Forum: Europa-Park | 29-07-2015 | Een tussenstop in Rust

Pagina: 1 van 1 (5 items)
<< 1 >>

Nadat ik zag dat de laatste TR van Europa-Park alweer uit oktober 2014 komt, wist ik zeker dat ik een TR zou gaan schrijven van mijn dag naar Europa-Park van afgelopen donderdag 29 juli 2015. En toen opeens had ik dat ook gedaan met meer dan 3800 woorden en maar 8 foto’s (de dag was te leuk om foto’s te maken) als resultaat! Normaal een fanatieke lezer op het forum, nu toch even in de aandacht met mijn verhaal. Geniet ervan zou ik zeggen! En commentaar is natuurlijk altijd welkom.

Eergisteren eindelijk weer in Europa-Park geweest (en toevallig in het jubileumjaar )! Met mijn familie maakten een tussenstop in Rust na onze vakantie in Zwitserland en Italië. We kwamen op dinsdag aan en gingen op donderdag weer weg, zo konden we op woensdag dus een hele dag naar het park! We verbleven in Gästehaus Brigitte Düri, op zo’n 15 minuten lopen van Europa-Park vandaan (we konden dus lopend naar een pretpark! Hadden we nog nooit meegemaakt.. ). Van te voren had ik via de parkgids (heel erg handig, nog bedankt! ) de attracties opgeschreven die de moeite waard waren en daaruit hadden we een selectie gemaakt, zo wisten we waar sowieso naar toe moesten gaan. De volgorde zouden we in het park wel zien.

We hadden van te voren kaartjes gekocht en dus konden we meteen doorlopen naar de kaartjescontrole toen we om 9.30 bij de ingang aan kwamen. Verbazingwekkend genoeg was het hele park al toegankelijk! Volgens mij waren nog niet alle attracties open, maar je kon wel al overal naar toe en in de rij gaan staan, en dat terwijl het park pas om tien uur zou openen voor zover wij wisten (achteraf bleek het park al om 9 uur open te zijn, kan dit kloppen?).

De ingang om half tien.

Duitsland, het eerste wat je ziet als binnen komt.

We wilden eerst meteen naar Arthur gaan, omdat dat natuurlijk de grootste nieuwe attractie is. Helaas bleek deze attractie pas later te openen, dus moesten we iets anders kiezen. We kozen voor Piraten in Batavia, omdat nog niet iedereen toe was aan een heftige achtbaan (lees: Wodan). Het verrassendste aan deze darkride is de kleine afdaling die erin zit! Dat was ik al weer vergeten van de vorige keer, dus dat was een leuke verrassing! (Klopt het dat Pirates of the Carribean in Disneyland ook een afdaling heeft, trouwens? Want misschien was ik daarmee in de war…). Verder ziet het er allemaal erg goed uit! Het is mooi gethematiseerd en dat je op het einde door het restaurant rijdt, vind ik erg goed bedacht! Op het moment dat het dorpje in brand staat, zijn de projecties van vuur alleen niet heel overtuigend. Daar zie je wel duidelijk dat het nep is.. En het geeft toch een beetje een Fata Morgana gevoel (al is Fata Morgana stukken beter!), omdat het ergens wel hetzelfde thema heeft. Deze attractie is niet perse een goede weerspiegeling van Nederland hoe het nu is, maar misschien wel hoe het vroeger was? Daarom past het denk ik wel in het themagebied Nederland.

Hierna gingen we naar Wodan (één van de twee achtbanen die ik gedaan moest hebben naast Blue Fire), ook een redelijk nieuwe attractie natuurlijk, dus we gingen er maar zo snel mogelijk heen. Hier stond helaas een aardig lange wachtrij van 35 minuten, en we hebben er uiteindelijk 40 minuten gestaan. Maar het was de moeite waard! Het heeft mijn verwachtingen waar gemaakt. Het is een erg fijne baan, die niet eens zo heel veel schud voor een houten achtbaan. De thematisering is hier ook erg goed, al komt er niet duidelijk een verhaal naar voren. Misschien is dat ook niet de bedoeling, maar het voelde toch een beetje vreemd. Verder is de wachtrij ook erg mooi! Je bent echt even ergens anders.

Na Wodan gingen we naar Atlantica SuperSplash, zodat ook mijn moeder haar tweede attractie kon doen! Het blijft een leuke baan, maar verder niet heel bijzonder. Het stukje achteruit blijft wel erg leuk en de splash blijft vooral erg groot (niet voor niks ‘SuperSplash’). Heel nat werden we niet (wat niet erg was, want het was bewolkt en ongeveer 16 graden ).. Het grappige is dat mijn ouders weer in een bootje voor mij en mijn zus en zusje kwamen! Dat gebeurde 6 (!) jaar geleden ook toen we er voor het eerst waren. Zo konden we zwaaien naar elkaar toen zij bijna de afdaling af gingen en wij nog op de lifthill waren. (:

Hierna wilden we even wat rustiger aan doen en gingen een darkride bezoeken. We hadden besloten om richting Italië te lopen (hier zijn twee darkrides), en in de attracties te gaan die we tegen zouden komen. Zo kwamen we uit bij een andere darkride, namelijk Schlittenfahrt Schneeflöckchen. Een kleine darkride in Rusland. De darkride stelt eigenlijk niet heel veel voor, het is erg klein en er gebeurt niet veel. Ook begonnen mijn ouders over een verhaal dat bij deze attractie hoort, maar wat dat verhaal nou precies is, werd niet duidelijk. Al met al, een grappige kleine infill atrractie. (Bij het instappen zat een oudere mevrouw die de knoppen bediende, is zij toevallig de ontwerper en maker van deze attractie? Doordat ze wat ouder was en Russische kleding aan had, leek het net alsof dit haar attractie was.. ).

Hierna kwamen we uit bij Abenteuer Atlantis! Iets waar ik naar uit had gezien, omdat ik naast Buzz Lightyear Laser Blast geen andere interactieve darkrides heb gedaan. Er was geen wachtrij, we konden meteen instappen (meevaller na Wodan). Het viel niet tegen! Het was erg leuk en ik was de winnaar van onze familie Het is me inderdaad wel duidelijk geworden dat je van de darkride zelf niet zo veel mee krijgt, je bent vooral bezig om op zoveel mogelijk lichtjes te schieten. Hierdoor heb ik eigenlijk geen idee of het binnen wel mooi was, maar ik denk van wel. Zeker een mooie en leuke interactieve darkride!

Nog steeds op onze weg naar Italië, kwamen we langs Zwitserland en gingen we de Schweizer Bobbahn in. Deze hadden we de vorige keer dat we gingen nét niet meer kunnen doen (de wachtrij sloot voor onze neus), dus vandaar dat we hem nu wel gingen doen! Ik was helemaal verrast! In dit type ritsysteem had ik nog nooit gezeten, maar ik werd er helemaal blij van! Het was een bijzondere ervaring en voor mij echt een nieuwe ervaring. Het gekke van de attractie is dat ik hem steeds weer vergeet, ook al was die zo leuk. Nu ik dit aan typen ben, bedenk ik me opeens weer dat we daar ook in zijn gegaan en dat ik enthousiast ben! Het Zwitserse dorpje onder de attractie is ook erg mooi en ‘ademt’ Zwitserland. (:

Ik wist dat Universum der Energie naast de Eurosat lag, dus daarom gingen we daar eerst heen, voordat we in de Eurosat gingen (om vervolgens éíndelijk naar Italië te gaan ;p). Ik zat samen met mijn zusje in het karretje, omdat wij een aantal weken daarvoor ook naar Jurassic World waren geweest met z’n tweeën. Ook hier konden we meteen weer instappen (blijft een leuk gevoel). Ik was ook hier weer verrast! Ik had eigenlijk niet verwacht dat het er zo goed uit zou zien. Ook een leuk schrikmoment wanneer je met je karretje achteruit rijdt en dan opeens recht in het gezicht van een dino kijkt! Mijn zusje schrok zich kapot! (en ik eigenlijk ook…). Na deze attractie gingen we naar Eurosat! Hier hadden we veel herinneringen aan. Mijn zusje was er de vorige keer namelijk ‘bijna uitgevallen’. Daarom gingen we hem nog maar eens proberen! Mijn moeder ging niet mee, want ze vond dat de baan echt te veel schudde de vorige keer. Nou en ze had gelijk! Hij schudde veel meer dan mijn herinnering, maar ik vond het helemaal niet vervelend. (: Het was juist heel leuk! Samen met mijn zus hadden we veel lol, m’n zus kan juist echt genieten van de onverwachte bewegingen en bochten. Mijn zusje had het deze keer gewoon overleefd zonder bijna te vallen en vond het ook wel leuk volgens mij. Mijn vader vond het nog steeds niet helemaal geweldig…

Mijn moeder was al naar Italië gelopen en kon ons dus meteen wijzen naar het Geisterschloss. Eindelijk weer eens naar een spookhuis, want daar heb ik nog niet veel in gezeten in mijn leven. Ik had er zin in! Mijn zusje en mijn moeder stapte voor mij in, ik daarna en mijn vader en zus in het karretje erachter. Ik was toch wel een beetje bang soms! Het was ook nog zo dat vaak bij mij een pop iets engs deed of liet schrikken! Dan is het toch minder leuk om alleen te zijn Maar ik heb het overleefd! En ik vond het erg leuk, net als de rest van de familie. Het zag er ook weer erg mooi uit allemaal! Thematiseren kunnen ze erg goed in Europa-Park! Eén ding: waarom een spookhuis in Italië? (Niet dat het in een ander land wel zou passen, maar goed…)

Toen liepen we naar Picolo Mondo, hier had ik toch wel hoge verwachtingen! Vooral omdat we de week ervoor nog in Italië waren geweest. (: Maar tja.. M’n verwachtingen waren te groot. Het bleek weer een kleinere darkride (vergelijkbaar met Schlittenfahrt Schneeflöckchen). Ook was het vreemd, want mensen waren dieren geworden.. (Romeo en Julia waren dieren bijvoorbeeld). Dat viel toch wel tegen.. Ook de achtergronden waren gewoon platte muren met schilderingen. Het fotomoment zat wel op een leuke plek, je kijkt naar een opera en opeens wordt de foto gemaakt! Ook het moment dat er aan beide kanten van de baan spiegels staan is leuk. Eerst lijkt de baan heel ver door te lopen, maar opeens zie je dat je naar jezelf aan het kijken bent en niet naar een ander karretje. Dus een tegenvallende darkride, met toch twee leuke momenten!

Het was ongeveer 2 uur, en we hadden wel echt honger gekregen. Omdat we graag naar Food Loop wilden gaan en we al hadden gezien dat daar een rij stond, gingen we maar nu en niet later op de middag zodat we niet nog langer hoefden te wachten. We waren binnen een kwartier binnen. Het viel niet tegen, maar ik ben ook niet super enthousiast. Ik had wel meer verwacht. Het restaurant is namelijk nogal individualistisch, je bestelt voor jezelf, je eet soms alleen (omdat de anderen het eten of al op hebben of juist nog niet hebben gekregen) en je zit aan een deel van een ronde tafel, waardoor je elkaar niet echt aan kan kijken. Ik had eigenlijk verwacht dat wij met z’n vijven één rechthoekige tafel zouden krijgen met één touchscreen, waarop we alles in één keer konden bestellen en wat we dan ook in één keer zouden krijgen bij onze tafel door middel van de ‘achtbanen’. Maar helaas. Het was nog steeds wel erg uniek om mee te maken en ik denk dat het wel een goed concept is! De uitwerking had ik alleen anders gedaan.

Een deeltje van Food Loop.

We besloten om na het eten naar Poseidon te gaan. We liepen nog even achter de parade aan, die we dus eigenlijk nét hadden gemist.. M’n moeder wilde eigenlijk niet mee in Poseidon, maar ik kreeg haar zo ver en ze had geen spijt gelukkig! De combinatie van achtbaan en splash is erg leuk en ook de tweede splash met de steilere afdaling gaat toch wel lekker hard! Verder is het ook erg mooi gethematiseerd, maar het thema is niet erg origineel, maar ja, het ligt ook in Griekenland. Wel is het vinden van de ingang nog een hele klus! Wij liepen eerst richting de uitgang, omdat we die hadden gezien toen we uit Abenteuer Atlantis kwamen, maar dat was dus niet zo slim. We moesten helemaal om het water heen lopen naar de ingang. Toch een beetje raar geregeld op deze manier! Dit mogen ze wel beter gaan aangeven, of veranderen (het pad van de ingang al veel eerder laten beginnen bijvoorbeeld). Verder een leuke baan!

Hierna liepen we door naar Silver Star, iets waar ik ook naar uit had gezien! De vorige keer dat we in Europa-Park waren had ik die samen met mijn vader gedaan en toen waren we allebei erg enthousiast! Nu ging ik weer samen met mijn vader, maar nu ook met mijn zus erbij. Wat is hij toch geweldig! Hij gaat zo snel en soepel en de airtime is super! Je vliegt echt helemaal omhoog uit je stoel en dan ook nog eens een heel aantal keren. En hij duurde voor mijn gevoel nog best lang! Terwijl veel achtbanen juist voorbij vliegen.. Ja, één van mijn lievelingsachtbanen!

Na een heftige Silver Star was het tijd om naar Arthur gegaan. Eerder was al omgeroepen dat die open was gegaan, en nu gingen we er heen. Er stond een wachtrij van drie kwartier (langste wachtrij van de hele dag), maar we konden hem natuurlijk niet laten schieten! In de wachtrij viel meteen op dat heel veel mensen heel hard gillen als ze buiten in het achtbaan gedeelte terecht komen, was het nou echt zo heftig? Nadat we onze tassen in de (erg handige) kluisjes hadden gestopt en de wachtrij verder hadden doorlopen, kwamen we uit bij het station. Samen met mijn zus en zusje en een single rider, stapten we in het karretje (mijn ouders zaten in een ander kar). Hoe leuk is Arthur zeg! Ik kwam er met een lach uit! Ik kan vertellen dat de filmpjes echt helemaal niet goed weergeven hoe de attractie daadwerkelijk is! Vooral het stuk dat je boven de mensen vliegt in de hal is erg bijzonder en een unieke ervaring (voor mij)! We wilden allemaal meteen nog een keer, maar de wachtrij was toch wel te lang helaas.. Het achtbaangedeelte viel eigenlijk wel mee, het was minder heftig dan het door het gegil leek (aanstellers ), maar het was wel een leuke toevoeging. De rit was wel te kort, want we dachten allemaal ‘nu al’ toen we het station weer in reden. Ik denk dat je met dit ritsysteem erg veel kan, maar dat Europa-Park er eigenlijk net iets te weinig mee heeft gedaan. De attractie had langer gekund (meer zweefmomenten zoals het rijden door de hal) en het achtbaangedeelte had misschien iets heftiger en langer gemogen.

De ingang van het Königreich der Minimoys.

Het begin van het achtbaangedeelte van Arthur.

Hierna liepen we door naar de Tiroler Wildwasserbahn (oftewel: de boomstamattractie). Hiervoor en ook al eerder voor Arthur liepen we door Grimms Märchenwald. In vergelijking met de Efteling stelt dit niet heel veel voor ;p (ik mis toch echt wat bos). Maar ik denk dat het voor kinderen wel erg leuk zal zijn! Dus met het oog op die doelgroep een mooie toevoeging! Maar niet voor de volwassenen (terwijl ‘ons’ sprookjesbos dat wel is naar mijn mening). De Tiroler Wildwasserbahn deden we weer met de drie kinderen, onze ouders gingen koffie drinken. Het leuke aan deze baan is dat hij door de Zauberwelt der Diamanten komt, een mooie gethematiseerde grot. (: De splash zelf viel heel uiteindelijk heel erg mee.

Ik moest tocht echt nog in Blue Fire, dus daar gingen we naar toe! Terwijl we daar naar toe liepen, liepen we tegen de High Diving Show aan. Een erg leuke show in het midden van Atlantica SuperSplash, waarin mensen van duikplanken afspringen en zelfs vanaf 25 meter! Er zat naar mijn mening alleen net wat te weinig vaart in, maar verder leuk en bijzonder en ook wel eng om te zien!

Eerst wilde niemand met mij mee gaan in Blue Fire, dus ik zou misschien de single riders line gaan nemen, maar mijn zus en zusje gingen toch nog mee. Gelukkig voor hun! Ze hadden hem na afloop niet willen missen! En ik ook zeker niet. Dit is op dit moment zeker weten mijn nummer 1 achtbaan! (Ik ben benieuwd of Baron 1898 hem gaat verslaan over een paar weken ). Hij is snel, soepel en gaat lekker vaak over de kop! Ik heb de hele tijd met mijn armen in de lucht gezeten (en dat heb ik nog nooit in een achtbaan de hele tijd gedaan). Nu ik er aan terug denk is dit gewoon echt het type achtbaan waar ik van houd. Vooral ook omdat je geen schouderbeugel om krijgt, maar juist een bijzondere heupbeugel. Je komt ook erg vaak los van je stoel en zeker in de kurkentrekkers en de looping is dat een erg fijn gevoel! Eén nadeel: de laatste kurkentrekker gaat me iets te snel, hier vlieg je echt door heen, waardoor je net iets te veel heen en weer schud en het deed een klein beetje pijn (wat ben ik blij dat er geen schouderbeugels zijn op dat punt…). Maar verder, mijn favoriete achtbaan van de dag (en m’n leven?)!

Na Blue Fire gingen we richting Magic Cinema 4D en naar Euro-Tower (in de laatste wilden mijn ouders graag). Onderweg liepen we alleen tegen Dome of Dreams: Beautiful Europe aan, hier waren we al een paar keer langs gelopen, maar het leek steeds dicht. Nu stonden er mensen te wachten en we konden direct naar binnen. Het was een grote koepel en in de koepel werd een film getoond met dingen uit Europa. De koepel gaf een leuk effect en het was ook erg leuk dat je op de grond kan liggen! Verder duurde het ook niet zo lang, maar 8 minuten. Wel vreemd dat de uitgang je weer helemaal een andere kant op stuurde, we waren opeens weer in Rusland, terwijl we net bijna in Griekenland waren. Uiteindelijk kwam het wel goed uit, want we gingen hier snel even naar de wc en daarna zei mijn zusje dat ze graag in de Euro-Mir wilde. Deze hadden verder niet op onze lijst staan, maar ik vond het wel een goed idee! En samen met mijn zus en zusje gingen we erin. Het was even de vraag of ik er in zou kunnen (max. lengte is 195 cm en ik ben 194 cm), maar het ging allemaal makkelijk goed! De lifthill was vreemd, heel lang en het draaide in rondjes omhoog, grappige ervaring! Verder is de rit wel leuk, dat je karretje draait is een leuke toevoeging en als je achteruit de rest van de achtbaan in gaat is dat toch wel bijzonder. Je hebt geen flauw idee waar je heen gaat! Nu was mijn achtbaanbingo compleet! Pegasus en Alpenexpress ‘Enzian’ had ik namelijk al gedaan toen we de vorige keer in het park waren.

Na de Euro-Mir konden we naar Euro-Tower gaan, mijn zus wilde alleen nog graag een keer in Poseidon (en de tijd begon te dringen), dus we scheidden onze wegen. Mijn ouders naar Euro-Tower (waar ze het uitzicht hadden wat wij al in de achtbanen hadden gehad ) en wij naar Poseidon (er stond geen wachtrij en hij was net zo leuk! ). Dit waren uiteindelijk onze laatste attracties, want Magic Cinema 4D bleek al rond 6 uur zijn laatste film te hebben gedraaid! Als afsluiting aten we nog flamkuchen bij een kraampje naast Euro-Tower. Het was al rond kwart voor acht toen we begonnen met eten en veel mensen waren al naar de uitgang aan het lopen, ook waren de meeste attracties al dicht gegaan… Om acht uur viel opeens de muziek uit en ook de fontein in Frankrijk stopte er opeens mee. Dit was best raar. We moesten opeens echt het park gaan verlaten… In Duitsland was het alleen weer lekker druk! Hier liepen de winkels over met mensen. Wij liepen ook nog een winkeltje binnen en verlieten daarna het park. Na een kwartiertje lopen waren bij ons slaapadres en konden we naar bed! We hadden een geweldige dag achter de rug! De dag daarna vertrokken we weer naar Nederland en daar kwamen we in de middag veilig en wel aan.

Met dit mooie uitzicht aten we flamkuchen.

Dit beeld kwam ons tegemoet toen we de uitgang uitstapten!

En met een laatste blik op de ingang vertrokken we naar ons Gästehaus...

Al met al hebben we een fantastische dag gehad! De parkgids kwam ook goed van pas, want zo konden we zien wat we perse wilden doen en wat we 6 jaar geleden allemaal hadden gemist. Een dag kan alleen nooit perfect zijn.. Zo vonden wij het erg vreemd dat de meeste attracties (misschien zelfs alle) hun laatste ritje reden om half 8, terwijl het park tot 8 uur open is! Volo Da Vinci hadden we bijvoorbeeld nog graag even willen doen, maar om vijf over half 8 waren we al te laat. Weet iemand of dit vaker gebeurd? Ook opende Arthur pas later op de dag, gelukkig konden we hem nog wel doen, maar weet iemand waarom dit zou zijn? Verder heb ik een groot verschil tussen de Efteling en Europa-Park ontdekt. Alles ligt in Europa-Park zo ontzettend dicht bij elkaar! Het voelt toch snel een beetje opgepropt (hierdoor voelt het ook echt als een pretpark).. In de Efteling is er veel meer ruimte en daardoor ook wel meer rust (en is er veel minder een pretparkgevoel). In Europa-Park gingen we vaak sneller lopen, omdat we zeker moesten weten dat we niks zouden missen, omdat er zo veel te zien en te doen was! In de Efteling is het overzichtelijk waar je naar toe moet en waar wat te vinden is (dit komt natuurlijk ook omdat we vaker in de Efteling zijn geweest). Een voordeel van de vele attracties in Europa-Park is dat de wachtrijen relatief kort zijn, dat scheelt wel! Verder hebben we lang niet alles kunnen doen in Europa-Park, de volgende keer wil ik dus zeker twee dagen! Scandinavië hebben we bijvoorbeeld helemaal niet bezocht, en in Spanje hebben we ook niet rondgelopen. Ook hebben we een attractie als Matterhorn Blitz overgeslagen, omdat daar geen tijd meer voor was. We hebben zoveel niet gezien en gedaan, dat is achteraf jammer, maar daar waren we wel al vanuit gegaan. Een ander minpuntje is de indeling van het park, op sommige momenten is het zo onlogisch waar je nou wel en niet kan langs kan enz. Vooral bij Poseidon was dit zo, maar ook bij Scandinavië, kan je via Scandinavië naar IJsland? Volgens de plattegrond niet.. En welk pad is nou het snelst, hoe kan je het beste lopen enz. Het was soms erg onduidelijk. Daar heeft de Efteling het wel beter, doordat alles zo verspreid ligt. (:

Een aantal dingen zijn natuurlijk ook erg positief aan Europa-Park! De capaciteit is hoog en ook alle achtbanen reden met veel treinen. Verder vind ik dat de Efteling een voorbeeld moet nemen aan de wachtrijen in Europa-Park, bij bijna geen één attractie heb je een saaie meandering waar je door heen moet meanderen voordat je in de attractie bent. Bijna alle wachtrijen zijn juist gethematiseerd (ook bijvoorbeeld bij een kleine darkride als Universum der Energie). Dat mag de Efteling ook wel meer gaan doen (zoals bij Droomvlucht ).

Al met al (nog een keer ;p) we hebben een leuke dag gehad en ik weet zeker dat we er nog eens terug gaan komen en dan voor een langere tijd en wie weet wel in een hotel!

Als je zover bent gekomen dat je dit nu leest, heel erg bedankt voor het lezen! Reacties zijn natuurlijk altijd welkom. (:

Eftelig

Versie: 4 Aangepast: 15 juli 2017 12:17 door: Eftelig reden: Geen reden aangegeven
Versie: 3 Aangepast: 15 juli 2017 12:14 door: Eftelig reden: Geen reden aangegeven
Versie: 2 Aangepast: 2 augustus 2015 16:57 door: Eftelig reden: Paar puntje op de 'i' gezet...
Versie: 1 Aangepast: 1 augustus 2015 23:44 door: Eftelig reden: Ergens stond een vraagteken waar geen vraagteken hoort te staan.
Je kunt me volgen op Instagram als: @vncnt96 (:

Offline Bas96
Leuk TR! Europa-Park is echt een prachtig park Ik had ook een beetje hetzelfde, het park is zo groot en vol dat je eigenlijk ogen en tijd tekort komt. Wij waren er toen ook 2 dagen en we hadden toen ook nog lang niet alles gezien

Bedankt voor het delen!

Aquanurafreak!

Citaat van: Bas96 link: /forum/130/24932/798040 op: 03-08-2015 18:40:35

Leuk TR! Europa-Park is echt een prachtig park Ik had ook een beetje hetzelfde, het park is zo groot en vol dat je eigenlijk ogen en tijd tekort komt. Wij waren er toen ook 2 dagen en we hadden toen ook nog lang niet alles gezien

Bedankt voor het delen!

Bedankt voor je reactie! (: We zijn dus gelukkig niet de enige die ogen tekort hebben gehad!

Offline Marwin
Moderator
Citaat van: Eftelig link: /forum/130/24932/797947 op: 01-08-2015 23:34:45

Van te voren had ik via de parkgids (heel erg handig, nog bedankt! ) de attracties opgeschreven die de moeite waard waren en daaruit hadden we een selectie gemaakt, zo wisten we waar sowieso naar toe moesten gaan.

Super cool om te horen! Graag gedaan!

en dat terwijl het park pas om tien uur zou openen voor zover wij wisten (achteraf bleek het park al om 9 uur open te zijn, kan dit kloppen?).

Klopt het park opent al om 9 uur.

vergeten van de vorige keer, dus dat was een leuke verrassing! (Klopt het dat Pirates of the Carribean in Disneyland ook een afdaling heeft, trouwens? Want misschien was ik daarmee in de war…).

Klopt heeft zelfs 2 afdalingen. Piraten in Batavia maar 1.

(Bij het instappen zat een oudere mevrouw die de knoppen bediende, is zij toevallig de ontwerper en maker van deze attractie? Doordat ze wat ouder was en Russische kleding aan had, leek het net alsof dit haar attractie was.. ).

Hihi nee hoor dat is ze niet. Het zal je verbazen hoe "jong" attractie is. Maar grappig is het zeker. Heel veel van het personeel werkt er keilang en dan moet je denken aan 25 jaar en langer.

(Ik ben benieuwd of Baron 1898 hem gaat verslaan over een paar weken ). Hij is snel, soepel en gaat lekker vaak over de kop! Ik heb de hele tijd met mijn armen in de lucht gezeten (en dat heb ik nog nooit in een achtbaan de hele tijd gedaan).

Haha ja wel totaal verschillende achtbaantypen he, verschil in lengtes. Baron moet het voornamelijk hebben van de val. Blue Fire van de launch

Weet iemand of dit vaker gebeurd?

Normaal gesproken moeten de wachtrijen openblijven tot sluitingstijd, dus opzich wel raar.

Al met al (nog een keer ;p) we hebben een leuke dag gehad en ik weet zeker dat we er nog eens terug gaan komen en dan voor een langere tijd en wie weet wel in een hotel!

Als je zover bent gekomen dat je dit nu leest, heel erg bedankt voor het lezen! Reacties zijn natuurlijk altijd welkom. (:

Ik zeg maar even gekscherend je hebt nu maar de helft van het park gezien... Volgende keer zeker ook even de hotels bezoeken. Op verschillende plekken zijn cocktailbars en die zijn ook voor niet hotelgasten, evenals de restaurants in de hotels. Een tip is Don Quichotte, in het Spaanse gedeelte, je zit feitelijk dan nog in het park. Je kan dat de monorail naar de parkeerplaats nemen. Je gaat dan over een leeg park en dat is ook wel bijzonder. Tip van de week!

Anyways hele toffe TR, mooie conclusie ook! Zo zie ik ze graag vaker! Dank voor het delen!!

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Marwin, bedankt voor je leuke reactie!

Citaat van: Marwin link: /forum/130/24932/798591 op: 21-08-2015 23:47:52

Klopt het park opent al om 9 uur.

Ja, toch! Goed om te onthouden voor de volgende keer.

Klopt heeft zelfs 2 afdalingen. Piraten in Batavia maar 1.

Ah, het zit op die manier!

Hihi nee hoor dat is ze niet. Het zal je verbazen hoe "jong" attractie is. Maar grappig is het zeker. Heel veel van het personeel werkt er keilang en dan moet je denken aan 25 jaar en langer.

Haha, de kans was natuurlijk ook klein. Wel leuk om te weten hoe het in elkaar zit!

Haha ja wel totaal verschillende achtbaantypen he, verschil in lengtes. Baron moet het voornamelijk hebben van de val. Blue Fire van de launch

Ik heb het gemerkt ja! Het zijn echt verschillende achtbaantypen die je niet met elkaar kan vergelijken. Toch blijft Blue Fire uiteindelijk mijn favoriet (blijkbaar houd ik meer van launch )!

Normaal gesproken moeten de wachtrijen openblijven tot sluitingstijd, dus opzich wel raar.

Inderdaad wel vreemd dan!

Ik zeg maar even gekscherend je hebt nu maar de helft van het park gezien... Volgende keer zeker ook even de hotels bezoeken. Op verschillende plekken zijn cocktailbars en die zijn ook voor niet hotelgasten, evenals de restaurants in de hotels. Een tip is Don Quichotte, in het Spaanse gedeelte, je zit feitelijk dan nog in het park. Je kan dat de monorail naar de parkeerplaats nemen. Je gaat dan over een leeg park en dat is ook wel bijzonder. Tip van de week!

Anyways hele toffe TR, mooie conclusie ook! Zo zie ik ze graag vaker! Dank voor het delen!!

Bedankt voor je tips (en je compliment! )! Dat de hotels ook open zijn voor niet hotelgasten is nieuw voor me, dus daar gaan we zeker eens een kijkje nemen als we er weer zijn. Nogmaals bedankt voor je reactie!

Pagina: 1 van 1 (5 items)
<< 1 >>