Forum: Aankomst avond Europa Park | 26-07-2013 | Parkentrip

Pagina: 1 van 1 (6 items)
<< 1 >>

Van 25 juli t/m 1 augustus ben ik samen met 3 anderen op een 6 Parken Trip gegaan.
Phantasialand, Tripsdrill, Europa Park, Disneyland Paris, Walt Disney Studio's Park en Parc Astérix stonden op de planning. In Phantasialand zijn we niet langer dan anderhalf uur geweest omdat ik mij niet goed voelde, vandaar dat ik van Phantasialand geen foto's heb.

Reeds online verschenen delen:
Deel 1: Erlebnispark Tripsdrill | 26-07-2013
Deel 2: Aankomst avond Europa Park | 26-07-2013
Deel 3: Europa Park: dag 1 | 27-07-2013
Deel 4: Europa Park: dag 2 | 28-07-2013
Deel 5: Dagje in Paris | 29-07-2013
Deel 6: Disneyland Paris: dag 1 | 30-09-2013
Deel 7: Disneyland Paris: dag 2 | 31-09-2013
Deel 8: Parc Astèrix | 01-08-2013

Het volgende deel wat volgt is onze aankomst bij Europa Park.

Dezelfde dag dat we Tripsdrill hadden bezocht vertrokken we richting het dorpje Rust, daar waar het resort van Europa Park ligt. Daar kwamen we rond een uur of half zeven aan. Vanuit het dorpje zie je meteen al een coaster boven de daken uitsteken. De B&M SilverStar.

Nadat we hadden ingecheckt bij ons Gästehaus (Gästehaus am Park, onderdeel van Hotel am Park voor de kenners) en onze spullen hadden gedumpt, hadden we zin in eten en liepen we richting de Silver Lake Saloon. Dat is een westernstyle gethematiseerd restaurant, gelokaliseerd op het Tipi Dorf terrein van het Europa Park resort.

De wandeling richting de Silver Lake Saloon betrof 450 meter Rust. Een paar foto's van wat je daar zoal tegen komt.

Het oude raadhuis.

Leuk stukje stucwerk.

Een bord dat de richting naar het resort aangeeft.

Op de wandeling richting het Tipi Dorf kom je langs/over de parkeerplaats van Europa Park. En wat zie je daar nog meer in plaats van auto's? Juist!

Toen we het Tipi Dorf hadden bereikt stond dit (redelijk grote) bord langs de kant van de weg. Dit maakte reclame voor onze eerste, echte dag in Europa Park tijdens deze trip. En, zoals je kunt zien is het park die dag tot 00:00 geopend!

Uiteindelijk hebben we heerlijk gegeten in het Silver Lake Saloon. Onder het eten ook nog een lasso-draai-act gezien. Was wel leuk om te zien, ook al had ik hem vorig jaar ook al gezien.

Na het eten (en de ge-wel-di-ge lassoshow) zijn we nog even langs de tipi's gelopen en het terrein wat verder bekeken.

Hierna zijn we aan de tocht richting de bar begonnen. De bar? Ja de bar. In het Colosseo wel te verstaan. Hiervoor moesten we om het park heen lopen. Normaal niet te doen, maar nu het avond was, was het een leuk initiatief. Je ziet dan alle attracties die langs de rand van het park staan mooi uitgelicht.

Als eerste kom je SilverStar weer tegen.

Dan, na een stukje lopen, kom je deze rotonde tegen. Mooi belicht met blauwe watervallen, fonteintjes en een bronzen EuroMaus. Gewoon omdat het kan.

Vervolgens zie je, na weer een stukje lopen, de volgende twee toppers staan. Blue Fire en Wodan. Beide simpel, maar mooi uitgelicht.

Aangekomen bij de hotels lopen we een rondje. Via Santa Isabel, El Andaluz, Castillo Alcazar en de ondergrondse tunnel naar Colosseo.

Schrijfmeneerke in een kelderke.

De tunnel van hotels naar hotel.

Aangekomen bij hotel Colosseo liepen we eerst een rondje over de piazza, daarna gingen we het colosseumgedeelte op. Hier heb je een mooi uitzicht over de piazza en het hotel zelf.

We sloten de avond af in Bar Colosseo. De cocktailkaart werd meerdere keren gelezen en het uitzicht was, zoals je hieronder ziet, prima!

Hierna liepen we terug naar het Gästehaus. Snel slapen, want de volgende dag zou een lange worden. Een lange en warme dag in Europa Park!

Offline Marwin
Moderator
Gaaf Marc, hoe was het vuurwerk tijdens de zomeravond of heb je dat niet meegekregen?

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Dat komt nog Marwin, in het volgende deel. Tipje van de sluier: het was een knallend einde.

Leuk report ik krijg al weer helemaal heimwee.

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Leuk trip report, met mooie goede foto's!

Nog even een vraagje vanuit mijn kant, hoever is het lopen vanaf europapark (neem ruim gezegd de ingang) tot het tipi dorf? En is het daar buffet vorm of van de kaart?

Spelfout in bovenstaande tekst? M'n excuses

Moderator
Is van de kaart in het Tipidorf. Lopen, 300 meter (als je het al haalt)

Pagina: 1 van 1 (6 items)
<< 1 >>