Forum: Making-of van Symbolica

Pagina: 1 van 1 (2 items)
<< 1 >>
Pagina: 2 van 4 (65 items)
<< 1·2·3·4 >>

Efteling start deze week met de Making-of van Symbolica

Vanaf aanstaande vrijdag 16 december begint de Efteling met het uitzenden van een making-of serie van de nieuwe attractie Symbolica. Dit meldt de Efteling vandaag via de social media. Maandelijks krijgen we in een nieuwe aflevering een kijkje achter de schermen bij de bouw van de attractie in aanbouw, die in de zomer van 2017 opengaat.

Vandaag verscheen een teaser waarin de eerste bouw- en voorbereidingswerkzaamheden worden getoond, evenals Efteling-ontwerper Sander de Bruijn die druk aan het schetsen is. Ook het blad Wonder, dat deze week weer exclusief bij alle Eftelingabonnees op de mat valt, schenkt veel aandacht aan Symbolica. In het blad staat onder meer een interview met lakei O.J. Punctuel, die de bezoekers straks tijdens een voorshow welkom gaat heten in het paleis. Eerder verscheen er al een concept-art van deze scene.

De making-of afleveringen zijn exclusief te zien op het Efteling YouTube-kanaal. Ook van eerdere grote attracties zoals Baron 1898 verscheen een hele serie, van eerste ideeën via ontwerpen naar de daadwerkelijke bouw.

Bron: Efteling

Citaat van: Lichtgeraakt link: /forum/138/25277/811116 op: 15-01-2017 13:39:40

Citaat van: IkbennlXD link: /forum/138/25277/811112 op: 15-01-2017 12:33:19

Dat dak verandert niet meer!!! En anders hadden ze het wel ingetekend op die tekening waarop de wachtrij zichtbaar is.

Je klets onzin! De buggystalling is ook anders geworden dan op de tekening staat!

Geloof niet dat dat de buggiestalling is er passen geen 80 wagen in ieder geval, en er staan nog bomen naast die gemarkeerd zijn.

74x Efteling en 78x Symbolica bezocht in 2017.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Offline dj dre
Citaat van: eftelingfan link: /forum/138/25277/811119 op: 15-01-2017 15:06:08

Dat dak verandert niet meer!!! En anders hadden ze het wel ingetekend op die tekening waarop de wachtrij zichtbaar is.

Je klets onzin! De buggystalling is ook anders geworden dan op de tekening staat!

Geloof niet dat dat de buggiestalling is er passen geen 80 wagen in ieder geval, en er staan nog bomen naast die gemarkeerd zijn.
is het al klaar dan zo ver ik weet niet dus van alles kan nog gebeuren .
Geduld is een schone zaak

andre keur

Citaat van: eftelingfan link: /forum/138/25277/811119 op: 15-01-2017 15:06:08

Dan is er iets anders achter de schatkist aangelegd dat niet op de tekening staat! Het geeft iig des te meer aan dat de tekening niets zegt over de definitieve situatie!

Versie: 1 Aangepast: 15 januari 2017 18:13 door: Lichtgeraakt reden: Geen reden aangegeven
Het is met die boom daar ook niet logisch ingericht als stalling maar wat het dan wel is durf ik nu ook niet te zeggen.

74x Efteling en 78x Symbolica bezocht in 2017.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Nou, ze laten al veel zien van binnen in aflevering 2! Maar wel op zó'n manier dat je niet weet waar en hoe het tevoorschijn komt in de attractie... Ook leuk dat ze er een verhaaltje van maken.

Ik vind het heel jammer dat je in het ene shot ziet dat het hele gebouw al staat, en in het shot erna we in eens weer 9 maanden teruggaan naar de ruwbouw.
Ik vind tot nu toe de Making-of van de Baron 1898 veel beter omdat dat in een chronologische volgorde gefilmd is. Daar zie je alles van aflevering 1, bij de start van de bouw tot aflevering 10 bij de opening. Bij de Making Of van Symbolica is alles kris kras door elkaar heen gefilmd. Ik vind het persoonlijk erg slordig en ik weet niet hoe ze hiermee nog 6 afleveringen gaan vullen.

Auties love Efteling

Leuk om de Fantasievaarders in beweging te zien, maar wat me het meest 'betoverde': het shot van een scene van een soort kas, bijna op het einde van deze aflevering. Dat ziet er nu al erg veelbelovend uit!

'it huis, dit vervloekte huis...'

Ziet er inderdaad veel belovend uit!

The Monsterball Tour Mei 2010 <3! - Born This Way Ball September 2012 <3! - artRAVE: The ARTPOP Ball September 2014 <3! - Cheek to Cheek Tour Juli 2015 <3 - The Joanne World Tour 2017 <3!

Weinig nieuwe informatie, maar de beelden van de scènes binnen zijn echt geweldig.

Ik heb al deze tijd gedacht dat het interactieve paneel gebruikt zou worden om de route door het paleis te kiezen. Dit blijkt (gelukkig) niet zo te zijn. In plaats daarvan kun je bij het instappen al kiezen welke route je wilt nemen.

Even over de accu's... Volgens de website van ETF kan zo'n Multi Mover maximaal 14 uur per dag in werking zijn. Dat is genoeg voor een normale dag Efteling natuurlijk, maar na verloop van tijd wordt de capaciteit van zo'n accu minder. Hoe lang zal het duren voordat deze vervangen moeten worden?

Offline lieven
Wat ik vooral ook echt heel gaaf vind van die kas is hoe hij buiten lijkt te staan, met invallend 'daglicht' maar zelfs bomen of iets dergelijks buiten de kas.

Offline daanh
Citaat van: lieven link: /forum/138/25277/811608 op: 17-03-2017 14:41:31

Wat ik vooral ook echt heel gaaf vind van die kas is hoe hij buiten lijkt te staan, met invallend 'daglicht' maar zelfs bomen of iets dergelijks buiten de kas.

Zeker mooi gedaan. Eerlijk gezegd dacht ik dat de kas daadwerkelijk buiten stond. Dit is dus niet zo?

Over die EFT multi mover.. 14 uur per dag...

Negen pleinen festijn:

09:00 uur Testen

10:00 uur Park open

00:00 uur laatste rit.

Dat is 15 uur.

Sommige accu's zijn beter dan andere (fabriek af), zou het dan zo zijn dat je mogelijk om 22:45 in een traag rijdend fantasievaarder zit of mogelijk helemaal stil komt te staan?

Daar zat ik dus ook aan te denken. Met Oud & Nieuw heb je een soortgelijke openstelling van het park.

Ik meen ergens te hebben gelezen dat de accu's opgeladen worden als ze stilstaan op het perron, maar dat zit vast al in die 14 uur berekend.

Offline lieven
Rijden alle karretjes de hele tijd? Om draaien ze met bijvoorbeeld 3/4 van de karretjes terwijl de andere achter de schermen staan op te laden?
Zou ook kunnen dat er extra batterijen zijn die achter de schermen snel verwisseld kunnen worden?

Offline lieven
Die kas is echt binnen, in de tweede Making Of kan je het skelet zien...

https://youtu.be/dhXZp7Q5a4U?t=3m49s

Bij 6:41 kun je een soort mannetje zien van muziekinstrumenten. Ik denk dat ze dan met behulp van fantasie (en een projectie) zo'n mannetje tot leven wekken en hij een paar schelle (of mooie) noten laat horen.

Symbolica, het rijk der Fantasie...

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de karretjes van de Ratatouille-attractie in Disneyland Parijs kunnen opladen als ze in het station staan. Misschien dat dat ook een optie is voor Symbolica?

'it huis, dit vervloekte huis...'

Die mooie man Henk is ook weer van de partij in de laatste video

Citaat van: Doornroosje link: /forum/138/25277/811620 op: 17-03-2017 22:29:39

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de karretjes van de Ratatouille-attractie in Disneyland Parijs kunnen opladen als ze in het station staan. Misschien dat dat ook een optie is voor Symbolica?

Volgens mij is dat ook de basis van zo'n vervoerssysteem. Dat ze, zoals aangegeven in de video, ze de accuduur testen door duurtesten uit te voeren. Zo kunnen ze, in mijn ogen, bepalen wanneer karretjes opgeladen moeten worden.

Offline daanh

1 juli gaat hij open!

Hier is nummer 6

Versie: 1 Aangepast: 12 mei 2017 11:56 door: JeroeNL reden: Eerste x werkte link niet
Al oogt deez' villa lief en mild, daarbinnen word het toch iets wild.

U lijkt soms overkop te gaan.. voelt u dan angst? Blijf dan hier staan!

En ouders, is uw kind nog klein, bedenk, het kan wat griezelig zijn...

Pagina: 2 van 4 (65 items)
<< 1·2·3·4 >>