Forum: Nieuw in 2014: Arthur im Königreich der Minimoys

Pagina: 1 van 2 (10 items)
<< 1·2 >>
Pagina: 10 van 11 (209 items)
<< 1·2·3·5·6·7·8·9·10·11 >>

Moderator
Leuke beschrijving Kiotho, waar ik me voor een groot deel wel in herken. Alleen om nu Ratatouille al als een mindere te beschouwen vind ik wel wat gevaarlijk als je die niet zelf met eigen ogen gezien hebt. De negatieve reacties in dit topic komen voornamelijk van de mensen die de POV gezien hebben. De mensen die Arthur hebben beleefd zijn veel positiever. En dat geld voor Ratatouille eigenlijk precies hetzelfde. Ook daar is de POV matig ontvangen, maar de mensen die hem gedaan hebben zijn zeer onder de indruk. Ikzelf heb Arthur al met veel plezier en verwondering gedaan. Ratatouille helaas nog niet, dus ik wacht met een vergelijkingsoordeel.

Overigens is het maar de vraag of je ze moet vergelijken. Alleen al door het budgetverschil (25 miljoen voor Arthur, 110 miljoen voor Ratatouille) is het een beetje valse vergelijking. Ik denk zelf dat EP met 25 miljoen het onderste uit de kan gehaald heeft qua mogelijkheden van de hoofdattractie, de bij-attracties en de totale aankleding.

Arthur im Konigreich der Minimoys officieel geopend!

Vandaag is eindelijk na dik een anderhalve maand testdraaien de nieuwe attractie Arthur im Königreich der Minimoys officieel geopend. Duitse voetballegende Franz Beckenbauer nam de attractie officieel in gebruik. De nieuwe attractie is gebaseerd op de Arthur-boeken en films van de Franse schrijver en regisseur Luc Besson. Het ritsysteem is ontwikkeld door Mack Rides. Bijzonder is dat het buiten gedeelte zeven verschillende programmeringen kent, die interactief wordt aangestuurd. 

Aanvankelijk zou de nieuwe aanwinst op 5 april moeten openen, maar de attractie was niet af en er werd besloten de opening uit te stellen. Even leek een dodelijk ongeval roet in het eten te gooien en de opening verder uit te stellen. Pas op 18 juni konden de eerste gasten kennismaken met de Arthur. Nu anderhalve maand verder is de attractie eindelijk officieel open.

Verdere finetuning
Hoewel de attractie nu officieel open is, zal van het winter de darkride flink onder handen genomen worden, daarbij wordt een van de scenes van Arthur the Ride onder handen genomen. Onze presentator Bram nam tijdens de testperiode een kijkje in het nieuwe themagebied

Bron: Europa-Park

Wat is er precies interactief aan de besturing van het buitengedeelte?

Count the days or set them ablaze...

Offline Luuk
Citaat van: justkillingtime link: /forum/126/21653/772934 op: 30-07-2014 16:21:56

Wat is er precies interactief aan de besturing van het buitengedeelte?

JE moet tijdens de rit op zoek naar de slechte heks achtig ding. Als je die ziet moet je op het knopje drukken die in de leuning zit. De hoeveelheid keer drukken en het aantal mensen dat drukt bepaald de hoe de rit verder gaat.

Tip: maak gebruik van de single rider's line. Eergister was de wachtrij de hele dag 70 minuten, maar bij de SRL kon je meteen instappen. Daardoor de attractie 3x kunnen doen op een drukke dag, zonder te wachten!

Attractieparken 2014: 77x Efteling, 2x Phantasialand, 6x Disneyland Park, 6x Walt Disney Studios Park, 1x Mirabilandia, 1x Moviepark Germany en 1x Toverland.

Eftelingtellers 2014:

77x Efteling, 114x de Vliegende Hollander 188x Vogel Rok

op Looopings las ik het volgende:

"... Pretparkpodcast OiP noemde de toevoeging niet voor niets 'verschrikkelijk slecht' en 'een ongeluk in slowmotion'. "Het is een armoedige en schrale darkride zonder samenhangend verhaal", luidt de ongezouten mening van de kenners. "Alles is haastig en goedkoop uitgevoerd. Mijn eerste gedachte was: what the fuck heb ik nu gezien? Wat is hier fout gegaan?" Manager Frederic werkte sinds 2009 voor Europa-Park, toen het grootste attractiepark van Duitsland de filmrechten van Arthur kocht."

een paar weken geleden was ik in Europapark en bezocht ik deze attractie als allereerste.
Persoonlijk vind ik de reactie van OiP een beetje overdreven. Ik vond de ride op zich best wel leuk en zelfs vernieuwend (althans voor mij)
Ok, toegegeven, de scenes onderweg zijn me niet helemaal bijgebleven (paar uitzonderingen na) maar wat me wel is bijgebleven in de (spoiler alert) ride in de main-hall waar iedereen binnenloopt.
Dus, misschien dat ze inderdaad nog wel wat kunnen werken aan de samenhang van het verhaal maar om nu over een totale mislukking te spreken...dat vind ik persoonlijk een brug te ver.

Wat is jullie mening ?

Offline Marwin
Moderator
Citaat van: BlueMoon link: /forum/126/21653/774564 op: 22-08-2014 20:54:32

op Looopings las ik het volgende:
een paar weken geleden was ik in Europapark en bezocht ik deze attractie als allereerste.
Persoonlijk vind ik de reactie van OiP een beetje overdreven. Ik vond de ride op zich best wel leuk en zelfs vernieuwend (althans voor mij)
Ok, toegegeven, de scenes onderweg zijn me niet helemaal bijgebleven (paar uitzonderingen na) maar wat me wel is bijgebleven in de (spoiler alert) ride in de main-hall waar iedereen binnenloopt.
Dus, misschien dat ze inderdaad nog wel wat kunnen werken aan de samenhang van het verhaal maar om nu over een totale mislukking te spreken...dat vind ik persoonlijk een brug te ver.

Wat is jullie mening ?

Ik deel je mening absoluut. De aflevering van OiP is echt tenenkrommend. Überhaupt de suggestie wekken dat Frederic Pastuszak ontslagen is vanwege Arthur is onzin. Navraag van beide kanten (en dat had Erwin ook kunnen doen) leert dat dat niet het geval is. Daarnaast een "onderzoekje" gedaan naar wat voor souvenir je als eerste tegenkomt: Arthur of wat anders, sorry maar dat slaat echt gewoon nergens: drogreden pur sang. En zo zijn er nog wel meer zaken.

Het ritsysteem zelf is inderdaad vernieuwend en nee het is geen Harry Potter de ride en dat moet je ook niet verwachten. De animatronics zijn simpel uitgevoerd, dat klopt. Maar ja dat is ook een kwestie van budget. En wat Erwin wil is liefst een hele film in dark-ride vorm, maar dat gaat niet. De dark-ride is niet perfect, maar groot deel hangt ook af van budget. Zo simpel is dat, en daar hoor je niemand over. Even een nieuw "ritsysteem" ontwikkelen is niet niks, dus ik kan me prima voorstellen dat daar het meeste geld in is gaan zitten. Er moeten simpelweg op een gegeven moment keuzes gemaakt worden. En daar kan ik me voorstellen dat de prio gaat naar het ritsysteem, dat is de basis en twee de theming.

Kijk de attractie is er neergezet om meer Fransen naar Europa-Park te lokken. Daarom is Arthur gekozen, omdat het in Frankrijk wel aansloeg. Maar goed heb er al rijen gezien van meer dan een uur... Zegt genoeg. En daarnaast de laatste scene vlak voor het buitengedeelte wordt ook aangepast later dit jaar... dus ach men is/was dagelijks bezig met het verbeteren van de attractie. Daarnaast zijn hele stukken overgedaan alsnog. Maar dat wordt er niet bijvermeldt. Maar goed dat is mijn ongezouten mening

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Ik heb de ride zelf nog niet gedaan en heb ook de recensie van OiP gelezen (Misschien heeft iemand een linkje) maar vergeet niet dat Looopings het leuk vind om extreem te overdrijven in hun berichtgeving. Dus waarschijnlijk hebben ze dat ook in dit bericht gedaan.

Moderator
OiP is een podcast Tommetje-s en in dit geval hoefde Looopings niet te overdrijven, dat deed OiP zelf al

Ah dat wist ik niet. Excuses

Toen ik het eerste filmpje van Arthur zag vond ik alles zeer tegenvallen. Nu ik hem gedaan heb ben ik van mening verandert. De hal is mooi en er is voor iedereen iets te doen, er is een plekje voor de aller kleinsten, ook voor de kleintjes die wat ouder zijn is er wat te beleven. Arthur zelf heeft, vind ik, een prachtig ritsysteem, en dan heb ik de knoppen nog niet geprobeerd. De darkrite is natuurlijk niet de allerbeste maar ik vond dat er meerdere zeer mooie elementen in waren (en deze worden zeker nog uitgebreid). Kortom een zeer mooie aanvulling voor EP.

Citaat van: FransenP link: /forum/126/21653/774735 op: 25-08-2014 15:39:38

... en dan heb ik de knoppen nog niet geprobeerd. ...

Die knoppen waren voor mij ook niet meteen duidelijk. Ik geloof dat in het begin van de rit het concept van die knoppen wordt uitgelegd maar dat moet ik toen ergens gemist hebben.
Uiteindelijk weet je wel ongeveer waar je ze kan gebruiken (volgens mij slechts 1 keer tijdens de ride bij Maltazard) maar wat daar dan juist de bedoeling is...?

En wat Looopings betreft.
Ze zijn vaak heel snel met nieuws en toegegeven, hun bronnen zijn vaak ook nog juist. Maar ze hebben inderdaad een vrij directe (zacht uitgedrukt) stijl

Moderator
Het gebruik van de knoppen wordt in de wachtrij uitgelegd op de TV schermen. Ze lijken op het eerste gezicht niet veel toe te voegen, je gebruikt ze alleen in de laatste scene waar Malthazard zit. Maar hoe veel en hoe snel er op de knoppen wordt gedrukt daar, beïnvloed wel hoe de trein vervolgens het laatste snelle stukje baan aflegt.

Luc Besson op bezoek bij zijn Arthur

De Franse topregisseur Luc Besson bezocht gisteren samen met zo'n 170 internationale journalisten de nieuwste familieattractie van Europa-Park: „Arthur in het Koninkrijk van de Minimoys“. Sinds deze zomer kunnen bezoekers hierin op reis door het gigantische micro-kosmos van de Minimoys. Besson bedacht deze 2 millimeter grote wezentjes en bracht in 2006 de eerste animatiefilm over "Arthur en de Minimoys" op het witte doek.  Hun prachtige leefwereld is in Europa-Park op schaal nagebouwd en geeft de bezoeker het gevoel zelf een Minimoy te zijn. Tijdens de rit komt de bezoeker ondermeer oog in oog te staan met mieren en lieveheersbeestjes ..... zo groot als olifanten.

Luc Besson is een gevestigde naam in de Franse filmwereld. Hij is scenarioschrijver, producent en regisseur en intussen verantwoordelijk voor een vijftiental films. Samen met zijn team was hij nauw betrokken bij de totstandkoming van de nieuwe attractie. Gisteren kon hij deze echter voor het eerst in volle glorie aanschouwen. Besson was aangenaam verrast en blij dat zijn 'kind' Arthur in Europa-Park een écht thuis heeft gevonden. Michael Mack, directeur/eigenaar van Europa-Park: "De samenwerking met de mensen van Besson verliep altijd in goede harmonie. Internationaal is er veel aandacht voor de attractie en met name voor het innovatieve transportsysteem. Mack Rides, ons moederbedrijf, heeft hiervoor al een eerste bestelling gekregen en dat is na twee maanden dat de attractie operationeel is, een groot succes".
Arthur in het Koninkrijk van de Minimoys” is de grootste indoor-attractie van het park (45.000 m3). De totale investering van deze toevoeging bedraagt zo’n 25 miljoen Euro. Natuurbeleving speelt niet alleen in, maar ook buiten de attractie een belangrijke rol. “Arthur” ligt verscholen in een groene omgeving en na het oversteken van twee kabbelende beekjes bereikt men de toegang van een 16 meter hoge koepel. Hierin ontmoet men tijdens een zweefvlucht naast reuzeninsecten, zo’n 50 Minimoys-characters tussen de 850 gigantische klaprozen en grassprieten. In de koepel bevindt zich ook nog een Minimoys-dorp met onder andere een restaurant, free-fall-tower, glijbanen en andere attracties voor de kleinere kinderen.

Het ingenieuze transportsysteem waarmee de bezoekers door de attractie zweven is een primeur van moederbedrijf Mack Rides. Deze attractieleverancier bestaat bijna 240 jaar, behoort tot de vijf grootste producenten van achtbanen ter wereld en plaatst de nieuwste modellen altijd als eerste in het ‘eigen’ Europa-Park. De baan is 550 meter lang en zal op twee plekken de hal verlaten om buiten door echte natuur te vliegen. Onder de baan hangen de zittingen welke voorzien zijn van de nieuwste technische snufjes. Zo draaien ze onafhankelijk van elkaar en zijn er enkele interactieve functies ingebouwd. De zittingen zijn ontworpen voor kinderen vanaf 1 meter lengte én 4 jaar oud.

De film “Arthur en de Minimoys” is een bewerking van het boek van de Fransman Luc Besson uit 2002. Vier jaar later verscheen het eerste deel van deze trilogie op het witte doek. Tientallen miljoen mensen over de gehele wereld hebben deze films intussen gezien. Het is de duurste Europese animatiefilm die ooit gemaakt is. “Arthur” verhaalt over het tienjarige mensenkind Arthur die bij zijn grootmoeder (een rol van Mia Farrow) logeert. Hij ontdekt dat een projectontwikkelaar van plan is haar huis te slopen. In de bibliotheek van zijn opa, die vier jaar eerder mysterieus verdween, vindt Arthur een kaart met de weg naar het land van de Minimoys, kleine sprookjesachtige wezentjes. Hij pakt zijn boeltje en vertrekt op reis. Want de legende wil dat er in het land van de Minimoys een schat verstopt is. En met die schat kan hij het huis van zijn grootouders redden. Door magie laat hij zich verkleinen tot Minimoy en gaat op weg in de ondergrondse wereld van de kleine wezentjes.

Regisseur, producent en scenarioschrijver Besson schreef op 16-jarige leeftijd zijn eerste roman. Zo’n 22 jaar later gaf hij zijn visitekaartje af toen hij deze roman verfilmde en “The fifth element” een echte blockbuster-hit werd. Andere films van zijn hand zijn o.a. ‘Léon’,  ‘Nikita’ en ‘From Paris with Love”. Daarnaast is hij verantwoordelijk voor diverse commerials, maar bijvoorbeeld ook voor videoclips van Madonna. Zij, samen met David Bowie en Snoop Dogg, gaf op haar beurt weer haar stem aan characters in de “Arthur”-film.

Europa-Park is dit seizoen nog tot en met 2 november geopend, dagelijks van 9 tot 18 uur. Meer informatie is te vinden op: www.europapark.de

Bron: Europa-Park

Wij hebben een aantal dagen geleden ook voor het eerst mogen kennismaken met Arthur. Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de baan. Moet er wel bij zeggen dat ik de film niet heb gezien en daarom dan ook het verhaal niet helemaal begreep, maar ik vond vooral het ritsysteem briljant. Een heerlijk zweefgevoel overkomt je, zeker het stuk wanneer je in de hal zweeft. Het buitenstuk is lekker vlot, daar hadden van mij nog wel wat meer metertjes bij gemogen . Het enige wat ik wat minder vond is de allereerste scene, het scherm aan de linkerkant doet bij mij niet wat het zou moeten doen, je het idee geven dat je krimpt. Voor de rest, een prima aanwinst

'it huis, dit vervloekte huis...'

Offline Idol
Ik had vorig jaar gelezen dat EP tijdens we winterstop nog veranderingen zou doorvoeren aan Arthur. Het geheel wat beter afwerken, is dit ook gebeurd?

Versie: 1 Aangepast: 13 april 2015 15:11 door: Idol reden: Geen reden aangegeven
 Offline Carlo
Zover ik heb begrepen is er niet veel veranderd. Volgens mij helemaal niks zelfs.
Alleen de wachtrij is minder druk en minder warm, maar dat was ook wel nodig.

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Offline dalton
Ik vond het een geweldige attraktie, ondanks dat ik het verhaal niet ken. Heel mooi hoe je versneld en vertraagd in deze ride. Ook leuk zijn de 4D effecten zoals de wind die blaast en de trillende stoeltjes.

2015 efteling ; walibi holland 1x ; phantasialand 1x ; europa-park 1x

Goed nieuws deze winter (15/16). Er komt een trein bij. Ze kunnen verder optimaliseren.
Gelukkig ook steeds minder storingen. Het is en blijft keigaaf om met je 3 jarige dochter (tot haar volle tevredenheid) in een hangende achtbaan te gaan.

wauw wat een mooie attractie, ik had veel verwacht, maar het ride systeem en de theming overtroffen het beide grandioos. chapeau ! hier kan de efteling van leren. ik moet wel zeggen dat dit dan ook wel het best gethematiseerde attractie van het park is.

Pagina: 10 van 11 (209 items)
<< 1·2·3·5·6·7·8·9·10·11 >>