Forum: Nieuws rondom Symbolica

Pagina: 1 van 1 (6 items)
<< 1 >>
Pagina: 1 van 51 (1008 items)
<< 1·2·3·4·5·6·49·50·51 >>

Offline Marwin
Moderator
Beste mensen,

Wellicht dat jullie je afvragen wat er met Rijk der Fantasie Board is gebeurd. Nu ik heb deze gearchiveerd, op dit moment is er sowieso weinig nieuws. Als Hartenhof komt zal het sowieso niet voor 2015 zijn. Mocht het zo zijn dat er nieuws vanuit de Efteling komt, wordt het board gereactiveerd. Tot dan zal het alleen als archief na te lezen zijn.

Hartelijke groet
Marwin

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Goed te begrijpen, zelfs bedankt eigenlijk!
Ik werd altijd heel blij als dat board dikgedrukt was....

Roland Mack een groot man

Aangezien het vorige toppic gesloten lijkt probeer ik het maar op deze manier.

Is er al meer bekend over Hartenhof?
Gaat het nu wel,  of niet door?

Citaat van: robbieboy link: /forum/0/23250/743852 op: 27-09-2013 13:08:50

Aangezien het vorige toppic gesloten lijkt probeer ik het maar op deze manier.

Is er al meer bekend over Hartenhof?
Gaat het nu wel,  of niet door?

Iets met een zoekfunctie...
https://www.vijfzintuigen.nl/Forum/index.php?topic=23225.0

Offline Marwin
Moderator
Inmiddels te topic samengevoegd. Nee niks over bekend nog. Iig niet voor 2015, dat is het officiƫle statement.

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Citaat van: H.Hightower link: /forum/138/23225/743853 op: 27-09-2013 13:17:16

Iets met een zoekfunctie...
https://www.vijfzintuigen.nl/Forum/index.php?topic=23225.0

Misschien klink heel negatief, maar als iedereen [en dan heb ik het voornamelijk over de nummer EEN roddelwebsite in de pretpark wereld: Looopings.com], dan ik het niet. Maar goed. Eerlijk gezegd had ik al vanaf de aankondiging weemoed. 42 miljoen. Hallo?!
Maar goed hopelijk zien wet het Paleis van symbolica verschijnen na 2015. In al zijn pracht en praal. maar ik betwijfel het.

PS: ik hoop natuurlijk niet dat ik andere hier mee de moed in de schoenen laat zinken.

Een mens die alleen maar danst op muziek van anderen

sterft langzaam af.

Hartenhof komt er gewoon nog steeds hoor wees daar maar niet bang voor.

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Citaat van: eftelingfan link: /forum/138/23225/743892 op: 27-09-2013 20:10:28

Hartenhof komt er gewoon nog steeds hoor wees daar maar niet bang voor.

Inderdaad. Er zit al veel te veel geld in het project om het nu nog te stoppen.
De Efteling bouwt het ook liever vandaag dan morgen, maar als de leverancier bezig is met het ontwikkelen van een bedrijfs zekerder ritsysteem, dan kost dat gewoon veel tijd.En de Efteling heeft geleerd van DVH, en gaan pas bouwen als het helemaal klopt.

Eigenlijk moeten we blij zijn dat het word uit gesteld, hoe jammer het ook is nu weten we zeker dat de Efteling niet weer de fout in gaat, met (minimaal) 3 jaar tijd extra kan de Efteling elke bedenkbaar senario en probleem doornemen en oplossen. Dit geeft mij juist meer vertrouwen dat het iets prachtigs gaat worden zonder kinderziektes en andere problemen zoals bij De Vliegende Hollander.

Ik hoop vooral van ganser harte dat ze niet gaan lopen kaasschaven aan het budget. Met al die wilde besparingsplannen (consolidatie en andere dure woorden) ben ik erg op mijn hoede. Ik ben ervan overtuigd dat Hartenhof komt, want als ze het nu opeens niet doen, dan hadden ze Polle's Keuken niet zo resoluut moeten neerzetten. De vraag is alleen wanneer (maar dat zien we vanzelf wel) maar vooral: in welke vorm?

Ze mogen dan wel hebben geleerd van DV en DVH inzake het transportsysteem (ik denk ook niet dat het gevaar daar ligt), maar ik vraag me af: stel dat ze meer moeten investeren in het transportsysteem dan gedacht, waarop gaan ze dan bezuinigen? Onmogelijk op het exterieur, want het staat in het midden van het park en zal van alle kanten gezien kunnen worden, ik vertrouw erop dat ze daarvan hebben geleerd bij PD.

Nee, waar mijn vrees ligt is dat ze gaan knippen in het budget voor het interieur: de aankleding, decor, animatronics, you name it. Vroeger konden Pieck en (vooral) Ton hun veto stellen, maar tegenwoordig gaat dat ook niet meer bij de huidige ontwerpers... 

Dit huis, dit vervloekte huis...

Het is een hel gelijk!

Ton heeft daar nooit een veto voor ingezet hoor kijk maar naar droomvlucht die zou zeker 3 scenes meer hebben maar dat was te duur dus hop paar scenes eraf en zo was het opeens wel binnen budget.

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Maar in de early days wel.. Het spookslot, bijvoorbeeld, en voor de Fata heeft hij geloof ik ook wel zijn nek uitgestoken. Het is later fout gegaan: Vogel Rok is het pijnlijk merkbare voorbeeld.

Maar als je naar Droomvlucht kijkt: hadden die drie extra scenes uitgemaakt? Nee, het zijn slechts sfeerbeelden. Op het moment dat je in een attractie een verhaal wil vertellen (en dat wil men bij de Efteling tegenwoordig) kun je minder makkelijk scenes of animatronics weg laten. Of (huiver) de halve boel vervangen door projecties.

Dit huis, dit vervloekte huis...

Het is een hel gelijk!

Daarbij, beter een complete scene weglaten dan allemaal net-niet scenes. Als het Hartenhof zal verschijnen op de Brink, en er dan zou moeten worden bezuinigd, dan hopelijk zo dat er naderhand nog een update kan worden gemaakt

Deze verrekijker vergroot wel 8 maal. Maar ik heb er ook wel eens een 9de keer doorgekeken en toen deed hij het ook nog gewoon. (H. Finkers)

Ik was daarnet in het persarchief van de Efteling aan het snuisteren. Tot mijn grote verbazing staat er geen enkel persbericht over Hartenhof in. Manquette weg, persberichten uit je archief verwijderen, dubbelzinnig doen over wanneer het project er komt...

Ik had altijd groot vertrouwen in de komst van Hartenhof, omdat er al teveel geld was ingepompt. Maar dat vertrouwen begint wat weg te gaan als ik dit allemaal zie.

Offline Tjomme
Ja klopt, en artikelen waarin Hartenhof vermeld staat zijn aangepast. Daar kwam ik een poosje geleden ook al achter. Dit is na/aan het eind van afgelopen zomer gebeurd.

Maar ik denk juist dat de kans op Hartenhof nu juist groter wordt, omdat ze het nu als 'volledig' nieuw kunnen presenteren 

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Citaat van: Tjomme link: /forum/138/23225/750614 op: 17-11-2013 23:21:00

Ja klopt, en artikelen waarin Hartenhof vermeld staat zijn aangepast. Daar kwam ik een poosje geleden ook al achter. Dit is na/aan het eind van afgelopen zomer gebeurd.

Maar ik denk juist dat de kans op Hartenhof nu juist groter wordt, omdat ze het nu als 'volledig' nieuw kunnen presenteren 

Ja, je hebt gelijk, dit kan ook weleens de reden zijn. Laten we hopen.

Citaat van: Tjomme link: /forum/138/23225/750614 op: 17-11-2013 23:21:00

Ja, zo kun je alles wat krom is recht praten

Nee, ik hoop dat dit project gewoon volledig is geschrapt.

Laat elke ster feller schijnen, in deze duisternis...

Citaat van: WaterorgelFreak link: /forum/138/23225/750616 op: 17-11-2013 23:25:06

Ja, zo kun je alles wat krom is recht praten

Nee, ik hoop dat dit project gewoon volledig is geschrapt.

Waarom mag de Efteling geen fantastische nieuwe darkride bouwen? Naar mijn mening mag de Efteling eindelijk eens een nieuwe darkride openen van hoog niveau. Iets met State of the art technieken. En ik hoop dat Hartenhof dat ook zal zijn.

Je kunt inderdaad alles draaien zoals je wilt, maar het heef er op deze wijze alle schijn van dat Hartenhof definitief een enkele reis terug naar het rijk der fantasie heeft gekregen...

Count the days or set them ablaze...

Offline GJV
Citaat van: justkillingtime link: /forum/138/23225/750661 op: 18-11-2013 09:01:27

Je kunt inderdaad alles draaien zoals je wilt, maar het heef er op deze wijze alle schijn van dat Hartenhof definitief een enkele reis terug naar het rijk der fantasie heeft gekregen...

Euhm... Jij denkt echt dat de Efteling aankondigt een attractie van 41 miljoen te bouwen, er vervolgens al 20 miljoen in investeert, bouwmaterialen besteld, een aannemer in de hand neemt en vervolgens alles op het laatst afzegt? Tuurlijk Efteling en logica gaan niet het beste samen, maar als er al zoveel geld in zit dan kan je er vanuit gaan dat alles doorgaat.

Pagina: 1 van 51 (1008 items)
<< 1·2·3·4·5·6·49·50·51 >>