Forum: Nieuws rondom Symbolica

Pagina: 1 van 1 (6 items)
<< 1 >>
Pagina: 50 van 50 (991 items)
<< 1·2·3·45·46·47·48·49·50 >>

@ Robin

We zullen het niet met elkaar eens worden en dat van Walibi was inderdaad een flauwe...
Ik geniet van grenzeloze fantasie en kan de realiteit in deze attractie geheel loslaten en jij houdt blijkbaar meer van het verklaarbare, het reële.
Ik hoop dat je evengoed net zoveel van een dergelijke attractie kunt genieten als ik. Ik zal je in ieder geval niet langer proberen te overtuigen mijn visie. Ieder zijn mening.

Enjoy!

Citaat van: IProducties link: /forum/138/23225/812953 op: 02-07-2017 21:50:32

@Video's van Eftelwesley: volgens mij had jij beter de onrides voor het Efteling YouTube-kanaal moeten maken. Deze lijken mij veel stabieler en helderder dan de video's van de Efteling zelf! Zorgt er gelijk voor dat je veel rustiger achter je scherm zit, zoals ik nu nog (ga pas later zelf naar de Efteling).

En die laatste omroep van Punctuel gaat waarschijnlijk komisch worden in de praktijk.

Sterker nog, nadat mijn onride was geüpload kreeg ik een melding dat ik content van de Efteling onride gebruikt zou hebben terwijl ik het toch zelf gefilmd heb, moet je nagaan.

Maar in de loop van de tijd ga ik alle 3 nog een keer opnieuw filmen met hopelijk alle effecten erbij en ook in 60fps.

Een video van een van de vele versies van de voorshow:

Kijk ook eens op Youtube.com/EftelwesleyHD, meer dan 9000 Abonnees!

Na wat knippen en plakken met de vrijgegeven thema's en de ontried filmpjes ben ik gekomen
tot een prachtige 15 minuten durende soundtrack van de attractie.

Wat vinden jullie er van?

https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=MD4CrWUBc7A

Versie: 1 Aangepast: 3 juli 2017 10:02 door: Voawele reden: Geen reden aangegeven
To all who come to this happy place ... WELCOME !!!

Citaat Sla het Sprookjesbos (pratende dieren en bomen? 100 jaar slapen? zó'n lange nek?), Villa Volta (huizen gaan toch niet over de kop?), Carnaval Festival (zo snel in zoveel landen?) en de Pagode (tempels vliegen toch niet?) dan ook maar over de volgende keer. Net als Droomvlucht, de Laven, Vogel Rok en... laat maar!

Beetje van de pot gerukte reactie dit.

Er is wel degelijk een verschil tussen de verhaalbeleving in bepaalde attracties en die van Symbolica, zelfs bij verhalen die uit verzonnen elementen is opgebouwd. Fantasie staat niet gelijk aan een gebrek aan samenhang. Extreem voorbeeld, maar als Pardoes halverwege de attractie begint te breakdancen is dat niet "okee" omdat het "fantasie" is, het komt het realisme van je attractie niet ten goede. De wereld die je schept is volledig verzonnen, maar moet wel in zijn eigen waarheid overeind blijven.

Natuurlijk kan een huis in het echt niet draaien, maar Villa Volta is vervloekt. In de logica van het verhaal klopt dat dus perfect. Droomvlucht neemt je mee naar een wereld van wankele kastelen, elfen en trollen, en we gaan mee in die beleving omdat het verhaal ons op geen enkel moment iets voorschotelt dat niet klopt of dat haaks op de vorige scène staat. In ieder sprookje in het sprookjesbos is elk element an sich geloofwaardig in zijn eigen setting, dat is een totaal ander verhaal.

Iets aankaarten dat afbreuk doet aan een samenhangend verhaal is dus geen blijk van een "gebrek aan fantasie".

Ik heb zelf geen gigantisch probleem met de verhaalopbouw van Symbolica; veel van de elementen kunnen net wel toegeschreven worden aan een fantasiewereld. Ik vind het een fout om de plattegrond van het kasteel te tonen in de wachtrij, want die is alleen maar logisch als plattegrond van de attractie en niet van een écht, levend kasteel. De indruk dat je van gang naar gang geslingerd wordt is dus ook veel groter als je net niet het gevoel hebt dat het zo hoort. Die doet voor mij dus wél afbreuk aan het "echte" van dit kasteel. Je wil net het gevoel wekken dat niet al deze kamers vlak naast elkaar plakken, maar dat ze deel uitmaken van een groot kasteel waarvan je slechts een deel ziet.

Een langere walkthrough door het kasteel (zoals Harry Potter in Orlando), met dan een concreet avontuur in de attractie zelf had wellicht een mooie optie geweest. De storytelling wordt niet erg strak doorgevoerd, omdat er wél een verhaal wordt verteld, maar de Efteling ook niet wil dat de attractie van een verhaal afhangt.

Ik heb een groter probleem met het feit dat OJ Punctuel niet jammert over de trappen terwijl ze verschuiven, maar enkel nadat ze al geschoven hebben en volledig stilstaan. Dat is gewoon hele slechte timing, want op het moment dat hij eindelijk begint te zeuren voegt zijn voice-over nog bijster weinig toe voor het verhaal. Van wat ik intussen al heb gehoord vind ik het Engels ook weer op bizarre plekken in het verhaal verschijnen (als verontwaardigde reactie op Pardoes in plaats van als boodschap aan het publiek - al krijg je dan nog eens opnieuw "do not listen to the white women!" en wordt de beleving van alle attracties eenheidsworst)

De Heldentour van Symbolica, in 60 frames per seconde, na sluitingstijd met lege Fantasievaarders om je heen:

Schattentour:

Versie: 1 Aangepast: 5 juli 2017 23:57 door: Eftelwesley reden: Geen reden aangegeven

In verschillende scenes in Symbolica zijn een aantal teksten aangepast.
In de video heb ik de stukjes van de 3 tours in elkaar over laten gaan zodat je de volledige teksten hoort:

Weer nieuwe aanpassingen vandaag (01-12):

Versie: 1 Aangepast: 1 december 2017 20:17 door: Eftelwesley reden: Geen reden aangegeven

Citaat van: Eftelwesley link: /forum/138/23225/813785 op: 30-11-2017 21:36:52

In verschillende scenes in Symbolica zijn een aantal teksten aangepast.
In de video heb ik de stukjes van de 3 tours in elkaar over laten gaan zodat je de volledige teksten hoort:

Weer nieuwe aanpassingen vandaag (01-12):

Het valt mij ook op dat de Koningszaal een stuk minder licht lijkt. Klopt dat ook of is dat enkel beeld?

Offline Robin
Het valt mij ook op dat de bas van de muziek harder staat, of heeft dat met de camera te maken?

Citaat van: Robin link: /forum/138/23225/813815 op: 04-12-2017 20:13:06

Het valt mij ook op dat de bas van de muziek harder staat, of heeft dat met de camera te maken?

Dat zou aan de audio van de camera kunnen liggen ja, in het echt valt dat best mee :-)

Offline Robin
Ik was helemaal niet duidelijk.
In vergelijking met jouw oudste onride-video klinkt deze laatste opname anders. De bas dreunt wat meer in mijn koptelefoon. Dus het deed vermoeden dat ze ook op dit vlak hebben gesleuteld aan het geluid. Maar ik moet zeggen dat deze laatste opname veel opener klinkt dus eigenlijk is het geen goede vergelijking achteraf. Mogelijk heb je dan je vinger bij het microfoontje, of zoiets dergelijks.

Een beetje off-topic maar weet iemand of de Symbolica muziek nog op Spotify zal verschijnen?

Hoogmoed komt voor den val...

Pagina: 50 van 50 (991 items)
<< 1·2·3·45·46·47·48·49·50 >>