Forum: Europapark / 26 en 27 -06-'11

Pagina: 1 van 1 (7 items)
<< 1 >>

26 en 27 juli ben ik naar Europapark geweest. Ik weet dat dit al een tijdje geleden is, maar beter laat dan nooit.
Ik wou al heel lang naar Europapark gaan, maar nooit had ik gedacht dat dit zou komen. Toch heb ik men ouders kunnen overtuigen om een week naar het Zwarte Woud te trekken, om daar deze 2 dagen Europapark in te verwerken. Misschien zal ik later ook nog een trip report over het Zwarte Woud schrijven.

We reden opweg naar ons vakantiehuisje aan Titisee in het Zwarte Woud, en plots keek ik naar buiten en zag ik dit  

Het is super om na 6 uur in de auto te zitten de Silverstar te zien blinken. Maar jammer genoeg moesten we eerst verder rijden naar Titisee voor naar ons vakantiehuisje te gaan, 2 dagen later komen we terug.

Zo gezegd, zo gedaan. Na 2 dagen reden we naar Europapark en kwamen we dichter en dichter. Tot we naast deze prachtige achtbaan reden:

Onze eerste attractie van de dag was Eurosat zoals vele mensen doen in het park. Ik was eerst men plan niet om deze meteen te doen omdat iedereen er naartoe loopt, maar de teller stonden op 10 minuten dus hebben we snel aangeschoven. Je mag deze zeker niet overslaan, maar je zal er wel uitkomen met blauwe plekken. De baan voelt aardig snel aan, maar hij maakt erg scherpe, pijnlijke bochten die je totaal niet verwacht. Voor oudere mensen niet zo leuk, maar ik kreeg net daardoor meer plezier.

Op naar de 2de attractie van de dag, namelijk de bobbaan. Vanaf nu wisten we dat het druk was in het park. We hebben hiervoor 40 minuten aangeschoven, wat eigelijk niet de moeite was. De baan is heel mooi gethematiseerd door het Zwitserse dorpje. Maar de baan zelf is zwak, leuk maar veel te kort.

Matterhorn Blitz is heel verassend door zijn schuine lift. Ook is de eerste afdaling best hoog, en vooral stijl naar beneden  
Deze attractie heeft wel een lage capaciteit, het is de enigste wachtrij in Europapark waar je lang op dezelfde plaats kan blijven staan.

Toen zijn we naar een klein bakkertje gelopen in Frankrijk, en daar een broodje gekocht.
Het verraste me om een echte bakker in het park te zien, en het was allemaal vers. Ook het belegde broodje was lekker en met geen overdreven prijzen!

Toen wou ik zo graag naar Silverstar, maar de rij vond ik nog net iets te lang. Dus we hebben dit gehouden voor in de avond, straks meer hierover:

Dan naar Poseidon, iets wat van wachtrij eigelijk niet beter was dan Silverstar.

Dit is de beste waterattractie dat ik al gedaan heb, mag je zeker niet missen.

De wachtrijbordjes in het park kloppen altijd heel goed. Ondanks wij een drukke dag hadden gekozen viel het goed mee,
Euromir was leuk, maar niet zo speciaal. De laatste bochten zijn wel heftig, zeker als je daar achteruit rijdt zal je ook een paar blauwe plekken meekrijgen.  

Atlantica gingen we houden voor de 2de dag

Als afsluiter van deze dag hebben we Silverstar gedaan. De eerste keer was ik toch wel geschrokken van de hoogte, op de lift lijkt het of hij maar blijft stijgen. Dus de eerste keer heb ik de handen nog vast gehouden   De first drop was super, maar daarna was het nog leuker met de vele airtime die de baan geeft. (ik zat achteraan)

's avonds hebben we in een italiaan restaurant spaghetti bolognese gegeten, ken je een ander pretpark waar je zulke dingens kan eten?
Met een goede prijs viel het ook goed in de smaak.

Beide dagen was het park geopent tot 08:00uur 's avonds

Dag 2

Met een 2-dagen ticket kan je ook een dag tussenlaten. Dat hebben we ook gedaan en 2 dagen later gingen we terug.
Deze keer waren we op tijd vertrokken zodat we als één van de eerste het park konden betreden.
Ook deze keer was er volk genoeg:

De 2de topattractie van het park hadden we nog niet gedaan. Dus we zijn meteen helemaal naar achteren in het park gegaan, voor de Blue Fire natuurlijk. Die looping is reusachtig om te zien  

Na 5 minuutjes aanschuiven konden we betreden. En wauw...wat een leuke lancering
Ik hou erg van het beugelsysteem dat deze baan heeft, je hebt niet zo een opgesloten gevoel en bij de overkop voel je je veel vrijer.
We hebben deze baan 2 keer achter elkaar gedaan, omdat het de 2de keer ook nog maar 20 minuutjes wachten was. Later op de dag stond er een rij van 90minuten.

Hierna zijn we naar Fjord rafting geweest. En daar...was ik gewoon kletsnat. Ik heb 2 van die waterkanonnen over mij gekregen. En ik was precies in het water gevallen   Gelukkig was het mooi weer, erg leuk om te doen.

Volo Da Vinci zijn we overgeslagen, dit interreseerd me gewoon niet maar het is wel leuk om te zien:

Nu was het tijd voor de shows. A

Allemaal shows die je niet mag missen (+ de Ici Show). Ze zijn allemaal heel professioneel en heel mooi. Maar mijn voorkeur gaat naar Luminicocity. Dit is echt de mooiste show die ik al gezien heb ik een pretpark. Heel spectaculair met dans,acrobatiek en humor.

Kort maar krachtig.

En zoals de eerste dag, was de afsluiten Silverstar. Deze keer met de handjes in de lucht.

Hierna was het moment om afscheid te nemen  :'(
Als je de kans krijgt om naar Europapark te gaan, neem die. Zelfs mijn ouders zijn zo overtuigd dat we volgend jaar terug gaan.

Leuke TR, mooie foto's.
Je hebt het zo te zien erg naar je zin gehad.

Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

Door je foto`s heb ik alleen maar meer zin om er heen te gaan jammer van de lange wachtrijen maar het ziet er vet uit

Efteling fan ben je niet voor even, maar voor je hele leven!

leuke TR!
geweldig park maar het is er in de vakantie echt altijd super druk. Als je wil gaan geef ik een tip om in de lente vakantie te gaan als dat kan.

Offline Prieel
Wow hoeveel volk! Wij waren geweest in begin augustus, en de wachtrijen waren veel minder. Zeker de wachtrij van Silverstar kwam nog niet eens in de buurt van jouw foto.
En wij vonden toen dus al dat het druk was, blijkbaar hadden we dus een kalme dag als ik jouw foto's zie.
Voor de rest, wat een geweldig park! Ik wil graag terug in oktober,maar ik twijfel omdat ik niet graag ga met halloween, ik word niet graag lastig gevallen door vervelende verklede mannetjes, jammer

Wintertime is coming!

Bedankt voor de reacties

Offline dieter
Leuk om het weer te zien. zijn er tijdje geleden ook geweest.
Mooie foto's en zo te zien en te lezen een geslaagde trip geweest.
nice

Pagina: 1 van 1 (7 items)
<< 1 >>