Forum: Europa Park 26 & 27 Mei

Pagina: 1 van 1 (6 items)
<< 1 >>

Hallo Zintuigers,

Afgelopen week ben ik, samen met mijn broertje, twee dagen naar Europa Park geweest. We hadden aan het begin van het schooljaar bedacht wat we wilden doen als we klaar waren met de examens en aangezien we beiden geen zin hadden om ergens op een strand te gaan zitten, besloten we een pretpark te gaan bezoeken. Ons eerste idee was om Disney te bezoeken, maar nadat we gezien hadden wat er allemaal in Europa Park te doen was, waren we heel snel om. Zo gezegd, zo gedaan, wij stelden het voor aan onze ouders en gelukkig wilde die ons wel brengen (zij zouden dan doorrijden naar Zwitserland). Het werd voor ons de eerste keer dat we er naar toe zouden gaan en we hadden er erg zin in!

Aangezien ons budget niet erg groot was, besloten we om op het Camp Resort (vanaf nu aangeduid met camping) te gaan staan, dit zou ons maar €13,- per nacht kosten, een tent hoefden we gelukkig ook al niet meer aan te schaffen. Later meer over de camping en haar faciliteiten (die overigens slecht op de website of überhaupt op het web zijn te vinden).

DAG 1 (Zondag 25 Mei): Reis naar Rust

Om half vijf of half zes, vroeg dus(weet niet meer precies) ging de wekker. Toen ik wakker werd, wist ik even niet meer waarom we er ook al weer zo vroeg uit gingen, maar toen besefte ik het weer: we gingen naar Europa Park! We stapten in de auto om de rustige Nederlandsche Autobahnen op te rijden en snel onze weg te vervolgen naar de Deutsche Autobahnen. Rond enen kwamen we aan bij de afslag Rust, waar we over een grote weg (duidelijk berekend op hele meutes toeristen) naar het dorp reden. Eenmaal bij het dorp aangekomen, maakten de hotels een grote indruk op ons; ze waren immens groot! Ook Silver Star, Wodan en Atlantica waren al goed zichtbaar van buiten het park, het begon nu wel wat te kriebelen.

We zijn naar de camping toe gereden waar we ons tentje overal op de camping op mochten zetten, een man zou de volgende dag het geld komen innen. Na snel de tent opgezet te hebben en een heerlijke schnitzel in het dorp te hebben verorberd, reden onze ouders verder en bleven wij achter op de camping met uitzicht op de Silver Star.

De Silver Star was duidelijk te zien vanaf de camping.

We besloten om even een rondje om het park heen te lopen en de hotels te gaan bekijken, want die zagen er spectaculair uit van de buitenkant. Het rondje bleek behoorlijk groot te zijn, we kregen dus een goede indruk van wat ons de komende twee dagen stond te wachten qua hoeveelheid lopen, gelukkig zijn we wel wat gewend! Het was heerlijk weer de eerste dag en het was geen straf om even een stukje te wandelen.

Ik moet zeggen, de hotels zien er erg mooi uit en vooral Hotel Coloseo springt er uit. Hier hebben we dan ook eventjes rondgehangen en wat rondgekeken, we hadden immers toch niks anders te doen!

Het uitzicht op Coloseo vanaf het Colosseum.

Daarna zijn we weer terug gegaan naar de camping om daar te relaxen, de strategie voor de volgende dag door te spreken en uiteindelijk niet te laat onze bedden in te kruipen zodat we niet moe waren tijdens onze eerste dag Europa Park. Helaas waren er irritante Franse mensen tot heel laat, heel hard aan het praten, waardoor ik lastig in slaap kon komen.

DAG 2 (Maandag 26 Mei): Eerste dag, ontdekken dus!

JA, eindelijk de eerste dag! Ik was om half zeven al wakker na een nacht slecht geslapen te hebben. Om zeven uur maakte ik mijn broertje maar wakker, we gingen even lekker een half uurtje douchen om wakker te worden. De douches waren heerlijk en het geheel zag er ook mooi uit! (Later meer hierover). Na even wat gegeten te hebben, broodjes voor de eerste dag klaar te hebben gemaakt en tanden te hebben gepoetst, vertrokken we om half negen naar het pretpark. Dit was maar goed ook, we stonden gelukkig vooraan bij het hek. Wat een magisch moment om eindelijk dat park binnen te mogen lopen zeg! Ik had al vele trip reports gelezen, maar om er echt te zijn is toch wel heel speciaal!

Lopend naar de ingang

De Deutsche Allee

Eenmaal bij het hek dat de mensen tegenhoudt om het park in te gaan aangekomen, lijkt het toch druk te worden. Dit was echter compleet verkeerd ingeschat door ons. Laat je niet afschrikken door de drukte bij het hek, dit valt in het niet bij de grootte en capaciteit van dit park. Er waren echter wel veel schoolkinderen, waardoor het bij de opening van het park wel een beetje drukken en rennen was. Wij deden het echter rustig aan, om alles in ons op te nemen. We liepen echter wel lekker door naar de achterkant van het park, naar Wodan.

Vrijwel de eerste attractie die je tegenkomt is Volo Da Vinci, deze hebben we eerst links laten liggen

Al lopend naar Wodan, viel het ons op dat het steeds rustiger werd, iedereen was dus eerst naar Silver Star gerend. Dit was ook duidelijk te zien op de wachttijden-website (die gratis te bezoeken is voor iedereen). Toen we IJsland binnen liepen, kreeg ik toch wel even kippenvel. Daar torende Wodan en Blue Fire hoog boven ons uit. Eerst zouden we naar Wodan gaan, we konden helemaal doorlopen tot het station, maar de wachtrij zag er prachtig uit! De thematisering met de edelstenen, de wachters, de videomapping en de hamer en het schuddende hout zorgen ervoor dat eventueel wachten niet erg is. Ook het station ziet er prachtig uit en doet toch wel aan Lord of the Rings denken, wat een goed punt is. De draaiende hoofden zijn een mooi detail.

De indrukwekkende poort van Wodan

Het grote station en de lifthill van Wodan

Er is wel wat discussie geweest hier over het ritverloop van Wodan, maar ik kan er niets anders over zeggen dat ik hem, van begin tot eind, ongelooflijk spectaculair vind! De eerst drop is echt geweldig en het bochtenwerk aan het eind is ook heerlijk! We kwamen lachend op het station terug .

Hierna ging ik in Blue Fire (15 minuten wachten) en mijn broertje ging nog eens in Wodan. Bij Blue Fire ga je naar binnen door het Gazprom-gebouw en daarna loop je door een mooi aangelegd gebied (gelukkig kon ik gewoon meteen langs de lancering aansluiten). Wat me verraste is dat we nog door een zigzag wachtrij moesten in het gebouw, maar dit duurde gelukkig niet heel lang.

Blue Fire, gezien vanuit het IJslandse dorpje

Het wachtgebouw zag er netjes gedecoreerd uit, met allemaal voorwerpen in grote rekken. Het eerste stukje van de ride ga je door een soort van testcentrum, maar er gaat wat mis. Tijden het alarmgeluidje, hield ik me goed vast en legde ik mijn hoofd maar alvast tegen de hoofdsteun. Daarna was de lancering een feit en wat een heerlijke lancering is dat zeg! De baan is heerlijk soepel, maar vooral de laatste barrel-rol tilt je uit je stoel en zorgt voor een bijzonder momentje, echt een aanrader om te doen als je er bent!

Het besef begon toch al wel wat te komen dat dit een bijzonder pretpark was. We zijn dus maar snel doorgelopen naar Atlantica, waar geen wachtrij stond. Na door het schip en het kasteeltje door te zijn gelopen, konden we zo instappen in het bootje.

Opstaphaven van Atlantica

De drop achteruit zorgt toch voor een raar gevoel in de maag, vooral omdat je de eerste keer niet weet hoe lang die duurt en de laatste drop veroorzaakt vooral veel natheid voor de mensen aan de buitenkant. (Dit mocht ik zelf ondervinden tijdens een later ritje ). Wel een korte rit, maar heerlijk verfrissend!

We zijn toen doorgelopen naar het Nederlandse gebied, waar we Piraten in Batavia in zijn gelopen. Na ons lam te zijn geschrokken van de kanonnen die afgingen toen wij er langs liepen, kwamen we aan in een kleine opstaphaven waar net een boot omhoog werd getakeld. Hier stond, hoe kan het ook anders, meneer Sparrow (of iemand die er erg op leek) op ons te wachten. We stapten in en waren erg benieuwd.

De ingang van Piraten in Batavia

De rit was netjes, vooral de splash was leuk . Voor de rest waren een aantal animatronics erg grappig en mooi, maar de rest zag er toch allemaal een beetje houterig uit. Wel had deze attractie een watergordijn met een projectie om "u" tegen te zeggen (vooral de Efteling kan hier nog wat van leren). Zelf zou ik de attractie nog wat spannender hebben gemaakt met een tweede drop, nu was het toch wat eentonig. Al met al, een best leuke ride om te doen.

Next up was het Scandinavische gebied, we vlogen door de attracties vanwege lage wachttijden.

De ingang van het Scandinavische dorp

Het Scandinavische dorp

Hier hebben we even een voucher voor Wi-Fi gekocht en zijn we in Fjord Rafting gegaan, een ongelooflijke natte wildwaterbaan met hele grote golven. Persoonlijk vond ik Fjord Rafting leuker dan de Piraña, hij is net wat spectaculairder en natter en de lift naar het station is mooi gethematiseerd!

Deel van Fjord Rafting

Hierna zijn we naar de Dschungel Flossfahrt gelopen, grootste fout ooit. Dit was zo ontzettend saai, alleen het laatste stukje indoors was best leuk gedaan. Ook viel dit onding drie keer stil terwijl wij erin zaten. Ik maak er voor de rest geen worden aan vuil.

Hier vaar je dus doorheen, grappig, als je niet de hele tijd stopt

Na deze deceptie maar doorgelopen maar doorgelopen naar de Arena of Football. Gratis botsauto's blijven toch altijd leuk! Hier hebben we ook maar even wat gedronken en eventjes gebruikt gemaakt van het internet.

De bar van de Arena of Football

De botsauto's, gethematiseerd naar voetbalschoenen

Toen waren we toch klaar voor, wat we hoorden, de ruigste attractie van Europa Park, Eurosat. Er stonden in het voorste gedeelte van het park langere wachtrijen, we moesten een klein half uurtje wachten voor Eurosat. Toch liep dit ook lekker door, waardoor je het idee had dat het niet heel lang duurt. Na een stukje Roltrappenland! komen we aan in een donkerige gang die naar rechts afbuigt. Na niet te lang wachten komen we in het station, waar behoorlijk door wordt gewerkt, de ene trein vertrekt, de andere komt meteen binnen.

Eurosat vanaf de andere kant van het Franse gedeelte

De rij voor Eurosat op onze eerste dag

Eurosat, was zoals al gezegd, een heerlijke ruige ride. Gelukkig kon je wel een beetje zien in de bol zelf , anders had ik er met blauwe plekken uitgekomen. De spiraallift is erg leuk en je komt lekker in de stemming met die foute disco-muziek. Eurosat is dus ruig, maar stiekem toch best heel leuk . Zeker een aanrader om toch te doen als je er bent.

Naast Eurosat zit de iets minder befaamde attractie Universum der Energie (ook wel Dino Fa(h)rt). We wisten alletwee niet echt goed wat we moesten verwachten van deze attractie, maar liepen toch maar de behoorlijk mooi gethematiseerde wachtrij door. Er was serieus niemand te bekennen, alleen een medewerker die toekeek hoe wij in de Carnaval Festival-like karretjes stapten.

De ietwat bescheiden ingang van Dino Fahrt

De ride zelf was vooral stil, weinig muziek, alleen karretjes die piepten en soms hoorde je wat dinogeluiden. Nevertheless was het toch best mooi gedaan allemaal, ik denk dat een soundtrack à la Jurassic Park toch wonderen kan doen voor deze attractie. Ik schrok me wel lam van die grote dino die in een keer naast je zit als je achteruit gaat. De attractie is naar mijn mening dus een beetje ondergewaardeerd: met een kleine update, een grotere ingang en een soundtrack kan je deze attractie populairder maken.

Silver Star laten we links liggen en bewaren tot het einde van de dag. We eten even wat en lopen verder naar Italië. Hier gaan we in de allerfoutste der foute darkrides in Europa Park: Piccolo Mondo. We komen er rollend van het lachen uit en de soundtrack zit de rest van de dagen in ons hoofd gestampt. (CIAO CIAO ITALIA, CIAO CIAO GERMANIA) Stiekem vond ik deze ride wel heel grappig, daarom hebben we hem de dag daarna nog eens gedaan.

Hierna zijn we naar Volo Da Vinci gegaan, weer geen wachtrijen hier. Het station is erg leuk aangekleed en Da Vinci himself is ook aanwezig , verder zijn er vitrines met uitvindingen van deze meester. We stappen in en merken dat we ook zonder trappen vooruit gaan, je krijgt echter wel een stemmetje te horen dat je moet trappen. Vanuit de attractie zien we een aantal kinderattracties en een gedeelte van Frankrijk.

Trappen zo hard je kan!

Het station zag er, net zoals alles in Europa Park, goed uit!

In één van die kinderattracties zijn we daarna gegaan, ik geloof dat het iets van Elfenfahrt ofzo was. Geen groot succes, maar goed, we vonden het even grappig om er in te gaan.

Daarna zijn we naar het Geisterschloss gelopen, ik schrok me dood van die spugende oger bij de ingang. Maar goed, hier konden we dus ook weer doorlopen. Je loopt een soort van kasteelachtig-iets in, met een enge man. Hierna vervolg je je weg door een donkere gang met aan het einde twee deuren. Onderweg zie je een miniatuur van de zingende standbeelden van The Haunted Mansion.

De ingang van het Geisterschloss

Dan schuift er ineens een deur open, waardoor we ons rotschrikken. Er staat een man te wachten en we stappen een hoge ruimte in, die overigens erg donker is. Het ligt gaat uit en we horen een stem praten, het lijkt op de stem van de man van The Haunted Mansion. Ook hier gaat de ruimte omlaag (of het plafond omhoog) en er zakt een lijk door het dak. Hierna kunnen we uit de lift en komen we in een opstaphal met gondels (Carnaval Festival-gondels dus). Het lijkt toch wel erg op de Disney-versie, maar desalniettemin erg leuk! Er zitten een paar schrikmomentjes in, maar het is best mooi gedaan!

We lopen vervolgens via het Sprookjesbos, wat niet bijzonder is, naar de Tiroler Wasserbahn. Hier staat ook bijna geen wachtrij. De waterbaan is erg mooi en het gedeelte in de Zauberwelt der Diamanten was heel leuk gedaan! Daarna meteen de Alpenexpress meegepakt, een leuk baantje, vooral de interactie met de boomstamattractie. We zijn daarna ook maar eventjes door de Zauberwelt gelopen! Een erg leuk binnengebied!

De opstaphaven van de Tiroler Wasserbahn

De Alpenexpress

Nu lopen we door naar Griekenland, waar vier attracties op ons wachtten. De eerste was Abenteuer Atlantis, een erg leuke shooter met een irritante draaiknop om de karretjes om te laten draaien, waardoor je elkaar kan pesten. Abenteuer Atlantis is mooi gemaakt en heeft hoge herhalingswaarde!

De, toch niet erg opvallende, ingang van Abenteuer Atlantis

Daarna zijn we doorgelopen naar de Fluch der Kassandra, waar we gelukkig meteen naar binnen konden lopen. Na een vage voorshow (je stond gewoon in een gang te wachten en je hoorde een tekst), liepen we een klein madhouse in. De hoofdshow duurde best lang en er zaten verrassende effecten in, waarover ik hier niks ga zeggen.

Daarna meteen doorgelopen naar Poseidon! Ook hier stond maar twintig minuten wachttijd.

De watercoaster Poseidon

Na onder het Paard van Troje door te zijn gelopen en de (best warme) wachtrij te hebben gehad, kwamen we aan in het station. Ook dit zag er weer mooi uit!

Het station van Poseidon

Poseidon is een erg leuke waterattractie, maar is tijdens het achtbaangedeelte nogal ruig. Op één of andere manier heeft deze achtbaan iets heel leuks over zich, waardoor je hem eigenlijk meteen nog een keer wil doen. Dit hebben we gedaan, nadat we een keertje in Pegasus zijn gegaan. Dit is misschien wel de soepelste en leukste kinderachtbaan waar ik ooit in heb gezeten! Jammer is dat Pegasus maar één trein heeft, waardoor je redelijk lang wacht, zelfs al kan je op het station aansluiten.

De wachtrij van Pegasus

Hierna zijn we dus nog eens in Poseidon geweest! We besloten om even wat te eten, het was nog niet zo laat, maar het is makkelijker om 's middags al warm te eten (het park was ook een half uur langer open). We liepen naar FoodLoop. Dit is mogelijk het mooiste restaurant ter wereld! Je krijgt een kaart en wordt aangewezen waar je moet zitten. Dan pak je een computerscherm, bepaalt wat je wilt hebben en legt je kaart op de scanner. Dan komt er binnen no time wat te drinken en eten naar je tafel gezoefd. We hadden wat patat met een schnitzel en dat smaakte behoorlijk goed!

FoodLoop restaurant

Hierna zijn we in de Historama gegaan, niet echt bijzonder, we verstonden er namelijk niet veel van. Wel leuke beelden van Europa Park. We liepen vervolgens naar Zwitserland om in de Bobbahn te gaan. Hier stond een wachtrij van 22 minuten, dus dat was even aanschuiven. Gelukkig liep dit ook wel redelijk door!

De Bobbahn!

De Bobbahn was best kort en niet echt spannend, maar goed, wel leukig. Wel raar dat je met twee mensen in een karretje moest zitten. Het Zwitserse dorpje ziet er leuk uit, maar stinkt om een rare reden wel enorm .

Het Zwitserse dorpje

Hierna dus maar snel doorgelopen naar Matterhorn Blitz, waar we nogal verrast werden door de lift! We dachten dat we recht omhoog zouden gaan, maar we gingen een beetje scheef en werden daarna weer recht gezet. Dit zodat er twee liften te gelijk konden operaten. De ride zelf was erg leuk! De bochten op het eind werden naar mijn mening wel met een hele hoge snelheid genomen, maar het was gelukkig niet pijnlijk. De ride ziet er ook ongelooflijk goed uit!

In de wachtrij van Matterhorn Blitz bevinden zich deze diertjes

We besloten om nog even naar IJsland te lopen, zodat mijn broertje nog es in Wodan kon en ik in Blue Fire. Er stond bij Blue Fire 40 minuten wachttijd, dus besloot ik de Single Riders-rij maar te pakken. Dit duurde uiteindelijk ook best nog lang, zo'n 20 à 25 minuten. Ik had wel het grote geluk dat iemand besloot om alleen voorin te gaan, waardoor ik als Single Rider bij de Front Seat mocht aansluiten!

Omdat de wachtrijen iets langer duurden, moesten we nog behoorlijk doorlopen naar de Silver Star. Hier kwamen net voor half zeven aan, waardoor we nog in de wachtrij, die buiten stond, konden aansluiten. De rij was ongeveer een half uur, maar liep ook hier lekker door! We sloten aan bij de tweede rij en konden instappen.

Het logo van Silver Star

Tja, wat kan ik zeggen over deze baan waarover al zo veel is gezegd. De baan is in één woord: FANTASTISCH! De eerste drop, de heerlijke heuvels, de horseshoe en de laatste bochtjes maken deze achtbaan echt perfect! Om zeven uur kwamen wij dus, vol adrenaline de Silver Star uit. Moe maar voldaan liepen we naar de uitgang en pakten onderweg een lekker ijsje mee. We lagen die avond heeeel snel te slapen!

DAG 3 (Dinsdag 27 Mei): Tweede en laatste dag: Alles nog één keertje (of twee, of drie)!

Na hetzelfde ritueel van de vorige dag herhaald te hebben, lopen we weer om half negen richting het park. De broodjes van de camping zijn overigens heerlijk, daarover later meer! Het ziet er nu toch rustiger uit dan de vorige dag en dit blijkt waar. Weer schoolreisjes, maar veel minder volk dan de dag ervoor. De wachttijden komen deze dag dan ook niet boven de tien/vijftien minuten uit.

We lopen weer richting IJsland en doen dezelfde combo als de dag ervoor: eerst beide in Wodan en dan opsplitsen naar Wodan en Blue Fire. De rij voor Wodan was nu wat langer, blijkbaar waren de hotelgasten massaal vroeg opgestaan. De rij voor Blue Fire was weer 15 minuutjes, dus daar hoefde ik nu niet lang te wachten. Bij Atlantica kunnen we weer meteen instappen. Het weer is wel ietsje minder dan de dag ervoor, maar het regent gelukkig niet!

Hierna lopen we naar Euromir, de enige achtbaan die we nog niet hadden gehad. We sluiten aan bij een korte wachtrij, waarin we al heerlijke foute discomuziek hoorden.

In de verte de wachtrij van Euromir, met op de achtergrond de immense schotel

Eenmaal binnen kom je in een gang met diezelfde foute muziek inclusief (ik geloof) black lights, lichtgevende verfspatten op de muur en lichtgevende planeten, astronauten en anderen ruimte-dingen. Binnen hoef je niet lang te wachten, we konden zo instappen. De ride is best wel leuk! Gelukkig mochten wij het langste stuk vooruit kijken, anders had het een behoorlijk pijnlijk ritje geworden. De baan is namelijk niet helemaal soepel! Al met al is het best een leuke achtbaan en het is het wachten zeker waard!

De eerste drop van Euromir

Hierna zijn we in de darkride van het Russische gedeelte gegaan, dat was niet zo'n succes. Té kort, rare poppen, saai aangekleed en slecht uitgevoerd. Niet te veel woorden aan vuil maken dus. Hierna hebben we het rondje van die dag daarvoor ongeveer herhaald, met daar tussendoor nog een keer Silver Star. We hoefden nergens lang meer te wachten, het langste was ongeveer 15 minuten. Hierdoor hebben we een aantal attracties nog een aantal keer extra kunnen doen. 's Middags hebben we bij de Arena of Football een erg lekker Panini gehaald en 's avonds heb ik een stuk pizza gehaald in het Italiaanse gedeelte. Ongeveer een half uur voor sluitingstijd liepen we naar Silver Star, door de korte wachtrij konden we net voor zes uur nog een keer aansluiten. Silver Star was de perfecte afsluiting van twee dagen plezier! De volgende dag zijn we weer richting Nederland vertrokken!

Hieronder nog wat sfeerfoto's:

IJsland

Rusland

Overzichtje van het meer kinderlijke gedeelte

De ingang van het Nederlandse gebied

Globe Theatre

Griekenland

CAMP RESORT

Het Camp Resort was erg mooi, de badhuizen waren gethematiseerd en ook het restaurant zag er piekfijn uit! Je mocht zelf je plek uit zoeken en er kwam de eerste dag iemand die kwam vragen hoe lang je nog bleef staan, je kon toen vooruit betalen. We hebben drie nachten gestaan met een tent (zonder auto) en betaalden €39,-. De camping is dus een goedkoop alternatief voor de hotels bij Europa Park! Je kan 's ochtends broodjes halen bij de kiosk en hoeft dus niet het volledige bedrag voor het ontbijt te betalen. De broodjes zijn ongeveer vijftig cent per stuk, de croissants iets duurder, maar ze zijn wel erg lekker! De camping is een aanrader voor iedereen die iets minder te besteden heeft!

De Camping

De Camping

De kampeerplekken

Europa Park was dus echt geweldig en omdat het zo rustig was hebben mijn broertje en ik alles minstens twee keer kunnen doen! Het park ligt er mooi bij en is supermooi gethematiseerd, het is een geweldige combinatie van thrills en andere rides! De eerste keer Europa Park is een feit, ik heb het gevoel dat er nog vele keren gaan volgen in dit geweldige pretpark!

Ik hoop dat jullie het report leuk vonden!

Wat een prachtig tripreport!

Ik was er twee weken geleden (https://vijfzintuigen.nl/forum/130/24331/) en ik vind het geweldig om te lezen dat ons zo veel dezelfde dingen opvallen en dat we heel veel dingen hetzelfde ervaren! De herhalingswaarde van Poseidon, het ontbreken van de soundtrack in Universum der Energie, het watergordijn waar de Efteling nog veel van kan leren en ga zo maar door

Die stinkende geur in Zwitserland is overigens niet heel erg vreemd. Als je vanuit de Bob komt en het binnenpleintje oploopt staan daar een stuk of 5 gigantische zwitserse oude kazen te smelten. Wat ze er van maken weet ik niet maar wij waren er zo weg, wat een lucht! haha.

Door het mooie weer (25 graden) hadden wij besloten om bij de Saloon aan het meer te eten i.p.v. bij het foodloop restaurant, en als ik je positieve reactie lees heb ik daar toch wel een beetje spijt van. De volgende keer ga ik daar zeker heen!

Heb je trouwens niet 1 van de 11 shows gedaan?

Super bedankt voor dit report, het laat mij weer even terugdromen naar dit o-zo-geweldige park

Mijn Orlando verslagen lees je op mijn Ongelofelars blog en mijn meest recente pretparkvideo's zie je op dit Youtube kanaal

Offline Carlo
Wow, wat een geweldig tripreport! Heerlijk uitgebreid en lange teksten er tussen, super!
Voor mij als EP-liefhebber en -kenner zeer herkenbaar en altijd leuk om zoiets weer door te kijken.

Vraagje: had je van tevoren ook de VijfZintuigen Parkgids geraadpleegd voor wat extra info over alle attracties en horeca? Just curious.

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Offline Marwin
Moderator
Toffe TR, dank voor het delen. De reden dat het in Zwitserland zo stinkt heeft te maken dat ze (als ik het goed heb) met kaasfondue werken daar (Raclette). Wat betreft de darkrides ehm ja die zijn echt Duits haha. Het zal je verbazen dat Sneeuwvlokje (die in het Russische Themadeel) uit 1998 komt...

Versie: 1 Aangepast: 5 juni 2014 18:35 door: Marwin reden: Geen reden aangegeven
- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Het was erg leuk om je TR te lezen! Ik krijg bijna de neiging om zo in de auto te stappen en erheen te rijden!

Baron 1898 4x

What do you mean?

Moderator
Wel jammer dat je geen van de shows bezocht hebt. Die zijn echt erg goed. Verder tof report!

Pagina: 1 van 1 (6 items)
<< 1 >>