Forum: Promotie Aquanura& Jubileum jaar

Pagina: 1 van 12 (223 items)
<< 1·2·3·4·5·6·10·11·12 >>

Ik wou dit topic graag oprichten omdat ik me afvroeg waarom er nog zo weinig aan promotie wordt gedaan vanuit de Efteling voor het 60 jarige jubileum. Je hebt natuurlijk de Aquanura site maar daar wordt niet echt duidelijk dat het gaat om de jubileum attractie van de Efteling, ook op de gewone site van Efteling is niet veel aandacht voor het jubileum jaar. Als je de fansites volgt en de nieuwsbrief krijgt zal je het wel weten, maar de gewone Nederlander,Belg,Duitser etc zal het zo niet ten gehoor komen.

Zeker nu er ook meer filmpjes op o.a. YouTube te zien zijn over het 20 jarige jubileum van Disney Paris. vraag ik me af waarom de Efteling zo achter blijft met het opzoeken van de media.

deel je deze mening of juist niet? laat wat horen

Goed, desondanks dat andere parken veel meer aan promotie doen vind ik niet dat de Efteling meer promotie nodig heeft. Mensen komen wel, dat zie je. Het is juist meer een verrassing voor mensen als ze zien dat de Efteling 60 jaar bestaat, evenals de verrassingen van te voren aankondigen.

Ze hebben het jublieumplan van dit jaar doorgeven, maar in een zekere zin dat men nog niet de precieze details weet. Bijvoorbeeld 'Zomeravonden in nieuwe stijl', dit kan dus echt vanalles zijn, evenals de parade in de zomer. Tevens kunnen er nog wel wat promotieacties komen, kijk maar wat er dus de komende tijd gaat gebeuren. Ze kunnen zo mooi de promotie verspreiden; opening Polles Keuken (februari), opening Aquanura (mei), start zomeravonden/parade (juni, juli, augustus) en aan het einde van het jaar; De nieuwe kleren van de Keizer (oktober/november).

Ook doet de Efteling veel meer aan kleine advertenties, denk bijvoorbeeld een hoekje in de krant of op een website. Het hoeft allemaal niet zo groot te zijn, maar mensen denken er wel over na. Als ze in de krant kijken dan zien ze Langnek: 'Ow, dat is al een tijdje geleden, dan moeten we weer eens met een aantal vrienden doen!'.
Goed, hedendaags is promotie duur en in de tijd van 'crisis' is het zeker belangrijk hier wel aandacht aan te besteden, maar ik kan nu niet zeggen dat de Efteling dit niet doet. Zelfs de commercial van De Musical Droomvlucht helpt al mee aan promotie voor het park, de naam Efteling zegt Nederlanders vandaag de dag enorm veel!

Myn wil is wet, Ik zal vaeren, Storm of gheen Storm, Pasen of gheen Pasen, Verbod of gheen Verbod al is het tot in eeuwigheid! Ik zal vaeren!

Citaat van: Steen01 link: /forum/107/19214/637953 op: 16-01-2012 12:45:31

Ik wou dit topic graag oprichten omdat ik me afvroeg waarom er nog zo weinig aan promotie wordt gedaan vanuit de Efteling voor het 60 jarige jubileum.

*bla bla bla*

Iemand hier is lid van de Eftelist mailinglist volgens mij.

Offline Carlo
En toch vind ik dat Steen01 gelijk heeft. Als je als park wilt groeien heb je niet genoeg aan een persbericht of reclame op Omroep Brabant. Dan zul je het grootser aan moeten pakken, zoals inderdaad Disney dat nu doet met de jubileumteaser.

Ook EuropaPark is daar een ster in: als ze alleen al concept-arts hebben liggen, bouwen ze daar een prachtige media-campagne omheen waar de vonken vanaf vliegen.

Citaat van: H.Hightower link: /forum/107/19214/637957 op: 16-01-2012 12:56:16

Dat is niet van belang én niet verboden. 

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Offline davyvv
Citaat van: Carlo link: /forum/107/19214/637959 op: 16-01-2012 12:59:29

Ook EuropaPark is daar een ster in: als ze alleen al concept-arts hebben liggen, bouwen ze daar een prachtige media-campagne omheen waar de vonken vanaf vliegen.

Krijgen we de EuropaPark vergelijking weer..

Maar ze mogen inderdaad wel wat meer aan promotie gaan doen. Misschien een reclame campagne in het buitenland? Als ze naar de 5 miljoen bezoekers toe willen zullen ze daar toch over na moeten gaan denken. (zullen ze vast al wel mee bezig zijn, daar niet van) Anders wordt het denk ik lastig om 5 miljoen bezoekers per jaar te krijgen.

Citaat van: Carlo link: /forum/107/19214/637959 op: 16-01-2012 12:59:29

Tja.. inderdaad de Europapark vergelijking. Voor mij niet erg, maar besef je wel even dat Europapark een heel andere markt heeft, namelijk de Duitse en niet de Nederlandse. Ik heb vooralsnog nog nooit een Nederlandse reclame gezien van Europapark op de Nederlandse televisie.

Het belangrijkste van promotie is om de juiste afstemming te maken van je markt. En schijnbaar ligt in Nederland deze niet echt voor een volle 100% bij tv, maar bijvoorbeeld meer bij de krant. Als zo'n advertentie al voldoende is, waarom dan een dure TV commercial kijken? Wist je dat zelfs het woord 'Efteling' in een negatief bericht in de krant of nieuwssite al helpt?

Myn wil is wet, Ik zal vaeren, Storm of gheen Storm, Pasen of gheen Pasen, Verbod of gheen Verbod al is het tot in eeuwigheid! Ik zal vaeren!

Offline JOCUL
Je moet je ook bedenken dat het pretparkseizoen eigenlijk nog niet begonnen is... En dat de Efteling eigenlijk pas op 30 mei 60 jaar bestaat... Die promotie komt echt nog wel! Zeker wanneer ze aquanura openen. Heel Nederland zal het weten! Geloof mij...

Offline Coen
Citaat van: JOCUL link: /forum/107/19214/638072 op: 16-01-2012 18:12:53

Je moet je ook bedenken dat het pretparkseizoen eigenlijk nog niet begonnen is... En dat de Efteling eigenlijk pas op 30 mei 60 jaar bestaat... Die promotie komt echt nog wel! Zeker wanneer ze aquanura openen. Heel Nederland zal het weten! Geloof mij...

Zullen we het houden op 31 Mei ? Goed, inderdaad een verstandig topic om te openen want ik zie het vanuit precies het zelfde oogpunt. De efteling mag best wat meer ''shinen'' met dit project. Het is namelijk een enorme aanwinst hoor. Hier mogen ze gerust flink mee pronken. 60 jaar is trouwens niet niks, laat inderdaad de media weten dat er in Mei een groot feest gaandeweg wordt gevierd. Dit moet echt grootser aangepakt worden. Maak een campagne, doe is gek en begin al met merchandise, of wat dan ook. Er is zoveel om je zestigste verjaardag te vieren!

Le Meccanica Delle Emozioni

Ik verwacht eerlijk gezegd ook pas in mei de grootschalige 60jaar-campagne. Nu zijn eigenlijk nog pas de voorbereidingen bezig voor een geweldig jubileumjaar. Als er nu al reclame werd gemaakt, zouden veel mensen van een koude kermis (al is de Efteling wel meer dan dat) thuiskomen. Ik zou het zelf nogal vreemd vinden als Disney heel erg veel reclame maakt voor een showtje dat volgens mij in het niet valt met Europa's grootste waterspektakel.

Deze verrekijker vergroot wel 8 maal. Maar ik heb er ook wel eens een 9de keer doorgekeken en toen deed hij het ook nog gewoon. (H. Finkers)

Een wat algemenere vraag ten eerste; is de Efteling ook actief qua advertenties op de Belgische/Duitse markt?
(of beter gevraagd; waar is de Efteling tot nu toe actief op de advertentie markt?)

Want de Efteling is allemaal wel bezig met Bosrijk om meer buitenlandse gasten te krijgen, maar voor mijn gevoel is meer dan driekwart van de bezoekers nog steeds Nederlands.
Aangezien ik op de eerste vraag geen antwoord heb wil ik geen conclusie's trekken, maar dit is de ultieme kans om net als Disney heeft gedaan, de naam 'Efteling' over in ieder geval heel west-Europa te spreiden. Met Aquanura als de joker in het marketing spel.

Offline CX1000
Citaat van: ="Jonas1 via: pretparkkriebels.be"
Ondertussen verscheen op Latimes.com volgend logo:

Dit vond ik op Pretparkkriebels.be... Ik weet niet of ik het in het goede topic heb geplaatst maar denk het wel.

EDIT: Ik vond zelf daar ook nog dit artikel: http://www.latimes.com/travel/deals/themeparks/la-trb-efteling-aquanura-water-show-01201211,0,275753...

Offline Stevis
Citaat van: CX1000 link: /forum/107/19214/638535 op: 17-01-2012 21:04:36

Dit vond ik op Pretparkkriebels.be... Ik weet niet of ik het in het goede topic heb geplaatst maar denk het wel.
Hoe vaak moet dit nog gezegd worden:
Citaat van: Stevis link: /forum/107/16514/636388 op: 11-01-2012 16:06:12

Dit is geen officieel beeld van de Efteling, maar gemaakt door Theo Buiting. Zie hier zijn profiel op Deviantart waar ook nog meer Efteling gerelateerd materiaal op staat: http://theovision.deviantart.com
Deze fan-made poster is per ongeluk voor originele concept art aangezien door de pers en is daarom bij dat artikel terecht gekomen.

Ook nu van mijzelf een vriend'lijke groet,

Ik loop u voorbij en neem af mijn hoed

~

Offline JOCUL
Kunnen we niet beter een algemeen topic aanmaken waar we het over de promotie van het park hebben? 

Citaat van: JOCUL link: /forum/107/19214/638589 op: 17-01-2012 22:25:10

Kunnen we niet beter een algemeen topic aanmaken waar we het over de promotie van het park hebben? 

Dit gaat over de promotie van het jubileum jaar en Aquanura. het valt volgens mij onder beide topics.

Citaat van: H.Hightower link: /forum/107/19214/637957 op: 16-01-2012 12:56:16

klopt, maar las die e-mail vandaag pas. plus ik had de "aanvraag" voor dit topic de 15e 's avonds laat verstuurd .

En over Europapark: appels en peren vergelijken maar ze doen het wel het enige wat ik van de Efteling zie is af en toe zie is de bosrijk reclame. die zag ik vorige week voor het eerst in maanden weer rond 11 uur 's avonds......
Duitsland heeft meer dan 82 miljoen inwoners, bij Europa park hebben ze die 16 miljoen kaaskoppen echt niet nodig. maar als Efteling 5 miljoen bezoekers per jaar willen betekent dat dat bijna één derde van de Nederlands minimaal een keer naar de Efteling moet. Met meer buitenlandse gasten zou de 5 miljoen doelstelling een stuk dichterbij komen.
Daarnaast zijn de Efteling en Disney meer op hetzelfde niveau omdat het in beide gevallen een thema park met sprookjes betreft ipv een "gewoon" thema park.

Ben overigens van mening dat TV reclames alleen niet voldoende zal zijn. Efteling zou moeten denken aan het exporteren en exploiteren van haar "brands". beelden, TV series zoals Pardoes. Raveleijn en straks ook Jokie. Dom voorbeeld maar de Voice of Holland kandidaten gingen naar Disney voor een video clip. Efteling zou het zelfde kunnen doen met TV shows in het buitenland.
Citaat van: Willem van der Decken link: /forum/107/19214/637999 op: 16-01-2012 15:13:26
Wist je dat zelfs het woord 'Efteling' in een negatief bericht in de krant of nieuwssite al helpt?
zeker waar

@Steen01
Maar in het buitenland kennen ze de Efteling niet.
Dus dat moet dan een uitgebreide marketingcampage worden net als 2 jaar terug bij All You Need Is Love.
Eerst de mensen dood gooien met promo's over het programma zelf, maar met beelden uit de Efteling. Dan erachteraan nog eens zelf reclame maken los van het programma. Om dan alles samen te brengen in het programma.

Want herhaling is de beste manier om iets te onthouden

Citaat van: kwikjealex link: /forum/107/19214/639266 op: 19-01-2012 22:45:02

@Steen01
Maar in het buitenland kennen ze de Efteling niet.
Dus dat moet dan een uitgebreide marketingcampage worden net als 2 jaar terug bij All You Need Is Love.
Eerst de mensen dood gooien met promo's over het programma zelf, maar met beelden uit de Efteling. Dan erachteraan nog eens zelf reclame maken los van het programma. Om dan alles samen te brengen in het programma.

Want herhaling is de beste manier om iets te onthouden

Dat bedoelde ik er ook mee te zeggen haha.

ik hoop op een adembenemende video met de muziek en de show. en dan wat van de attracties en polles keuken in beeld zonder nog maar duidelijk te maken dat het om de efteling gaat en dan bouwt de muziek op zon filmtrailer climax achtige wijze op en dan zien we een zwart scherm met het efteling 60 logo

Mijn eigen ontwerp voor de Efteling website (projectje)

https://www.vijfzintuigen.nl/Forum/index.php?topic=18973.0

Als we dan toch bezig zijn met reclamefilmpjes bedenken;
's avonds zien we polles keuken vanaf de promenade. In de keuken van het restaurant lijkt het een flinke drukte; Polle is flink aan het bakken. Dan een fade-over naar het dwarrelplein. De muziek krijgt een climax en de fonteinen spuiten als op de conceptart (die van de supershooters die een gouden bal uitbeelden).

Deze verrekijker vergroot wel 8 maal. Maar ik heb er ook wel eens een 9de keer doorgekeken en toen deed hij het ook nog gewoon. (H. Finkers)

Nou, dan ook een van mijn kant (omdat het zo leuk is);

Je begint bij het Spookslot plein waar je iets van een spook ziet die door 2 gekleurde water stralen nat wordt gespoten.
Dan ga je naar de volgende scene door een versneld camera stukje, daar zie je Jokie in een boot waar dan een lichtstraal doorheen komt, hij zinkt dus (campagne koppelen).
Gevolgd door weer zo een tussen stukje.
Nu op weg naar de Indische waterlelies, hier zie je 2 elfjes dansen tussen een paar waterstralen.
Om hierna door te gaan naar het HerautPlein, waar je langs de kikker en de straal richting de gouden bal gaat.
Waarna dat shot over gaat tot de gouden bal scene in Aquanura (van de wel bekende concept-arts) waar je uit zoomt, wat shots ziet van het spektakel en dan een stem wat dingen hoort vertellen.

Nu heb je beelden uit de Efteling en als je ze goed schiet+bewerkt zijn het ook nog eens mooie beelden.
Door Jokie erin te zetten zou je humor+kinderen aanspreken, Spookslot de volwassenen en de Indische waterlelies iedereen. Ook wek je spanning op doordat het op het eerste gezicht niet zomaar te plaatsen valt en je werkt duidelijk toe naar een spectaculair eind (de shots van Aquanura).
Hierna kun je er altijd shots uitknippen of juist nieuwe erin plakken wanneer dit in een andere vorm terug op tv moet

Maar dit is enkel dromen

Offline Japio
Citaat van: kwikjealex link: /forum/107/19214/640293 op: 23-01-2012 00:16:38

Nu heb je beelden uit de Efteling en als je ze goed schiet+bewerkt zijn het ook nog eens mooie beelden.
Door Jokie erin te zetten zou je humor+kinderen aanspreken, Spookslot de volwassenen en de Indische waterlelies iedereen. Ook wek je spanning op doordat het op het eerste gezicht niet zomaar te plaatsen valt en je werkt duidelijk toe naar een spectaculair eind (de shots van Aquanura).
Hierna kun je er altijd shots uitknippen of juist nieuwe erin plakken wanneer dit in een andere vorm terug op tv moet

Maar dit is enkel dromen

Leuk idee, maar dan zou ik eerder, om de volwassenen aan te spreken, de Vliegende Hollander laten splashen en dan ineens een paar waterstralen uit het water zien komen.

Hier jouw advertentie?<br /><br /><br />acht het niet!

Pagina: 1 van 12 (223 items)
<< 1·2·3·4·5·6·10·11·12 >>