Forum: Making-of van Symbolica

Pagina: 1 van 1 (2 items)
<< 1 >>
Pagina: 1 van 4 (65 items)
<< 1·2·3·4 >>

Efteling start deze week met de Making-of van Symbolica

Vanaf aanstaande vrijdag 16 december begint de Efteling met het uitzenden van een making-of serie van de nieuwe attractie Symbolica. Dit meldt de Efteling vandaag via de social media. Maandelijks krijgen we in een nieuwe aflevering een kijkje achter de schermen bij de bouw van de attractie in aanbouw, die in de zomer van 2017 opengaat.

Vandaag verscheen een teaser waarin de eerste bouw- en voorbereidingswerkzaamheden worden getoond, evenals Efteling-ontwerper Sander de Bruijn die druk aan het schetsen is. Ook het blad Wonder, dat deze week weer exclusief bij alle Eftelingabonnees op de mat valt, schenkt veel aandacht aan Symbolica. In het blad staat onder meer een interview met lakei O.J. Punctuel, die de bezoekers straks tijdens een voorshow welkom gaat heten in het paleis. Eerder verscheen er al een concept-art van deze scene.

De making-of afleveringen zijn exclusief te zien op het Efteling YouTube-kanaal. Ook van eerdere grote attracties zoals Baron 1898 verscheen een hele serie, van eerste ideeën via ontwerpen naar de daadwerkelijke bouw.

Bron: Efteling

te Gek!! ik ben reuze benieuwd! ik hoop dat ze dit dan ook later alsnog gaan uitgeven op DVD want dat deden ze vorig jaar ook met Baron 1898.

Making of Symbolica is verschenen

In de Efteling wordt momenteel gebouwd aan de nieuwe attractie van de Efteling, Symbolica: Paleis der Fantasie. Het paleis wordt gebouwd ter ere van het 65-jarig jubileum van het attractiepark en opent aankomende zomer haar deuren voor publiek. Tot die tijd kan de bouw van het paleis en de thematisering van de attractie gevolgd worden via het Efteling YouTube kanaal, waar maandelijks een nieuwe making-of aflevering van de attractie te zien zal zijn. In totaal verschijnen acht afleveringen van de making-of van Symbolica.

Interactie en fantasiethema's
In deze eerste aflevering is o.a. te zien hoe de bouw van de overdekte familieattractie vordert. De kijker ziet hoe de gedachtewereld van Henny Knoet, de geestelijk vader van Efteling-mascotte Pardoes, de inspiratie vormt voor de bouw van Symbolica. Daarnaast worden de uitgangspunten van de attractie toegelicht. Zo wordt duidelijk dat Symbolica gekenmerkt zal worden door universele fantasiethema’s, verwondering en interactie, waarmee een unieke beleving aan gasten van verschillende nationaliteiten en generaties wordt geboden.

Symbolica: Paleis der Fantasie

Vanaf aankomende zomer mogen bezoekers van de Efteling op audiëntie bij de koning in Symbolica, het Paleis der Fantasie. Een wonderlijke overdekte familie-attractie waar niets is wat het lijkt. Iedereen is er welkom. Van jong tot oud. Tovernar Pardoes zorgt ervoor dat een bezoek verrassend en betoverend zal zijn. Bezoekers worden meegevoerd door geheime gangen en langs magische vertrekken, waarbij ze van de ene verbazing in de andere vallen.

De making of is hier te bekijken:

Bron: Efteling

Sander de Bruijn: "We doen dat elke dag hier en daarom is het zo bijzonder." Lol.

Offline Robin
Zo goed als niks nieuws en toch weer erg interessant. Al is het alleen al om de makers erover te horen praten.
Hele geschikte en prettige voice-over ook, die worden vast zorgvuldig uitgekozen voor Efteling Making-offs.
Maar de aan elkaar geknipte stukjes spraak zijn, minstens, weer net zo hilarisch als vorig jaar. Schiet letterlijk soms in de lach.
Wel weer episch gesproken door Olaf op het laatst, vooral het laatste zinnetje, gevolgd door het muziekje...

Offline Leroy
Is het iemand al opgevallen dat in de laatste secondes een schoen met een gouden gesp erop in het water stapt? En dat vervolgens een hand met een witte "rand" rond de mouw de takken opzij duwt? Zou dit O.J. Punctueel zijn?

Ik vond het een beetje een saaie video. Maargoed, het moet natuurlijk een introductievideo zijn voor de mensen die nog niet weten wat Symbolica is. Ik hoop dat ze in de volgende aflevering misschien wel wat laten zien!

Auties love Efteling

Citaat van: Leroy link: /forum/138/25277/810778 op: 16-12-2016 18:38:10

Is het iemand al opgevallen dat in de laatste secondes een schoen met een gouden gesp erop in het water stapt? En dat vervolgens een hand met een witte "rand" rond de mouw de takken opzij duwt? Zou dit O.J. Punctueel zijn?

Zo'n vermoeden had ik ook al ja, denk dat hij ons misschien gaat rondleiden bij de bouw in de volgende video's ofzo.

Kijk ook eens op Youtube.com/EftelwesleyHD, meer dan 17.000 Abonnees!

http://www.looopings.nl/weblog/6635/Efteling-laat-muziek-van-nieuwe-attractie-Symbolica-horen.html
Ik ben dan wel benieuwd welk gedeelte van de making-off dat dan is.

De achtergrondmuziek zou dan in Symbolica worden gebruikt (volgens Looopings).

Versie: 3 Aangepast: 17 december 2016 16:56 door: roderick reden: Geen reden aangegeven
Versie: 2 Aangepast: 17 december 2016 16:56 door: roderick reden: Geen reden aangegeven
Versie: 1 Aangepast: 17 december 2016 16:55 door: roderick reden: Geen reden aangegeven
Symbolica, het rijk der Fantasie...

De 2e aflevering van The Making-of: Symbolica is te bekijken! Er zitten volop fragmenten in van het interieur. Prachtig!!!!!

Versie: 1 Aangepast: 13 januari 2017 11:21 door: larszoon reden: Geen reden aangegeven
Haha, heerlijk. Die mensen volgen toch ook deze fora, en de berichten op twitter?

"omdat deze attractie in het hart van het park ligt, en 360 graden zichtbaar is, zorgen we ervoor dat het van alle kanten mooi is." en dan van alles vertellen over de muren en rotsen, maar niet, maar dan ook echt niets over het dak! lol

Offline Robin
Die Brabantse bouwvakker kan het toch wel erg geestig vertellen.
''Hoe godde da doen''
''...da vinnik gewon leuk''.

Verder wel verrassend dat ze zoveel van binnen lieten zien. Had ik nog niet al verwacht in aflevering 2.

Eerste beelden van binnen bij Symbolica

Vandaag is er een nieuwe aflevering van de making-of van Symbolica op Youtube verschenen. Hierin neemt lakei O.J. Punctuel ons mee tijdens de werkzaamheden bij de bouw aan de nieuwe Efteling attractie.

In deze aflevering krijgen we voor het eerst beelden te zien van binnenin de attractie. Ook krijgen we meer info te horen over diverse bouwprocessen rond Symbolica. Deze nieuwe familie-attractie opent deze zomer ter gelegenheid van het 65 jarig bestaan van het park. De komende tijd zullen we maandelijks een nieuwe making-of van Symbolica te zien krijgen

Citaat van: de6dedienaar link: /forum/138/25277/811089 op: 13-01-2017 11:32:01

Haha, heerlijk. Die mensen volgen toch ook deze fora, en de berichten op twitter?

"omdat deze attractie in het hart van het park ligt, en 360 graden zichtbaar is, zorgen we ervoor dat het van alle kanten mooi is." en dan van alles vertellen over de muren en rotsen, maar niet, maar dan ook echt niets over het dak! lol

Persoonlijk denk ik dat de Efteling juist niks zegt over het dak, maar dat ze ons nog wel gaan verrassen. Met de tekst "van alle kanten mooi" en het feit dat de Pagode nog dicht gaat net voor de opening, denk/hoop ik dat ze in die periode nog iets aan het dak gaan doen om het er beter uit te laten zien. Maar misschien is het ook wel hopen tegen beter weten in

Denk dat de wachtrij er ook erg goed uit komt te zien.

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Ik hoop dat mensen ooit ophouden met zagen over het dak wat een belachelijke investering zou zijn voor de gemiddeld 0,03 keer dat iemand in de pagode gaat per bezoek.

Ik ga het filmpje maar niet kijken want ik wil dat het interieur nog een verassing blijft. Zelfs de ongenuanceerde verwende zeurreacties bij looopings blijven uit dus het moet wel heel mooi worden!

Ik hoop dat aanstellerig Engels in een niet-internationale context binnenkort niet meer in de mode is...

Voor mensen die niks willen weten over het interieur, klik NIET op de spoiler.

Toon spoiler

Symbolica, het rijk der Fantasie...

Dat dak verandert niet meer!!! En anders hadden ze het wel ingetekend op die tekening waarop de wachtrij zichtbaar is.

Auties love Efteling

Citaat van: IkbennlXD link: /forum/138/25277/811112 op: 15-01-2017 12:33:19

Dat dak verandert niet meer!!! En anders hadden ze het wel ingetekend op die tekening waarop de wachtrij zichtbaar is.

Met een tekening kun je nog alle kanten op daar kun je dit niet aan afleiden.

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Offline dj dre
Voor mij mag het dak blijven hoe het er nu uit ziet. Maar alles kan nog komen de actractie is nog niet klaar

andre keur

Citaat van: IkbennlXD link: /forum/138/25277/811112 op: 15-01-2017 12:33:19

Je klets onzin! De buggystalling is ook anders geworden dan op de tekening staat!

Pagina: 1 van 4 (65 items)
<< 1·2·3·4 >>