Forum: Bouwfoto topic - Baron 1898

Pagina: 1 van 504 (4529 items)
<< 1·2·3·4·5·6·502·503·504 >>
Pagina: 1 van 237 (4735 items)
<< 1·2·3·4·5·6·235·236·237 >>

Offline Marwin
Moderator
In dit topic kunnen bouwfoto's worden geplaatst van de dive coaster

Mocht je komende tijd van de dive-coaster foto's maken, vergeet ze dan niet te taggen na het uploaden (geldt overigens ook voor andere locaties!). Daarmee komen ze rechtstreeks in onze parkgids, met vermelding! Zo bouw je mee aan de grootste mediadatabase op internet over de Efteling!

Taggen van foto's kan heel gemakkelijk: per foto,
1. Geef het park aan in dit geval dus: Efteling
2. Geef het tag woord dive coaster op

Of per hele map:
klik in het map overzicht op de sleutel:
1. Geef het park aan in dit geval dus: Efteling
2. Geef het tag woord dive coaster op

Versie: 2 Aangepast: 31 juli 2014 16:03 door: Marwin reden: Geen reden aangegeven
Versie: 1 Aangepast: 31 juli 2014 16:03 door: Marwin reden: Geen reden aangegeven
- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Ik heb net dit gezien in het gebied er rondom:

Kijk ook eens op Youtube.com/EftelwesleyHD, meer dan 17.000 Abonnees!

Offline Marwin
Moderator
Top dank voor het delen! Komende tijd het gebied in de gaten houden. Weliswaar geen grote activiteit, maar toch wel activiteit!

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Mijn foto's van vandaag.

Het schelpenpad dat al lang de Gondoletta liep is nu volledig geasfalteerd en zelfs nog een stuk verlengd richting de Pirana, incl. een nieuwe brug waarvan het hout vandaag nog werd vast gezet.

Ook waren er al meerdere bomen gemarkeerd met rood/wit lint deze zullen waarschijnlijk verwijderd worden.

Zoals deze achter de duinen van DvH.

En bij het pad langs de Gondoletta.

Ook waren er al kale plekken te zien en de eerste lichte graaf werkzaamheden.

Achter de oude EHBO stonden ook al grote lampen klaar en een groot gedeelte van het bos erachter is afgezet met ook weer rood/wit lint.

Versie: 1 Aangepast: 31 juli 2014 18:34 door: eftelingfan reden: Geen reden aangegeven
7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Het nieuwe geasfalteerde gedeelte loop ongeveer volgens de rode lijn en in de rode cirkel waar de pijl naar wijst is ook alles afgezet met lint.

En weet niet of het met de dive coaster te maken heeft maar op de speelweide werden ook weer metingen verricht.

Versie: 2 Aangepast: 31 juli 2014 19:23 door: eftelingfan reden: Geen reden aangegeven
Versie: 1 Aangepast: 31 juli 2014 19:23 door: eftelingfan reden: Geen reden aangegeven
7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

En weet niet of het met de dive coaster te maken heeft maar op de speelweide werden ook weer metingen verricht.

Bekijk plaatje

Lijkt mij niet.
Omdat dit niet het gebied is waar de nieuwe coaster gebouwd gaat worden
Maar dan vraag ik me toch af waar die meting voor is

Versie: 1 Aangepast: 31 juli 2014 19:46 door: max.sch reden: Geen reden aangegeven
Dit kunnen gewoon metingen zijn voor leidingwerk of dergelijke. Of soort bodemonderzoek....

Zo lang ich nog in laeve bèn, bèn ich eine Fortuna fan!

Citaat van: rambo1990 link: /forum/136/24466/773064 op: 31-07-2014 20:06:03

Dit kunnen gewoon metingen zijn voor leidingwerk of dergelijke. Of soort bodemonderzoek....
Ik weet wel dat er nieuw stroom gelegd moet worden omdat de nieuwe coaster meer stroom verbruikt dan wat de efteling nu onder de grond heeft liggen.
Misschien is dat de reden waarom er meetingen gedaan zijn.

Het aanleggen van extra stroomvoorzieningen is niet louter voor de nieuwe achtbaan maar ook voor de overige nieuwigheden in de nabije toekomst. Het is buiten dat het voor de nieuwe aanwinst nodig is ook voor de toekomstvisie.

De linten om de bomen kan ook nog 2 kanten op, of kappen of behouden. Bij vorige projecten werden te kappen bomen vaak gemarkeerd met verf.

Is er niet een mogelijkheid dat de bomen die gemarkeerd zijn verplaats gaan worden naar een andere plek in de efteling ?
Voor heen zijn er ook all bomen verplaats .
Onderandere de boom die op de plaats stond waar nu de vliegende hollander staat.

Alleen hele grote, oude bomen worden vaak verplaats of zelfs omheen gebouwd.
De jongere bomen zullen waarschijnlijk wel gekapt worden. er zal dan in ieder geval genoeg brandhout voor de Winter Efteling zijn

''Het lijkt net of die boot niet boot is'' ~ Olaf Vugts

45x Efteling 2014 - 42x Efteling 2015 - 2x Europapark 2015

5x Efteling 2016

jammer dat het wel een tijd moet drogen

Volgensmij hing er al zeker een paar weken al rood lint bij het Dokter Van Tuijnpaviljoen, of niet?

"Iemand die zich gedwongen aanpast bij de geest van de tijd, die vermoord zijn persoonlijkheid"

- Anton Pieck

Moderator
Zou dat nieuw geasfalteerde pad soms het nieuwe definitieve pad worden?

Offline david
Citaat van: Deja024 link: /forum/136/24466/773092 op: 01-08-2014 09:51:41

Zou dat nieuw geasfalteerde pad soms het nieuwe definitieve pad worden?

Is het daar niet te smal voor?
Of bedoel je dat het er zo blijft liggen voortaan?

Versie: 1 Aangepast: 1 augustus 2014 10:44 door: david reden: Geen reden aangegeven
Zou je aan de ene kant wel kunnen verwachten. Waarom het pad na de bouw weer weghalen wat weer geld kost terwijl het er netjes bijligt.

Offline Mels
Ik denk zelf dat als ze dit pad zouden houden wel de moeite zouden doen om het te bestraten. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de vernieuwing bij de Pirana zie je dat de Efteling tegels handiger/mooier vindt dan asfalt.

Om eerlijk te zijn of dit een nieuw pad wordt of niet er is maar 1 ding dat ik hoop, laat ze alstublieft niet de zelfde truc uithalen als bij het nood pad Polle's Keuken. Na mij weten ligt dat nog steeds achter de poort en tussen het groen. Als het weer weg gaat na de bouw hoop ik toch wel dat ze moeite nemen dit keer.

Citaat van: RCT3BROSS link: /forum/136/24466/773101 op: 01-08-2014 12:38:14

Om eerlijk te zijn of dit een nieuw pad wordt of niet er is maar 1 ding dat ik hoop, laat ze alstublieft niet de zelfde truc uithalen als bij het nood pad Polle's Keuken. Na mij weten ligt dat nog steeds achter de poort en tussen het groen. Als het weer weg gaat na de bouw hoop ik toch wel dat ze moeite nemen dit keer.

Misschien dat dat pad nog wel gebruikt wordt misschien bij Polles... (Niet voor bezoekers bedoelt dan...)

Versie: 1 Aangepast: 1 augustus 2014 13:11 door: DVHMark reden: Geen reden aangegeven
Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

Ik denk dat ze dat noodpad bij Polle nog nodig hebben met de bouw van Hartenhof, gezien de hele brink op de schop gaat volgend jaar.
maar bij de dive coaster denk ik echt dat dat pad nog weggaat later. Het is nu namelijk snel neergelegd, geen omkijken naar de komende tijd, maar als je kijkt naar de permanente asfalt paden zijn die mooi afgekader met van die langwerpige stenen.. ben ff de naam kwijt

Pagina: 1 van 237 (4735 items)
<< 1·2·3·4·5·6·235·236·237 >>