Forum: Het Grote 'Computerproblemen' topic

Pagina: 30 van 58 (1142 items)
<< 1·2·3·25·26·27·28·29·30·31·32·33·34·35·56·57·58 >>

Ik heb nu eindelijk een eigen laptop die ik ga gebruiken op locatie. Alleen is het mij te duur om daar een soort dongel abonnement op te nemen, om op locatie te kunnen internetten.

Ik maak dus gebruik van draadloos internet, ook wel WiFi genoemd.. Vaak zijn deze netwerken beveiligd, maar tegenwoordig kan je al op veel locaties, legaal, en gratis gebruik maken van een draadloos netwerk.

In hoeverre is het gebruik van WiFi op locatie veilig te noemen? Ik werk namelijk met veel interne informatie van mijn stagebedrijf, en voor mijn eigen fotografiebedrijfje. Ik wil immers niet dat mensen in aanraking kunnen komen met mijn bestanden, of erger nog, mensen die draadloos mijn pc over nemen. Hoever kan ik een onbekend draadloos netwerk vertrouwen? En is het verstandig om te gebruiken?

Ik zou hier graag wat meer informatie over willen hebben. Alvast bedankt!

Offline Ruben
Ik heb hier thuis zelf zo'n kastje van Tele 2, waarin 5 LAN aansluitingen zitten en een wi-fi antenne.
Echter heb ik ons netwerk beveiligd met een password. Onbeveiligde netwerken kan iedereen op en kost ons maar snelheid e.d., maar ik weet niet hoe het zit met beveiliging van je laptop..

Moderator
Moderatoropmerking: Vraag van fotofreak is wel niet helemaal een computerprobleem, maar zit er zo dicht tegenaan dat ik dat topic effe hierin heb samengevoegd.

Moderator
Hier staat wel een interessant stukje over Wi-Fi points:

http://www.internetten.nl/div/document.asp?id=9711

Un berigt getiepd en je onderbauwde mening cheuit? Tsjek dan eersdt du spelling en haal alle vauten er uid! < - Irritant heh? het leest gewoon vervelend - verbeter je fouten A.U.B!

Offline Weavel

Citaat van: Fotofreak link: /forum/1/229/352105 op: 30-03-2010 22:44:33

Ik heb nu eindelijk een eigen laptop die ik ga gebruiken op locatie. Alleen is het mij te duur om daar een soort dongel abonnement op te nemen, om op locatie te kunnen internetten.

Ik maak dus gebruik van draadloos internet, ook wel WiFi genoemd.. Vaak zijn deze netwerken beveiligd, maar tegenwoordig kan je al op veel locaties, legaal, en gratis gebruik maken van een draadloos netwerk.

In hoeverre is het gebruik van WiFi op locatie veilig te noemen? Ik werk namelijk met veel interne informatie van mijn stagebedrijf, en voor mijn eigen fotografiebedrijfje. Ik wil immers niet dat mensen in aanraking kunnen komen met mijn bestanden, of erger nog, mensen die draadloos mijn pc over nemen. Hoever kan ik een onbekend draadloos netwerk vertrouwen? En is het verstandig om te gebruiken?

Het is altijd verstandig om voorzichtig te zijn met dergelijke netwerken. Iedereen kan namelijk de data die uitgewisseld wordt gewoon 'uit de lucht plukken' en uitlezen. Dat is wat je altijd in je achterhoofd moet houden als via deze netwerken werkt, dan moet je dus eigenlijk geen gevoellige informatie of wachtwoorden gebruiken of zo minimaal mogelijk.

Wat betreft het uitlezen van bestanden en overnemen: de meeste firewall software (en windows firewall) hebben een modus voor openbare netwerken. Meestal kan niemand dan je pc uitlezen.

"The beat: the driving force that holds our lives together..."

Er is iets mis met mijn beeldscherm. Het beeld is opeens vergroot maar als ik bij instellingen kijk staat er dat ik gewoon 1024 bij 768 pixels heb ingesteld (bij mij de normale grote) Weet iemand hoe ik het kan oplossen?
zo ziet het er nu uit

en zo ziet het er normaal uit

Moderator
Hoop dat je Engels goed genoeg is:

To simply make the icons slightly smaller, proceed as follows:
Method One
1/ Right Click on a vacant part of the desktop.

2/ From the Drop Down menu, Click the View option.

3/ In the View context menu, Click one of the following options:

•Large Icons.
•Medium Icons.
•Classic Icons.
The Classic Icons option will reduce the size the most.

Un berigt getiepd en je onderbauwde mening cheuit? Tsjek dan eersdt du spelling en haal alle vauten er uid! < - Irritant heh? het leest gewoon vervelend - verbeter je fouten A.U.B!

Ik kan het niet vinden  :'( ( is dit wel voor Windows xp?)

Offline Houst
Citaat van: Fotofreak link: /forum/1/229/352105 op: 30-03-2010 22:44:33

Dit staat vaak bij de verbinding, als er bij staat 'verbinding kan gegevens vragen o.d.', zou ik het niet doen. Dit staat er wel bij uit ervaring.

Only for the feeling

Moderator
Citaat van: arjemour link: /forum/1/229/352937 op: 31-03-2010 22:40:29

Ik kan het niet vinden  :'( ( is dit wel voor Windows xp?)

Sorry, dacht dat je Vista gebruikte

Hier de Windows XP variant:

Steps for changing desktop icon size.
1. Right Click Desktop + Choose “Properties”
2. In the Properties Window click on the “Appearance Tab” at the top.
3. In the Appearance Window click on the button called “Advanced”
4. In the Advanced Appearance Window choose “Item:” from the drop down list and choose “Icon” and you can choose desired Icon size. By default many users will see 32 x 32 pixels but this can be changed to whatever you want.`

(mocht je er niet uitkomen in het Engels, meldt het dan even, dan geef ik je de nederlandse vertaling)

Waarschijnlijk is je resolutie gewoon aangepast.
Deze moet je op 1280x1024 zetten als je weet hoe dat moet.

Something is coming...

Het is opgelost

Offline vic962
heej ik moet voor school een powerpoint presentatie doen alleen ik moet een paar liedjes bij elkaar zetten en mooi in enlkaar over laten lopen voor de presentatie. weet iemand hoe je dat doet

Moderatoropmerking: Dit is een prototype vraag voor het algemene computerproblementopic, dus effe erheen verplaatst...

Offline Rick
Euhh daar heb je Virtual DJ of Audacity voor. Je kunt bij Virtual DJ volgens mij beter liedjes in elkaar laten overlopen maar dat kost wel geld

Binnenkort: De Efteling in RCT3

- Onthulling 4

Je kan ook trial downloaden.. Je hebt hem dan 30 dagen ofzo..

Offline vic962
weet iemand hoe je muziek over de hele lengte van de presentatie doet 

Gewoon muziek toevoegen uit bestand... ?

Omeletten zijn eieren die dromen dat ze vallen!

Offline vic962
dan gaat hij gewoon meestal op 1 pagina van de presentate als je snapt wat ik bedoel

Offline Weavel
Citaat van: vic962 link: /forum/1/229/357179 op: 06-04-2010 19:10:41

weet iemand hoe je muziek over de hele lengte van de presentatie doet 

Niet tenzij je de hele peresentatie dmv animatie op een pagina laat plaatsvinden. Maar das is rot werk

"The beat: the driving force that holds our lives together..."

Je kan alleen wav bestanden onder je hele presentatie zetten. Maar het is zeker wel mogelijk.

Klik met je rechtermuisknop op de eerste dia en kies voor diaovergang.

Kies dan bij geluid voor ander geluid...
En zet een vinkje bij herhalen tot volgend geluid.

Nu zal na de eerste dia geluid gespeeld worden.

Via onderstaande link wordt het haarfijn uitgelegd.
http://www.okralendelede.be/computerbabbelbox/computerbabbel%20docs/MUZIEK%20PLAATSEN%20OP%20EEN%20P...

Wanneer je mp3 om wil zetten naar wav gebruik je het beste Cheetah audio converter. Is gratis, snel en redelijk makkelijk in gebruik. En er wordt geen extra rommel op je pc gezet, zoals vage toolbars of software wat je nooit gebruikt.

Via de onsderstaande link kan je cheetah downloaden:
ftp://ftp.vetorial.net/pub/audio/cheetahconverter.exe

Let wel op dat je pp presentatie de locatie van het muziekbestand onthoud. Dus als jij het muziekbestand weghaald of je wilt de presentatie op een andere locatie afspelen werkt de muziek niet meer.
Dan zal je het muziekbestand opnieuw moeten koppelen. Dus wanneer je de presentatie ergens anders wilt laten zien, ook het muziekbestand meenemen.

Succes

Niemand is volledig nutteloos, je kunt altijd nog als slecht voorbeeld dienen!

Pagina: 30 van 58 (1142 items)
<< 1·2·3·25·26·27·28·29·30·31·32·33·34·35·56·57·58 >>