernieuwd. Het bijzondere aan deze vernieuwde site is: Er komt geen softwarepakket van buitenaf bij kijken. Alle software voor de site wordt zelf geschreven, de hele engine van de site komt dus uit eigen huis. Op deze manier wordt de site veel overzichtelijker, zowel voor jullie als voor ons.

Wanneer kun je deze vernieuwde site online verwachten?
Zoals het er in de planning nu naar uit ziet, wordt de vernieuwde site ergens in het najaar gelanceerd. In de tussentijd zullen er meer details bekend gemaakt worden over de nieuwe functies en onderdelen binnen de site. Houd ons dus goed in de gaten, zowel op de voorpagina als op Twitter en Facebook.

Ik ben benieuwd.... we wachten netjes af

Een van mijn grootste dromen is: Trouwen in de Efteling.... een Wonderlijke, sprookjesachtige dag

Offline Sybren
Ik ben ook heel benieuwd wat we kunnen verwachten

Bekijk mijn mooiste natuurfoto's op mijn website of like mijn Facebookpagina!

Ben zeker benieuwd. Alvast een tipje van de sluier?

Offline Pitgy
Heel erg tof om te horen! Moet eerlijk zeggen dat ik op een gegeven moment de site inderdaad ietwat onoverzichtelijk begon te vinden vanwege het steeds uitbreidende aantal rubrieken. Daarbij kwam dat ik merkte dat ik soms heel vaak achter elkaar in moest loggen omdat ik in verschillende rubrieken aan het kijken was. Maar ik heb dat nooit als een groot probleem ervaren ofzo, het viel me gewoon op Succes met de laatste werkzaamheden en ik ben benieuwd naar het eindresultaat, maar ik ben ervan overtuigd dat dat helemaal goed gaat komen.

Ik vind het nu al helemaal leuk dat jullie de site gaan vernieuwen! Veel succes nog!

Je kunt me volgen op Instagram als: @vncnt96 (:

Offline Carlo
Citaat van: kevinjpg link: /forum/18/23085/740586 op: 17-08-2013 08:53:16

Ben zeker benieuwd. Alvast een tipje van de sluier?

Een tipje van de sluier: je zult het straks niet meer terug herkennen. 
En alles wordt overzichtelijker en gebruiksvriendelijker.

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Tja, na 5 jaar is het ook wel eens tijd.  Maar even serieus, ik ben heel benieuwd. Ik hoop wel dat er wel een beetje sfeer overblijft en het niet een grote kille bende wordt.

Offline Marwin
Moderator
Nee kil wordt het niet, wel strakker en meer van deze tijd. Een team van zes mensen buigt over de nieuwe layout met allen verschillende diciplines. Ik moet zelf zeggen dat er meer rust in de site komt, maar goed dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Kortom overal wordt goed overna gedacht. En zeker omdat we nu alle software schrijven hebben oneindig flexibiliteit en geen systemen die niet met elkaar praten.

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Gaan jullie ook zelf het forum schrijven? Kan dan wel alle data over?

Offline Marwin
Moderator
Het huidige forumsoftware (dus niet de data) net als alle andere software wordt buiten boord gezet. Piet is op dit moment bezig om die software zelf te schrijven. Het is de bedoeling dat alle persoonlijke data bewaard wordt, zei het in een ander jasje. Meer info volgt daarbover nog, aangezien we nog druk bezig zijn aan de nieuwe site. We proberen de overlast zo beperkt mogelijk te houden.

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Bij de vorige "verbouwing" is toen het een en ander kwijtgeraakt waaronder in het forum, moeten we ons zorgen gaan maken om bv de fotogalerie? Of wordt er van te voren het een en ander getest zoals toen het forum over ging van 1.*.* naar 2.*.* ?

Berichtje getypt en je onderbouwde mening geuit? Check het eerst op spelling en haal de fouten er uit

Mijn foto's gebruiken? niet zonder schriftelijke toestemming via http://www.shamrock-media.nl

Offline Marwin
Moderator
Goeie vraag: nee, de migratie van destijds had ermee te maken, dat we van de ene hoster naar de andere gingen, en daardoor niet optijd meer - voor zover ik herinner- een backup hadden, dat is nu niet het geval. Piet gaat convertor scripts maken voor zover nodig is, dat wordt natuurlijk grondig getest voordat we overgaan. Dus je hoeft daar niks te vrezen.

Bedankt voor de informatie, en ik ben benieuwd hoe het word

Berichtje getypt en je onderbouwde mening geuit? Check het eerst op spelling en haal de fouten er uit

Mijn foto's gebruiken? niet zonder schriftelijke toestemming via http://www.shamrock-media.nl

Eerder is al aangegeven dat er in oktober een nieuwe site komt, maar in welke vorm wist ik nog niet. Onlangs vertelde een vriend van mij het een en het ander over de veranderingen, maar ik weet niet zeker of dat deze kloppen.

Hij vertelde mij over het verdwijnen van een aantal onderdelen, waaronder de kortingen en prijsvragen.

Maar het grootste nieuws voor mij was dat DVZ een site zou worden die zich niet meer volledig op de Efteling richt. Mijn vriend vertelde dat DVZ zich gaat richten op andere pretparken zoals Europa park en Disneyland Paris. Dit klinkt raar, omdat de site eerder aangaf zich meer te gaan focussen op de Efteling. Maar naar het schijnt is voor de verandering ook het games-board verdwenen. Ik kan dus concluderen dat dit waar is

Daarnaast werd mij verteld dat zal er een app zal verschijnen voor Android en IOS en dat er eventueel een samenwerking komt met het Gildehuys.

Weet iemand of dat hier een kern van waarheid in zit Ik ben erg benieuwd wat hier van klopt

We houden op dit moment de mogelijkheden met betrekking tot andere parken nog open, we sluiten niks uit, maar hebben ook geen concrete plannen voor een bepaald park.

Citaat van: De Vijf Zintuigen link: /forum/18/23085/741094 op: 24-08-2013 11:16:12

We houden op dit moment de mogelijkheden met betrekking tot andere parken nog open, we sluiten niks uit, maar hebben ook geen concrete plannen voor een bepaald park.

Maar alle andere zaken? Zijn die al zeker?

Nee, daar is niks zeker van.

Citaat van: De Vijf Zintuigen link: /forum/18/23085/741096 op: 24-08-2013 11:19:33

Nee, daar is niks zeker van.

Jullie gaan dus DVZ volledig vernieuwen zonder enige zekerheid? Lijkt me sterk.

Citaat van: Vuurruiter link: /forum/18/23085/741097 op: 24-08-2013 11:20:34

Jullie gaan dus DVZ volledig vernieuwen zonder enige zekerheid? Lijkt me sterk.

In de first post in dit topic is te lezen wat de plannen zijn. Wat jij nu schrijft zijn enkel geruchten die niet vanuit ons komen, ofwel; onzeker!
Zodra er meer informatie over de uitbreiding is zal dat vanzelf door ons bekend gemaakt worden.

Pagina: 1 van 7 (133 items)
<< 1·2·3·4·5·6·7 >>