Forum: Algemeen Film-topic

Pagina: 12 van 31 (607 items)
<< 1·2·3·7·8·9·10·11·12·13·14·15·16·17·29·30·31 >>

Offline DaLe
Heb net ook deze trailer gezien:

En ik moet zeggen dat ook ik het zeer jammer vind dat de film (waarschijnlijk) niet in de bios komt. ben zelf namelijk ook een grote Disney fan.

[font=Charlesworth]Groetjes, DanCriLen van YouTube en Hyves![/font]

Hier klikken voor mijn kanaal op You Tube!

En als je mijn Hyves wilt zien moet je hier klikken!

Ik was zaterdag avond naar Avatar in 3D geweest (1 van de beste films die ik ooit heb gezien! ) en daar lieten ze van te voren ook de 3D versie van de trailer van Alice in Wonderland zien. Sowieso hou ik wel van de films van Tim Burton (al moet ik zeggen dat ik "Sweeney Todd" wat minder vond(en begrijp me niet verkeerd, ik hou ook van musical films)) en ik wilde erg graag de film in de bioscoop bekijken. Balen dus om nu te horen dat die er niet komt.

Maar ik denk dat Disney er vast wat op gaat verzinnen. Want zoiets laten ze toch niet zomaar gebeuren? Ik denk dat er een kans is dat ze de DVD uiteindelijk toch later laten uitkomen.

Ben zelf werkzaam in de bioscopenwereld, en als je ziet hoe winstgericht het is kan ik me niet voorstellen dat de bioscopen deze film links laten liggen. Ik geloof niet dat het gaat gebeuren, en ik ga ervan uit dat dit wordt gebruikt als waarschuwing voor Disney om hun plannen nog eens goed te bekijken.

Citaat van: boeing767 link: /forum/1/5382/327248 op: 15-02-2010 20:13:10

Ben zelf werkzaam in de bioscopenwereld, en als je ziet hoe winstgericht het is kan ik me niet voorstellen dat de bioscopen deze film links laten liggen. Ik geloof niet dat het gaat gebeuren, en ik ga ervan uit dat dit wordt gebruikt als waarschuwing voor Disney om hun plannen nog eens goed te bekijken.

Ik werk ook in een bioscoop. Mijn baas heeft contact gehad met de distributeur, en deze zegt dat alleen grote ketens (en kleinere) Alice niet gaan draaien. Wij zijn particulier, zelfstandig, en maken zelf de boekingen. Wij draaien hem dus wel (i.v.m. privacy zeg ik liever niet in welke bioscoop ik werkzaam ben).

En in vergelijking met de grotere bioscopen zullen jullie dan weer meer winst maken op die film denk ik, aangezien ze niet naar de grotere bioscopen kunnen daarvoor

Citaat van: DroomVluGHt link: /forum/1/5382/327545 op: 16-02-2010 15:43:09

En in vergelijking met de grotere bioscopen zullen jullie dan weer meer winst maken op die film denk ik, aangezien ze niet naar de grotere bioscopen kunnen daarvoor

Dit klopt inderdaad.

Een keten als Pathé heeft dan bijna geen wist meer op de uitdraai van een film (de laatste periode).

Ja en daarom draaien ze hem niet.

Maar je kunt beter de enige zijn die een populaire film draait, dan de film niet draaien omdat je minder winst maakt door de DVD release.

Citaat van: DroomVluGHt link: /forum/1/5382/327551 op: 16-02-2010 15:50:05

Ja en daarom draaien ze hem niet.

Maar je kunt beter de enige zijn die een populaire film draait, dan de film niet draaien omdat je minder winst maakt door de DVD release.

Klopt, een kleinere bioscoop zal het nu drukker krijgen. Ook wel een keer lekker. Alhoewel, als Disney met een nieuw voorstel komt, moet elke keten akkoord gaan, dat gaan ze niet meer redden.

Een goede beslissing,
wat de meeste mensen niet snappen is dat een bioscoop duizende euro's moet betalen om films te mogen draaien,
Als een film maar 1 maand in de bioscoop komt zit er een btw belasting op van 80% dat de bioscoop naar belasting moet betalen. dus bv kaartje kost 7,50 bioscoop krijgt maar 2 euro.
Mamia heeft maanden in de bioscoop gedraait en had nog maar een btw percentage van 15%.

Neem ook een voorbeeld aan de films: Komt een vrouw bij de dokter of De Storm.. Daar zit/zat ook een hele lange uitdraai op.

Citaat van: Martijn link: /forum/1/5382/327237 op: 15-02-2010 19:38:26

Ik was zaterdag avond naar Avatar in 3D geweest (1 van de beste films die ik ooit heb gezien! ) en daar lieten ze van te voren ook de 3D versie van de trailer van Alice in Wonderland zien. Sowieso hou ik wel van de films van Tim Burton (al moet ik zeggen dat ik "Sweeney Todd" wat minder vond(en begrijp me niet verkeerd, ik hou ook van musical films)) en ik wilde erg graag de film in de bioscoop bekijken. Balen dus om nu te horen dat die er niet komt.

Ik ben er toevallig gisteren geweest, en daar draaide ze ook de Trailer in 3-D versie. Het zag er al wel goed uit, alleen net zoals in de tekenfilm, een beetje druk. Er gebeurt zoveel in die film dat er moeilijk een verhaallijn in te brengen is. Maar Disney verzint er wel iets op. Ze brengen of de DVD later uit, of ze laten de film nog eerder in de bioscopen draaien. En ik vind het ook geheel terecht dat bioscopen besluiten hem niet te draaien

Myn wil is wet, Ik zal vaeren, Storm of gheen Storm, Pasen of gheen Pasen, Verbod of gheen Verbod al is het tot in eeuwigheid! Ik zal vaeren!

Offline Elske
Ik heb vanmiddag The Lovely Bones gezien, mooie film, maar het einde viel wel heel erg tegen..

Offline Coen
Natuurlijk hoort de beste concertfilm ook tussen de lijst te zitten he.
Al 3 jaar fan zijnde heb ik nu de filmin de bioscoop gezien & heb hem nu op dvd.
De enige echte laatste momenten, maanden, weken, dagen, uren, minuten, secondes, Repetitie beelden van Michael Jackson ''This Is It''.
De Tour die in London plaats zou moeten geven met maar liefst een duur van 50 avonden van Juli 2009 T/M Maart 2010.

Rest In Peace. Love Lives Forever.
Michael Jackson + 29-08-1958 / - 25-06-2009.

Le Meccanica Delle Emozioni

Toenstrak heb ik Sherlock Holmes gezien, nog in de bios. Al was er geen grote opkomst.. 20 personen schat ik! Een mooie en leuke film. Soms wat onduidelijk, maar een grote verheldering op het einde

Myn wil is wet, Ik zal vaeren, Storm of gheen Storm, Pasen of gheen Pasen, Verbod of gheen Verbod al is het tot in eeuwigheid! Ik zal vaeren!

En  mijn bioscoop gaat ook digitaal en 3D met een nieuwe techniek! We zijn erg benieuwd. In Den Bosch zullen eerst 3 van de 5 zalen worden uitgerust met digitaal 3d. In de tweede fase de rest.

http://www.cineserver.nl/index.php/component/content/article/51-nieuws2/590-jogchems-theaters-gaat-d...

Offline Elske
'Alice in Wonderland' toch in Pathé-bioscopen

'Alice in Wonderland' wordt toch in twaalf Pathé-bioscopen vertoond. Dat zijn filmdistributeur Walt Disney en de bioscoopexploitant overeengekomen.

De 3D-animatiefilm 'Alice in Wonderland' wordt toch in twaalf Nederlandse Pathé-bioscopen vertoond. Dat zijn filmdistributeur Walt Disney en de bioscoopexploitant maandag overeengekomen.

De grotere bioscoopexploitanten van Nederland, waaronder Pathé, waren tot voor kort van plan de film te boycotten omdat deze drie weken eerder dan normaal op dvd zou worden uitgebracht. Hierdoor zouden de bioscopen inkomsten mislopen. Na enkele weken overleg zijn Walt Disney en Pathé echter overeengekomen de film toch in Nederland te vertonen.

"e bezorgdheid over het vervroegen van de dvd-release leidde bij ons tot grote bezorgdheid over eventuele omzetderving", zegt een woordvoerder van Pathé. "Het werd daarmee een principekwestie. Die bezorgdheid is nu weggenomen. Echte garanties krijg je natuurlijk nooit, maar we lijden nu geen financiële schade."

Onder de twaalf bioscopen waar de film wordt vertoond, zijn de Imax-zalen in Amsterdam, Rotterdam, en de nieuwe zaal in Eindhoven. Voor Eindhoven wordt 'Alice in Wonderland' zelfs de officiële openingsfilm.

Het is nog niet bekend of de andere bioscoopketens die de film eerst in de ban dreigden te doen, waaronder Minerva, Wolff en Utopolis, de film blijven boycotten. Jochem's Theaters zegt wel dat het gewoon doorgaat met de boycot ondanks de beslissing van Pathé. Hierbij dient echter te worden aangemerkt dat deze keten geen 3D-projectieschermen heeft, en deze projectie is juist een van de grote publiekstrekkers voor de film. De Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten was niet bereikbaar voor commentaar.

'Alice in Wonderland' gaat later donderdag in première.

Bron
Bron

Yeah!

Wordt het dat toch een ritje Eindhoven voor mij

Dat heb ik vanmiddag ook gehoord op het nieuws. Helaas zit er geen pathé bios bij mij in de buurt. :'(
Ik ben wel gisteren (verjaardagsfeest) naar Percy Jackson & the lightning thief geweest. Een echte aanrader als je van mythologische dingen houdt, superkrachten, goden, mytische beesten etc.

Aah nu heeft Arcaplex niet meer het alleenrecht om deze film te vertonen. Maar dat is beter voor de bioscoopbezoeker, want Pathé vind je in meer steden dan Arcaplex.

Ik hoorde het op de radio! Ben ik even blij. Ik wil zo graag naar die film! Dus dat wordt zeker naar de Pathé op het schouwburgplein hier in Rotterdam. Lang leve IMAX!

Ik wacht ook op de film Legion die ik best wel graag wil zien *dit komt vooral doordat acteur Paul Bettany er in speelt *.

Dromen met open ogen.

Pagina: 12 van 31 (607 items)
<< 1·2·3·7·8·9·10·11·12·13·14·15·16·17·29·30·31 >>