Forum: Europa park 18-10-2014. Foto trip report van Michelle Heesakkers.

Pagina: 1 van 1 (7 items)
<< 1 >>

Afgelopen Zaterdag 18 oktober ben ik voor de eerste keer in Europa Park geweest. Het is echt een prachtig mooi park! En zal het zeker vaker bezoeken. Zaterdag toen wij er waren was het ook Halloween in het park dat was erg leuk.

Aangekomen in het park, wat Halloween thematisering.

Toen zijn we naar Wodan gewandeld erg leuke houten achtbaan met hele goede en mooie thematisering. Heb best veel foto's gemaakt in de wachtrij.

Wodan en Blue Fire.

Ingang Wodan.

Een viking.

Deze stenen stonden op verschillende plekken in de wachtrij en daar stonden vragen op over de viking tijd.

Thematisering Wodan.

Vraag mezelf nog steeds af wat dit nou zou betekenen.

Thematisering wachtrij Wodan.

Wodan wooden timbur coaster.

Half dood half levend...

Deze muurbeelden kwam je op verschillende plekken tegen in de wachtrij van Wodan.

Hier kan het plafond ieder moment inzakken. Hebben ze heel mooi gemaakt vind ik.

Een viking.

Deze wachters stonden ook in de wachtrij van Wodan ook weer heel mooi gemaakt!

Deze slangen zaten in het hekwerk in de wachtrij verwerkt.

Deze beelden hangen in het station van Wodan en die draaien hun hoofden als een trein het station uit rijd.

En na een heel leuk ritje in Wodan door naar Blue Fire voor een ritje wat is dat toch een geweldige achtbaan!

Na Blue Fire naar Arthur gelopen.

Onderweg nog wat Halloween thematisering tegen gekomen.

Arthur en erg leuke ride moet ik zeggen ook heel goed gethematiseerd.

Thematisering in de wachtrij van Arthur.

Honing graat.

Thematisering in de wachtrij van Arthur.

Thematisering in het station van Arthur vuurvliegjes!

Arthur die naar binnen kijkt in het station.

Thematisering station Arthur.

Thematisering station Arthur.

En na Arthur door naar Silver Star. Wat daar gebeurde was heel vervelend. Mijn vriend en ik konden in de trein stappen dus we gaan zitten alleen zat ik blijkbaar niet goed in de beugel. Ik was te stevig... Dus ik moest uitstappen toen ik uit was gestapt werd de beugel van mijn vriend meteen weer dicht gemaakt. Dus de trein met mijn vriend zonder mij reed het station uit... In de volgende trein moest ik in een XXL zitting gaan zitten vond ik niet leuk ik heb al meerdere B&M's gedaan en moet nooit in een XXL zitting en in Silver Star in een keer wel. Erg slecht vind ik. Ondanks dat ik niet samen met mijn vriend in dezelfde trein zat vond ik het toch wel een leuke baan om te doen.

Silver Star in de rem.

Silver Star op de lifthill.

En na een tegenvaller bij Silver Star door naar het Nederlands themagebied voor een ritje in Piraten Van Batavia.

De rat was ontsnapt.

Hoogstwaarschijnlijk doet hij een lekker dutje.

Thematisering wachtrij Piraten Van Batavia.

Captain Jack Sparrow kwamen we daar ook nog tegen.

Vervolgens een bootje in gestapt om te beginnen met de rit. Was erg leuk en de teksten van sommige poppen waren ook aangepast aan Halloween.

En toen ik dit zag voelde ik mezelf weer een klein beetje thuis in Duitsland.

Na Piraten Van Batavia even geluncht en daarna voor naar Euro Mir erg leuke spinning coaster!

Satelliet KBAHT in de wachtrij van Euro Mir.

Lekker spinnen.

Euro Mir.

Toen na Euro Mir door naar Poseidon een kort maar wel een erg leuk ritje.

Poseidon.

Thematisering wachtrij Poseidon.

Poseidon.

Na Poseidon naar Flug Der Kassandra gelopen, Halloween thematisering hadden ze daar ook.

Na Flug Der Kassandra doorgelopen naar Matterhorn Blitz onze laatste ride van de dag.

Matterhorn Blitz.

Halloween thematisering.

Toen nog even een t shirt gekocht als souvenir daarna nog gegeten in het park, en als afsluiting van de dag nog even met deze griezels op de foto geweest.

Toen we buiten het park stonden ook nog wat foto's geknipt van de ingang in het donker en Silver Star met lichtjes.

Het was echt een topdag afgelopen Zaterdag! Europa Park een geweldig park wel te groot om in 1 dag te doen zoals wij hadden gedaan. Maar we hebben wel alles kunnen doen wat we echt wilden doen. Het was een hele leuke dag met prachtig weer.

KOMPELS? KOMPEEELSSS!

Moderator
Mooie serie!

Om je vraag te beantwoorden: Ygdrassil is het paard van Odin (Yggr), een Noordse mythologische oppergod

(en ik geef het toe, Wikipedia is je vriend )

Als je de twee huilende wolven bedoeld, dat zijn waarschijnlijk Fenrir die op hun beurt Odin verslinden in een of andere epische strijd

Versie: 1 Aangepast: 21 oktober 2014 01:03 door: Moriarty reden: Geen reden aangegeven
Un berigt getiepd en je onderbauwde mening cheuit? Tsjek dan eersdt du spelling en haal alle vauten er uid! < - Irritant heh? het leest gewoon vervelend - verbeter je fouten A.U.B!

Citaat van: Moriarty link: /forum/130/24620/779156 op: 21-10-2014 01:00:51

Mooie serie!

Om je vraag te beantwoorden: Ygdrassil is het paard van Odin (Yggr), een Noordse mythologische oppergod

(en ik geef het toe, Wikipedia is je vriend )

Als je de twee huilende wolven bedoeld, dat zijn waarschijnlijk Fenrir die op hun beurt Odin verslinden in een of andere epische strijd

Dankje voor het antwoord

Toch kun je best veel op Wikipedia vinden haha

KOMPELS? KOMPEEELSSS!

Moderator
Leuke serie!

En volgens mij is Ygdrassil geen echt paard, maar de levensboom die de werelden die je in de wachtrij van Wodan aantreft samenhoudt. Je ziet de boom ook boven de ingang van de eerste grot Volgens Wikipedia laat die naam zich inderdaad vertalen naar paard van Odin, maar volgens mij moet je dat niet al te letterlijk opvatten.

Next stop... The Twilight Zone

Okee dan dank voor jullie antwoorden en reacties! Doe altijd mijn best om mooie foto's te maken in een park. En om er daarna ook een trip report bij te maken.

KOMPELS? KOMPEEELSSS!

Offline Marwin
Moderator
Toffe serie, vooral die van de houten constructie bij Wodan . Cool dat je voor de eerste keer er was? Wat was je aanleiding om te gaan?

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Citaat van: Marwin link: /forum/130/24620/780466 op: 03-11-2014 07:45:48

Toffe serie, vooral die van de houten constructie bij Wodan . Cool dat je voor de eerste keer er was? Wat was je aanleiding om te gaan?

Dankjewel!! Ik wou heel graag gaan omdat ik er van mijn vriend en schoonouders al veel van had gehoord dat het een geweldig mooi park is met goede leuke attracties. Dus een paar weken geleden ben ik samen met mijn vriend richting Europa Park gegaan. En het is inderdaad echt een prachtig mooi park! Ik weet zeker dat ik volgend jaar weer terugga!

KOMPELS? KOMPEEELSSS!

Pagina: 1 van 1 (7 items)
<< 1 >>