Forum: EuropaPark opent uitbreiding Sprookjesbos in 2013

Pagina: 1 van 2 (22 items)
<< 1·2 >>

Offline Carlo
In 2013 zal een nieuw gedeelte worden toegevoegd aan het in 2011 heropende Sprookjesbos. Destijds werden de dertig jaar oude "kasten met drukknop" vervangen door een levensgroot sprookjesdorp, bestaande uit sprookjesachtige gebouwtjes  met animatronics. Nog niet alle oude sprookjes waren vervangen, maar daar wordt vanaf nu hard aan gewerkt.

Nieuwe sprookjes worden onder andere De Nieuwe Kleren van de Keizer (hoe origineel) en Raponsje.

Bron: europaparkfans

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Offline TomD
Het is duidelijk te merken dat ze iets nodig hebben om toch iets nieuws te aankondigen voor 2013. Ik loop hier zeker niet warm voor, een beetje Efteling stijl proberen na te doen maar dan zonder sfeer omdat ze geen natuurlijke producten gebruiken (misschien wel, maar het komt totaal niet op mij over!). Het ziet er zeker niet sprookjesachtig uit en vind het weinig toevoegen aan Europapark! Je park heet Europapark maar toch maak je gedeeltes die Sprookjesbos,kinderwereld en avonturenland heette, ik snap de logica hier niet van in en de gedeeltes zijn overbodig!

Ik ben een grote fan van Europapark, maar het is zeker nog niet perfect. De gedeeltes die ik hier boven noem zie ik liever verdwijnen en een land ervoor terugkomen. Ook elke keer investeren in nieuwe gebieden en attracties vind ik een slechte zaak, kijk eens wat er in het park staat wat een opknapbeurt nodig heeft ik noem een Univerum der Welt,Eurosat (blijf het persoonlijk een lelijk gebouw vinden maar is wel kenmerkend voor Europapark), Piraten in Batavia, een darkride in Rusland en een hoop van attracties in Duitsland die op een kleine gebied bij elkaar zijn neergezet. Daarbij wordt ik nog van veel shows niet echt enthousiast.

Ook noemen ze de stomste dingen al attracties, als je de plattegrond ooit gezien hebt snap je denk wel welke dingen ik bedoel en dat is volgens mij alleen maar om te kunnen laten zien hoeveel ''attracties'' ze hebben. Tegenwoordig zie je ook al op alle bekertjes het gezicht van Roland Mack en wordt hij overal zoveel mogelijk naar voren gebracht in het park. Ze laten maar al te graag zien dat ze de beste zijn en de meeste attracties hebben.

Voor de duidelijkheid, ik ben een grote fan van Europapark, maar wordt soms naar mijn mening te ver de hemel in geprezen. Het is absoluut een geweldig park ( eten,attractieaanbod,hotels,thematisaten en het grote pluspunt de cappiciteit) maar ik zie nog genoeg verbeter punten!

Wie kende die van het dieren bendje al voor 2013. Is ook een goede grap in Nederland.
Volgens mij voelt Eupropa park zich schuldig dat ze maar een klein gebied aan hun buurland hebben kunnen geven met ruimte dat ze maar 2 parken daar naar halen zodat Nederlanders ook veel lol hebben. Het is zelfs zo erg dat het een bandje van 4 is met een waterwezen als zangeress (ook leker orgineel.) en een katje met een Nederlands elftal topje. Welicht dat een bizon ook niet onbekend klinkt alleen dan met zwarte vacht in plaats van paars.

Europapark maakt mij niet warm met hun "nieuwe" ideeën maar het blijft een mooi park dat wel. Nou 2014 dan maar iets uit eigen doos?

Moderator
Ik ben het absoluut niet met TomD eens. Een park moet voor elk genoeg wils hebben. En met een kinderwereld en sprookjesbos komen ze heel erg tegemoet aan de wensen van de kleinsten onder ons. Dat TomD hier zelf niets meer mee heeft kan ik deels begrijpen. De attracties in die parkdelen zijn ook niet primair voor hem bedoeld. Hoewel ik persoonlijk van het Märchenwald zeker wel kan genieten omdat Europapark hier wel degelijk op een hele goede manier bezig is.

Het Märchenwald is namelijk absoluut niet nep. Er zijn natuurlijke materialen gebruikt voor de gebouwen met veel hout daarbij. Dat dit voor ons wat "nep" overkomt heeft met de typisch duitse bouwstijl te maken van de huisjes en de keuze voor de tevens typisch duitse poppen wat gebruikt wordt. Technisch zitten de sprookjes leuk in elkaar en doen ze niet onder voor die van de Efteling. Ze zijn alleen door de typisch Duitse uitvoering in onze ogen nogal kitscherig, maar dat komt alleen maar doordat wij de ons zo bekende Pieckse tegenhanger kennen van het Märchenwald.

Overigens zijn de contacten tussen Efteling en Europapark de laatste jaren behoorlijk warm, en dat is ook in Märchenwald goed te zien, want een aantal poppen hadden qua werking zo uit de Efteling kunnen komen (kijk bijvoorbeeld maar eens goed naar Vrouw Holle). En dat klopt ook, want Efteling heeft Europapark geholpen door hen tips en expertise te geven.

De zoektocht naar een tovenaar in het huisje van de gebroeders Grimm is een leuke aanvulling op het geheel. Ik ben dan ook absoluut wel een fan van het Märchenwald en ben zeer benieuwd naar de geplande uitbreidingen.

Wat betreft de overige staat van onderhoud van het park ben ik het ook niet eens met TomD. Het Europapark ligt er eigenlijk altijd keurig bij, en defecte attracties zijn er nauwelijks en meestal snel verholpen. Ook zijn de zaken behoorlijk goed onderhouden. Het enige echte bezwaarpunt wat ik zag bij mijn bezoek afgelopen mei, was de staat van het schilderwerk van de baan van Matterhorn Blitz. Maar verder ben ik niets tegengekomen wat me stoorde of wat opvallend defect was. (En ja ik ken het park redelijk goed ondertussen.)

Dat ieder klein dingetje al een attractie genoemd wordt, is bij alle andere parken precies gelijk zo. Ook de Efteling doet hetzelfde. Dus dat stoort mij ook niet.

Ook over de kwaliteit van de shows ben ik het (sorry, ik val in herhaling) ook niet eens met TomD. De shows in Europapark hebben een niveau waar menig ander park nog het nodige van kan leren, onze eigen Efteling niet op de laatste plaats. Wel zijn de shows in Europapark (daar zijn we weer) typisch duits. Veel variete en veel typisch duitse clowneskheden. En daar moet je van houden. Ik ben er zelf niet altijd even dol op, maar daar doorheen kijkend zie ik echt wel dat de shows zeer professioneel en strak in elkaar zitten.

De godenstatus die de heren Mack zichzelf toedienen tegenwoordig begint mij ook te storen. Vooropgesteld dat het een prachtige prestatie is om, naast een goedlopend bedrijf in amusement rides, in krap 30 jaar een zeer middelmatig en slechtlopend pretparkje tot het grootste attractiepark van Duitsland en misschien wel van Europa te maken. Maar om jezelf nu overal prominent aanwezig te laten zijn?  Dat begon al in het Castillo Alcazar hotel waar een soort van Wall of Fame aanwezig is waar de Macks met vele nationale en internationale beroemdheden te zien zijn. In het park begon de zelfverheerlijking op te vallen bij het Historama. De heldenrol die de heren zichzelf daar geven is naar mijn smaak alles behalve bescheiden en gaat naar mijn mening te ver. De afbeelding op de koffiebekertjes heb ik zelf nog niet gezien, maar ik heb er wel van gehoord. Het moge duidelijk zijn dat ik ook dat véél te ver vind gaan. Bescheidenheid siert de mens.

Maar toch, alles op een rijtje zettend, Europapark is een geweldig park waar menig ander park een goed voorbeeld aan kan nemen van hoe het zou moeten zijn. Met de uitbreiding van het Märchenwald geeft Europapark weer een mooie uitbreiding aan het publiek. En die is het wat mij betreft zeer zeker waard om genoemd te worden in de communicatie over 2013.

Ohw, en dan hebben we het nog niet over de restaurants van EP gehad, en da's maar goed ook. Want dan was deze tekst nog twee keer zo lang geweest. En dan in de positieve zin. Daarmee vergeleken zijn de restaurants van Efteling maar slecht.

Offline davyvv
Citaat van: Deja024 link: /forum/126/21081/690545 op: 23-08-2012 19:16:32

Ohw, en dan hebben we het nog niet over de restaurants van EP gehad, en da's maar goed ook. Want dan was deze tekst nog twee keer zo lang geweest. En dan in de positieve zin. Daarmee vergeleken zijn de restaurants van Efteling maar slecht.

Ikzelf heb vorige week een negatieve ervaring gehad met een van de restaurants, dat lag niet aan het restaurant maar aan het chagrijnige personeelslid
De persoon bij de informatie/klachtenbalie (die toevallig dan weer een liefhebber van de Efteling is) maakte daar in tegen onze dag weer goed!

Misschien ook leuk om te noemen, de toiletten in Europapark verdienen ook een prijs! Zó veel details op een plek waar je ze niet verwacht. Complimenten!

Citaat van: TomD link: /forum/126/21081/689777 op: 19-08-2012 23:33:03

Je park heet Europapark maar toch maak je gedeeltes die Sprookjesbos,kinderwereld en avonturenland heette, ik snap de logica hier niet van in en de gedeeltes zijn overbodig!

Europa-Park dankt zijn naam in eerste instantie niet aan het feit dat het thema Europese landen is, maar aan de eerst geplande locatie van Europa-Park; bij de Europa-See en aan de centrale ligging in Europa. Pas in 1982 werd de start met het thema rond Europese landen gemaakt met Italië. Sinds die tijd staat het park pas bekend met de huidige thema's.

Dus gedeeltes als het Sprookjesbos, Vikingerland en Avonturenland zijn wel degelijk op hun plek in Europa-Park en dus al helemaal niet overbodig!

Zelf ben ik wel blij me deze inverstering, het zou echt leuk zijn al werd het sprookjesbos uitgebreider. Het ligt nog erg kaal. Zelf heb ik ook de bekertjes gezien en moest er wel om lachen, stel je eens voor als bart de boer zíjn gezicht op de bekertjes zet. Maar ik heb zelf een keer met Roland Mack zelve gesproken in het restaurant op de camping. Het is een uiterst aardige man, en hij was best wel bescheiden, tegenover mij dan.

Offline Edge82
Citaat van: Cardname link: /forum/126/21081/690637 op: 23-08-2012 23:55:23

stel je eens voor als bart de boer zíjn gezicht op de bekertjes zet.

Ach zou er niet zo raar van opkijken.

Deze uitbreiding juich ik alleen maar toe, kijk het sprookjesgedeelte is niet te vergelijken als die met de Efteling. Vrouw Holle en Doornroosje die twee lijken best wel veel op mekaar kwa uitwerking, maar verder is het geen bos maar meer een groot dorpsplein waar je doorheen loopt en ik vond het vrij geslaagd. Ze hebben ook een soort 3d show van de gebroeders Grimm die ik helaas niet heb kunnen doen maar de reacties die ik daar van lees waren altijd erg goed, we moeten niet vergeten dat wij niet de doel groep zijn voor dit thema gedeeldte. Maar mij dochter van 2 heeft zich er prima vermaakt en op haar maakte het wel indruk net zoveel als het Sprookjesbos in de Efteling.

En dat ze dan toevallig of niet volgend jaar het zelfde sprookje openen als de Efteling tja wat kan je daar van zeggen, de Efteling heeft geen alleen recht op deze dingen.

Als de Efteling misschien naar attracties van Europa Park heeft gekeken zoals Poseidon en Eurosat dan waren dat betere banen geweest

Best in the world

Offline TomD

Ik ben het absoluut niet met TomD eens. Een park moet voor elk genoeg wils hebben. En met een kinderwereld en sprookjesbos komen ze heel erg tegemoet aan de wensen van de kleinsten onder ons. Dat TomD hier zelf niets meer mee heeft kan ik deels begrijpen. De attracties in die parkdelen zijn ook niet primair voor hem bedoeld. Hoewel ik persoonlijk van het Märchenwald zeker wel kan genieten omdat Europapark hier wel degelijk op een hele goede manier bezig is.

Het Märchenwald is namelijk absoluut niet nep. Er zijn natuurlijke materialen gebruikt voor de gebouwen met veel hout daarbij. Dat dit voor ons wat "nep" overkomt heeft met de typisch duitse bouwstijl te maken van de huisjes en de keuze voor de tevens typisch duitse poppen wat gebruikt wordt. Technisch zitten de sprookjes leuk in elkaar en doen ze niet onder voor die van de Efteling. Ze zijn alleen door de typisch Duitse uitvoering in onze ogen nogal kitscherig, maar dat komt alleen maar doordat wij de ons zo bekende Pieckse tegenhanger kennen van het Märchenwald.

Overigens zijn de contacten tussen Efteling en Europapark de laatste jaren behoorlijk warm, en dat is ook in Märchenwald goed te zien, want een aantal poppen hadden qua werking zo uit de Efteling kunnen komen (kijk bijvoorbeeld maar eens goed naar Vrouw Holle). En dat klopt ook, want Efteling heeft Europapark geholpen door hen tips en expertise te geven.

De zoektocht naar een tovenaar in het huisje van de gebroeders Grimm is een leuke aanvulling op het geheel. Ik ben dan ook absoluut wel een fan van het Märchenwald en ben zeer benieuwd naar de geplande uitbreidingen.

Klopt, precies wat jij zegt dat ik het sprookjesbos in Europapark kitcherig aanzie. Mijn mening was ook wat overdreven geschreven maar Europapark kan denk wel beter als ik kijk naar bijv. het Duitse huisje in het ingangsgebied naast de grote rookoven. Maar mening is ook niet belangrijk over het sprookjesbos omdat het niet mijn doelgroep is en dat ik het niet vind passen tenminste een eigen gebied.
Ook al vond ik het sprookjesbos ontzettend mooi dan vind ik het nog niet passen. Ik zie Europapark als een park dat gebieden heeft in vorm van Europese landen. Daar wijken dus Avonturenland (afrika,kolonie), kinderland en sprookjesbos dus van af. Terwijl ik het ook nog eens overbodig vind,je kan het prima combineren: Sprookjes (Duitsland-Gebroeders Grimm, Scandinavië-H.C. Anderson(Is al een toren van maar dat kan veel beter!)), Afrika (kolonie) zie Piraten in Batavia en een kinderland kan je heel makkelijk vorm geven in een Europees land (Nederland en Duitsland zijn al voorbeelden).

Citaat van: Donny1994 link: /forum/126/21081/690610 op: 23-08-2012 21:59:21

Europa-Park dankt zijn naam in eerste instantie niet aan het feit dat het thema Europese landen is, maar aan de eerst geplande locatie van Europa-Park; bij de Europa-See en aan de centrale ligging in Europa. Pas in 1982 werd de start met het thema rond Europese landen gemaakt met Italië. Sinds die tijd staat het park pas bekend met de huidige thema's.

Dus gedeeltes als het Sprookjesbos, Vikingerland en Avonturenland zijn wel degelijk op hun plek in Europa-Park en dus al helemaal niet overbodig!

Vikingerland komt uit 1990 en de Afrika thema werd pas ook rond die tijd volgens mij ontwikkeld (de vlotvaart zelf was er al wel vanaf 197. Dus ze hadden dan net zo goed een land als themadeel kunnen maken. Het sprookjesbos was er inderdaad al voor 1978 maar dat wordt nu toch ook gesloopt. En ik vind ze overbodig omdat je ze kan combineren met het thema Europese landen.

Ook over de kwaliteit van de shows ben ik het (sorry, ik val in herhaling) ook niet eens met TomD. De shows in Europapark hebben een niveau waar menig ander park nog het nodige van kan leren, onze eigen Efteling niet op de laatste plaats. Wel zijn de shows in Europapark (daar zijn we weer) typisch duits. Veel variete en veel typisch duitse clowneskheden. En daar moet je van houden. Ik ben er zelf niet altijd even dol op, maar daar doorheen kijkend zie ik echt wel dat de shows zeer professioneel en strak in elkaar zitten.

Hier zullen we wel erg van mening verschillen. Ik geloof zeker wel dat het heel professioneel en strak in elkaar zit, maar ik zit me in de shows niet echt te amuseren.
De ijshow vind ik heel kitcherig als je kijkt naar de kostuums en het decor en het onderwerp is ook belachelijk het heeft er niks mee te maken het is alleen om te laten zien dat ze die prijs hebben (terwijl niemand weet wat die prijs inhoudt dat is het leuke ). Wel zitten er goede stunts in maar toch vermaak ik me niet, te veel saai gedeeltes. ABBA-musical, is alleen leuk als je van ABBA muziek houdt (op die geweldig man tussendoor na dan). Hier vind ik de pasjes nou ook niet bijzonder eruitzien (misschien zijn ze het wel).
De variete show, zijn allemaal knappe acts (ik doe het ze zeker niet na)maar, het komt allemaal onwijs saai over en ik vraag me af of je dit soort acts in een pretpark moet laten tonen. Ik wil in een parkshow het liefst actie zien niet van die rustgevende stukken (maar hier in zal jouw smaak heel anders zijn). Het bevat door die illusionist wel grappige stukken. Over die vogelshow daarnaast hoef ik denk niks uit te leggen .
Maar wat ik al zei hierin zijn de smaken denk totaal anders, welke show ik wel goed vind dat was China Town in Port Aventura.

Wat betreft de overige staat van onderhoud van het park ben ik het ook niet eens met TomD. Het Europapark ligt er eigenlijk altijd keurig bij, en defecte attracties zijn er nauwelijks en meestal snel verholpen. Ook zijn de zaken behoorlijk goed onderhouden. Het enige echte bezwaarpunt wat ik zag bij mijn bezoek afgelopen mei, was de staat van het schilderwerk van de baan van Matterhorn Blitz. Maar verder ben ik niets tegengekomen wat me stoorde of wat opvallend defect was. (En ja ik ken het park redelijk goed ondertussen.)

Over het onderhouden zelf heb ik ook niks te klagen is uitstekend wat jij zegt, bijna alles doet het altijd keurig. Maar wat ik bedoel is ze maken heel de tijd mooie nieuwe attracties van hoge kwaliteit terwijl er heel veel attracties staan met een lage kwaliteit als de dinosaurussendarkride (absoluut saai en niet spannend), eurosat heeft slechte thematisering, de Russische darkride en al die tal van opgepropte attracties in Duitsland. Er ontstaat gewoon een groot gat van kwaliteitsverschil.

Sorry, hoor maar ik vind het een lachertje dat je zegt dat de Efteling net als Europapark doet in het benoemen van attracties. Vergelijk de plattegronden eens of de websites dan zie je echt duidelijk het verschil. Europapark noemt elk sprookje een attractie Efteling niet, Efteling beoordeeld het Anton Pieckplein als een geheel Europapark zal elke draaimolen apart rekenen, een toren in scandinavië wordt ook al als attractie genoemd, die grote satteliet ook al ik heb daar nooit kunnen komen en ik kan zo nog wel even door gaan. Ik snap niet dat je niet het verschil ziet. Tuurlijk is het wel slim dat je zo kan zeggen: meer dan 100 attracties, maar dit is echt onterecht en overdreven.

Gelukkig zijn we het wel eens over de godenstatus van Mack, maar dat is precies het zelfde verhaal als met het park ze moeten het grootste en het beste hebben en zijn. Ik kom nu heel negatief over maar ik ben een grote fan (thematisatie,eten,attractie(achtbaan)aanbod,cappiciteit allemaal geweldig), alleen er zijn genoeg verbeterpunten en ik stoor me een beetje aan het beleid. Als ik alle positieve punten nu ga typen dan ben ik denk nog een dag bezig. Ik heb voor de Efteling ook verbeter punten hoor, ik wil niet overkomen als pro-efteling maar ik vind echt dat Europapark vaak te ver de hemel in  wordt geprezen wat ze zelf ook doen.

Offline Carlo
En voor diegenen die denken dat ze al begonnen zijn met de bouw: nee dus.
Er is nog geen spoortje te ontdekken van wat voor uitbreiding dan ook, er is niet eens een tegel verlegd of een takje afgezaagd. Dus dat gaat weer een supersnelle bouw worden!

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Offline boriz
Een foto van de beruchte bekertjes...

Staat daar nou JAAPA?

Bezoek http://www.youtube.com/user/ultimate727?feature=mhee en Abboneer!!!

[b]Het RCT board moet terug![b]

Ik weet niet hoe jij het ziet maar ik zie er gewoon een I in hoor.
Maar Roland Mack heeft het hoog in zijn bol zo te zien.

O, i en j lijken toch op elkaar?
Ik dacht dat omdat ik Jaap heet en ik denk altijd dat ik m'n naam hoor, maar dan zeggen ze ja.

Bezoek http://www.youtube.com/user/ultimate727?feature=mhee en Abboneer!!!

[b]Het RCT board moet terug![b]

Ik vind het lelijk, maarja ik ben ook een efteling fan die houd van scheve gebouwen, scheve muren etc.

Efteling fan ben je niet voor even, maar voor je hele leven!

Mwah, lelijk... 't Is ook inderdaad niet mijn smaak, de kwaliteit is half-om-half (zeker de poppen/animatronics), maar past wel erg goed bij het sprookjesbos van Europa Park.

Ik vind het snel zo plastic ogen..

Welke sprookjes zijn dit eigenlijk?

Wereld vol wonderen de efteling x2 2014

Offline Elske
Zo, dat past goed in het Sprookjesbos! Nu nog even in het echt zien

Pagina: 1 van 2 (22 items)
<< 1·2 >>