Offline IProducties
N.a.v. reactie AEGTTE:

Mee eens over de wachtrij: omroepen zijn leuk, evenals geheimtaal, maar dat is het ook. Beetje wachtrij à la Joris en de Draak.
Pardoes vind ik niet nep overkomen en z'n stem ben ik nu wel gewend aan, maar de lach van hem is nog altijd creepy naar mijn mening.

De kamers zijn wel meer gedetailleerd dan CF hoor, ha, ha. Maar sommige kamers zijn inderdaad wel klein. Observatorium is nog altijd naar mijn mening de mooiste scène.

Koning vind ik ook best realistisch en tja, Pardoes en Pardijn... zo kent iedereen ze en had het echt niet anders willen zien. O.J. Punctuel vind ik dan nog iets minder qua uitvoering, gezien zijn altijd dichtgeknepen ogen.

Dat de Fantasievaarders te snel gaan, ben ik het 100% mee eens. Het effect van snel weggaan uit het observatorium is dan weer wel goed, gezien dan de magie je vaarder overneemt.

De balkonscène (diorama met vlinders) vind ik zeer goed, maar is toch wel wat te donker uitgevoerd. Meer sterren zouden de scène veel ruimtelijker maken. Doordat het donker is, valt de grootsheid (letterlijk als figuurlijk) weg. Het is tenslotte de grootste scène qua oppervlak van de attractie. Over de vlinders, zijn erg leuk, maar alles is gewoon te haastig geprogrammeerd.

Over Pardoes die in het Botanicum het glas repareert: goed idee! Wat mij trouwens het enige minpuntje in deze scène oplevert, is de traagheid en saaiheid van de muziek. In alle andere scènes is alles mooi uitgevoerd, maar deze scène is gewoon te saai hierdoor.

"Daarna ga je door een lange hal waar je geplaagd word door touren die waarschijnlijk niet bestaan zoals floratour, faunatour en keukentour." Vind ik niet verkeerd, want dit doet de illusie wekken dat het paleis enorm is.

Het interactieve kan ik waarderen in de balzaal en bij de diamant, het orgel en de ridders. Hier is het een leuke toevoeging. De 3 aparte kamertjes helemaal niet. Dat hier de foto wordt genomen, is mij nu duidelijk, maar het interactieve deel totaal niet. Schattentour mag van mij ook meer schatten bevatten, met als hoogtepunt de enorme diamant.

Ben trouwens meer fan van de schattentour, aangezien deze naar mijn mening de beste plekjes geeft in alle scènes.

"Je ziet trouwens alles veel beter als je vooraan zit maar dat recht is vrijwel alleen aan kinderen en hun begeleiders vrijgegeven." Gewoon vragen of je vooraan mag zitten. Doe ik al de hele tijd.

De galerie mag wat mij betreft ook in 4K. Deze techniek is vandaag de dag relatief goedkoop geworden.

Het thema van de attractie is mij wel duidelijk: weer kind worden door de netheid van O.J. Punctuel niet te volgen en de fantasie weer te zoeken, door langs allerlei bijzondere dingen te gaan in de wereld van Pardoes. Je eigen fantasie is de grootste bron van magie, willen ze je toebrengen. Hoewel een vrouw uit een taart een beetje richting "vreemd vreemd", in plaats van "leuk vreemd" gaat.

"De hele kleintjes vinden het fantastisch, de iets oudere vinden het ook wel leuk en de ouderen vinden het wel ok." Hoofddoelgroep is volgens mij ook de wat kleinere kinderen, door het gebruik van Pardoes. Ik denk dat indien Rattar en Pantagor ene eigen attractie krijgen, de ouderen weer worden benaderd.

"Ik heb andere mensen horen klagen over de muziek en ik moet zeggen dat ik me de muziek absoluut niet kan herinneren dus zo goed zal het niet geweest zijn." Het hoofdthema (met name het Hans Zimmer achtige gedeelte in de buitenwachtrij met de koren) en het Danny Elfman/John Powell/Hans Gregson Williams achtige effect in het observatorium zijn wat mij betreft enorm geslaagd. Botanicum totaal niet en de rest kan ermee door. Daarnaast mag de muziek wat harder, wat effecten overstemmen deze veel.

"O.J. Punctueel noemt het 'Paleis van de fantasie' en vertaalt het met 'Palace Of Fantasy' maar zou dat niet Palace Of Imagination' moeten zijn?" Mwah, fantasy past hier naar mijn mening ook wel bij.

"Ook snap ik niet dat als je binnenkomt in de voorshow de koning zo gezegd bovenaan de trap op ons zit te wachten maar wij gaan vele trappen af naar wat de kelder blijkt te zijn, tijdens de rit geen enkele keer omhoog gaan en vlak na de koningszaal ook weer uitkomen op de kelder? Dat kasteel zit dan raar in elkaar." Mee eens, hier kan je echt niet "dat is fantasie" gebruiken. Het is gewoon een minpunt van het transportsysteem. That's all.

Er zijn inderdaad wat verbeterpuntjes, maar voor de rest vind ik het een goede toevoeging. Dat het op Disney lijkt, zie ik als een compliment.

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Strookrijk 2020!