Forum: Halloween @ Europa park 30 september

Pagina: 1 van 1 (3 items)
<< 1 >>

Offline Wyvern
Naar goede gewoonte vieren we in Europa park de eerste dagen mijn favoriete periode ver voor Halloween hier van start gaat omdat ik niet kaan wachten maar vooral omdat Halloween in Europa park een afgewerkt evenement is. Van negen uur in de ochtend tot een stuk in de nacht is het Halloween sfeertje optimaal want ook s'avonds gaan we naar de Horror Night.

Maar later meer hierover. Eerst vertoeven we in het vrolijke Halloween gebeuren die vandaag (30 september) al helemaal in de versiering zat. We overnachten voor de tweede maal in Pension Sigg, een zeer goedkoop en makkelijk alternatief om praktisch naast de ingang van het park te overnachten. Maar eerlijk gezegd had ik een beetje angst van mogelijk overlast van de Oktoberfest die in de EP Dome word gehouden. Nadien bleek dat angst voor niets te zijn want Duitsers zijn zelfs in dronken toestand nog doenbaar. Net als elk jaar is EP op dezelfde manier aangekleed, met andere woorden, afgewerkt met pompoenen, meerdere creatieve scene's en muziek van voornamelijk 'This is Halloween' met hier en daar een kleine aanpassing. Vandaag was het ook de eerste 'try out', of zoals ze zelf het noemden, een 'Pré opening' van 'Tortuga, pirates oubliés' de gratis haunted house tussen de gebieden Nederland en Scandinavië die al enkele jaren ter beschikking word gesteld als gratis extra met Halloween. Maar dit jaar is deze haunted house veel beter gedecoreerd dan andere jaren, je krijgt zeer veel decoratie te zien en vooral veel meer acteurs op de beste plaatsen. Ook  ging alles goed vooruit, we stonden nog geen vijf minuten te wachten voor deze extra attractie. Uiteraard ben ik wel wat gewend en schrik hier niet meer van, maar kan me voorstellen dat dit voor veel mensen al een haunted house is op hoog niveau.

Het weer begon mistig, net alsof het bedoeld was voor deze gelegenheid maar nadien was het erg warm, prachtig weertje en bovendien was het heerlijk rustig in het park. Van lange rijen was geen sprake waardoor we na een lange tijd nog eens front seat konden zitten in de coasters. Ook Fjord Rafting sla ik meestal over maar ditmaal was dit een must do. Als we wouden mochten we bij meerdere attracties blijven zitten, kom je in deze tijden niet vaak tegen in EP. Fjord Rafting had een update gekregen, een trollen dorp is toegevoegd tussendoor de rit. Dit weertje zorgt er uiteraard voor om veel terrasjes te doen op de vele aangename terrasjes in het park. In feite was dit een vreemd zicht om het prachtige weer in combinatie met pompoenen en Halloween decor te zien. Halloween acteurs liepen enkel aan de ingang van het park, ik weet dat er pas veel Halloween entertainers in het park lopen later in oktober, dan kan je ook enkele ontmoeten in Geisterschloss. Tussen de zomermaanden in zijn er ook wat aanpassingen gebeurd in deze darkride maar deze vallen pas echt op als je deze veel bezoekt. De Geisterschloss pop met het afgehakte hoofd staat weer aan de ingang van Tortuga.

Griezelen met een knipoog!

Pompoenen op 27°

In Europa park hebben ze in deze maand veel last van spinnen. Vooral in EuroSat!

In het Duits gebied werden al de sterrenbeelden op een originele manier voorgesteld.

Wooden coaster is rising!

De nieuwe attractie ook maar eens uitgeprobeerd.

De koffie kopjes zagen er dit jaar extra leuk uit.

Poging tot onride...

Deze liet liever zijn derrière zien dan z'n gezicht.

Het was een geslaagde en warme dag in Europa park maar de dag is nog lang niet ten einde. Eerst wat gaan eten in Apré park, het restaurantje net buiten het park voor een Spaghetti en wat rusten op de kamer tot we opnieuw de deur uit gingen voor het echte werk. De ingang is tegenover vorig jaar opgeschoven naast de straat om de parking van EP op te rijden (wandelpad onder SilverStar) om zo de oktoberfest te ontwijken. Meteen binnen werden we door bizar veel acteurs vermaakt. De hoeveelheid entertainers waren niet te tellen, er waren haast meer van hen dan bezoekers. Maar wat me echt angst aan deed was het uiterlijk van de spookhuizen.

*Spoiler*
Hun ingang had het uiterlijk van ordinaire kermis spookhuizen. Ik was verschrikkelijk teleurgesteld om dat te zien. Met tegenzin ging ik naar binnen in haunted house 'Oktoberfeast'. Je volgt eerst en vooral een soort Cake- walk met een danseres waarna je moet plaats nemen in een wijnton. Deze neemt je mee op een lift hill maar plots na de lift hill, vanaf het moment dat je achter de wand komt en van buitenaf niets te zien is moet je uit het tonnetje stappen en komt het op jou aan om een weg te vinden naar Field of screams. Ook Haunted house (die we meteen daarna deden) was nog beter. Ook hier leek de wand op een simpele kermis walk through maar hier geldt de term 'niets is wat het lijkt'. De scene's waren goor, de acteurs waren prachtig en enthousiast en bovendien erg aanvallend.
Wat wel opviel is dat het eerste spookhuis wel een echte kermis attractie is (met acteurs dan wel uiteraard) en dat is misleidend voor de volgende zoganaamde goedkope spookhuizen.
Maar er waren natuurlijk ook 2 haunted houses aanwezig in de loods. In Dreamscape 3D kregen we een brilletje om vervolgens het decor op ja af te zien komen met de nodige acteurs zoals roodkapje en andere sprookjesfiguren in horror stijl. Persoonlijk vond ik dit het minst geslaagde huis van de avond ondanks toch nog een house op hoog niveau te zijn. (Het brilletje mocht je houden). Een steengoede haunted house was 'Posession' waar ze moesten wachten op wat bezoekers. Wij verblijden hun met een beetje werk om vervolgens te genieten van een fantastisch haunted house die 'The Museum vervangt van 2010. Dit huis was bijzonder lang en verrassend en vooral een lading acteurs met de nodige kettingzagen en bangelijke scene's. Nergens hadden we last van een polonaise dans, vooral het maisveld was griezelig alleen en miisstil tot er acteurs hun motor lieten draaien. Deze mannen zaten helemaal in het mais en lieten hun kettingzaag pas starten als je bij hen bent. We waren op deze manier snel ingesloten want natuurlijk komen er dan van de andere kant ook freaks.

Ook keken we naar de show 'Horror on Ice part II'. Een mooie show met acrobatie, een mooi verhaal, zang, humor...een beetje Variété on Ice.

Na zoveel geweldige nieuwe ervaringen rusten we uit op een binnenplaats die nieuw is tegenover vorig jaar. Deze plaats was de horror versie van de oktoberfest waar ook Marc Terenzi kwam zich amuseren want in zo'n kalme Horror Nights valt niemand hem lastig met foto's. Men stond er op tafels te dansen onder erg gezellige muziek en hebben we een hele avond Freddy Kreugers gedronken (Jägermeister in een injectiespuit). Hoewel er alcohol werd verkocht in overvloed waren alle aanwezigen heel aangenaam, heel veel security en bovendien bleven de acteurs goed hun rol behouden tot na het middernacht uur.

Moe maar onder de indruk van de totaal beleving keren we terug naar Sigg waar we ook nog even langs de Oktoberfest langs gaan. Er waren al redelijk was duitsers die iets te diep in het glaasje hebben gekeken en hun hoofd amper konden optillen of even de ogen sloten om daarna er weer in te vliegen. Grappig om dat zo te zien.

Halloween 2011 kan al niet meer stuk!

Ik heb uiteraard mijn camera ook niet stil gehouden. Onrides van Fluch der Vampire, Horror on Ice en Blue Fire.

Nieuw element in Geisterschloss...

En tenslotte de onride van de dag: Blue Fire...

Drakenstrijders onbevreesd, trek ten strijde tegen het beest.

http://www.youtube.com/watch?v=xFoqG-bfHns

Wat is dat toch een geweldig park!
De halloween sfeer zit er daar goed in

Bedankt voor de foto's!

Leuk TR, over 2 weken eens zelf gaan kijken hoe EP met halloween is

Pagina: 1 van 1 (3 items)
<< 1 >>