Forum: Bibliotheek het nieuwste onderdeel op de website

Pagina: 1 van 1 (17 items)
<< 1 >>

Offline Marwin
Moderator
Vandaag is het tweede deel van het interview met Reinoud van Assendelft de Coningh gepubliceerd. Hij is onder meer de initiator geweest van het blad "Wonder" dat door de Efteling werd uitgegeven. Met het online komen van deze publicatie is ook een nieuw onderdeel gelanceerd namelijk: de Bibliotheek. In de bibliotheek vind je documenten terug zoals persmappen, oude fotoboekjes en de complete serie Wonders die het park heeft uitgegeven. Het onderdeel is gestart met 80 documenten en alles bij elkaar zijn er in totaal ruim 1800 pagina’s gescand op hoge resolutie.

Het unieke aan dit onderdeel is, dat alles op tekst doorzoekbaar is. Dus wil je iets weten over Droomvlucht, krijg je op paginaniveau te zien waar Droomvlucht vermeld staat. Op deze manier wordt er een online archief opgebouwd, waarin mensen nog eens op hun gemak kunnen nalezen wat de Efteling vroeger heeft uitgegeven en daarmee terug kunnen gaan in de tijd gaan. Het archief zal de komende tijd langzaam verder gevuld worden met documenten. Mocht je mee willen helpen kun je via ons contactformulier contact opnemen.

De bibliotheek is te bereiken via: http://bibliotheek.vijfzintuigen.nl/

PS: Dank gaat uit naar DVZ lid Frans overigens die heeft meegeholpen om fotoboekjes in te scannen en aan de mensen die de fotoboekjes hebben uitgeleend!

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Offline Anneke
Er kunnen niet genoeg bibliotheken zijn
Ik zou op zich wel mee willen helpen, maar heb geen scanner. Dus dat zal niet gaan werken, maar ik wil evt wel de persmap van Droomvlucht uitlenen, als daar interesse in is.

Ik heb de bibliotheek even vluchtig doorgekeken en ik vind het er erg goed uitzien.
Persoonlijk zou ik het op alfabet zien, maar dat is de bibliothecaresse in mij. Sowieso zou het niet op auteur gerangschikt kunnen worden, omdat die vaak niet bekend is.
De zoekfunctie is trouwens geweldig! Wat ik soms mis in de echte bibliotheek, namelijk in de teksten van de publicaties kunnen zoeken, kan hier wel

"Heb je soep?"

Thomas: "Wauw, dan vraag je om hulp en dan krijg je Joost. Dat is dan mooi mislukt dan."

Offline TheF4
Moderator
Citaat van: Anneke link: /forum/18/18820/622613 op: 20-11-2011 21:56:07

Persoonlijk zou ik het op alfabet zien, maar dat is de bibliothecaresse in mij.

Ga ik meenemen als puntje

www.TheF4.com

Offline Frans
Daar is ie dan!
Het is een hels karwei om zoveel pagina's in te scannen, zeker een waardige toevoeging aan de website!

Offline Weeke
Zo hé, dat is een mooie toevoeging!

Ik heb hier trouwens een jaarboekje uit '96 liggen.
Als ik tijd heb zal ik hem wel inscannen en de foto's opsturen

Wie niet in het sprookjesbos is geweest, heeft de Efteling niet bezocht!

Offline Marwin
Moderator
Overleg even de jaarboekjes met Piet die heeft een overzicht wat ie al heeft en niet!

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Offline apple
Ziet er erg leuk uit, eens leuk om oude wonders etc door te lezen. Aangezien mijn verzameling pas in 2002 start ofzo. En sommige fotoboekjes heb ik nog niet, leuk om ze toch door te bladeren

Ik heb hier overigens nog folders in PDF formaat, zoals een jaarverslag enzo, waar kan ik die naar opsturen?

Het gaat om precies te zijn over:
Jaarverslag 2009
Krant drakenactie, van die poster "is jou huis al draakvrij"
Poster "it huis is draakvrij"
parkbrochure 2010
zakelijk brochure uit... even geen idee welk jaar

Blog: pompidom

Moderator
Wat betreft de parkbrochure 2010, volgens mij is dat dezelfde als dat ze nu nog gebruiken in het park?

We mogen dingen in de bibliotheek plaatsen als ze op de Efteling niet meer verkocht worden. Dus dat is een belangrijke regel als je dingen wilt aanmelden voor de bibliotheek, het mag niet meer verkocht worden omdat we anders een dief van de Eftelingse portemonnee zouden worden...

Offline apple
Citaat van: Deja024 link: /forum/18/18820/622689 op: 21-11-2011 10:58:20

Wat betreft de parkbrochure 2010, volgens mij is dat dezelfde als dat ze nu nog gebruiken in het park?

We mogen dingen in de bibliotheek plaatsen als ze op de Efteling niet meer verkocht worden. Dus dat is een belangrijke regel als je dingen wilt aanmelden voor de bibliotheek, het mag niet meer verkocht worden omdat we anders een dief van de Eftelingse portemonnee zouden worden...
Geen idee, geven ze dit jaar nog brochures uit dan?

En hij staat al in de bibliotheek, alleen in niet zo 100% kwaliteit.

Blog: pompidom

Ik heb nog jaarboekje 1992 en 1997 in de aanbieding.  Kan ze inscannen. Moet dan alleen even vermeld worden in wat voor waarde het ingescant moet worden.

Offline TheF4
Moderator
Mensen die nog spullen hebben voor de Bibliotheek en die mee willen helpen kunnen zelf materiaal inscannen. Zorg ervoor dat de gescande pagina's in 1 PDF worden aangeboden met een resolutie van 300 DPI. Mensen die boekjes inscannen, zorg ervoor dat de kaft en achterkant ook worden gedaan, het totaal dient een even aantal te zijn.

E-mail de PDF’jes naar piet@vijfzintuigen.nl ik zal er vervolgens voor zorgen dat ze in de bibliotheek komen te staan.

www.TheF4.com

Hoe kan je van alle pagina's 1 pdf maken?

Andere hoeven 1997 en 1992 jaarboekjes niet meer in te scannen. Zonde van de tijd anders.

Offline Marwin
Moderator
Ik zal je wel even een PM sturen daveytje

Mijn complimenten voor de Bibliotheek! ziet er mooi uit, loopt soepel en heeft echt toegevoegde waarde in mijn ogen! *applaus*

Offline Marwin
Moderator
Met dank aan Davey het jaarboekje van 1997:
http://bibliotheek.vijfzintuigen.nl/index.tpl?action=view&id=114#/0

Graag gedaan. Jaarboek 1992 komt een deze weken.

Offline AEGTTE
Zo te zien heeft niemand meet wat toegevoegd sinds 2013 maar ik zou wel heel graag de Wonder uitgaves kunnen lezen. Ik woon in Engeland dus ze sturen hem niet op naar mij

An Englishmen's Guide To The Efteling

http://aegtte.weebly.com/

Pagina: 1 van 1 (17 items)
<< 1 >>