Forum: Nieuw in 2014: Arthur im Königreich der Minimoys

Pagina: 1 van 2 (10 items)
<< 1·2 >>
Pagina: 11 van 11 (209 items)
<< 1·2·3·6·7·8·9·10·11 >>

Waarom zou de Efteling er van kunnen leren? De Efteling heeft al tientallen jaren langer darkrides van dit, of juist hoger, niveau. Denk dat het juist andersom is qua leren van...

Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

Qua thematisatie denk ik ook dat ze beter nog een keer in de Efteling kunnen gaan kijken, maar qua ritsysteem doet Europapark het weer wat beter, ik hoop dat we zoiets binnenkort ook een keer in de Efteling mogen beleven

'it huis, dit vervloekte huis...'

sorry maar ik vind arthur toch echt wel wat beter gethematiseerd dan attracties in de efteling kan aan mij liggen...

Citaat van: themeparkfreak link: /forum/126/21653/802715 op: 04-01-2016 15:13:52

sorry maar ik vind arthur toch echt wel wat beter gethematiseerd dan attracties in de efteling kan aan mij liggen...

Wat vind je er beter gethematiseerd aan dan, als ik vragen mag? Het is overigens niet heel moeilijk om een attractie beter te themen dan de Python.

Ik heb de attractie nog niet zelf mogen ervaren, maar als ik op foto's, video's en ervaringen van gasten van de attractie mag baseren, lijkt mij dat deze attractie toch echt onder doet aan de twee toppers van de Efteling, Droomvlucht en Fata Morgana, maar ook de Baron is denk ik van een hoger niveau. Bij Droomvlucht heb je echt de illusie dat je in een andere wereld bent, en die illusie word bij Arthur niet opgewekt tijdens de rit als ik de video's op het web mag geloven. Arthur weet niet te overtuigen dat het écht een andere wereld is en dat je echt kleiner bent geworden. De Baron is een echte mijn, waarbij de illusie wordt gewekt dat die mijn nog veel groter is dan het stukje dat je ziet als gast, hetzelfde geldt voor Fata Morgana en Droomvlucht waar je slechts een klein stukje van de wereld van de attractie te zien krijgt en ook de illusie hebt dat die wereld groter is en je haast vanzelf gaat bedenken hoe die wereld er verder uit ziet, dat maakt die attracties sterk en dat mist Arthur.

Baron 1898 4x

What do you mean?

ik geef toe het zit aardig in de buurt bij elkaar, misschien ligt het ook meer aan de fantasy wereld van arthur, maar dat heb je in droomvlucht ook. Ik denk dat ik het vooral leuker vind omdat arthur wat hipper is, aangezien ik droomvlucht een geweldige attractie vind, maar toch beetje mis in het meegaan met de tijd. ieder zijn voorkeur natuurlijk

maar ik vind Arthur wel beter gethematiseerd, die hal, de ride, alles lijkt alsof je in een aparte wereld bent gekomen, en ja je ziet echt wel een keer het plafond of de grond, maar dat zie je bij droomvlucht ook. aangezien ik 18 ben, denk ik ook dat een verhaal mij beter pakt dan eigen fantasy, ook al kan ik van droomvlucht zeker genieten. en ik ben bang dat de jongere generatie dat allemaal wel heeft. wat mij toch wel een van de mooiste plekken van de attractie vind is de opstaphal van de ride. geweldig mooi gedaan. echter het beeldscherm waarbij je verdwijnt is een beetje teleurstellend, maar het is een keuze, en die keuze is niet verkeerd want iedereen snapt het.

zo snap ik ook dat je zegt dat droomvlucht beter de droomwereld in vliegt, ookal vind ik het ook beetje vaag dat je een rots doorgaat en in een thema wereld bent. maar ik maak me eigenlijk ook niet druk om deze twee rides, deze zullen nauwelijks concurreren. het is pas concurrerend als er reclame wordt gemaakt. maar dat terzijde.

conclusie: beide top attracties, met ieder zijn eigen kanten. beide zijn erg populair en de een kiest nou eenmaal voor arthur(zoals ik) en de ander kiest voor droomvlucht. en ja mensen die kiezen voor arthur of droomvlucht kunnen de andere attractie evenmin leuk vinden.

Moderator
Droomvlucht is zeker completer gethematiseerd. (hoewel de wachtrij....) Maar Arthur wint met kop en schouders door de centrale hal en door de ritbeleving die het transportsysteem je biedt. Die is zo ontzettend veel beter dan die van Droomvlucht in mijn ogen dat ik ze de mindere aankleding van de ride zelf vergeef!

Qua ritsysteem mag je ze niet vergelijken vind ik; er zit immers 22,5 jaar aan technologische innovatie tussen.

Daarnaast moet een darkride (telt Arthur wel als darkride?) het hebben van de totaal beleving, en niet van 1 factor.

Als één factor (muziek, ritsysteem, thematisering, etc.) niet klopt en daarmee het geheel uit balans brengt (in dit geval de thematisering op sommige plekken) dan haalt dat mij al uit een 'immersive experience'.
edit: Wat overigens ook bij Droomvlucht het geval is dankzij de piepende wieltjes van de gondels.

Versie: 1 Aangepast: 8 januari 2016 09:22 door: H.Hightower reden: edit toegevoegd
Arthur heeft het betere ritsysteem, Droomvlucht de betere theming. Plaats het systeem van Arthur in Droomvlucht en je hebt een geweldige darkride

Als je iets doet, doe het dan goed.

Aantal keer Efteling in 2017: 1x | 2016: 63 | 2015: 67x | 2014: 59x

Aantal keer Baron 1898 in 2017: 0x | 2016: 51x | 2015: 184x

Ik heb Arthur ervaren als een matige attractie. In een goede darkride hoort het transportsysteem weg te vallen in de beleving, dat is hier totaal niet. Het transportsysteem is hier juist overduidelijk aanwezig en het beste punt uit die attractie. Het verhaal is enorm onduidelijk en niet te volgen en de scenes zijn niet afgewerkt en lelijk. Ik snap ook niet dat je voor zoveel geld zo'n ontzettend slechte attractie kunt neerzetten. Droomvlucht is inderdaad niet hip, maar wel tijdloos. Dat maakt het een hele goede attractie, dat is bij Arthur nou ook niet echt het geval.

Pagina: 11 van 11 (209 items)
<< 1·2·3·6·7·8·9·10·11 >>