VideobankEntertainmentbankVertier Hier!SpreukjesbosWallpapersCamera ObscuraFotogalerieBeeldbankVerzamelgidsSimulatiesVoorpagina
Recente foto's (33) Pagina: 1 2

Bericht

Bericht

Bericht

Bericht

Bericht

Bericht

Bericht

Bericht

Bericht

Bericht

Bericht

Bericht

Bericht

Bericht

Bericht

Bericht

Bericht

Bericht

Bericht

Bericht

Bericht

Bericht

Bericht

Bericht

Bericht

Bericht

Bericht

Bericht

Bericht

Bericht

Bericht

Bericht

Bericht
Pagina's: [1] 2 3 ... 5
Print
Auteur Topic: Foto's Efteling 10 januari 2010 (3D) ::.. Marwin  (gelezen 3834 keer)
Marwin
Administrator

Geslacht: Man
Nederland

« Gepost op: 13 januari 2010, 01:51 »

Zo dit keer geen gewoon tripreport maar een redelijk bijzondere. In navolging van Jeroen (Jeroentjah) ook maar eens een Loreo 3D lens besteld. Zelf ben ik al wel geruime tijd bezig met het idee van 3D, en ik wist dat de lens bestond, maar ja uitstel, uitstel, uitstel. Komende tijd zal ik wel vaker op pad zijn met de lens, dus je kan meer verwachten!

Have fun Smiley
Marwin

PS: Sanderr25, Appeltree, Aswhizz, Derk bedankt voor de gezellige dag! Smiley

Allereerst voor de mensen die een anaglyph (rood, cyaan!) hebben:

Crossed Eye techniek
Let op, mocht je deze techniek voor het eerst proberen en je krijgt hoofdpijn direct stoppen!

Parallel Eye techniek
Let op, mocht je deze techniek voor het eerst proberen zonder hulpmiddelen en je krijgt hoofdpijn stoppen!

« Laatste verandering: 13 januari 2010, 23:00 door Marwin » Gelogd

Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.
Baart

Tonight we're gonna party like it's 1969!

« Antwoord #1 Gepost op: 13 januari 2010, 02:50 »

Wow! Ik heb geen brilletje dus heb die Crossed Eye techniek maar eens opgezocht. De plaatjes overlappen lukte me meteen, alleen dan nog 'focussen' op het middelste plaatje duurde wat langer. Nu heb ik het eenmaal door en wat gaaf zeg! Ik wist niet eens dat dat kon.
Die parallelle heb ik ook geprobeerd maar daarmee krijg ik de plaatjes nét niet overlapt, is er een verschil in resultaat?

Oh en sorry, los van het 3d-gebeuren zijn het ook nog eens hele toffe platen Cheesy

Turn off your mind, relax, and float downstream..

Fallgum

dit huis, dit vervloekte huis.....

« Antwoord #2 Gepost op: 13 januari 2010, 09:36 »

hele mooie plaatjes
ik heb mijn bril er is bij gepakt. echt heel mooi
http://foto.vijfzintuigen.nl/photos/88/47988_real.jpg
deze schiet er voor mij uit
heel mooi

Blog: proefwerkweek afgelopen. Grin
deze ban is tot op heden niet gebroken,
treed binnen met een reine ziel opdat de doem valt van dit huis en mijn ziel de rust verkrijgt waar ik zo hevig naar verlang.
Peter

Nederland

« Antwoord #3 Gepost op: 13 januari 2010, 16:17 »

Hee Marwin, zeer interessant dit.
De cross-eye techniek werkt bij mij niet bij alle foto's, maar die van het spookslotbord en de liggende inca zijn grandioos.
Leuke techniek.
Mezelf toch ook eens in verdiepen.
Met zo'n brilletje zal het toch wel makkelijker gaan denk ik.

edit: Ik heb de cross-eye techniek nu onder de knie en kan zelfs zeer geconcentreerd naar de "middelste" foto kijken. Erg mooie plaatjes hoor. De heks bij de ingang/uitgang van het sprookjesbos heeft een erg goede dieptewerking.
« Laatste verandering: 13 januari 2010, 17:17 door Laafmaster » Gelogd

Life is a dance, you learn as you  go<br />Sometimes you lead, sometimes you follow
Marwin
Administrator

Nederland

« Antwoord #4 Gepost op: 13 januari 2010, 18:21 »

Klopt misschien een tip voor mensen die crossed Eye kijken, maar er moeite mee hebben, ga 1 of 2 meter van je computer zitten. Zodoende hoef je minder "scheel te kijken", als je ogen dan gefixeerd zijn wacht even rustig totdat je ogen opnieuw scherpstellen (kost even 1 a 2 seconden). Eventueel kun je als hulpmiddel gebruiken: je handen als oogkleppen langs je gezichtsveld. Hierdoor scherm je met je rechter oog met je rechterhand het rechter plaatje af, en voor het linkeroog, scherm je met je linkerhand het linker plaatje af. Dan is het een kwestie van  een beetje scheel kijken (zorg dat je hoofd recht is! Anders moeten je ogen te veel inspanning leveren en lukt het niet. Als je het eenmaal gefixeerd hebt, probeer dan iets dichterbij te komen.

Nu heb ik het eenmaal door en wat gaaf zeg! Ik wist niet eens dat dat kon.

Ik ook niet, het kost even wat moeite om het trucje te leren! Maar als je het eenmaal kunt, vind ik het de beste manier van 3D kijken (alsof het een viewmaster betreft!), beter zelfs nog dan de anaglyph Wink

Die parallelle heb ik ook geprobeerd maar daarmee krijg ik de plaatjes nét niet overlapt, is er een verschil in resultaat?

Het resultaat is hetzelfde. Eventueel kun je hier als hulpmiddel gebruiken,door je handen tegen elkaar te zetten (alsof je om vergiffenis smeekt), en 10 a 15 cm voor je neus plaatst. Je probeert dan, met de handen voor het linker oog het rechter plaatje af te schermen en andersom (dus even met 1 oog kijken Wink). Mocht je ietwat verder weg zitten van je scherm kun je de handen iets openvouwen (ala: oog < scherm (< = positie van de handen) ) Als je in positie bent is het een kwestie van je ogen ontspannen en eigenlijk proberen de plaatjes op elkaar te krijgen (je kijkt zeg maar verder dan het scherm). Door het hulpmiddel te gebruiken voorkom je ook dat je crosseye gebruikt ipv parallel (crosseye op parallel eye wordt de afstand tussen de plaatjes groter ipv kleiner).

Oh en sorry, los van het 3d-gebeuren zijn het ook nog eens hele toffe platen Cheesy

Hahah dank je!

@ Fallgum, klopt, naast Ezeltje strekje en Carrouselpaleis is het een favoriet van mij Smiley. Maar ben nog lerende!

Mezelf toch ook eens in verdiepen.
Met zo'n brilletje zal het toch wel makkelijker gaan denk ik.

Heeft voor en nadelen. Zoals aangegeven, met crossed en parallel kun je de kleuren behouden, met anaglyph niet altijd helaas! Er zijn brilletjes te koop bij http://www.fotograferen-in-3d.nl waarbij je twee geslepen stukjes hebt, zodat je in principe niet je ogen hoeft te belasten. Alleen het nadeel daarvan is, dat je dat niet op max resolutie kan doen, aangezien het een vergrotende werking heeft. Dus alles heeft zijn voors en tegens!

edit: Ik heb de cross-eye techniek nu onder de knie en kan zelfs zeer geconcentreerd naar de "middelste" foto kijken. Erg mooie plaatjes hoor. De heks bij de ingang/uitgang van het sprookjesbos heeft een erg goede dieptewerking.

Heel goed Cheesy, het is even een trucje en als je het kan dan werkt het heel tof! Ik ben nog zoekende hoe ik perfect 3D foto's kan maken (plaatsing van objecten, en het kader, belichting etc) Maar goed dat is een kwestie van proberen en reageren op jullie input Wink

Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.
Tivano

Efteling liefhebber

« Antwoord #5 Gepost op: 13 januari 2010, 18:41 »

Wouw héél gaaf, ik heb me brilletje er maar bijgepakt die ik hier heb liggen, wouw ook nog even die eye crossing gebeuren proberen, maar mij lukt het niet.. Moet je nu met je linkeroog op het rechterplaatje kijken, en met je rechteroog op het linkerplaatje?

And so it is, just like you said it would be. Life goes easy on me, most of the time. And so it is, the shorter story, no love no glory. No hero in her sky. I Can't take my eye's of you.

"Did I say that I loathe you?
Did I say that I want to
Leave it all behind?"

I can'
Marwin
Administrator

Nederland

« Antwoord #6 Gepost op: 13 januari 2010, 18:48 »

Wouw héél gaaf, ik heb me brilletje er maar bijgepakt die ik hier heb liggen, wouw ook nog even die eye crossing gebeuren proberen, maar mij lukt het niet.. Moet je nu met je linkeroog op het rechterplaatje kijken, en met je rechteroog op het linkerplaatje?
Ja dat klopt en dan moet je ze samen proberen te krijgen Smiley, Je moet dit niet met de onderste serie foto's proberen, dan krijg je verkeerde tot geen diepte!

sanderr25
Beeldbank

« Antwoord #7 Gepost op: 13 januari 2010, 18:51 »

Woow dit is nu echt gaaf ja.. Je had al wel wat dingen laten zien maar deze zijn super.

Bedankt voor de gezellige dag.

Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
TomD

Mystery Castle

« Antwoord #8 Gepost op: 13 januari 2010, 21:55 »

Zelf vind het wel jammer nu kan ik minder van de foto's genieten ik hou liever van gewone foto's dan 3D.
Maar ze zien er wel goed uit als ik zo kijk!

Ontdek de pure energie!<br />Blue Fire!!!
Jeroentjah

Kroon Studio's

« Antwoord #9 Gepost op: 13 januari 2010, 22:04 »

Jaja dit is mooi Smiley

Echter 1 puntje van kritiek Wink (Je weet hoe ik op 3D gebied ben Wink)

De afbeelding van Pardoes (klik) zit het 3D niet op 1 lijn.
Je moet even hierbij letten dat je rechter afbeelding op een gelijke hoogte zit als de linker afbeelding.
Als dit niet geheel lukt zit er een "auto-correction" optie in het programma. Die rekent precies uit hoe de afbeeldingen het beste kunnen zitten.

Maar over het algemeen zien ze er zeer netjes uit voor een eerste keer!

Bezoek ook eens mijn website: http://www.jeroenkroon.info/
Pagina's: [1] 2 3 ... 5
Print

Ga naar:  

Ander Nieuws
Kort nieuws
29-07-2010: Hoogste punt Raveleijn bereikt
29-07-2010: Efteling is sterk merk
25-07-2010: Twee broers lopen in de Efteling tegen de lamp
24-07-2010: Bezoekerscapaciteit Pagode naar beneden bijgeste...
24-07-2010: Efteling deelt waterijsjes uit wegens ongemak pa...
23-07-2010: Raveleijn gezien vanuit de Pagode
Nieuws
29-07-2010: Persbericht: Efteling Sterkste Nederlandse Merk
28-07-2010: Persbericht: Live-optredens van Frans Bauer, Blu...
26-07-2010: Efteling heeft beste prijs-kwaliteitverhouding
22-07-2010: Persbericht: Nieuwe bewoners nemen intrek in Eft...
21-07-2010: Persbericht: Live-optredens van topartiesten tij...
21-07-2010: Persbericht: Efteling Radio viert tweede verjaar...
Handige links
 Maak favoriet
 Volg ons via twitter
 Volg ons via Hyves
 Bekijk ons op Youtube
 Volg ons via Facebook

Copyright © 1999-2010 Heraut Media.
De werken op deze website zijn auteursrechterlijk beschermd, bij verveelvoudiging van het werk is toestemming van de auteur nodig. Uitzondering hierop is het overnemen van nieuws, bronvermelding is daarbij verplicht. Uitingen van derden op deze site zijn niet per direct standpunten van Heraut Media. Dit is geen officiële Efteling website, deze vindt u hier.
Dell ComputersTheF4 - Piet RullensOver Heraut Media