Forum: Pagode wordt niet aangepast door komst Symbolica

Pagina: 1 van 2 (35 items)
<< 1·2 >>

Pagode wordt niet aangepast door komst Symbolica

Liefhebbers die vrezen dat met de komst van Symbolica de Pagode voorzien wordt van een thema dat past bij de nieuw te bouwen attractie, kunnen met een gerust hart gaan slapen. De Pagode wordt niet aangepast.

De Efteling bevestigt tegenover Vijf Zintuigen dat het voorlopig niet van plan is om het iconische uitkijkplatform aan de nieuwe attractie aan te passen, maar vindt het gesuggereerde idee van de fans wel leuk. Liefhebbers speculeerden menig keer over een aanpassing van de uitkijktoren naar het thema van Hartenhof, de voorloper van Symbolica.

De Pagode is sinds 11 september 2015 gesloten, op dit moment is er geen openingsdatum bekend. De afgelopen dagen is de vliegende tempel al een aantal keer omhoog geweest.

Bron: Efteling

Mooi om te horen dat ze hem niet aanpassen. Zou me ook wel erg vreemd lijken want de efteling is toch een grote soep van verschillende thema's

Jammer. Gemiste kans als je het mij vraagt.

Count the days or set them ablaze...

Gelukkig! Lekker houden zo, snap ook niet waarom dat nodig zou zijn.

Ik zou de Pagode ook niet anders willen zien. Het is en blijft een aparte attractie, met een eigen verhaal. Wat wel kan is een mooie "fade" van het pad dat de Pagode met de brink (later Symbolica dus) verbindt.

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... De 6 Zwanen 2019!

Citaat van: IProducties link: /forum/138/25063/802990 op: 11-01-2016 19:47:09

Ik zou de Pagode ook niet anders willen zien. Het is en blijft een aparte attractie, met een eigen verhaal. Wat wel kan is een mooie "fade" van het pad dat de Pagode met de brink (later Symbolica dus) verbindt.

Gewoon door een paar van die bollampen zoals deze ook naar het pad staan die naar Marerijk gaan zal het een mooi iets zijn ja

Een hele opluchting. Goed nieuws!

Als je iets doet, doe het dan goed.

Aantal keer Efteling in 2017: 1x | 2016: 63 | 2015: 67x | 2014: 59x

Aantal keer Baron 1898 in 2017: 0x | 2016: 51x | 2015: 184x

Mooi zo, zou ook raar zijn als ze het wél zouden doen.

Baron 1898 4x

What do you mean?

Citaat van: justkillingtime link: /forum/138/25063/802987 op: 11-01-2016 19:08:03

Jammer. Gemiste kans als je het mij vraagt.

Gemiste kans, ja en nee.

De Pagode is zo'n grote icoon van de Efteling dat het zonde zou zijn om het te re-stylen, ook past het zo goed bij de Efteling dat het een mengelmoes is aan stylen. Aan de andere kant zou het wel meer in de thema van Polles Keuken en Symbolica passen, en aangezien het ongeveer links boven Symbolica uit gaat komen zou het wel mooier staan.

"Iemand die zich gedwongen aanpast bij de geest van de tijd, die vermoord zijn persoonlijkheid"

- Anton Pieck

Online Weirdo
Ik dacht eerst dat de Pagode een 'onderdeel' van Symbolica zou worden.
Dus meer een attractie die aan een attractie vast zit. Wachtrijen weggewerkt in het kasteel, zoiets bedoel ik.

Offline MarieB
Wil niet te sceptisch overkomen maar denk ook dat de thema's met elkaar zullen gaan vloeken.
Daarnaast heb ik hem nooit echt mooi gevonden. Maar dat is natuurlijk a matter of opinion. Restylen zou ik zeggen.

Versie: 1 Aangepast: 11 januari 2016 21:51 door: MarieB reden: Geen reden aangegeven
If you put your mind to it you can accomplish anything!

Citaat van: MarieB link: /forum/138/25063/803025 op: 11-01-2016 21:51:33

Wil niet te sceptisch overkomen maar denk ook dat de thema's met elkaar zullen gaan vloeken.

Dan kan je hem ook aanpassen naar een Industrieel mijnthema, omdat je hem vanaf Baron 1898 ook heel goed kan zien.

Offline MarieB
Je kan ook doorslaan,..ding staat er naast.

We hebben het hier wel nog over de Efteling, waar een Oosters gethematiseerde achtbaan naast Carnaval Festival staat, een vervloekt 18e eeuws herenhuis vlak naast een schots en scheef fantasiedorpje (met daartussenin een speeltuin), waar je vanop het terras van de bobsleevereniging zicht hebt op een Inca-poort en een Oosters paleis, enz. Als je het Meisje met de Zwavelstokjes verlaat (een 19e eeuws, Europees sprookje), hoor je meteen al het gebrom van de moderne Sprookjesboom en de sanai gath (Indisch, als ik me niet vergis) van de Fakir. De Efteling op zich is een ratjetoe aan thema's en stijlen. Laat Symbolica en de Pagode alsjeblieft zijn wat ze zijn, ze zullen er allebei niet minder mooi om worden.

Daarnaast heb ik hem nooit echt mooi gevonden. Maar dat is natuurlijk a matter of opinion. Restylen zou ik zeggen.

Tja de Pagode is natuurlijk een appart geval, zo'n flying island van Intamin ziet er zowiezo vrij lelijk uit, maar je kunt niet ontkennen dat de Pagode een prachtig stukje meesterontwerp is van Ton van de Ven destijds, zo iconisch als de attractie nu nog steeds is, hoe de attractie nergens echt stoort (goed, dat is even afwachten straks bij Symbolica) en hoe het UFO uiterlijk is weggenomen is gewoon meesterlijk ontworpen. Of je het mooi vindt, dat is natuurlijk aan jou, smaken verschillen immers.

Kijk maar is naar deze flying island:

Dan vind ik de Pagode toch echt een pareltje. Tot zover alle lof voor de Pagode en Ton van de Ven.

Versie: 1 Aangepast: 11 januari 2016 23:29 door: Lars Efteling reden: Geen reden aangegeven
Baron 1898 4x

What do you mean?

Offline MarieB
Citaat van: Lars Efteling link: /forum/138/25063/803046 op: 11-01-2016 23:28:30

Tja de Pagode is natuurlijk een appart geval, zo'n flying island van Intamin ziet er zowiezo vrij lelijk uit, maar je kunt niet ontkennen dat de Pagode een prachtig stukje meesterontwerp is van Ton van de Ven destijds, zo iconisch als de attractie nu nog steeds is, hoe de attractie nergens echt stoort (goed, dat is even afwachten straks bij Symbolica) en hoe het UFO uiterlijk is weggenomen is gewoon meesterlijk ontworpen. Of je het mooi vindt, dat is natuurlijk aan jou, smaken verschillen immers.

Bekijk plaatje

Dan vind ik de Pagode toch echt een pareltje. Tot zover alle lof voor de Pagode en Ton van de Ven.

Ok geef toe, die is nog afzichtelijker! Oh well, we zien wel. Wellicht dat de Pagode helemaal niet storend is. En besides je moet dingen ook niet willen veranderen als het niet nodig is.

Citaat van: Lars Efteling link: /forum/138/25063/803046 op: 11-01-2016 23:28:30

Bekijk plaatje

Deze flying island is nog mooi als je hm vergelijkt met die in Gardaland...

Offline larsk
De schijf vind ik gewoon mooi en vooral niet aanpassen, maar misschien iets met de arm doen?

hoogmoed komt voor den val!

Offline MarieB
Citaat van: -D@nny- link: /forum/138/25063/803092 op: 12-01-2016 19:08:45

Deze flying island is nog mooi als je hm vergelijkt met die in Gardaland...

Ok, niet slaan nu,...maar die in Gardaland ziet er wel heel tof uit,..

De Efteling heeft nergens meerdere grotere attracties in hetzelfde thema dus waarom zouden ze dat hier opeens wel moeten doen?

Ik hoop dat aanstellerig Engels in een niet-internationale context binnenkort niet meer in de mode is...

Zo zie je maar weer dat smaken verschillen!

Pagina: 1 van 2 (35 items)
<< 1·2 >>