Forum: Nieuw in 2014: Arthur im Königreich der Minimoys

Pagina: 1 van 2 (10 items)
<< 1·2 >>
Pagina: 8 van 11 (209 items)
<< 1·2·3·4·5·6·7·8·9·10·11 >>

Ik vind het een te drukke attractie.
Wel mooi maar veel te druk met al die geluiden en zo

valt voor mij eigenlijk een beetje tegen, het komt bij mij over als een bij elkaar geraapt zooitje.

''Het lijkt net of die boot niet boot is'' ~ Olaf Vugts

45x Efteling 2014 - 42x Efteling 2015 - 2x Europapark 2015

5x Efteling 2016

Duitsers en anamatronics gaan ook niet echt samen...

Heel de wereld kijkt naar mij, ik ben een levend schilderij, met m'n keke jas in alle kleuren...

Offline Tjomme
Is dit nou de nieuwe spectaculaire attractie daar? Mmm dan stelt het me toch teleur. Een soort CF maar dan in een andere stijl. Op sommige punten is het ook gewoon Droomvlucht kopie, daarom vind ik dit systeem ook niet heel uniek. Het is gewoon een verbeterde stijl van DV. Met daarbij nog de nadruk dat ik DV beter vind. En die caprisun

Ook klopt er niks van het 'verhaal', je bent klein maar ineens vlieg je over de hoofden van normale mensen........
Kortom, ik had er meer van verwacht, zeker als dit 25 miljoen euro heeft gekost en je daarbij kijkt dat ze geen volle mep voor het transportsysteem hebben betaald.

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

De eerste gedachte die bij mij opkwam: "Is het al af?". Moeten er nog dingen bij komen of is dit de spectaculaire nieuwe attractie? Nu weet ik dat je hem zelf moet hebben gedaan om goed te kunnen oordelen, maar van het filmpje af gezien vind ik het erg tegenvallen.

Ik zie hier ook echt geen 25 miljoen in.

Attractieparken 2014: 77x Efteling, 2x Phantasialand, 6x Disneyland Park, 6x Walt Disney Studios Park, 1x Mirabilandia, 1x Moviepark Germany en 1x Toverland.

Eftelingtellers 2014:

77x Efteling, 114x de Vliegende Hollander 188x Vogel Rok

Offline Johano
Dit is precies de reden dat ik GEEN schermen of projecties wil zien in Hartenhof. Het ziet er echt heel erg goedkoop uit. Ook dat je op het begin en eind duidelijk kunt zien waar het scherm zit. Mede doordat er verlichting op het eind op het scherm gericht staat, en de projectie in het begin nog niet eens aan staat. Nogmaals, erg goedkoop en slecht uitgevoerd.

2x Efteling Bosrijk

Ik had echt een revolutionaire darkride verwacht maar het is toch een beetje een anticlimax. Hij kan in het rijtje van piccolo mondo, Elfenfahrt en sneeuwfahrt. Misschien is er ergens nog een massief gouden plafond maar ik begrijp niet precies waar die 25 miljoen aan opgegaan is. De indoor hal zal niet goedkoop zijn geweest en het rit systeem is ook niet de goedkoopste maar dat zal toch geen 25 miljoen hebben gekost. Om het verhaal positief af te sluiten, ik vond de fly-over door de indoor hal heen verrassend goed uitpakken.

Offline Peter
Eerst met eigen ogen zien en dan oordelen. Ik hebde attractie vandaag 4 x gedaan en het is geweldig mooi uitgevoerd. En technisch heel erg up to date. Vergeet niet dat het een familie attractie is die ook geschikt moet zijn voor kleine kinderen. Je kunt dus dan ook geen hele spectaculaire dingen doen. Kinderen moeten geen nachtmerries krijgen omdat ze in de attractie geweest zijn. Endie 25 miljoen zie ik er meer aan af dan die 17 miljoen voor een groot waterorgel wat ze in de Efteling Aquanura noemen.

Hier zitten nog twee kinder attracties in, een restaurant, een winkel en een speeltuin in.
Nee, eerst zelf zien en dan gefundeerd commentaar leveren.
Ik had ook graag een spectaculaire achtbaan, maar dat is de insteek niet van EP.

Nog 2 weken dan kan ik hem zelf uitproberen, ik hoop dat ze dan positief weten te verassen

Offline Daanvk
het is jammer dat alles nep is, in droomvlucht worden nepplanten gebruikt die wel op planten lijken maar hier is echt alles nep.

Offline Daanvk
Citaat van: Peter link: /forum/126/21653/770652 op: 19-06-2014 23:36:00

Eerst met eigen ogen zien en dan oordelen. Ik hebde attractie vandaag 4 x gedaan en het is geweldig mooi uitgevoerd. En technisch heel erg up to date. Vergeet niet dat het een familie attractie is die ook geschikt moet zijn voor kleine kinderen. Je kunt dus dan ook geen hele spectaculaire dingen doen. Kinderen moeten geen nachtmerries krijgen omdat ze in de attractie geweest zijn. Endie 25 miljoen zie ik er meer aan af dan die 17 miljoen voor een groot waterorgel wat ze in de Efteling Aquanura noemen.

Hier zitten nog twee kinder attracties in, een restaurant, een winkel en een speeltuin in.
Ik had ook graag een spectaculaire achtbaan, maar dat is de insteek niet van EP.

Bij aquanura kun je niet zien wat er allemaal onder de grond zit qua techniek, dus over die 17 miiljoen kan je niet zomaar oordelen. Ik denk dat europapark meer had kunnen doen met 25 miljoen aangezien droomvlucht 10 miljoen (euro) heeft gekost.

Offline david
Citaat van: Daanvk link: /forum/126/21653/770664 op: 20-06-2014 07:13:29

Citaat van: Peter link: /forum/126/21653/770652 op: 19-06-2014 23:36:00

Bij aquanura kun je niet zien wat er allemaal onder de grond zit qua techniek, dus over die 17 miiljoen kan je niet zomaar oordelen. Ik denk dat europapark meer had kunnen doen met 25 miljoen aangezien droomvlucht 10 miljoen (euro) heeft gekost.

Je vergeet er wel bij te zetten dat droomvlucht 20 jaar geleden gebouwd is, dus is het niet reëel om te zeggen dat de Efteling met 10 miljoen meer kan. Als Droomvlucht nu gebouwd zou worden, zouden ze denk ik ook die 25 nodig hebben, waarschijnlijk meer.

Neem niet weg dat ik van EP meer had verwacht dan klein scenes en beeldschermen, en dat voor 25 mil.

Offline Marwin
Moderator
Citaat van: Daanvk link: /forum/126/21653/770598 op: 19-06-2014 16:54:40

moet je je voorstellen dat er in de fata morgana chips van lays word gegeten. Die sponsoring in attracties vind ik echt raar.

Hm mja ik weet niet of je dat zo moet vergelijken, Efteling en Europa-Park zijn twee verschillende parken, met twee verschillende karakters. In EP kan het (wil zeggen is minder storend, vind ik dan) Efteling zal zich daar nooit voor lenen. Maar goed zoals Willem van der Decken zegt, EP heeft veel partnerships waaronder Gazprom, Adidas, Mercedes Benz enz. Vergelijk het met een partner in kwaliteit dat de Efteling voert (Rabobank, Coca Cola). Zie het in dat perspectief.

Versie: 1 Aangepast: 20 juni 2014 11:07 door: Marwin reden: Geen reden aangegeven
- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Dat stukje Paradise Alley zit in een van de Arthur films (hoe je aan komt vliegen door die tunnel zit ook gewoon in de film), dus mogelijk staat dat pakje Capri Sonne daar ook gewoon in die scene.

Count the days or set them ablaze...

Ik had heel eerlijk gezegd weinig verwachtingen van Arthur, maar zelfs die verwachtingen weet Europapark niet waar te maken.
Laat ik voorop stellen dat het er allemaal best leuk uitziet. Maar kom op, voor 25 miljoen is dit een regelrechte teleurstelling. Besef even hoeveel geld er voor deze attractie is uitgetrokken, en kijk dan naar al de reacties van mensen op diverse fora. Dan merk je toch dat het algemene gevoel niet positief is.
Nu moet ik toegeven dat ik de stijl en figuren van Arthur niet echt aansprekend vind en dat ik de films dan ook niet heb gezien. Maar los daarvan ontbreekt het de darkridescènes aan cohesie, opbouw, sfeer en detail. Stuk voor stuk zijn de scènes best 'prima' hoor, maar met een paar prima scènes bouw je geen geweldig goede darkride. Het mooiste aan de toevoeging van Arthur vind ik de grote hal bij binnenkomst. Het stuk in de darkride waar je tegen het einde door die hal zweeft vind ik eigenlijk nog het beste.

Enerzijds hoop ik dat kleine kinderen het totaal met mij oneens zijn en veel plezier gaan beleven aan de attractie. Anderzijds valt objectief vast te stellen dat dit maar een matige toevoeging is. Jammer.

Volgens mij heeft de hoos aan kritiek ervoor gezorgd dat het filmpje verdwenen is van Youtube... Misschien tijd voor het team van DVZ die filmpjes draaiden voor EP om een betere film te maken Ik ben er namelijk best van overtuigd dat de matige kwaliteit van de onride die we nu gezien hebben er mede aan bijdraagt dat we allemaal nogal negatief / gematigd enthousiast zijn over Arthur. Betere beelden en mooier gemonteerd zou best kunnen zorgen voor een andere reactie. Ik snap eigenlijk ook niet waarom EP hierbij niet de regie in eigen handen heeft gehouden....

"The important thing is not the camera but the eye." - Alfred Eisenstaedt 1898-1995

Offline Daanvk
aan die onride was weinig mis, ik vind dat de opzet van de attractie sowieso niet klopt en hoe het is vormgegeven ook niet.

ja wat zo er dan aan dat filmpje moeten veranderen

marijn 40x Efteling 2x Europapark 7x Disneylandparijs

Jemig wat mogen wij weer eens in ons handen klappen met de kwaliteit en standaard van de Efteling als het om darkrides gaat.

Technisch en bouwkundig niets op aan te merken maar de aankleding van de rit is een kruising tussen Carnaval fesival en ene fun house op de kermis.

Leuk idee om de baan zo te bouwen dat je de wandelende mensen ziet maar anderzijds haalt dat heel de beleving van de rit weer weg. Je wordt "uit" de ondergrondse wereld gehaald.

Al met al erg jammer

Berust in de werkelijkheid, Vlucht in je droom.

Pagina: 8 van 11 (209 items)
<< 1·2·3·4·5·6·7·8·9·10·11 >>