Forum: Overleden bekende persoonlijkheden (RIP)

Pagina: 16 van 18 (344 items)
<< 1·2·3·11·12·13·14·15·16·17·18 >>

Offline Jop
Acteur Michael Clarke Duncan is maandagnacht overleden in een ziekenhuis te Los Angeles.
De boomlange Amerikaan werd in 1999 wereldberoemd door zijn rol in The Green Mile. Hij werd 54 jaar oud.

Duncan werd in juli opgenomen in het ziekenhuis na een hartaanval. Zijn situatie ging er vervolgens alleen maar op achteruit.

De acteur, die 1 meter 96 lang was en zo'n 135 kilo woog, begon zijn carriere als uitsmijter en later bodyguard voor artiesten als Will Smith en Notorious B.I.G. Zijn eerste filmrol was die van Bear in Armaggedon, waar hij bevriend raakte met Bruce Willis. Die laatste hielp hem aan de rol van John Coffey in de film The Green Mile.

Duncan speelde in 2003 de rol van superschurk Kingpin in de stripverfilming Daredevil. Voor dat personage moest hij dagelijks powerliften en ongelooflijk veel eten om het juiste lichaam te kweken.

Over zijn rol in The Green Mile zei Duncan ooit: "Ik was gewend om bodyguards en bouncers te spelen, maar toen ik dit boek las dacht ik 'at ben ik. Het maakt me niet uit wat ik moet doen, maar ik moet die rol spelen.'"

Bron: http://www.powned.tv/nieuws/media/2012/09/acteur_michael_clarke_duncan_o.html

En in de catacombe snelt de graaf zijn dochter na, zonder haar ooit te vinden...

Offline BBP
Acteur en stemacteur Ger Smit (79)

Ger Smit heeft een uitputtende lijst aan performances gegeven: wie Kindernet op Nickelodeon heeft opstaan, kan niet om hem heen. Naast Lowieke de Vos, Bor de Wolf, Meneer de Raaf, Ed Bever, Zoef de Haas, Gerrit de postduif e.v.a. in de Fabeltjeskrant, speelde hij ook Grote Smurf, Potige, Hippe, Holle Bolle Gijs en Smulsmurf in de Smurfen, verteller, Bataki de raaf, kabouter, en de ganzen Fiisi en Kolme in Nils Holgersson, stemmen in Sneeuwwitje, Klokkenluider van de Notre Dame en in De Reddertjes, Rataplan in Lucky Luke, diverse stemmen in de Er was eens... series (zoals Er Was Eens... De Mens), en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.
Smit heeft als stemacteur een groot deel van mijn jeugd ingevuld. Ik zal hem missen.

Moderator
Ja, hoorde ook van zijn overlijden. Iedereen heeft zijn stem absoluut in zijn/haar jeugd in de kindertelevisie gehoord. Erg jammer. Maar zijn werk leeft voort.

ik hoorde net dat Hetty Blok vandaag is overleden ("zuster klivia" uit de originele TV serie van "Ja zuster, Nee zuster"

Moderator
Ja. Ze is 92 jaar geworden wat een respectabele leeftijd is. Maar toch is het natuurlijk jammer.

Offline dieter
Marina van de Rijk is vandaag overleden. bete bekend als Miggy  met anny hou jij mijn tassie effe vast.

!

typish een eendagsvlieg maar ooh zo bekend geworden door dit nummer.

Offline Sybren
Acteur Jeroen Willems (50) overleden

De acteur en zanger Jeroen Willems is maandag op 50-jarige leeftijd overleden in Amsterdam. Hij was in Carré voor een optreden ter ere van 125 jaar Carré. Dat concert zou vanavond plaatsvinden in aanwezigheid van onder anderen koningin Beatrix, maar dat gaat nu niet door. Waaraan Willems precies is overleden, is onduidelijk. Dat zei een woordvoerder van het theater.
Willems werd opgeleid aan de Toneelacademie Maastricht, en begon zijn acteercarrière bij Theatergroep Hollandia.

Hij ontving in 1994 de Mary Dresselhuysprijs voor de beste acteur. Voor zijn rol in de korte film Zaanse Nachten (199 ontving hij in 1999 een Gouden Kalf-nominatie voor de beste acteur. In 2001 ontving Willems opnieuw een Gouden Kalf-nominatie voor de beste acteur voor zijn rol in de speelfilm Nynke (2001). In 2004 werd Willems onderscheiden met de Louis d'Or voor zijn rol in La Musica Twee én voor de voorstelling Brel de Zoete Oorlog van Toneelgroep Oostpool.

In 2010 ontving Willems een Gouden Kalf voor beste mannelijke bijrol voor zijn rol als Claus in Majesteit (2010). Hij was dit jaar eregast tijdens het Nederlands Film Festival in Utrecht.

Bron: AD.nl

Bekijk mijn mooiste natuurfoto's op mijn website of like mijn Facebookpagina!

Offline BBP
Rust in vrede Dave Brubeck (91), jazzpianist, vooral bekend van Take 5.

Offline Tjomme
Arend Langenberg (63) overleden

Nieuwslezer Arend Langenberg is vannacht overleden. Dat melden verschillende media. Langenberg was al langere tijd ziek.

Langenberg begon zijn carrière in 1970 bij de zeezender Radio Veronica en later werd hij nieuwslezer bij het ANP en bij verschillende commerciële stations, zoals Radio 538 en Sky Radio. Daarnaast verleende Langenberg zijn stem aan allerlei programma's en reclamespots, waaronder het programma Peter R. de Vries.  In 2001 won hij de Marconi Award in de categorie Beste Stem.

Sky Radio, de zender waar Langenberg het laatst in dienst was, zond om 14.00 uur geen nieuwsbulletin uit, maar een verklaring van Sky Radio-topman Philip Alberdingk Thijm. Daarna werd rustige muziek gedraaid.

Reacties
Het overlijden heeft veel reacties losgemaakt. Op Twitter regent het condoleances en loftuitingen. Langenberg stond bekend om zijn karakteristieke donkere stemgeluid, dat door velen wordt geroemd. Collega's zijn geschokt:

3FM-dj Michiel Veenstra: 'Arend Langenberg overleden, wat 'n verlies voor de radiowereld. Intens lieve, bijzondere & markante man. You'll be dearly missed, Eagle Eye.'

Peter R. de Vries: 'Vreselijk triest nieuws: Arend Langenberg - The Voice - is vannacht in zijn slaap overleden. De Stem van mijn tv-programma. RIP Arend...'

NOS-radionieuwslezer Bart Jan Cune: 'Niets dan respect voor Arend Langenberg. Was véél meer dan alleen een nieuwslezer, maar zonder zijn autoriteit te verliezen. En die stem!'.

Erik de Zwart: 'e nieuwslezer met die prachtige stem is niet meer. Wat een leuke man was het toch! Rust zacht, Arend.'

Radio Veronica-dj Erwin Peters: 'Ben in shock. Arend Langenberg overleden.Vreselijk. Zoveel geweldige herinneringen aan dingen die we samen hebben gedaan op #radioveronica.'

Radio Veronica-dj Rick van Velthuysen: 'Nooit meer die 'gekke kop' van Arend Langenberg bij mij in studio. Only the good die young."

Radio Decibel-dj Lindo Duvall: 'Arend Langenberg overleden. Heb mooie herinneringen aan hem. Aardige man die naast nieuws lezen ook bijzondere humor had. Rust in vrede..."

Radio 538-dj Dennis Ruyer: 'Op de valreep van het jaar slecht nieuws... Arend Langenberg overleden. By far de mooiste stem, en een lieve vent... Rust zacht Arend.."

Henk Krol, oud-hoofredacteur Gay Krant en fractieleider 50PLUS: 'Een van de meest sympathieke omroepmedewerkers, Arend Langenberg, is niet meer. Je stem klinkt nog in me, je hartelijkheid blijft ook."

Nick & Simon: 'e bekendste stem van het land spreekt niet meer. Arend Langenberg overleden. Rust zacht. Sterkte voor de nabestaanden!"

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Offline Tjomme
Het maakt even niet meer uit voor welke voetbalclub je bent, de hele voetbal wereld staat stil bij het overlijden van Theo Bos.

Overleden op de veel te jonge leeftijd van 47 jaar aan alvleesklier kanker.

Bos kwam tijdens zijn loopbaan als speler alleen in actie voor Vitesse. Tussen 1983 en 1998 speelde hij maar liefst 369 duels, waarin hij negen doelpunten maakte.

Met de club uit Gelderland dwong hij onder meer promotie naar de eredivisie af. Ook speelde Vitesse in de jaren negentig geregeld Europees voetbal.

In januari 1999 speelde Bos voor het laatst in het shirt van Vitesse. Het betrof een afscheidswedstrijd tegen Schalke 04.

Na zijn carrière als speler ging Bos als trainer van de jeugd werken bij de club uit Arnhem. 'Mister Vitesse' vertrok daar echter in 2005 om aan de slag te gaan als hoofdcoach van FC Den Bosch.

Begin 2009 keerde Bos terug bij Vitesse waar hij de ontslagen Hans Westerhof als hoofdcoach opvolgde.

Op 21 oktober 2010 werd Bos vanwege de tegenvallende resultaten ontslagen bij Vitesse. De club was ruim twee maanden daarvoor in handen gekomen van de Georgiër Merab Jordania.

Na een kortstondig avontuur bij het Poolse Polonia Warschau ging Bos in 2011 aan de slag bij FC Dordrecht. In juli 2012 legde hij zijn functie bij die club neer vanwege zijn ziekte.

Begin dit seizoen eerde de Vitesse-aanhang Theo Bos door een tribune naar hem te vernoemen.

Bos probeerde nog zolang mogelijk bij de wedstrijden van Dordrecht en Vitesse te zijn

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Offline Carlo
Acteur Captain Peacock overleden

LONDEN - De Britse acteur Frank Thornton, die Captain Peacock speelde in de tv-serie Wordt u al geholpen?, is zaterdag op 92-jarige leeftijd in zijn slaap overleden. Dat heeft de BBC maandag gemeld.

Thornton speelde de afdelingschef verkoop, een oud-militair, die om zijn hooghartige gedrag voortdurend door het personeel wordt bespot. De serie was in Groot-Brittannië te zien van 1972 tot en met 1985. Miljoen Britten keken ernaar. Van de vaste acteurs van Are you Being Served is alleen Nicholas Smith nog in leven. Hij speelde de kale adjunct-directeur Mr.Cuthbert Rumbold.

Thornton speelde ook in andere series, waaronder Steptoe and Son, in Nederland bewerkt tot Stiefbeen en Zoon. Ook speelde hij in diverse films, waaronder No sex please, we're British van regisseur Cliff Owen (1973) en Gosford Park van Roger Altman (2001).

Bron: Telegraaf.nl

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Offline Carlo
Zanger Jantje Koopmans (89) uit Waspik overleden

WASPIK - Volkszanger Jantje Koopmans uit Waspik is op 89-jarige leeftijd overleden. De vertolker van het levenslied overleed zondag in een verpleegtehuis in Tilburg. Zijn bekendste nummer was 'Rode rozen'.

Jantje Koopmans werd in 1924 in Waspik geboren als Johannes Petrus van Eersel. Enkele van zijn bekendste nummers zijn: 'e eerste kus', 'ie mooie ogen', 'ie oude melodietjes', 'Het dorpscafeetje', 'Ik wil een baan', 'Liefde' en 'Rode rozen, witte seringen'. In 2006 vierde hij zijn zestigjarige huwelijk.

'Het dorpscafeetje'
De nummers van Koopmans worden nog regelmatig vertolkt door Ad van Opstal uit Valkenswaard. Van Opstal kreeg na een optreden in de Soundmixshow de rechten van Koopmans' repertoire. Voor Van Opstal heeft het overlijden van Jantje Koopmans een behoorlijke impact.

"Ik heb veel aan hem te danken. Hij leerde me alle kneepjes van het vak. Hij gaf me zijn originele orkestbanden, waarmee ik nu nog optreed. Zijn heengaan is niet alleen voor mij een groot gemis, maar voor heel Nederland." Volgens Van Opstal was Koopmans uniek, doordat hij het levenslied op een andere manier vertolkte.

'Je werd er vrolijk van'
"e meeste smartlappen worden met veel drama gebracht, maar Jantje bracht het positief. Je werd er vrolijk van." Ad van Opstal kreeg ook de smoking van Jantje Koopmans, waarin hij vaak heeft opgetreden. "ankzij Jantje ben ik al negentien jaar artiest. Ik zal hem missen."

Koopmans' nummer 'Het dorpscafeetje' werd dit jaar door de Gebroeders Ko gebruikt voor een Carnavals-hit, onder de titel 'e Blauwe Stier'.

Bron: OmroepBrabant.nl

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Als Harry Potter fan schrok ik best van dit bericht, ookal is het alweer van vorige week;

vr 29 mrt 2013, 11:20

Harry Potter-acteur overleden

AMSTERDAM - Richard Griffiths, onder andere bekend door zijn rol in Harry Potter, is op 65-jarige leeftijd overleden.

Richard is overleden aan complicaties van een hartoperatie, zo meldt Sky News.

De Britse speelde in de Harry Potter-films de rol van Herman Duffeling (in het Engels Vernon Dursley), de vervelende oom van Harry Potter.

Richard is bij het grote publiek ook bekend om zijn rollen in Withnail and I, en The History Boys.

Bron; http://9gag.com/hot?id=6937209,6938036,6936953,6940240,6937723

Citaat van: Maurice3 link: /forum/1/6584/724962 op: 02-04-2013 17:00:37

Als Harry Potter fan schrok ik best van dit bericht, ookal is het alweer van vorige week;

vr 29 mrt 2013, 11:20

Harry Potter-acteur overleden

AMSTERDAM - Richard Griffiths, onder andere bekend door zijn rol in Harry Potter, is op 65-jarige leeftijd overleden.

Richard is overleden aan complicaties van een hartoperatie, zo meldt Sky News.

De Britse speelde in de Harry Potter-films de rol van Herman Duffeling (in het Engels Vernon Dursley), de vervelende oom van Harry Potter.

Richard is bij het grote publiek ook bekend om zijn rollen in Withnail and I, en The History Boys.

Bron; http://9gag.com/hot?id=6937209,6938036,6936953,6940240,6937723

Ik vind dit ook best wel jammer. Hij kon het - zelfs in z'n laatste jaren -  nog zo goed. Hij is ook niet zo oud geworden vind ik. Ik hoop maar dat ie zichzelf niet naar de dood gegeten heeft! Hij speelde ook erg goed king George in Pirates Of The Caribbean.
Heel jammer dat ie dood is.

Bezoek http://www.youtube.com/user/ultimate727?feature=mhee en Abboneer!!!

[b]Het RCT board moet terug![b]

ik vind het ook zeer jammmer dat hij is overleden ik ben al heel lang fan van Harry Potter, en de Familie/Oom Herman Duffeling was o.a. een van de redenen waardoor ik fan ben geworden (ik heb zelfs nog een lego figuurtje van hem )

Bij mij kwam het ook even als een schok aan. Vrijdag zat ik naar de radio te luisteren en hoorde ik het opeens. Toen was ik toch wel even een paar minuten stil. Vreselijk gewoon.

Margaret Thatcher overleden

In Groot-Brittannië is oud-premier Margaret Thatcher overleden. Ze werd in 1979 de eerste vrouwelijke premier van het land.

Een woordvoerder van Thatcher zegt dat ze "vredig" is overleden na een beroerte. Ze is 87 jaar geworden.

Cameron
In een eerste reactie zegt de Britse premier Cameron dat Groot-Brittannië een groot leider, een grootse premier en Brit heeft verloren.

"Lady Thatcher heeft ons land niet alleen geleid, ze heeft ons land gered." Cameron keert eerder terug naar Groot-Brittannië van zijn reis naar een aantal Europese landen.

Thatcher krijgt volgens de BBC geen staatsbegrafenis, maar een ceremoniële begrafenis met militaire eer in St. Paul's Cathedral in Londen.

'Triest'
De Britse vice-premier Nick Clegg (Liberaal-Democraten) noemt Thatcher "een van de bepalende figuren in de moderne Britse politiek". "e meningen over haar tijd als premier zullen verdeeld zijn, vandaag zal iedereen verenigd zijn in de erkenning dat ze krachtig was in haar persoonlijkheid en het radicalisme van haar politiek", zegt Clegg.

Koningin Elizabeth vindt het "triest om te horen" dat Thatcher is overleden. Via de Britse rijksvoorlichtingsdienst laat de koningin weten dat ze een bericht zal sturen naar de familie Thatcher om haar medeleven te betuigen.

John Major, die Thatcher in 1990 opvolgde als premier, noemt haar "een natuurkracht". "e economische hervormingen die ze doorvoerde, de vakbondswetten en haar herovering van de Falklandeilanden deed haar boven de dagelijkse politiek uitstijgen, en zouden mogelijk niet zijn bereikt met een andere leider."

'Altijd respect'
Oud-premier Tony Blair zegt dat maar weinig wereldleiders de kans krijgen om niet alleen de politiek maar ook de wereld te veranderen. "Margaret was zo'n leider. Haar invloed op de wereld was groot." Blair wijst ook op het verschil in politieke opvattingen, maar volgens hem dwong Thatcher altijd respect af. "Ze zal enorm gemist worden."

Oud-Sovjetleider Michail Gorbatsjov zegt dat Thatchers woorden altijd veel gewicht in de schaal legden. "Onze eerste ontmoeting in 1984 markeerde het begin van een relatie die soms stroef was, maar waar altijd serieus en verantwoord mee werd omgegaan."

Glazen plafond
President Obama zegt dat Thatcher zijn dochters heeft geleerd dat er geen glazen plafond bestaat dat niet doorbroken kan worden.

Ook toonde ze volgens de Amerikaanse president dat wereldleiders niet machteloos hoeven toe te kijken hoe de geschiedenis zich ontvouwt, maar dat ze die kunnen beïnvloeden "met morele overtuiging, moed en een ijzeren wil".

Ook de burgemeester van Londen, Boris Johnson, noemt het overlijden van 'e IJzeren Dame' erg verdrietig. Hij twittert dat Thatchers herinnering voort zal leven, ook als de "grijze pakken van de hedendaagse politiek" allang vergeten zijn.

bron: nos.nl

[center]U vertoeft er in een blijde wereld

1x Efteling 2013[/center]

[center]How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?[/center]

Offline Hanna
Het is al even geleden, maar de gitarist en songwriter van Slayer heeft het ook opgegeven overlaatst. Ik heb echt wat traantjes gelaten, weeral een held minder. Componist van o.a. Raining Blood en Angel of Death. Harder dan deze maken ze niet meer!

http://www.hln.be/hln/nl/946/Muziek/article/detail/1626040/2013/05/03/Slayer-gitarist-Jeff-Hanneman-...

29 december!

Offline Sybren
Prins Friso overleden

Op Paleis Huis ten Bosch is vandaag prins Friso overleden, dat meldt de Rijksvoorlichtingsdienst. Zijne Koninklijke Hoogdheid Prins Johan Friso Bernhard Christiaan David, Prins van Oranje Nassau, Jonkheer van Amsberg is 44 jaar geworden.

Volgens de RVD is de prins overleden aan complicaties die zijn opgetreden ten gevolge van de hersenbeschadiging veroorzaakt door zuurstoftekort bij zijn ski-ongeval op 17 februari in Lech in Oostenrijk.

Prinses Mabel
Koning Willem-Alexander en koningin Màxima komen in verband met het overlijden van Friso terug van hun vakantie in Griekenland.

Prinses Mabel vierde gisteren nog haar 45ste verjaardag aan het ziekbed van haar man.

Bron

Bekijk mijn mooiste natuurfoto's op mijn website of like mijn Facebookpagina!

Dat was te verwachten toen ze hem naar Nederland haalde
Toch wil ik de familie veel sterkte wensen

Berichtje getypt en je onderbouwde mening geuit? Check het eerst op spelling en haal de fouten er uit

Mijn foto's gebruiken? niet zonder schriftelijke toestemming via http://www.shamrock-media.nl

Pagina: 16 van 18 (344 items)
<< 1·2·3·11·12·13·14·15·16·17·18 >>