Forum: De Disneylover in Europa Park (trip & video report) - 21 & 22 mei 2014

Pagina: 1 van 1 (14 items)
<< 1 >>

The 4th of July, heel Amerika vierde feest voor mij. Op die dag bereikte ik namelijk dezelfde leeftijd als het magische Disneyland Parijs; 20 jaar. Van het cadeau wat ik toen kreeg ging mijn hart sneller slaan, de 3 dames gaven mij namelijk Europa Park cadeau, iets waar ik na al die goede verhalen en geweldige tripreports al jaren heen wilde. Disneyland Parijs staat bij mij op nummer 1, en dat sommigen Europa Park als beter dan Disney bestempelden kon ik niet geloven. Eens kijken of het magische park met de kroon van zijn troon te stoten is...

?Bijna een jaar nadat ik het cadeau gekregen had was het zo ver, ‘s avonds hebben we ons helemaal volgestouwd met tiramisu en lasagne terwijl we met een high tec brilletje de kleine zeemeermin in 3D keken. Om 23:00 gingen de oogjes dicht om vervolgens 5 uur later weer open te gaan. Veel te kort voor een schoonheidsslaapje maar we hebben in de planning om vóór 11 uur in het park te zijn, dus klokslag 5:00 vertrekken we naar het Duitse Rust.

?

We rijden allemaal om de beurt een uur en kwartier waarbij je als je rijdt je eigen muziek mag draaien. De Salsa van Loren, poprock van Silvie en Fox Kids Hits van Sherelynn worden dus 1 uur lang onderbroken door ‘mijn’ Britney Spears. Oops I did it again!

We rijden langs het park en onze monden vallen al open bij het zien val al dat moois, we parkeren de auto na wat zoeken bij het Camp Resort waar we ons inchecken, bagage in de beveiligde ruimte zetten en even opfrissen. Lenzen in, zonnebril op, zonnebrand op alle voor het zon bereikbare plaatsen, flesjes water gevuld en gaan met die banaan!

10 voor 11 stappen we het park binnen waar de Euromaus ons staat toe te wuiven, dan maar even op de foto nu we er toch zijn. Al meteen is mijn eerste indruk overweldigend, wat een grootse entree en een details in de mainstreet, dit belooft nog wat voor de rest van het park.

?

De dames bewegen zich elegant over de bruggetjes in het sfeervolle Italiaanse themadeel waar we de eerste attractie binnen gaan: Geisterschloss. De wachtij is enorm spanningsopbouwend en de stretcher room wekt een overtuigende illusie dat je naar beneden afdaalt. Hoewel de attractie meer dan 1 kenmerk gemeen heeft met de variant in Disney is het een prachtige rit met vooral overvolle scénes. De balzaal scéne is de mooiste en de kermis schrik effecten zijn een geweldige toevoeging, want 3 gillende dames verhoogt natuurlijk het plezier (zelf gilde ik stiekem ook, maar dat geef ik liever niet toe).

?

Piccolo Mondo (betekend letterlijk “Small World”) is te klein, te lelijk en te amateuristisch, dus om die te vergeten zitten we na 15 minuten aanschuiven in Eurosat. En dat er in die enorme bol een toffe achtbaan schuilgaat was voor ons allemaal een verassing. Mijn hart maakt een sprongetje toen we aangehaakt werden op de spiraal lift (ROLLERCOASTER TYCOON REAL LIFE!) en de heerlijke lompe track die daarna volgt kunnen onze jonge botten nog wel aan.

?

We komen in Pegasus terecht die een leuke rit weg geeft en zijn dan wel toe aan wat verkoeling. In de 20 minuten durende rij van Poseidon kijken we onze ogen uit naar de thematisatie. We zijn nog niet aan de voorkant geweest dus hoe groot de splash is blijft voor ons volkomen onbekend. Het achtbaan gedeelte geeft wat rake klappen weg en de splash is groots maar niet super nat. Wat deze waterachtbaan zo super maakt kan ik dan ook niet in woorden uitdrukken maar het gevoel is overweldigend, of het nu de bak thematisatie is, het uitzicht of toch de combinatie van het achtbaan en splash gedeelte weet ik niet, maar het gevoel zit goed, heel goed.

?

De verkoeling is echter niet genoeg want het kwik bereikte inmiddels de 25 graden, we stappen dus zonder na te denken de houten brug op naast de splash. Ik blijf als een ware god staan terwijl de dames toch vluchten voor het water, SPLASH. De dames kammen hun pluizige haar. Normaal zou ik checken of mijn kuif nog redelijk in model zit maar het maakt me vandaag allemaal niets uit, ik ben nu eenmaal in Europa Park!

? ?

De flatride Jungfrau Gletscherflieger ziet er heerlijk soepel uit en als een ideale manier om mijn witte door het water doorschijnende hempje droog te maken. De eerste minuut is het allemaal koek en ei, maar dan slaat bij ons alle 4 de misselijkheid toe. Hoe vrolijk we in de vliegtuigjes stapten zo verlept komen we er weer uit, we roepen naar de wachtende ‘doe het niet!’ maar de kans dat ze ons verstaan is minimaal.

De wilde Muis en Bobslee laten we even voor wat het is en we vluchten weer terug naar Griekenland om eens lekker te knallen in Atlantis. Deze shooter is erg leuk en vooral lang. De attractie is prachtig uitgewerkt maar enkele scènes zijn van plat bordkarton wat afbreuk doet aan de rit. Over wie gewonnen heeft hebben we het even niet. En over wie er laatste stond zwijgen we al helemaal.

?

We zijn allemaal toe aan iets zouts en het is inmiddels ook al 12:30. De pizza laten we ons dan ook heerlijk smaken. De plattegrond heb ik ergens laten slingeren en als we bij de ingang een nieuwe hebben gehaald (1 in iedere tas voor de zekerheid) kunnen we het niet laten even op de melodische muziek te dansen. We kijken welk gedeelte we al hebben gehad en onze harten maken een sprongetje en verzakking tegelijkertijd; wat is dit park enorm!

De monorail brengt ons naar het andere uiterste van het park: Spanje.

?

De misselijkheid is langzaamaan weggezakt en we stappen vol goede moed in Atlantica Supersplash. In de 4 minuten durende rij (ja Europa Park is heel precies met haar wachtrijen) komen we tot de conclusie dat we het jammer vinden dat hij maar 1 afdaling heeft die in het water belandt. Diezelfde afdaling later komen we daar alweer op terug; het water blijft maar het bootje instromen, mijn lenzen spoelen weg en de onderbroeken en BH’s zijn doorweekt. Goedemiddag.

?

Nu de dames toch vochtig zijn (op geen enkele manier erotisch bedoeld) besluiten we maar meteen in Fjord Rafting deze koers verder te zetten, dat we hier de langste wachtrij van ons 2 daags verblijf passeren (25 minuten) wisten we toen nog niet maar het was wel degelijk waar. Hoe vloeiend Atlantica haar rondje maakte zo woest botst Fjord Rafting door de kolkende rivier, en ook hier thematisatie ter overvloed. Zelfs staat er een shitload aan animatronics op de lifthil (Efteling kijkt u even mee?)

? ?

We zijn wel weer toe aan wat spanning en sensatie en hoewel Silvie past voor het blauwe gevaarte nemen wij na 10 minuten plaats in Blue Fire. De vrouw naast me die vanuit de single riders line komt (een echte heer laat de dames bij elkaar zitten) verzekerd me dat backseat, waar wij zitten, de beste plaatsen zijn (naast frontseat uiteraard). De hartslagmeter van mij begint bij een acceptabele 73, maar bereikt net voor de lancering van 100 km/h een opzienbarende 141. De soepele coaster die daarna volgt brengt ons in extase en de heartline rol die ons bijna uit het zonder schouderbeugels uitgeruste treintje gooit maakt het achtbaan orgasme compleet. De dames zijn droog en ik ben figuurlijk gezien nat. Wauw.

?

?

Meteen is het tijd voor het volgende monster: Wodan Timbur Coaster. Terwijl we zingend ‘It’s going down, it’s Wodan Timbur’ (Voor de mensen die niet van commerciële muziek houden; dit is een subtiele interpretatie van de megahit Timber - Pitbull ft. Kesha) door de poort lopen klinkt het rammelende hout ons als muziek in de oren. “Dit is echt het Lord of The Rings stijltje” zegt überfan Sherelynn vol trots. Hoewel alle wachtrijen in Europa Park pareltjes zijn steekt deze er toch wel met kop en schouders bovenuit. Zelf denken we dat het gaat om de 7 zonden, omdat we de scène met de diamanten hebzucht uit vinden stralen maar volgens mij hebben we het helemaal verkeerd.

?
?

De wachtij is subliem en hoewel die van de Vliegende Hollander een plaatje is weet deze me meer te bekoren. Er onstaat een kleine file achter ons omdat je eigenlijk maar 8 minuten moet wachten, maar wij wel de tijd nemen om de wachtrij in ons op te nemen. Vooral het gebruik van video mapping en het effect met de hamer is subliem. De hoofden in de wachtij van de houten beelden die de achtbaan trein volgen vallen ons als laatste op voordat we in deze GCI stappen. De rit die daarna volgt is overweldigend, de dames bestempelen heb meteen als de beste houten achtbaan ooit maar ik vind hem net iets té uitgestrekt en iets te weining out of control (Troy, je staat nog steeds bovenaan).
?

Whale Adventures is als volgende aan de beurt en hoewel deze splash battle een plaatje is valt of staat zo’n attractie bij het aantal mensen die erin zitten. En bij een temperatuur van 25 graden viel dat tegen. Silvie en ik blijven het tweede rondje dan ook zitten aangezien we toen meer tegenstanders hadden, helaas was het 6 tegen 2 maar dat mocht de pret niet drukken. Europa Park is een ideaal daguitstapje voor Greenpeace; lekker walvis jagen! En nu laat ik aan de verbeelding over of die walvis in het water zit of toch op een bootje zat.

?

In het Nederlandse gedeelte stappen we in ‘Piraten in Batavia’ die weliswaar duidelijk leentjebuur heeft gespeeld bij Jack Sparrow maar een prachtige darkride is op zich. De projectie op het watergordijn is glashelder (Efteling, het kan dus wel) en de rit is erg groots met een prachtige belichting én sterrenhemel. Dat er zo’n grote rit schuil ging achter zo’n kleine gevel hadden we allemaal niet gedacht, go Europa Park!

We zoeken naar Mission Impossible (op de site aangegeven als iets met Queen in de titel in het Engelse themagedeelte) maar te vergeefs. Wie wil er zich nu niet een weg door lasers heen manoeuvreren als Tom Cruise himself? Precies.

Gelukkig heeft Europa Park meer te bieden en we besluiten Historama te bezoeken om wat nostalgie op te snuiven. De schaalmodellen zijn prachtig om te zien en de show/rit zelf balanceert tussen: cool / waar kijken we naar (per minuut doorhalen wat niet van toepassing is).

?

Het is inmiddels 18:00 en we pakken in Spanje de monorail terug naar ons Camp Resort. We hebben honger en besluiten eerst te eten en dan de sleutel van onze huifkar op te halen. We genieten van onze Wild-West burger aan het prachtige meertje waar het resort zich omheen vormt. Onze huifkar is lekker knus en alles op en rond het meer is geweldig knap in thema gestoken. Van de klapdeurtjes en koperkleurige kranen op de wc’s tot de kampvuur plaatsen waar gratis hout tot je beschikking ligt. Van de ouderwetse rijtuigen tot de bizonhoofden in de saloon, aan alles is gedacht.

?

We lopen naar het zwemmeer waar we pootje baden terwijl de zon steeds verder naar beneden kruipt. We zoeken stokjes in het bos waarna we bij een van de kampvuren aan het meer gaan zitten om onze marshmallows van een mooi krokant laagje te voorzien. De avond valt en na een spelletje ‘set’ gaan we richting de douche.

Het is inmiddels 23:00 en er is dan ook niemand bij de gethematiseerde openbare douches. In de cabine zelf zijn ‘wanted’ formulieren met een spijker opgehangen. Mijn lenzen doe ik in het potje en mijn handoek hang ik nadat de douche lekker warm is aan de spijker maar te vergeefs. De handdoek beland zo in de plens water en wat blijkt: ook de spijker is geschilderd. Fijn, een sterkte van -5. De lampen werken op sensoren en aangezien ik de enige ben is het opeens pikke donker, zonder na te denken ren ik halfnaakt (de natte handoek voor mijn edele delen) door de gang om de sensoren te activeren. En wat denk je, hallo totaal vreemde, leuk dat je me zo ziet, gelukkig zie ik jou niet (-5 weet je nog?) dus morgen zal ik gewoon naar je glimlachen zonder een gevoel van ongemakkelijkheid. In onze knusse huifkar kruipen we na de dag besproken te hebben allemaal diep in onze van thuis meegebrachte tikkeltje muffe slaapzak.

?

Het is 10 voor 8 en de wekker gaat. Na een verfrissende plens water in mijn gezicht hoor ik het geluid waar iedere pretparkliefhebber ‘s ochtends mee wakker wil worden, en nee dan heb ik het niet over het kabbelende water, de kwakende kikkers, de vrolijke vogels of het licht aanwezige countrymuziekje, dan heb ik het over het prachtige geluid van een ruisende B&M. Zoefffffff, zoeffffff klinkt er terwijl we naar de saloon lopen voor ons inbegrepen ontbijt. Een paar verse broodjes, roerei, wentelteefjes, vers fruit, ontbijtgranen met yoghurt en kopje warme choco later maken we ons klaar om naar het park te gaan.

?

Inmiddels word de zoefffff van de Silver Star vergezeld door schreeuwende mensen, om wakker te worden sluiten we dus aan in de 15 minuten durende rij. Toen we er gisteren langs reden moest ik ze toch echt overtuigen dat dit stalen gevaarte 73 meter hoog is, maar ze geloofden het niet. Toen we met z’n vieren in het 1 na laatste karretje de lifthil op reden piepten ze wel anders. Het duurde gevoelsmatig een eeuwigheid voordat we het topje hadden bereikt waarna de beste first drop in mijn leven volgde; er leek maar geen einde aan te komen! De airtime hills die daarna volgen zijn backseat heerlijk en de coaster laat een overweldigende indruk op ons achter. Hoewel de layout achteraf gezien niet bijster interessant is is het een geweldige coaster.

?

De darkride Sneeuwvlokje lijkt qua omvang wel in mijn achtertuin te passen en om deze te verdringen stappen we in Euro-Mir. De spiraal lift (Alweer; ROLLER COASTER TYCOON REAL LIFE!) werkt enorm spannings opbouwend en de rit die daarna volgt is lang en lomp, precies waar we van houden. En door de zitpositie kun je elkaars gezichten goed zien wat extra fun met zich mee brengt (en vanuit camera oogpunten is het zelfs geniaal).

?

?

We maken een rustige rondvaart op de Jungle Rafts die ons langs de gastvrije Afrikaanse stam lijdt. Het word bijna eentonig maar ook dit simpel boottochtje zit van boven tot onder in een prachtig thematisch sausje met als grande finale een heuse darkride tunnel.

Sherelynn gaat onderuit op de waterspeelplaats met alle hilariteit die daarbij hoort en we besluiten dat het weer tijd is voor een beetje actie.

?

De boomstammen vullen ze allemaal met 6 personen. Sherelynn zit al in de uitgeholde boom en ik krijg me er met geen mogelijkheid tussen gewurmd, ze kan haar benen namelijk net niet onder de handgrepen door waardoor ik het figuur van Doutzen moet hebben om er tussen te passen. En dan zou het nog niet lukken. Met flink wat gepers zitten we veilig vast geklemd en is er geen beweging meer mogelijk. We varen door de prachtige diamantengrot en van de 2 drops worden we flink nat. Al snel hebben we door dat dit door de volle boot komt en ook onze duitse medereizigers roepen; zehr schwer!

?

?

De Alpenxpress is met stip de pittigste powered coaster die ik ooit heb gedaan en hij rijdt steevast twee rondes. We blijven zitten voor nog twee rondjes vertier maar stappen er zelfs ligt misselijk uit.

Om de magen gerust te stellen slenteren we naar het märchenwald. Hiervan had ik me niet heel veel voorgesteld, in tripreports werd het beeld geschetst dat het niveau niet erg hoog lag in vergelijking met de sprookjeskoning in Kaatsheuvel.

??

Niets bleek minder waar, het sprookjesbos was vooral totaal verschillend met hetgeen in de Efteling. De algemene uitstraling is hier iets meer cartoonesk en het heeft meer de uitstraling van een fantasie bos, iets wat ik als liefhebber van fantasy a la Tim Burton wel kan waarderen. Arthur zal volgens mij dan ook naadloos aansluiten op dit gebied.

??

Vooral het huis van de gebroeders Grimm weet ons te verbazen, de magische spiegel geeft een prachtig effect en de mate waarin dit gebruikt wordt in de hoofdshow is subliem. Mocht je hier zijn stap dan zeker voor de spiegel, pret gegarandeerd tijdens de hoofdshow.

?

We maken een dansje in het Spaanse gedeelte (OLÉ!) waar we zijn voor de grootse arena show. Op dat moment is er echter een show bezig met typisch spaanse dans (iets met mannen met een enorme v-hals, enorme lang haar en zwaaiende klosjes aan een touw) en de flamengo. De show is heerlijk energiek en het publiek beloont het met een groot applaus. Aansluitend gaat de arena open die knus maar toch groots van opzet is.

?

Wat volgt is en show met veel Duitse humor, paardentrucjes, special effects, enthousiasme en en duidelijk verhaal. In het begin kwam de gesproken tekst van een bandje maar later werd dit overgenomen door microfoons die de acteurs opgeplakt hadden. Dat is overigens maar goed ook want als ik ergens niet tegen kan is het die tekenfilm acteurs stemmen die totaal niet synchroon lopen met de monden (Raveleijn verhoor mijn gebeden en ik zal je nog leuker vinden).

?

Waar Matterhorn Blitz vanochtend nog 20 minuten aanschuiven was (toen zijn we doorgelopen) is het nu doorlopen tot aan het station (alweer door de prachtig gethematiseerde wachtrij). De lift die werkt als een lift (duidelijk toch?) is geniaal en net even anders als alle andere liften, meer zal ik niet verklappen maar wij kregen bijna een hart-‘verzakking’ (woordgrapje voor die hem wel al hebben gedaan).

De grootse drop die meteen volgt is verassend en de remmen die niet remmen zorgen ervoor dat je door de bochten knalt. Op het einde doen de remmen het natuurlijk wel zoals dat alleen bij een wilde muis kan en knalt de beugel in je beuk, hilariteit gegarandeerd.

?

?

Nu we toch in Zwitserse sferen zijn gaan we meteen door naar de Schweizer Bobbahn waar de zitpositie voor een dilemma zorgt; ik krijg de busten van Sherelynn in mijn rug of Sherelynn die van mij in haar rug. Aangezien die van mij aanzienlijk kleiner zijn kiezen we voor optie 2. Op de lifthil ervaren ik dan ook een drukkend gevoel in de bobslee trein (alweer: ROLLER COASTER TYCOON REAL LIFE!) en de slappe lach begint. Tijdens de overweging 2 minuten eerder had ik iets over het hoofd gezien, of eigenlijk gezegd iets op het hoofd over het hoofd gezien; haar. De lange lokken van Sherelynn waaien lekker in mijn mond terwijl we het parcours volgen. We moeten dan ook zo hard lachen dat het wel een workout lijkt. Ik weet niet of het komt door de positie, door het lachen of de combinatie van die twee, maar Sherelynn voelt dus mijn brandende buikspieren in haar rug.

?

We genieten van het zonnetje op een bankje in Frankrijk en pikken nog een stukje van de dans-show daar mee. In de dino darkride ‘Universum der Energie’ is geen hond te vinden wat sonde is voor deze groots opgezette darkride. Het is een enorme hal (qua oppervlakte, niet qua hoogte) die helemaal volgezet is met allerlei dinosauriërs die er realistisch uitzien. Vooral de lengte en het hoge camouflage gehalte (bijna nergens is een stukje muur of plafond te zien) zijn overweldigend en de rit is een rustige aanschouwing van de tot de verbazing sprekende wezens. Hetgeen ontbreekt is een melodische muziek, want het is nu wel erg stil waardoor naast de oerwoudgeluiden vooral de pneumatiek van de animatronics te horen is. Toppertje!

We zien nog een stukje van de Euromaus show waar vooral de dames met het hun prachtige Rio de Janero outfits veel bekijks trekken. Volo Da Vinci is met 0 minuten wachten een leuke bezigheid en vooral de verandering in snelheid tussen het wel of niet trappen is leuk gedaan. Ook de onboard soundtrack en het persoonlijke commentaar van meneer Da Vinci zelf als je de trappers angstvallig stil houd maakt van deze anders normale ride een aangename vliegtocht.

?
?

De ‘Elfenfahrt’ is als volgende aan de beurt. De elfjes hebben een hoog aaibaarheidsgehalte, iets wat je van de Marionetten-Bootsfahrt niet kunt zeggen. Vooral de clown wil je niet tegen komen op een kinder feestje.

?

We hebben Silvie er van overtuigd om in Blue Fire te gaan, ditmaal veilig in het midden van het treintje waar de hartslagmeters alweer omhoog schieten. Ik besluit niet te filmen om zo voor de volle 100% te genieten, iets wat Sil veel minder doet. Kotsmisselijk kom ze uit het blauwe gevaarte en aangezien de klok 17:10 slaat besluiten we voor we naar huis gaan nog een hapje te gaan eten in Griekenland.

?

Sherelynn en ik kunnen het echter niet laten en we stappen nog een keer Poseidon in, bij het station staat ze te wachten voor mensen in de boten en we nemen maar al te graag frontseat plaats. We mogen blijven zitten en doen iets wat we al veel eerder hadden moeten doen: backseat plaats nemen. Hoewel de boot maar 8 personen kan herbergen is het verschil tamelijk groot, net voor de grote finale drop voelen we zowaar airtime! Poseidon is zo nog leuker en na een heerlijke maaltijd met Gyros, frietjes, rode rijst en zure kool salade lopen we moe maar voldaan naar het treintje dat ons naar het Camp Resort brengt.

?

Nu, 5 dagen later is het tijd om de balans op te maken. Europa Park is een geweldig park wat mooier is dan ik had durven dromen, de grootsheid is imponerend maar toch blijft het park charmant. Dat het park ontworpen is door een filmregisseur straalt overal van af: de leuke doorkijkjes en lichtinval zijn overal subliem en de afwezigheid van forced perspective erg welkom.

Maar nu de vraag der vragen: is Europa Park beter als Disney? Ja. Nee. Ja. Nee. Uhm. Help! Qua totaalplaatje staat Europa Park bovenaan; de perfecte mix van thrills, waterattracties, rondstruinen, darkrides en shows. Waar Disney enkele echte toppers in huis heeft (mijn favoriete attracties zijn nog steeds Tower of Terror en Phantom Manor) is dit park veel minder compleet in vergelijking met Europa Park. Het park in Rust mist dan weer die echte toppers van wereldniveau. Als je kijkt naar het financiële aspect dan kun je in Duitsland met een veel beperkter budget terecht. (€90 voor 2 dagen entree inclusief overnachting, luxe ontbijt én parkeren; daar word een student heel blij van!)

?

Het is nu eenmaal zo dat ik Disneygek ben, ik zing ieder Disneyliedje luidkeels mee en bij het zien van Belle gaat mijn hart sneller kloppen (en dat doet mijn hart bij een vrouwelijk persoon niet heel vaak kan ik je vertellen). Het is dan ook jammer voor Europa Park dat zij door dat gegeven de eerste plaats moet delen met het park nabij Parijs. Mocht Disney nu geen disney zijn dan staat Europa Park bovenaan, maar gelukkig voor mij is dat niet zo.

Mijn troon kan makkelijk twee parken aan. Ik heb de goudsmit ingeschakeld voor een replica van de kroon die Disney momenteel op heeft, want Europa Park heeft hem glansrijk verdiend.

Lars

En zoals jullie gewend zijn een kort en krachtig filmpje:

Tips of reacties? Heel graag

Mijn Orlando verslagen lees je op mijn Ongelofelars blog en mijn meest recente pretparkvideo's zie je op dit Youtube kanaal

Offline Elske
Je hebt aan Mission Impossible niets gemist hoor, de laserstralen zie je toch bijna niet
De ingang zit, als ik het me goed herinner, naast de speelhal waar je de kamelenrace met paarden kunt spelen. Althans, de uitgang zit daar en het is niet bijster groot.

Maar Sneeuwvlokje en Bambini zijn wel toppertjes van het park hoor! Hebben jullie de Vogelshow nog gezien? Oftewel, de Carnavale (of zoiets). Zit ook in Italië, dát is dé topattractie van het hele park!

Leuk Tripreport! Altijd leuk om mooie plaatjes van Europapark te zien . Wel jammer dat de darkrides niet zijn bevallen, ze zijn een tikkie apart, toegegeven, maar hadden toch wel wat . Nog meer zin nu in onze trip in september!

'it huis, dit vervloekte huis...'

Geweldig leuk TR om te lezen, de eerste keer in het park is voor iedereen best speciaal het blijft inderdaad overweldigend hoeveel er wel niet te beleven is. Ik krijg er bij deze in ieder geval weer erg veel zin in om terug te gaan. Verder sluit ik mij bij de reactie van Paulien aan.

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Bedankt voor die leuke reacties, daar doe ik het voor!

Citaat van: Doornroosje link: /forum/130/24331/768888 op: 27-05-2014 20:10:53

Wel jammer dat de darkrides niet zijn bevallen, ze zijn een tikkie apart, toegegeven, maar hadden toch wel wat .

Niet zijn bevallen? Over Piraten in Batavia, Geisterschloss en Universum der Energie ben ik toch erg enthousiast De twee kleine darkrides vielen inderdaad tegen, maar deze 3 grote toppers maken dit meer dan goed

Mijn Orlando verslagen lees je op mijn Ongelofelars blog en mijn meest recente pretparkvideo's zie je op dit Youtube kanaal

Ow, sorry, dan heb ik verkeerd gelezen

Maar inderdaad, zoals je schrijft, Universum der Energie is een mooi vormgegeven darkride, was er best van onder de indruk, jammer dat er bijna geen kip binnen is, terwijl hij toch vlakbij de grote trekpleister Silver Star ligt (had ik in m'n hoofd?)

'it huis, dit vervloekte huis...'

Offline Elske
Ja, Universum en Euro Sat zijn buren

Versie: 1 Aangepast: 28 mei 2014 21:34 door: Elske reden: Geen reden aangegeven
Leuke trip report.

de Efteling is super echt waar.

Offline Stevis
Leuk om je eerste ervaringen met Europa Park te lezen en het verbaast me ook niks dat het zo goed bevallen is. Het blijft gewoon een ontzettend gaaf park.

Wat Europa Park in overvloed heeft is Duitse foutheid, maar tegelijkertijd daardoor ontzettend veel charme. En dat is iets wat een Disney nooit zal hebben. Je moet er van houden, maar als je je er eenmaal aan overgeeft wil je niet meer anders.

Was weer een genot om je TR te lezen in ieder geval!

Ook nu van mijzelf een vriend'lijke groet,

Ik loop u voorbij en neem af mijn hoed

~

Citaat van: rickstrein link: /forum/130/24331/768997 op: 29-05-2014 11:31:25

Leuke trip report.

Bedankt!

Citaat van: Stevis link: /forum/130/24331/769304 op: 03-06-2014 19:24:12

Leuk om je eerste ervaringen met Europa Park te lezen en het verbaast me ook niks dat het zo goed bevallen is. Het blijft gewoon een ontzettend gaaf park.

Wat Europa Park in overvloed heeft is Duitse foutheid, maar tegelijkertijd daardoor ontzettend veel charme. En dat is iets wat een Disney nooit zal hebben. Je moet er van houden, maar als je je er eenmaal aan overgeeft wil je niet meer anders.

Was weer een genot om je TR te lezen in ieder geval!

Super bedankt voor je reactie! Duitse foutheid is inderdaad niet te vinden in Disney, maar charme zeer zeker wel. Fantasyland en het kasteel zijn voor mij charme in zijn puurste vorm. De sfeer is in beide parken zo totaal anders dat het niet te vergelijken is, waar Disney haar grootsheid en magie heeft, heeft Europapark haar typische Duitse stijl en gezelligheid. En ik vind het allebei fantastisch!

Offline Marwin
Moderator
Toffe TR en video! Heb je de hotels nog bezocht? Misschien anders voor een volgend bezoekje?

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Offline Petra
Erg tof report. En kan me op vele vlakken goed vinden in je commentaar/mening.

Bedankt voor de leuke reacties! @Marwin Over twee weken ben ik weer in Rust te vinden en dan gaan we 's avonds zeker een rondje langs de hotels doen

Offline Marwin
Moderator
Zeker doen! Ben onwijs benieuwd hoe je het gaat vinden.

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Pagina: 1 van 1 (14 items)
<< 1 >>