Forum: Reacties en meningen over Symbolica

Pagina: 1 van 4 (67 items)
<< 1·2·3·4 >>

Ik heb gister een onride gemaakt vanuit de Minder Validen, de Muziektour dus.

Het is een prima systeem. Ik typ even uit hoe het ongeveer werkt.

Je moet eerst een ticket halen, met een tijd en rij erop. Om deze tijd kun je je melden bij de uitgang van de attractie. Daar moet je aanbellen, dan komt iemand je halen. Vervolgens mag je in een binnenwachtruimte wachten. Deze simpele ruimte heeft zachte bankjes, de borden met informatie over de voertuigen, en een bord met wat er in de voorshow gebeurt.

Zodra je aan de beurt bent, ga je naar de volgende ruimte. Dit is het station. Hier kun je op je gemak instappen. Geen kijkende mensen, geen blikken van 'Schiet nu eens op!' Je krijgt alle tijd van de wereld.

Er wordt onderscheid gemaakt tussen blauwe/rode faciliteitenkaarten (voorin), en beige faciliteitenkaarten (achterin). Ik geloof dat dit te maken heeft met of de eigenaar van de kaart hulp nodig heeft bij het instappen, of niet.

Bij het instappen kan het voorste bankje verlengd worden, zodat je buiten het voertuig in kunt stappen, en door kunt schuiven (zie eindscherm in filmpje).

Zodra iedereen zit, en de beugels gesloten zijn, voegt het voertuig zich tussen de gewone voertuigen. Je wacht even in het gewone instapstation, op de plek waar de muziektourkar hoort te staan. Daarna begint de rit.

Aan het eind van de rit, het gewone uitstapstation, moet je even blijven zitten. Het voertuig rijd daarna door, en gaat zijwaarts weer het speciale station in. Wanneer je uitgestapt bent, kom je via een deur in het winkeltje uit om de actiefoto te kunnen kopen, en kun je via de gewone uitgang er weer uit. Daarna ben je gelijk weer bij de ticketuitdeler, zodat je fijn nog een rit kunt reserveren!

Het is een prima attractie. Ik weet nog niet wat ik er precies van vind, vijf ritten zijn niet genoeg voor een beslissing daarover.

Versie: 1 Aangepast: 2 juli 2017 14:42 door: Jeroen_Twee reden: Geen reden aangegeven
Nog niemand met algemene ervaringen? Dan trap ik wel af. Dit gaat vast een lange post worden, mijn excuses daarvoor!

De laatste tijd heb ik flink mijn best gedaan om spoilers te ontwijken. Dus even geen forums, YouTube of nieuwssites. Dat is het zeker waard geweest, want toen ik Symbolica vorige week eindelijk kon bezoeken, heb ik er erg van genoten, vooral omdat ik nog niet goed wist wat ik ervan kon verwachten.

Afgelopen donderdag was het zo ver, in de middag zijn we aangeschoven bij een rij die zo'n 40 minuten lang zou zijn. Dat bleek ruim een uur te zijn, maar ik denk dat ik niet mag klagen. De wachtrij is erg mooi geworden! De bordjes met hier en daar een bekend Efteling-gezegde en af en toe een uitspraak van Punctuel door het speakersysteem zijn leuke toevoegingen. Wat me wel opviel is dat het al meteen een puinhoop was... Te weinig prullenbakken? De muziek die speelde in het eerste deel van de wachtrij stond ontzettend hard, waardoor het geluid vervormd werd door de speakers.

Na het beklimmen van de trappen konden we vrij snel naar binnen. Het draaihek zorgde wel voor wat spanning. Mensen die niet bij elkaar konden en dus maar over het hek gingen klimmen, dat soort dingen. Volgens mij hoort hier een medewerker te staan?

De voorshow is prachtig, hoewel ik even verward was dat de trap zich niet recht achter de deuren bevind, maar links. Dit zorgt ervoor dat veel mensen niet helemaal doorlopen en een medewerker moet schreeuwen om iedereen door te laten schuiven. Hebben ze nou niets geleerd van Joris en de Draak? Dit is ook een mooi moment om de animatronics in het algemeen te beoordelen. Ze zijn lang niet zo soepel als ik had verwacht van de ''enige echte'' Garner Holt. Ik zal ook maar meteen verklappen dat Symbolica niet mijn favoriete nieuwe attractie of zo is geworden, mijn favo darkride is altijd nog Fata Morgana. De animatronics daarmee vergeleken, zowel in aantallen als technisch gezien, viel het me toch wel wat tegen, al helemaal als je het tijdsverschil daarbij betrekt.

Anyway, Pardoes verschijnt bovenaan de trap en laat hem uiteengaan. Een prachtig effect en mensen begonnen te wauw-en en klappen! Het trappenhuis is wat basic maar zeker niet lelijk. Het kiezen van de route in het station voelde wat krap, maar het verliep allemaal heel vlot. Dan stond daar eindelijk een Fantasievaarder voor ons klaar. Aangezien wij de Muziektour hadden gekozen, vertrok ons karretje als eerste... Alleen om dan te wachten in een halletje en achteraan te sluiten! Op dit moment drong tot mij door, niets is wat het lijkt, in het Paleis der Fantasie!

Ik zal niet heel de rit beschrijven, maar hier volgen een aantal puntjes die mij opvielen:

Het Observatorium is werkelijk prachtig. Helaas bleken een aantal effecten, zoals de sterrenbeelden in de koepel, kapot te zijn (later vergeleken met de onride). Pardoes helpt ons met een zetje op weg naar de Panorama Salon. Dit is toch wel mijn favoriete scène. Het uitzicht is adembenemend, en opnieuw valt er lekker veel te zien. Het Botanicum was ook een verassing. Ik had al iets meegekregen van een soort monstervis, maar had enkel een projectie verwacht. Nee hoor, het is een echte animatronic! Het effect dat het glas breekt is misschien niet super overtuigend, maar ach.

Pardoes wijst ons de weg en de Fantasievaarders splitsen op. Aan de linkerkant zien we een drietal nep-routes, daar raakte ik wel even van in de war. Best wel gemeen eigenlijk. We komen in een kamertje waar een actiefoto wordt gemaakt en we kunnen voor het eerst iets doen met het interactieve dashboard. Ik zat voorin, maar was het totaal vergeten. Nog snel heb ik wat schatkistjes kunnen aanklikken, maar het is me niet duidelijk geworden wat de bedoeling was (het bleek een soort memory te zijn, geen idee waarom daarvoor gekozen is en wat er gebeurt als je alles goed hebt).

We komen terecht in het Verborgen Fantasie Depot waar we na wat rondrijden bij wat instrumenten uitkomen. Opnieuw verschijnen er icoontjes op het dashboard, maar logisch is het niet. We hebben op een aantal instrumenten geklikt, pas na een tijdje begon alles tegelijk te spelen. Een variatie op de Pardoes Promenade, natuurlijk. Via de champagne voorraad en een bijna-botsing met Polle komen we in de finale-scène, de Koningszaal. Hier werd ik een beetje overweldigd door de details, maar alle hoofdkarakters staan hier, en eindelijk krijgen we koning Pardulfus te zien, die al dat eten hopelijk niet voor zichzelf heeft besteld. Een beetje jammer hier, is dat je al zo snel weer vertrekt. Blijkbaar kun je ook nog met de dansparen rondjes draaien door middel van het dashboard, maar dit heb ik compleet gemist.

Na een vertoning van onze prachtige foto (gaan mensen hier geen foto van maken met hun mobiele telefoon?) worden we gebracht naar een souvenirshopje en de uitgang in de vorm van een grot. Als je eenmaal buiten staat heb je meteen zin om nog een keer te gaan.

Wat mij betreft is het dus een enorm geslaagde darkride, met genoeg variatie en wat verrassende elementen. Op gebied van aankleding misschien wel de mooiste van het hele park! Het transportsysteem met zijn meerdere routes (hoewel het echt niet zoveel uit zal maken welke je kiest) is uniek, tenminste hier in de omgeving.

Maar toch, een aantal tekortkomingen voor mij zijn de animatronics en de onduidelijkheden betreft het interactieve dashboard. Ook iets waar ik niet zo over te spreken ben is de muziek, helaas. Ik weet niet zo goed wat het is, maar het klinkt gewoon een beetje... Saai. Het helpt ook niet dat het redelijk zacht staat in de attractie, en voor zover ik weet, is er ook niet echt moeite gedaan tot spanningsopbouw of iets dergelijks. Het is dromerige achtergrond muziek, that's about it.

Oh, en die dag begon het rond zes uur heel hard te regenen en onweren. De meeste (buiten)attracties gingen dicht, en Symbolica was buiten gebruik geraakt. Dat betekend natuurlijk dat veel mensen naar huis gingen... Gelukkig voor ons ging Symbolica nog even open in de avond en zo konden we de Heldentour nog meepikken.

Toen ik in bij Symbolica was klommen er ook mensen over die draaihekjes en zorgden daardoor voor verwarring. Ook liet een medewerker het hekje openstaan zodat de mensen gelijk door konden lopen tot aan de deuren.

Symbolica, het rijk der Fantasie...

Offline AEGTTE
Hallo allemaal.

Ik probeer een transcript te schrijven voor de voorshow van Symbolica maar er zijn een paar stukken die slecht verstaanbaar zijn op de youtube video's . Kunnen jullie het verduidelijken voor mij?

Hier volgt wat ik al heb

Toon spoiler

An Englishmen's Guide To The Efteling

http://aegtte.weebly.com/

Offline Weirdo
Er zijn verschillende teksten mogelijk. Er wordt van alles gebruikt, maar in jou stukje, kan ik dit invullen:

1. Het is ongeheurd, wat er gebeurd met de trap.
3. Want aldaar staan fantasievaarders klaar.
Not downstairs.
4 Entree, Entree

En dit moet je nog even aanpassen:

Ja ja geef me nog maar een trap jana
Hahahaha
Entree entree
?...volgens statuut 487478 7 B dat het gewenst is dat u dit nu NIET doet.

Offline AEGTTE
Met de aanpassingen van Weirdo word het laatste stukje ...

Toon spoiler

Hierbij een aangepaste versie:

Toon spoiler

Versie: 1 Aangepast: 15 juli 2017 14:52 door: RyanDVHtje reden: Geen reden aangegeven
Volgens mij is het 'on tour through the palace of fantasy?' en niet 'To walk through the palace of fantasy?'

Citaat Want aldaar staan voor julliefantasievaarders klaar.

Is dat niet

Volg elkaar, er staan voor jullie fantasievaarders klaar? En niet aldaar

Auties love Efteling

Volgens mij is het gewoon "want aldaar staan voor jullie fantasievaarders klaar"

Daar naast is het ook "A tour through the palace of fantasy" in plaats van "on tour" dacht ik.

Hooghmoed komt voor den val!

Pardoes zegt toch echt: "Snel naar beneden vrienden, volg elkaar! Er staan voor jullie fantasie vaarders klaar!" in mijn opinie

Auties love Efteling

Citaat van: IkbennlXD link: /forum/138/25312/813075 op: 19-07-2017 22:32:25

Pardoes zegt toch echt: "Snel naar beneden vrienden, volg elkaar! Er staan voor jullie fantasie vaarders klaar!" in mijn opinie

Ik heb hem net 10 keer beluisterd via verschillende video's. Het is toch echt: Want aldaar staan voor jullie Fantasievaarders klaar.

Pardoes kwam zomaar een kijkje nemen in Symbolica! Hij hielp de mensen uitstappen, bekeek de souvenirs en haalde streken uit achter de fotobalie:

Kijk ook eens op Youtube.com/EftelwesleyHD, meer dan 9000 Abonnees!

92x Efteling bezocht in 2017.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Ik ben nu drie keer in Symbolica geweest, en moet zeggen dat het zeker niet mijn favoriete attractie zal worden.
Ik vind het prachtig, en er zijn zo veel details, maar toch heb ik het idee dat elke keer hetzelfde is. Mijn theorie is dat je door de snelheid van de wagentjes te weinig tijd hebt om de details te bekijken. Bij bijvoorbeeld Fata Morgana en Droomvlucht krijg je genoeg tijd om je ogen de kost te geven, en zie je altijd toch net weer iets nieuws, of valt er iets anders op dan de vorige keer. Deze attracties zou ik wel 5 keer op een dag kunnen doen en het nog steeds leuk vinden, terwijl ik na twee keer Symbolica al verzadigd was, ondanks dat ik twee verschillende routes had.

Ik weet niet of ik hier in het goede topic zit maar ik vroeg me af of de pre show weer gefixt is met de trap of dat daar nog steeds kinderziektes zitten? En is de ride al beter afgesteld met de muziek enzo? Alvast bedankt!

Offline AEGTTE
Hallo

Ik heb net een mail gekregen van een mevrouw die zegt dat de mindervalide fantasievaarders alleen de muziek route kunnen nemen en dat je er alleen tussen 2 en 8 uur terecht kan?

Is dit een tijdelijk probleem waar ze nog aan werken of gaat dat altijd zo zijn?

Citaat van: AEGTTE link: /forum/138/25312/813187 op: 09-08-2017 22:18:29

Hallo

Ik heb net een mail gekregen van een mevrouw die zegt dat de mindervalide fantasievaarders alleen de muziek route kunnen nemen en dat je er alleen tussen 2 en 8 uur terecht kan?

Is dit een tijdelijk probleem waar ze nog aan werken of gaat dat altijd zo zijn?

De route zal altijd het zelfde blijven, de tijden kunnen mogelijk later nog veranderen.

The Monsterball Tour Mei 2010 <3! - Born This Way Ball September 2012 <3! - artRAVE: The ARTPOP Ball September 2014 <3! - Cheek to Cheek Tour Juli 2015 <3 - The Joanne World Tour 2017 <3!

Het klopt inderdaad dat je als mindervalide alleen de Muziektour kunt meemaken. Je dient bij een medewerker een tijdvak te reserveren. Je kunt in principe de hele dag door terecht, mits het tijdvak nog beschikbaar is.

@Alikouali, vandaag was alles in orde, hoewel de muziek in sommige scenes nog steeds zacht staat. Ik ben bang dat dit niet meer aangepast zal worden.

@Trollenbol, Dankjewel voor je reactie! Hopelijk is alles volgende week donderdag ook nog in orde De zachte muziek, is dat echt storend of valt het wel mee?

Pagina: 1 van 4 (67 items)
<< 1·2·3·4 >>