Forum: Making-of van Symbolica

Pagina: 1 van 1 (2 items)
<< 1 >>
Pagina: 3 van 4 (65 items)
<< 1·2·3·4 >>

Efteling start deze week met de Making-of van Symbolica

Vanaf aanstaande vrijdag 16 december begint de Efteling met het uitzenden van een making-of serie van de nieuwe attractie Symbolica. Dit meldt de Efteling vandaag via de social media. Maandelijks krijgen we in een nieuwe aflevering een kijkje achter de schermen bij de bouw van de attractie in aanbouw, die in de zomer van 2017 opengaat.

Vandaag verscheen een teaser waarin de eerste bouw- en voorbereidingswerkzaamheden worden getoond, evenals Efteling-ontwerper Sander de Bruijn die druk aan het schetsen is. Ook het blad Wonder, dat deze week weer exclusief bij alle Eftelingabonnees op de mat valt, schenkt veel aandacht aan Symbolica. In het blad staat onder meer een interview met lakei O.J. Punctuel, die de bezoekers straks tijdens een voorshow welkom gaat heten in het paleis. Eerder verscheen er al een concept-art van deze scene.

De making-of afleveringen zijn exclusief te zien op het Efteling YouTube-kanaal. Ook van eerdere grote attracties zoals Baron 1898 verscheen een hele serie, van eerste ideeën via ontwerpen naar de daadwerkelijke bouw.

Bron: Efteling

Symbolica update: Paleis der Fantasie over zeven weken open

In de Efteling wordt momenteel gebouwd aan de nieuwe attractie Symbolica: Paleis der Fantasie. Het paleis wordt gebouwd ter ere van het 65-jarig jubileum van het attractiepark en opent zaterdag 1 juli haar deuren voor publiek. In de nieuwe making-of () is te zien dat zowel binnen als buiten het Paleis der Fantasie nog hard wordt gewerkt.

Zo is in de nieuwe aflevering te zien dat de landschapsinrichting rondom de attractie een grote rol speelt. De aanplanting en de tuinen rondom het paleis hebben een jaarrond groen karakter. Daarnaast hebben de toegangspoort naar de attractie, de magische fontein op het voorplein en de daktuin van Symbolica een koninklijk karakter, wat het paleis en haar omgeving nog meer allure geeft.

In de attractie is men druk bezig met het programmeren van de show. Alle techniek, geluiden, lichten en effecten dienen vooraf op de seconde afgesteld te worden zodat bezoekers in de Fantasievaarders straks een ultieme beleving per scène hebben.

Symbolica: Paleis der Fantasie
Over zeven weken zijn bezoekers van de Efteling welkom in de nieuwe, overdekte familie-attractie Symbolica, een wonderlijk paleis waarin niets is wat het lijkt. Iedereen is uitgenodigd om op audiëntie te gaan bij de koning. Tovernar Pardoes zorgt ervoor dat een bezoek verrassend en betoverend zal zijn. Bezoekers worden meegevoerd door geheime gangen en koninklijke vertrekken, waarbij ze van de ene verbazing in de andere vallen.

Bron: Efteling

Offline Boazf
Mooi toch

Een filmpje met de bewegende pop Almar!!

https://youtu.be/RW_WRpqYOCI

Al oogt deez' villa lief en mild, daarbinnen word het toch iets wild.

U lijkt soms overkop te gaan.. voelt u dan angst? Blijf dan hier staan!

En ouders, is uw kind nog klein, bedenk, het kan wat griezelig zijn...

Citaat van: JeroeNL link: /forum/138/25277/812625 op: 09-06-2017 15:35:38

Voeg dan gewoon het filmpje van de Efteling toe, inplaatst van looopings altijd.

82x Efteling bezocht in 2017.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Citaat van: eftelingfan link: /forum/138/25277/812629 op: 09-06-2017 16:42:10

Voeg dan gewoon het filmpje van de Efteling toe, inplaatst van looopings altijd.

Omdat de Efteling het niet heeft geüpload op Youtube

Auties love Efteling

Citaat van: eftelingfan link: /forum/138/25277/812629 op: 09-06-2017 16:42:10

Zelfde filmpje, andere user.. ik zie het probleem niet.

The Monsterball Tour Mei 2010 <3! - Born This Way Ball September 2012 <3! - artRAVE: The ARTPOP Ball September 2014 <3! - Cheek to Cheek Tour Juli 2015 <3 - The Joanne World Tour 2017 <3!

Dames en heren hier is de 7e en voorlaatste aflevering van : The Making Of

Ik moet zeggen na deze aflevering ben ik zeer benieuwd hoe mijn kids op deze attractie reageren.
Zal ze vast en zeker super bevallen en we zullen in die 5 dagen efteling denk ik vaker dan 1x de attractie bezoeken.

Al oogt deez' villa lief en mild, daarbinnen word het toch iets wild.

U lijkt soms overkop te gaan.. voelt u dan angst? Blijf dan hier staan!

En ouders, is uw kind nog klein, bedenk, het kan wat griezelig zijn...

Persoonlijk ben ik een heel klein beetje teleurgesteld in de animatronics. Als je ziet hoe soepel andere animatronics bewegen die de afgelopen jaren in de rest van de wereld zijn gebouwd is dit toch wel een beetje matig.
Ik hoop dat deze beelden echt nog uit de periode komen waarin ze nog hard aan het programmeren waren.

Ben ik de enige die hier zo over denkt?

Je bent niet de enige, ik vond het ook een beetje houterig. Zeker omdat ze er zelf zo lovend over spreken (al zou ik niet anders verwachten.) Maar dat effect met het boek op 5:28 vind ik dan weer een hoop goed maken. Het is iets heel kleins, en ik weet niet eens zeker waarom ik het zo leuk vind, maar het doet iets met me! Misschien dat Symbolica voor mij minder om de animatronics draait en meer om dat soort kleine, meer magische elementen? De decors zien er ook prachtig uit, moet ik zeggen.

Offline Elske
Het is ook nooit goed, hè?
Wat voor soort animatronics had je dan verwacht?

Ik had gewoon wat minder schokkerige bewegingen verwacht.
Beweging is in de Efteling altijd belangrijk geweest. In de beginjaren waren het de bewegende sprookjes, daarna kwam fata morgana, de trollenkoning en ga zo maar door...
De techniek van de beweging was altijd vernieuwend en werd steeds vloeiender!
Daarom had ik verwacht dat een animatronic in 2017 wel nóg beter en mooier zou zijn.
Maar ik zal stoppen met zeuren want voor de rest ziet Symbolica er picobello uit!

Ik denk dat het vooral nu beelden van het programmeren zijn.
Want op het einde waren de bewegingen al wat vloeiender dus denk ik dat het met die bewegingen wel goed gaat komen ik kan niet wachten om het in het echt te gaan zien.
Misschien komt het houterige ook wel door de camera en is dat in het echt minder te zien dus we moeten niet te snel oordelen en pas echt iets er van zeggen als de attractie open is en draait.

Offline Weirdo
Citaat van: EmileVierus link: /forum/138/25277/812677 op: 16-06-2017 11:49:13

Persoonlijk ben ik een heel klein beetje teleurgesteld in de animatronics. Als je ziet hoe soepel andere animatronics bewegen die de afgelopen jaren in de rest van de wereld zijn gebouwd is dit toch wel een beetje matig.
Ik hoop dat deze beelden echt nog uit de periode komen waarin ze nog hard aan het programmeren waren.

Kun je een filmpje geven van een animatronic die beter beweegt?

Toen ik de beelden voor de eerste keer zag, vond ik zo ook minder dan verwacht. Dat lag echter meer aan mezelf dan aan de pop. Ik had namelijk iets te hoge verwachtingen door beelden zoals die van de Phantom Manor in Hong Kong. Maar na wat langer te kijken is het toch wel een erg mooie pop waarbij vooral de handen, in mijn ogen, prachtig gemaakt zijn.

Citaat van: Weirdo link: /forum/138/25277/812682 op: 16-06-2017 16:34:45

Citaat van: EmileVierus link: /forum/138/25277/812677 op: 16-06-2017 11:49:13

Kun je een filmpje geven van een animatronic die beter beweegt?

Ja, Davy Jones in Pirates of the Caribbean in Shanghai.

5:31

Symbolica, het rijk der Fantasie...

Top voorbeeld inderdaad Roderick!

Ik heb hier nog een voorbeeld:

Deze buzz lightyear animatronic is in 2006 gebouwd en beweegt in mijn ogen soepeler dan wat ik in de making-of zie.

Ja, jemig, uiteraard heeft Disney betere animatronics, maar die gooien er dan ook miljoenen dollars en gepatenteerde technologie tegenaan. De animatronics in Symbolica zijn nog steeds van een heel hoog niveau (zeker voor het relatief kleine budget) en erg soepel. Ik had het minder soepel verwacht dan wat het nu is.
Na Disney zijn dit gewoon de meest geavanceerde animatronics van Europa!

Hooghmoed komt voor den val!

Citaat van: EmileVierus link: /forum/138/25277/812685 op: 16-06-2017 17:19:51

Top voorbeeld inderdaad Roderick!

Ik heb hier nog een voorbeeld:

Deze buzz lightyear animatronic is in 2006 gebouwd en beweegt in mijn ogen soepeler dan wat ik in de making-of zie.

Good to know dat de animatronic van Buzz, en ook andere van Disney een projectie hebben in het hoofd waardoor de gezichten beter en soepeler bewegen. De bewegingen van het lichaam kan ik wel begrijpen, die zijn idd iets soepeler

Drakenjagers onverzaagd....

...Trekt ten strijden tegen het beest!

Online lieven
En dan is er nog de sjamaan in de Na'vi River Journey in Disney's Animal Kingdom (vanaf ~2:40)

Mij hoor je echter niet klagen over de animatronics in Symbolica, heb ze liever net iets te houterig dan te realistisch. Uncanny Valley effect, zeg maar.

Houterig of niet, ik vind die animatronics die tot nu toe te zien zijn geweest er fantastisch uitzien. En wie weet worden de bewegingen de komende weken nog verder gefinetuned

Pagina: 3 van 4 (65 items)
<< 1·2·3·4 >>